Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Hoi,

Ik heb even een vraagje over de ip adressen, zien jullie elk ip adres waarvan ingelogd wordt of zien jullie alleen het ip adres waarop het account aangemaakt is. Ik gebruik namelijk een VPN, en ik wil voorkomen dat mijn account misschien gebanned wordt omdat ik op een VPN server zit (Dus misschien kunnen mensen hetzelfde ip adres hebben omdat er dan misschien meerdere mensen op dezelfde vpn server zitten.

Groetjes, 

Mijn excuses voor de vage vraag.

Hey Luuk,

 

Oke, bedankt voor het antwoord,  ik blijf dus nog extra voorzichtig klikken. (Ookal heb ik er meerdere keren perongeluk op gedrukt😅)

Dan is het probleem inderdaad weg, bedankt voor je antwoord! 

 

Fijne dag nog toegewenst!

 

Groetjes Gebruiker c 

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

 

ik heb eens een grondige zoekactie op touw gezet en overal gekeken naar de reacties die jij noemt.

Heel erg bedankt! Kan het echt waarderen!

Van de 2 die je net noemde geen spoor, maar jouw reactie op het receptentopic waarvan je op 11/7 vertelde dat je die kwijt was,  heb ik gevonden en weer geplaatst. Het is onbekend waarom deze niet geplaatst is, want er worden geen regels overtreden, de reactie is niet dubbel en het topic zelf bestaat ook gewoon nog.

Jammer dat die 2 dan echt verdwenen zijn, foutje in het systeem ofzo? Wel fijn dat me recept geplaatst is! Weet nu i.i.g dat ik geen regels had overtreden.

En dan nog effe een vraagje: In sommige topics kan je eigenlijk niet veel anders dat forumregel 5 overtreden. Waarom blijven die topics staan, want we krijgen wel steeds te horen dat we ons aan forumregel 5 moeten houden, maar er is ook geen manier om ons eraan te houden? (ik vind ze meestal wel leuk😊

 

Ja, dit vinden wij zelf ook lastig, vaak is het zo’n grijs gebied. We werken met veel verschillende moderators die allemaal de regels net iets anders interpreteren. Soms wordt een nieuw topic doorgelaten door de moderator die dan dienst heeft, en merken de moderatoren die daarna komen dat de reacties vaak tegen regel 5 aanzitten. We overleggen dan wel wat we kunnen doen, maar als er niet echt een regel wordt overtreden dan kiezen de meesten er vaak maar voor om het topic te laten voortbestaan.

Begrijp ik! ​​​​​​ Is ook wel leuker dan al die topics verwijderen. 

 

Oja, nog effe iets dat hier helemaal niks mee te maken heeft…. Gaan jullie soms ook niet stuk om reacties of verhalen van sommige? Gewoon als je die bloopers leest enzo? Jullie zijn ook mensen, dus lijkt me wel, zou het wel graag willen weten! Ben nieuwsgierig geworden!

Absoluut! De dingen die jullie schrijven zijn soms echt hilarisch. Juist jullie verhalen en oprechte inkijkjes in jullie leven maken dat wij dit werk zo waardevol vinden om te blijven doen. Dus, bedankt dat jullie zijn wie jullie zijn!

😊.

 

Nog 1 ding, in het begin kreeg ik heel veel mailtjes als er iets geplaatst was in een topic, maar nu krijg ik heel veel mailtjes niet meer, hoe kan dit?

Je bedoelt die automatische mailtjes dat er een nieuwe reactie is gekomen in een topic, waarin jijzelf ook iets had geplaatst? Je kan zelf instellen of je daar een mail van wil ontvangen.  Ga naar Mijn profiel, instellingen wijzigen, en daar zie je de verschillende opties. Misschien kan je eens kijken welke opties er bij jou aangevinkt zijn.

Heb dat al eerder te horen gekregen, maar mijn instellingen zijn correct. Zal wel weer aan mij liggen… Het rare is dat ik net wel opeens 11 mails binnen kreeg, terwijl ik daarvoor niks binnen kreeg. Heeft u enig idee hoe dit kan?

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Nogmaals: Heel erg bedankt voor het kijken, reageren het het vinden van me recept! Kan het echt waarderen!

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Pin en @M en Ms 

Bedankt voor jullie opmerkingen over het forum. Na de laatste update lijken een aantal zaken niet te kloppen. Fijn dat jullie punten die jullie tegenkomen aan ons doorgeven. Deze neem ik zeker mee en laat ik uitzoeken. In deze hectische tijden door het coronavirus kan het mogelijk wat langer duren, maar zodra ik het weet, kom ik er hier zeker op terug.

En M en Ms bedankt ook voor je scherpe oog op onze website! :-) Het zou fijn zijn als wij allemaal zo jong blijven… de realiteit is natuurlijk anders. ;-) Ik heb het doorgegeven aan de persoon die de website bij ons beheert. 

Groetjes,

Carolien

@TheMightySlayer 

Ja zo'n snelkoppeling,  heb jij enig idee hoe je dat kan maken, en is dat ook mogelijk voor op je telefoon denk je?

@Lida 

Over die 19 jarige. Is het ook mogelijk om gewoon mijn account zo te zetten dat ik er niet meer op kon en dat ik gewoon Spookyzx blijf en niet Anonymous?

 

Het lijkt mij logisch dat ze het zien waarvan je inlogt.

Aangezien je soms op meerdere plekken/apparaten inlogd en dat ik niemand gezien heb die gebanned is omdat hij op meerdere ips actief was

 

Ik heb 2 vraagjes over jouw reactie

 

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

….jouw reactie op het receptentopic waarvan je op 11/7 vertelde dat je die kwijt was,  heb ik gevonden en weer geplaatst. 

mooi en klopt het dat het om dit recept gaat:​​​​​​

hmmm, Tortilla de patatas

Jap, dat recept gaat het over. Moet je zekers proberen! Ga het binnenkort ook weer voor opa en oma maken!

 

 

 

 

 

Heyo,

Thanks Lida, Pin en M&Ms. 

Ik wist al wel dat een topic automatisch als favoriet werd aangevinkt, maar dat het dan zolang als favoriet blijft vind ik wel bijzonder.

Ach ja. Ik heb er geen last van.

 

See ya!

Spookyzx. 

Op zich is het niet bijzonder. Topics blijven niet voor niets op zo lang op het forum: er kan weer nieuwe leven in geblazen worden. Op zo'n moment ontvang jij, als topic-volger, dan een mailtje als je dit hebt ingesteld. Ik krijg soms mail van topics van een jaar (of meer) geleden. Daar ga ik dan alleen maar kijken door de mail, anders had ik het sws over het hoofd gezien. Soms wordt er een update ofzo gegeven en dat vind ik dan wel waardevol om te lezen. Ik vind het dus wel fijn dat het zo lang blijft zitten in m'n favorieten.

Ze kijken vgm alleen naar ip als ze een vermoeden hebben dat er iets fout is. Bv dat je steeds terugkomt met een ander emailadress en de regels overtreedt, dan kunnen ze het ip adres blokkeren. Of als ze vermoeden dat je actief bent onder 2 accounts. 

Verder checken ze het niet ivm privacy en er kunnen ook gewoon meerdere kinderen in 1 huishouden ieder een account hebben. Dan heb je ook hetzelfde ip adres

Badge +1

Beste kindetelefoon, ik had een vraag, kan je ook je topics verwijderen? xx Christina

True. Maar toch. Dan is het nut van de favorieten functie toch weg? Als je elke reactie die je op een topic plaats automatisch je favoriet wordt, dan heb je alles op favoriet. Is dan de functie van favoriet niet weg?

En moet je dan echt perse een topic als favoriet hebben aangevinkt om mails te krijgen als er een nieuwe reactie wordt geplaatst?

Ik zou dan zelf denken dat je alleen topics als favoriet aanvinkt die jij echt interessant vind, of die je graag wilt blijven volgen. Dan is de functie van favorieten nuttig.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DaVinci ,

 

begrijpelijk dat je hier soms gefrustreerd over bent. 

Het forum is er voor alle vragen en problemen, en wij als  moderators willen zo min mogelijk ingrijpen. Het kan dan voorkomen dat bepaalde onderwerpen, zoals seks, meer voorkomen als dat blijkbaar het onderwerp is wat leeft bij de 12-18 jarigen.

We kunnen ons heel goed voorstellen dat dat frustrerend kan zijn voor iemand die wat vaker op het forum komt, zoals jij. Je noemt dat je het gevoel hebt dat er voor persoonlijk contact/hulp nu niet voldoende ruimte is op het forum. Voor persoonlijk contact willen we je graag uitnodigen om eens met De Kindertelefoon te bellen of chatten. 

Hopelijk wil je dat eens proberen?

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

@M en Ms

Ik heb net zelf even getest met het uploaden van screenshots, maar bij mij werkt het wel. En  ook het plaatsen van de reactie met het screenshot ging goed. Mogelijk dat het nu bij jou ook weer werkt?

Als ik reageer wil ik ze blijven volgen. Als ik heb gereageerd en ze niet wil volgen, verwijder ik ze uit m'n favorieten of lees simpelweg de volgende reactie niet meer, waardoor het topic automatisch al verdwijnt uit m'n favorieten. 

Kijk, ik reageer niet zo veel op vragenlijsten, vragen over de lengte van je penis e.d. Meestal is er wel inhoud, dus dan is het ook de moeite waard om er nog eens naar te kijken.

Ik ontvang geen mails van topics waar ik niks mee doe. Zonder favoriet zou ik alles zelf moeten checken of er nieuwe berichten zijn. Ik denk dat het zeker een nuttige functie is.

 

Hi

dankjewel @Laura_ voor de reactie. Ik begrijp het nu.

Fijne avond!

-StoryTeller

hoi kindertelefoon,

geen idee hoe ik dit moet doen als ik wil zeggen dat mijn topic weg is… iemand had namelijk een bericht op mijn topic geplaatst en toen ik keek stond er topic verwijderd ofz of de bericht verwijderd en toen was me hele topic verwijderd…. geen idee hoe ik dit kan oplossen want had best goede adviezen in gekregen en las soms wel terug naar die adviezen maar nu kan dat niet meer… ik vind het best jmmr… want vgm heb ik helemaal niets verkeerds gedaan of gezegd... 

 

graag een reactie van u kant…

groet Sophie!!

@Spookyzx,

 

True. Maar toch. Dan is het nut van de favorieten functie toch weg? Als je elke reactie die je op een topic plaats automatisch je favoriet wordt, dan heb je alles op favoriet. Is dan de functie van favoriet niet weg?

Je kunt bij de instellingen op je profiel 'nee’ kiezen bij:

‘Voeg topic automatisch toe aan mijn favorieten als ik reageer’

Dan worden topics niet automatisch toegevoegd aan de favorieten. Je kunt dan zelf handmatig je favorieten aangeven door op de knop 'Topic volgen’ te klikken, onderaan de ‘openingsreactie’ van het topic dat je wilt volgen. Daar kun je het ook weer uit zetten.

 

En moet je dan echt perse een topic als favoriet hebben aangevinkt om mails te krijgen als er een nieuwe reactie wordt geplaatst?

 

Ja, want hoe moet Kindertelefoon anders weten in welke topics je interesse hebt.

Je moet dan ook wel 'ja’ kiezen op je profiel bij:

Ontvang een e-mail bij een nieuw bericht in een van mijn favoriete topics

 

Ik zou dan zelf denken dat je alleen topics als favoriet aanvinkt die jij echt interessant vind, of die je graag wilt blijven volgen. Dan is de functie van favorieten nuttig.

 Precies.

 

EDIT: @Pin dat was een fotofinish  met het plaatsen van onze reacties. Kennelijk was jij toch een fractie eerder :joy:

 

Groetjes,

M&M's

Aanvulling

 

screenshots die horen bij een vorige reactie

 

screenshot 0:

 

screenshot 1:

 

screenshot 2:

 

 

@Carolien_ ,

als ze er nu wel staan, dan is het gelukt,

 

Groetjes,

M&M's

Het is dus gewoon belangrijk of slim om je favorieten functie bij te houden als je wilt hebben dat het nut heeft.

Ik dacht altijd dat je automatisch een mail kreeg als een ander persoon reageert op de topic waar jij voor het laatst op hebt gereageerd. Ook al heb je hem niet als favorieten aangevinkt.

 

Ach ja..

Reputatie 7

ik had nog 1 vraagje, namelijk mag je ook in andere talen communiceren op het forum (bijvoorbeeld Duits)

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een vraagje, je hebt veel vragenlijsten. Ik vul die vaak in want dat is leuk, maar hoe kopieer ik de vragenlijst om de antwoorden erachter te zetten

Groetjes van Ikbencool4

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Blue,

 

Bedankt voor je idee! Er komt hier na de vakantie nog een reactie van onze communitymanager.

 

Groetjes,

 

Hester van De Kindertelefoon

hey ikbencool4

 

als je een woord lang indrukt dan selecteert hij het woord maar als je hem dan nog ingedrukt houd en je sleept het naar beneden dan kan je kijken wat je allemaal wil selecteren. 

maar als je op apple apratuur zit kan ik het je niet uit leggen. 

 

groetjes blue

Let op:

als je bijvoorbeeld een aantal maanden niet op het forum bent geweest en je mail dan ook niet bijgehouden hebt, kan het zo zijn, dat mailtjes over nieuwe reacties al een hele tijd geleden zijn verstuurd en dan moet je dus ff goed kijken in alle ongeopende mailtjes.

Je spreekt uit ervaring? 👀😉

Reageer