Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @LeighW 

Je stelde de volgende vraag: 

 

Ik heb wel een vraagje over de term “Beste antwoord”. Ik kwam namelijk een aantal topics tegen waarin het beste antwoord een reactie van de topic starter was. Bijvoorbeeld dat iemand anders om verduidelijking vraagt en dat de topic starter dat geeft, waarop de verduidelijking als beste antwoord wordt gemarkeerd. Dat vind ik een beetje vreemd. Dan heb ik het niet over Anonymous, maar over mensen met een unieke gebruikersnaam.

 

Ik snap dat dat vreemd is.  Onder andere daarom hebben we de optie om een beste antwoord te kiezen al een tijdje uitgezet. Dit zou nu dus niet meer voor moeten komen. Zelf kan ik ook geen actuele topics vinden waar een ‘beste antwoord’ gegeven is. Het gaat volgens mij dan vooral om oudere topic uit 2019. Klopt dat?

Er zijn dus nog wel wat oude topics te vinden waar je dat kan zien.

Groet,

Luuk

 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Dr8gon99,


Wat fijn dat je meedenkt. Zoals Ronald2001 al zegt haalt dat het probleem nog niet weg, daarnaast krijg je dan dat allerlei onderwerpen in eenzelfde subforum zitten. 

 

Groetjes,


Hester van De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +3

Ok bedankt Spooky guy ;)

 

Bedankt voor je snelle antwoord. 

Ik bedoelde inderdaad de oudere topics. 

Hi 

Sorry daar ben ik weer met een nieuwe vraag. Ik vroeg me namelijk af waarom worden topics die al gesloten zijn niet verwijderd?  Bij sommige topics kan je dan misschien nog wel informatie opmaken maar ik zag net ook een topic over een forumgebruiker die letterlijk vroeg om nudes. Die is inmiddels gesloten maar waarom zou je hem dan niet gewoon verwijderen? Als het een totaal nutteloze topic is?

-StoryTeller

Is er mogelijkheid tot het, in de toekomst, toevoegen van een rapporteer functie bij gebruikers? Bij een troll-account moet ik nu alle reacties rapporteren en daarin vragen of jullie svp naar de gebruiker willen kijken en niet alleen naar de reactie zelf. Het gaat om @DePhillyD, maar het komt vaker voor. Bij voorbaat dank.

Reputatie 6
Badge +3

@sophie28 goed dat je dit aangeeft! Je hebt zeker niets verkeerd gedaan. Er is iets misgegaan bij het verwijderen van een spamreactie bij dit topic. De moderator heeft toen ook per ongeluk je topic verwijderd. Gelukkig hebben we deze weer terug kunnen plaatsen. Als het goed is, kan je nu weer bij je topic en de reacties lezen. Er kunnen ook weer nieuwe reacties geplaatst worden.

Excuses voor het ongemak! 

Groetjes,

Carolien

Hallo Marieke :)

Bedankt voor je antwoord, alleen nog even een vraagje: Is het checken van IP-adressen niet in strijd met onze anonimiteit en privacy?

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +4

Hai Anoniemejongen1,

Eerlijk gezegd weet ik niet of dat kan. Ik heb je vraag aan de community manager doorgegeven. Maar eh, zoals je weet monitoren wij alle reacties en zodra wij zelf ook twijfels krijgen bij een gebruiker nemen we natuurlijk passende actie. Dus wat dat betreft hoef je niet elke reactie te rapporteren. Maar ik snap je vraag wel dus heb 'm doorgegeven!

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

hoi

 

ik heb een idee voor het idee van Ronald2001 en dr8gon99

 

als jullie nou

daar in een kopje vragen lijsten maakt. 

dan komen ze niet terecht in de recent want dat kan en is nogal vervelend (zijn). 

 

groetjes blue

Andere account is vgm niet gebanned want anders zoi doe anonymous  heten

 

Daarnaast zou ik het vreemd vinden als je geen mail gekregen heb, heb je wel het goede mail adres?

hi ronald2001,

volgens mij wordt een account niet gelijk opgeheven als je geband wordt. Het oorspronkelijke account van joey5002 is ook nog gewoon te bekijken. Het is dan alleen geblokkeerd voor de gebruiker, zodat deze er niet meer op kan inloggen. (Graag reactie van KT als dit niet klopt)

Op zichzelf lijkt dat mij ook wel logisch. Het zou gek zijn dat al je reacties, die je ooit gepost hebt en waar niks op aan te merken is geanonimiseerd worden, omdat je kennelijk 1 of een paar reacties hebt gepost die niet aan de forumregels voldoen.

Wel kan ik me voorstellen dat iemand, die hier alleen maar een account aanmaakt om te rellen en dingen te doen die hier niet mogen, volgens de forumregels, behalve een ban, ook een verwijdering van het hele account krijgt.

Volgens mij heeft joey5002 hier ruim 230 reacties gepost (sinds april 2018), waarvan er kennelijk een paar niet voldeden aan de forumregels. Ik snap dat de KT hier een waarschuwing voor zou kunnen geven, maar ook niet meer dan dat. Bij een 3e waarschuwing binnen een jaar (of een zeer grove overtreding in eens?) kan KT besluiten iemand te bannen.

Ik lees dat joey5002 kennelijk niet op de hoogte was van eerdere waarschuwingen en mede daarom (?) verrast is door het krijgen van een ban.

Dat laatste is slechts een vermoeden, dus ik kan hier eigenlijk geen harde uitspraken over doen.

Ik neem aan dat de KT zich aan hun eigen regels houdt en de forumgebruikers op de hoogte  stelt van overtredingen en andere op- en aanmerkingen via de mail toe stuurt.

Dat is dus iets wat KT en joey5002 onderling op moeten lossen.

Tot slot nog een vraagje aan de KT:

is er een vast protocol wat er met je account gebeurd in geval van een ban of wordt dit overgelaten aan de individuele KT-medewerker die een overtreding constateert?

En in het geval dat het account blijft bestaan na een ban (dus niet geanonimiseerd wordt) en de gebande gebruiker wil dat account dan laten verwijderen. Hoe kan de gebande gebruiker dat dan voor elkaar krijgen als hij/zij niet meer in kan loggen op zijn gebande account. Heeft de KT daar ook over nagedacht?

 

Groetjes,

M&M's

 

PS het lijkt me wel logisch dat als je om een goede reden geband bent, dat een nieuw aangemaakt account door dezelfde persoon ook weer geband wordt. Maar goed, kennelijk doet joey dit (nieuw accout aanmaken) om duidelijkheid te krijgen, omdat hij geen andere manier heeft of weet om in contact te komen met de KT.

Btw, is er een mailadres of contactformulier dat je in kunt vullen als je dergelijke vragen hebt aan de KT?

Ik dacht dat die mogelijkheid er wel was, maar weet zo even niet waar ik die kan vinden.

Hai Anoniemejongen1,

[…]

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Ah oké, ja het is geen must maar zou wellicht een prettige toevoeging zijn als het mogelijk is. Overigens weet ik dat jullie monitoren, maar het verschilt per moderator hoe er actie wordt ondernomen. Hoe dan ook, over het algemeen is het forum echt super onderhouden. Bedankt voor het antwoord en doorgeven!

Andere account is vgm niet gebanned want anders zoi doe anonymous  heten

 

Daarnaast zou ik het vreemd vinden als je geen mail gekregen heb, heb je wel het goede mail adres?

Badge +2

Hoi,

 

Zijn de opgegeven mailadressen in gebruik en juist? Wanneer een account door De Kindertelefoon wordt geblokkeerd ontvangt de gebruiker hier altijd een mail van met de uitleg waarom je geblokkeerd wordt. Dit geldt ook voor waarschuwingen die gegeven worden. Deze waarschuwingen worden gemaild naar het adres die je hebt opgegeven tijdens het maken van je account. Bij meerdere accounts kunnen dit dus meerdere e-mailadressen zijn. Daar zou je dan de mails dus terug moeten vinden! Als deze niet terug te vinden zijn in je inbox, zou je kunnen kijken in de ongewenste mails (spam).

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Badge

Ik heb geen mail gekregen van de kindertelefoon en dit andere account (joey2005) is nu ook al gebant ik zie niet waar dit voor nodig is.

Zou aub iemand van de kindertelefoon hier mij een antwoord o po kunnen geven want ik heb ook heen mail gekregen

Als dit account ook gebant gaat worden weet ik niet meer wat ik kan doen

Gr joey

Reputatie 6
Badge +3

@Spookyzx: het klopt wat gezegd is over dat nummer. Dat is idd een uniek nummer dat een account krijgt. Het klopt dat dit meer nummers zijn dan de actieve gebruikers. Er zijn namelijk in de loop van de jaren ook accounts verwijderd. Wanneer gebruikers 19 jaar zijn worden bijvoorbeeld accounts verwijderd.

En dan nog een reactie op jullie vragen over het bannen van gebruikers:

In de forumregels staat het volgende:

Bij een lichte overtreding krijg je een eerste waarschuwing. Bij een tweede lichte overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Bij een derde waarschuwing binnen een jaar of bij een zware overtreding wordt je account geblokkeerd. Je kan dan niet meer inloggen op het forum. Waarschuwingen ontvang je altijd per mail. 
De moderators (beheerders) van De Kindertelefoon beoordelen of een overtreding een lichte of zware overtreding is.

Wanneer gebruikers het hier niet mee eens zijn, kunnen zij hierover een bericht sturen landelijkbureau@kindertelefoon.nl.

Joey2500 heeft een reactie van ons gekregen via de mail.

Groetjes,

Carolien (Community Manager)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @StoryTeller ,

 

het is ons beleid om topics die tegen de regels zijn te verwijderen, en niet alleen te sluiten. Soms wordt daar een uitzondering op gemaakt, als de moderator die dienst heeft het zo inschat. Toevallig heb ik net het topic verwijderd waar je het over hebt. Er was inderdaad geen enkele reden om dat te laten staan.

Groetjes,

 

Marieke

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Hallo Zelle

Ik heb het even nagekeken; dit account is jaren terug al geband. Als een account wordt verwijderd of geband, blijven topics en reacties op het forum gewoon staan, omdat deze alsnog behulpzaam kunnen zijn voor anderen. 

 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon 

Als een account geband wordt, wordt deze dan niet meer verwijderd, want officieel moet alles toch naar anonymous?

Hey,

Ik haak ff in op dat "volgen".

Ik weet echt niet meer waar ik deze informatie vandaan heb, maar volgens mij is het wel correct.

Dus, forum krijgt een upgrade en die functie komt erbij. Echter doet het niks meer dan alleen dat nummer veranderen. Dat komt omdat het forum een soort pakket is wat je bij de forumbouwers koopt. De KT heeft niet alle functies aan staan die wel mogelijk zijn qua bouwpakket. Kijk bv naar het forum van KPN. Zelfde forum, net ff anders gepersonaliseerd. Daar kun je bv ook privéberichten sturen enzo. Dat kan niet hier. Die cijfers waren dan een overblijfsel o.i.d. van een functie die wel bestaat, maar niet aan staat. Daarom is het uitgezet, want het deed niks ofzo.

Dit is allemaal met een disclaimer: dit is hoe ik het mij herinner dat het me ooit ergens is uitgelegd (geen idee waar dus), omdat ik dezelfde vraag had. Hopelijk kan de KT dit bevestigen.

Gr. Pin

Reputatie 7
Badge +4

Doet de jongerenraad van de KT nog iets of is deze afgeschaft?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @DaVinci 

Helaas kan ik persoonlijk je vraag niet beantwoorden, ik heb je vraag doorgezet naar iemand die jou precies kan vertellen over je jongerenraad.

Groetjes Tess_ van De Kindertelefoon

Wanneer is deze persoon actief op het forum dan?

Om een gokje te wagen en durf het nieet 100% zeker te zeggen maar

Aan een ip zit geen naam verbonden dus niemand weet wie je bent door je ip.

Ik denk (heb het niet helemaal doorgelezen) dat in het privacybeleid staat dat ze je ip alleen gebruiken voor te kijken of je geen grappen uithaalt en dat je onder 1 account blijft.

 

 

Ze kijken vgm alleen naar ip als ze een vermoeden hebben dat er iets fout is. Bv dat je steeds terugkomt met een ander emailadress en de regels overtreedt, dan kunnen ze het ip adres blokkeren. Of als ze vermoeden dat je actief bent onder 2 accounts. 

Verder checken ze het niet ivm privacy en er kunnen ook gewoon meerdere kinderen in 1 huishouden ieder een account hebben. Dan heb je ook hetzelfde ip adres

@Pin Dat over hetzelfde ip kan niet helemaal. Volgensmij zien ze het apparaat ip (een uniek ip adres voor een apparaat) en niet het netwerk ip.

Groetjes

Badge

hoi kindertelefoon,
ik heb een vraag, hoe moet je reacties verwijderen?

mijn broer heeft mijn account ontdekt maar ik heb iets geschreven onder een post wat iets betreft en dat vind ik niet zo fijn als mijn broer dat ziet. ik wilde de reactie verwijderen maar daar is geen optie voor of ik weet gewoon niet hoe.

kunnen jullie mij helpen?

groetjes,

persoontje123

hoi kt mensen,

 

ik heb een vraagje. ergens las ik laatst ik weet niet meer wanneer en waar maar dat jullie elk toppic lezen, bekijken en in de gaten houden. dat is super voor de mensen die hulp hard nodig hebben. maat iets viel me vanochtend op toen ik voor een reactie een ander topic zocht. toen zag ik meerdere topics zonder reactie. op 2 heb ik net maar even gereageerd. deze zijn 16 en 18 dagen out. hebben jullie die wel gezien? 

 

het is niet als afkraking bedoelt hoor! 

ik vind juist dat jullie het goed doen! 

 

groetjes blue 

Reageer