Het gaat slechter en slechter


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik weet het niet meer....
Als je me andere topics gelezen heb weet je ongeveer hoe ik me voel.
Ik weet niet wat er aan de hand is, ik probeer iedereen in dit forum in te laten zien dat zelfmoord niet de juiste oplossing is maar zelf wil ik het ook zo graag. Ik zie geen opties meer, ik heb ruzie met iedereen en ik miss me vriendin zo erg... het doet me zoveel pijn. ik heb al 2 pogingen gedaan en ik denk dat een derde eraan kan komen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben bang bij al mijn keuzes

Help me.....

Ronald

694 reacties

Wat @Kenshin zegt is mischien wel een goed idee, mischien kun je gaan sporten. Hardlopen, voetballen of iets anders wat je leuk vind.
hey

even een update met betrekking tot mijn slaap/humeur

ik had dus net een gesprek met me psycholoog en slaaptherapeut en daar kwam eigenlijk uit dat ik te veel energie over heb....

even wat uitleg, ik ga om half 1 naar bed en sta om 4 uur op.... ik werk de hele dag en in de avond sport ik...
dus hoe ik energie over heb weet ik niet maar ik weet ook niet hoe ik ervan af kom.

er word zelfs gedacht dat ik zoveel energie heb dat ik aan 2-3 uur slaap genoeg heb per nacht, dit is bij de meeste niet zo...

iemand tips om energie kwijt te raken?
Er is jou gezegd dat je energie over hebt. Wat uniek, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik dacht dat zowat elk mens minstens acht uur slaap per dag nodig had.

Je werkt en sport al, dus mag je jezelf ook wat rust gunnen. Je kan wat meer lezen, of vaker met vrienden afspreken. Online kan je een cursus volgen van iets dat je graag zou willen leren. Verder kan je een nieuwe hobby zoeken. Misschien vind je origami wel leuk. Het lijkt me belangrijk dat je naast werk en sport iets hebt waar je rustig en ontspannen van wordt.
ja het is ook best uniek... helaas denk ik?
ik vind het wel leuke ideen ik heb alleen niks met origami, het is vooral dat ik iets moet doen tussen 21:00 en 01:00 en dan mag gamen en uberhaupt iets met een scherm vanaf 23:30 al niet meer maar daarvoor kan ik een cursus doen
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Dat is wel bijzonder dat je teveel energie over hebt. Ik had graag wat willen hebben van die energie van jou. En dat ik aan 2-3 uurtjes genoeg zou hebben. Ik ben elke avond echt kapot moe en ik werk en sport net zoals jou. Alleen ik kan gewoon niet eerder slapen dan 1/2 uur ''s nachts.

Misschien kan je huiswerk maken in de avond? Bij mij werkt dat altijd wel. Of het nieuws lezen? Of buiten zitten?

Ik vind dat Kenshin gelijk heeft en dat je naast werk en sport ook ontspanning nodig hebt. Mag ik vragen waarom je na 23.30 geen beeldscherm meer mag zien? Is daar een rede voor?

Gr:Mr.S
huiswerk heb ik vrijwel niet aangezien ik stage loop 4 dagen in de week, ik had je graag energie gegeven hoor.

na 23.30 geen beeldscherm meer omdat je minimaal 1 uur voordat je gaat slapen geen blauw licht(beeldscherm) meer mag zien voor je ogen zodat je beter in slaap valt, maar dit hangt af per persoon en ik ben er best gevoelig voor
Reputatie 2
Badge +9
Oh zo. Ik heb daar nooit echt last van. Ik kijk altijd in de avond/ nacht live stream van Stonemountain. Maar dat is voor jou dan een no go.

4 dagen stage? En dan 1 dag school? Doe je dan bbl?

En moet je dan geen verslag maken van je stage? Want dat zou je ook ''s avonds kunnen doen.

Gr: Mr.S
yup klopt, ik moet een stage verslag maken, die heb ik alleen al ingeroosterd in me agenda dus dat is al een tijdsopvulling😅
hey,
ja idk geen update misschien wel ik weet t niet meer...
maar Humanity, ik kan er totaal niet meer tegen, het liefst sloot ik me af van iedereen en zou ik even alleen willen leven, hoezo zijn mensen zo vervelend? ik bedoel tuurlijk iedereen zijn mening over welk onderwerp dan ook maar soms mag je die mening wel voor je houden als hij best gemeen kan zijn naar mensen....
De mening van sommige mensen kan inderdaad hard aankomen. Uitkomen voor je mening is ok, maar men zou altijd moeten proberen inschatten hoe andere mensen zich bij die mening zouden kunnen voelen. Don't worry about those who talk behind your back. They are behind you for a reason.

Lukt het met de professionele hulp?


nope, totaal niet.
ik ben helemaal in mezelf getrokken en durf eigenlijk niks meer te vertellen tegen niemand...
Hoi Ronald,

Ik heb me nog nooit in dit topic gemengd, maar ik heb afgelopen weekend het topic doorgelezen. Dus ik dacht, laat ik eens kijken of ik nog wat zinnigs te zeggen heb.

Ik vind het altijd bijzonder, hoe zulke aardige mensen, altijd zo veel last hebben van vervelende mensen. Waarom laten die vervelende mensen de leuke mensen niet gewoon met rust?
A little consideration, a little thought for others makes all the difference ~ Eeyore
Zo moeilijk is dat toch niet?

Maar ach, we kunnen ons daar wel over blijven verbazen, maar daar schieten we ook niks op.

Je afzonderen van de mensheid. Ergens een goed idee, ergens ben ik het er niet mee eens. Ik zou eerder voorstellen om dan een weekje jezelf te omringen met alleen maar leuke mensen. Mensen van de bijeenkomsten, je vriendin, mensen van voetbal? Onder de mensen zijn is goed voor je: mensen zijn nu eenmaal sociale dieren en leven in afzondering is nu niet bepaald het gezondste om te doen, ook al klinkt het soms erg aantrekkelijk.

Ik denk niet dat het helemaal hetzelfde is, maar ik heb soms moeite om mijn mening voor me te houden bij bepaalde zaken. Bijvoorbeeld als m'n zus bepaalde kleding draagt en ik vind het echt lelijk, dan zeg ik dat meestal. Dat vindt ze dan niet leuk om te horen. Echter als ik haar zou zeggen dat ik het leuk vind, is mijn ongevraagde mening wel gewaardeerd. Enkel en alleen omdat ik het dan eens ben met haar. Dus ik mag het alleen met haar eens zijn om mijn mening te delen omdat het haar anders pijn kan doen? Dat vind ik ook een beetje vreemd.
Oké, wat ik met dit verhaaltje bedoel: Inmiddels ken ik deze 'ongeschreven regel', maar dat neemt niet weg dat ik het raar vind. En ja, er zit zeker een verschil tussen die dingen expres zeggen om iemand te kwetsen en het meer 'per ongeluk' te zeggen, zoals ik, maar toch is het wel weer een ander perspectief.

Ik weet eigenlijk niet of je nu iets aan dit verhaaltje hebt gehad. Het voelt een beetje alsof ik voor die mensen aan het opkomen ben, terwijl dat eigenlijk niet mijn bedoeling was. Anyways, misschien kennen ze de ongeschreven regels niet. Doen ze vervelend, oké, let them be.

Nou ja, misschien vond je dit nuttig, misschien ook niet. Doe ermee wat goed voelt :)

Gr. Pin
hey
Ik heb me nog nooit in dit topic gemengd, maar ik heb afgelopen weekend het topic doorgelezen. Dus ik dacht, laat ik eens kijken of ik nog wat zinnigs te zeggen heb.

ik hoop dat je niet alles heb doorgelezen maar alleen de laatste paar berichten anders is het toch veelste veel😅


Je afzonderen van de mensheid. Ergens een goed idee, ergens ben ik het er niet mee eens. Ik zou eerder voorstellen om dan een weekje jezelf te omringen met alleen maar leuke mensen. Mensen van de bijeenkomsten, je vriendin, mensen van voetbal? Onder de mensen zijn is goed voor je: mensen zijn nu eenmaal sociale dieren en leven in afzondering is nu niet bepaald het gezondste om te doen, ook al klinkt het soms erg aantrekkelijk.

ja ik snap het maar dan heb ik dus weer het probleem van: mensen van de voetbal zijn aardig maar respecteren niet dat ik ergens in geloof en zeggen dat ook, bijeenkomsten zijn ze vet aardig maar dat is maar 2,5 uur enz en ja waarschijnlijk zoek ik heel veel excusen...

Ik denk niet dat het helemaal hetzelfde is, maar ik heb soms moeite om mijn mening voor me te houden bij bepaalde zaken. Bijvoorbeeld als m'n zus bepaalde kleding draagt en ik vind het echt lelijk, dan zeg ik dat meestal. Dat vindt ze dan niet leuk om te horen. Echter als ik haar zou zeggen dat ik het leuk vind, is mijn ongevraagde mening wel gewaardeerd. Enkel en alleen omdat ik het dan eens ben met haar. Dus ik mag het alleen met haar eens zijn om mijn mening te delen omdat het haar anders pijn kan doen? Dat vind ik ook een beetje vreemd.
Oké, wat ik met dit verhaaltje bedoel: Inmiddels ken ik deze 'ongeschreven regel', maar dat neemt niet weg dat ik het raar vind. En ja, er zit zeker een verschil tussen die dingen expres zeggen om iemand te kwetsen en het meer 'per ongeluk' te zeggen, zoals ik, maar toch is het wel weer een ander perspectief.


Ja en nee niet geheel wat ik bedoel, tuurlijk mag je een eerlijke mening geven over alles maar je kan dat zeggen(en dan wat ik dus meemaak): ow dus jij geloofd daarin oke, ja ik niet want...(argumenten)
maar mensen doen het nu zo naar me: ha jij geloofd daarin, dat is nep je bent echt een *** idioot, jullie zijn vet irritant omdat jullie dingen doen(meestal bedoelen ze dus dat we langs de deuren gaan ofz).

kijk daar zit een verschil in.. net als met je zus, je zegt niet: ah dat is afgrijselijk lelijk hoezo zou je dat kopen nu zie je er zo idioot uit haha...
ik denk (ik tenminste) dat je dan iets zegt als: nou ik vind dit kledingstuk niet zo leuk want ik vind het patroon/kleur niet leuk.
daar zit gwn een verschil in bij mij dan.

Ik weet eigenlijk niet of je nu iets aan dit verhaaltje hebt gehad. Het voelt een beetje alsof ik voor die mensen aan het opkomen ben, terwijl dat eigenlijk niet mijn bedoeling was. Anyways, misschien kennen ze de ongeschreven regels niet. Doen ze vervelend, oké, let them be.

jawel, zowiezo heb ik weer een nieuwe quote van je geleerd,
ik hoop dat je niet alles heb doorgelezen maar alleen de laatste paar berichten anders is het toch veelste veel😅

Haha lol nee toch echt het hele topic :8 Ik vind lange topics altijd wel leuk om te lezen en ja, het was toetsweek leren of het topic... Dan is de keuze gauw gemaakt hè.

en ja waarschijnlijk zoek ik heel veel excusen...

Dat herken ik bij mezelf ook heel erg. Aan de ene kant roep ik dat ik van m'n depressie af wil en me ok wil voelen. Aan de andere kant zoek ik alleen naar redenen om te mogen verdrinken in m'n zelfmedelijden. Ik denk om eerlijk te zijn dat mijn depressie oprecht een excuus is om niet alles te hoeven doen wat een 'gezond persoon' zou moeten doen, omdat ik bang ben om te leven.

Terug naar jou.

maar mensen doen het nu zo naar me: ha jij geloofd daarin, dat is nep je bent echt een *** idioot, jullie zijn vet irritant omdat jullie dingen doen(meestal bedoelen ze dus dat we langs de deuren gaan ofz).

Ik had ergens een gevoel dat het inderdaad meer zo zou zijn, dus mijn verhaaltje is niet echt relevant. Dit is gewoon dom. Ik snap echt niet waarom je iemand zo zou aanvallen. Misschien zijn ze gewoon jaloers, omdat jij iets hebt waar je helemaal jezelf (in) kan zijn.

ah dat is afgrijselijk lelijk hoezo zou je dat kopen nu zie je er zo idioot uit haha...

Euh nou ja... Ik kom wel aardig in de buurt, maar ik ben wel iets liever. Het is meer van ''wat heb je nou weer aan?'' En ik geef haar outfits 'bijnamen' die niet altijd even vriendelijk zijn, maar gewoon precies verwoorden wat ik ervan vind... Dus ja, niet altijd even aardig, maar ik denk op zo'n moment echt van, waarom? Dus dan wil ik weten waarom ze het wel een leuke outfit vindt.

zowiezo heb ik weer een nieuwe quote van je geleerd,

Winnie the Pooh en z'n vrienden zijn gwn awesome.
Ik vind deze zo mooi:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That's why we call it the present ~ Pooh
Niet dat ik er echt in geloof, maar hij is gwn mooi :)

Gr. Pin

Haha lol nee toch echt het hele topic :8 Ik vind lange topics altijd wel leuk om te lezen en ja, het was toetsweek leren of het topic... Dan is de keuze gauw gemaakt hè.


wow😂
Dat herken ik bij mezelf ook heel erg. Aan de ene kant roep ik dat ik van m'n depressie af wil en me ok wil voelen. Aan de andere kant zoek ik alleen naar redenen om te mogen verdrinken in m'n zelfmedelijden. Ik denk om eerlijk te zijn dat mijn depressie oprecht een excuus is om niet alles te hoeven doen wat een 'gezond persoon' zou moeten doen, omdat ik bang ben om te leven.


precies! ik denk gewoon dat ik de "normale" dingen niet meer aankan ofzo


Ik had ergens een gevoel dat het inderdaad meer zo zou zijn, dus mijn verhaaltje is niet echt relevant. Dit is gewoon dom. Ik snap echt niet waarom je iemand zo zou aanvallen. Misschien zijn ze gewoon jaloers, omdat jij iets hebt waar je helemaal jezelf (in) kan zijn.


idk hzo maar je mag t natuurlijk oneens zijn met wat ik denk maar dat hoeft niet zo gezegd te worden denk ik/vind ik...


Euh nou ja... Ik kom wel aardig in de buurt, maar ik ben wel iets liever. Het is meer van ''wat heb je nou weer aan?'' En ik geef haar outfits 'bijnamen' die niet altijd even vriendelijk zijn, maar gewoon precies verwoorden wat ik ervan vind... Dus ja, niet altijd even aardig, maar ik denk op zo'n moment echt van, waarom? Dus dan wil ik weten waarom ze het wel een leuke outfit vindt.


oww... woops sawry


Winnie the Pooh en z'n vrienden zijn gwn awesome.
Ik vind deze zo mooi:Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That's why we call it the present ~ PoohNiet dat ik er echt in geloof, maar hij is gwn mooi :)


die is zeer goed en eigenlijk nooit over nagedacht...
idk hzo maar je mag t natuurlijk oneens zijn met wat ik denk maar dat hoeft niet zo gezegd te worden denk ik/vind ik...

Dat is zeker waar.

oww... woops sawry

hehe, dat kan ik beter zeggen... tegen m'n zus whoops.

die is zeer goed en eigenlijk nooit over nagedacht...

Pooh may be a bear with little brain, but he and his friends have said some extraordinary things.
Pooh may be a bear with little brain, but he and his friends have said some extraordinary things.

haha, ik wist eerst nieteens dat er quotes van winnie the pooh waren.

ik vind het sws de laatste tijd moeilijk om mijn mening over dingen voor me te houden, en dan niet van o die is lelijk ofz. nee dat niet.

maar heel vaak hoor ik in mijn omgeving of hier op het forum laatst dat mensen zich bepaalde dingen afvragen over de wereld(dat kan natuurlijk) en dat ik bij mezelf zoiets heb van daar zijn antwoorden op(maarja dit zijn antwoorden van mijn geloof en de bijbel dus als ik dat weer zou zeggen zullen mensen het weer haten ofz)
haha, ik wist eerst nieteens dat er quotes van winnie the pooh waren.

Een gemis voor jezelf. Winnie the Pooh zijn gewoon boeken, dus de quotes zijn gewoon mooie citaten. Ik heb ook een boek met quotations. Dus de schrijver heeft daar citaten verzameld 🙂 It's amazing 🙂 🙂 I love Pooh!

Ik denk niet dat het erg is dat je je mening deelt. Ook al heb jij waarschijnlijk een andere kijk op de dingen. Het is best zeldzaam om iemand te vinden die het helemaal met je eens is. Dat is voor iedereen zo, of je nu een geloof aanhangt of niet. Men interpreteert alles toch net even anders.

Ik denk dat het alleen maar mooi is om jouw visie te delen. Zo verrijk je anderen alleen maar. Ze kunnen gewoon zelf bepalen wat ze ermee doen.

Niet iedereen zit daar inderdaad op te wachten, maar als we daar naar gaan kijken, kun je straks niks meer zeggen.
Een gemis voor jezelf. Winnie the Pooh zijn gewoon boeken, dus de quotes zijn gewoon mooie citaten. Ik heb ook een boek met quotations. Dus de schrijver heeft daar citaten verzameld 🙂 It's amazing 🙂 🙂 I love Pooh!

hoe heet dat boek????

Ik denk niet dat het erg is dat je je mening deelt. Ook al heb jij waarschijnlijk een andere kijk op de dingen. Het is best zeldzaam om iemand te vinden die het helemaal met je eens is. Dat is voor iedereen zo, of je nu een geloof aanhangt of niet. Men interpreteert alles toch net even anders.

Ik denk dat het alleen maar mooi is om jouw visie te delen. Zo verrijk je anderen alleen maar. Ze kunnen gewoon zelf bepalen wat ze ermee doen.

Niet iedereen zit daar inderdaad op te wachten, maar als we daar naar gaan kijken, kun je straks niks meer zeggen.


nou op het forum heb ik dat dus wel een beetje waarbij ik echt bepaalde onderwerpen maar vermijd omdat het dan meestal over iets gaat waarbij ik er anders naar kijk dan niet gelovige mensen/andere religie's.
daarnaast heb ik best vaak dat je dan de vraag krijg Waarom er dan bepaalde dingen gebeuren en al wil je t uitleggen wat ik vind/weet dan is dat meteen fout enz.
hoe heet dat boek????

Ja... Het boek heet ''The Pooh Book of Quotations'', maar is niet in Nederland verkrijgbaar. Ik heb hem tweedehands uit het buitenland moeten halen lol. De Nederlandse versie is wel verkrijgbaar (die heb ik ook 😄), maar de Engelse quotes zijn gewoon véél beter.
Het zijn btw ook niet die snappy quotes die ik steeds plaats, het zijn echt citaten uit de originele boeken. Nog steeds heel erg tof.

Als je de quotes heel erg leuk vindt, kom je ook een heel eind met Google. Ik heb inmiddels een document van 4 A4'tjes verzameld met die leuke quotes :)

It's best to know what you are looking for before you look for it ~ Pooh

nou op het forum heb ik dat dus wel een beetje waarbij ik echt bepaalde onderwerpen maar vermijd omdat het dan meestal over iets gaat waarbij ik er anders naar kijk dan niet gelovige mensen/andere religie's.

Ik denk dat het best oké is om dan iets te zeggen als:
''Ik ben Jehova's getuigen en dit en dat geloof ik. Dit is een mogelijk antwoord op jouw vraag. Natuurlijk bestaan er veel meer mogelijkheden. Blabla. Ik wou je alleen een nieuw perspectief bieden.''

Iets in die context moet altijd goed zijn. Mensen vragen antwoorden, nou, die geef je ze. Jouw antwoord is net zo goed een mogelijk antwoord als de wetenschap of een andere religie. Op zulke vragen klopt één antwoord niet. Het is juist goed als je ze die andere hoek laat zien.

Reageren ze kut, rapporteer het en negeer het bericht. Dat maakt het niet minder fijn om te lezen voor jou, maar het kan wel net die ander helpen die het bericht ook leest en het weerhoud je er niet van om je mening te kunnen delen. Het zou toch van de zotten zijn dat jij je laat tegenhouden door mensen die stom doen? Daarbij, als je verwacht dat mensen gaan haten, dan gaan ze ook haten. Als jij uitgaat van het goede in mensen, wat jij sowieso kan en vgm ook gewoon doet, krijg je uiteindelijk goed terug.

Can't undo my mistakes. All I can do is make more mistakes and hope the original one gets diluted ~ Eeyore

En dan bedoel ik niet dat jouw mening delen een fout is. Hiermee bedoel ik dat je het gewoon moet blijven proberen :)
(Misschien niet de beste quote, maar Pooh quotes zijn altijd goed 🙂 Nobody could be uncheered by a balloon ~ Pooh)

Gr. Pin
wow, ik ga dat boek dus even kopen😂

4 a4tjes? zijn er zoveel van die gele beer? lol

Ik denk dat het best oké is om dan iets te zeggen als:
''Ik ben Jehova's getuigen en dit en dat geloof ik. Dit is een mogelijk antwoord op jouw vraag. Natuurlijk bestaan er veel meer mogelijkheden. Blabla. Ik wou je alleen een nieuw perspectief bieden.''

Iets in die context moet altijd goed zijn. Mensen vragen antwoorden, nou, die geef je ze. Jouw antwoord is net zo goed een mogelijk antwoord als de wetenschap of een andere religie. Op zulke vragen klopt één antwoord niet. Het is juist goed als je ze die andere hoek laat zien.


dat klopt zeker maar heb dan geen zin om dan weer straks mensen boos te maken omdat zij het niet geloven of iets dergelijks.

Daarbij, als je verwacht dat mensen gaan haten, dan gaan ze ook haten. Als jij uitgaat van het goede in mensen, wat jij sowieso kan en vgm ook gewoon doet, krijg je uiteindelijk goed terug.


het is maar door de algemene mening van mensen over ons geloof dat ik meer de haat verwacht want er zijn zoveel verkeerde vooroordelen over ons enz
wow, ik ga dat boek dus even kopen😂

Ik weet niet of dat 'even' erin zit hoor, ik moest er ruim 2 maanden op wachten (!) Ik heb nu een heel mooi setje met de originele boeken op het oog 🙂 😍

dat klopt zeker maar heb dan geen zin om dan weer straks mensen boos te maken omdat zij het niet geloven of iets dergelijks.

Dus je vindt het wel oké dat jij andersom wel boos en gefrustreerd kan worden, omdat je je mening niet kan geven en omdat mensen verkeerde vooroordelen hebben?
Ik weet niet of dat 'even' erin zit hoor, ik moest er ruim 2 maanden op wachten (!) Ik heb nu een heel mooi setje met de originele boeken op het oog 🙂 😍

rip 2 maanden...
Dus je vindt het wel oké dat jij andersom wel boos en gefrustreerd kan worden, omdat je je mening niet kan geven en omdat mensen verkeerde vooroordelen hebben?


nee maar tis zo moeilijk uit te leggen, ik wil geen mensen tot last zijn met mijn antwoorden
nee maar tis zo moeilijk uit te leggen, ik wil geen mensen tot last zijn met mijn antwoorden

Ik hoop alleen dat je de andere kant ook ziet. Je wil mensen niet tot last zijn met je antwoorden. Daarom antwoord je niet. Omdat er een kans is dat mensen het vervelend vinden. Dus? Er is ook een kans dat mensen het inspirerend en steunend vinden. Wat vind je zwaarder wegen? Dat je wellicht iemand tot last bent of dat je wellicht iemand helpt?

Herinner je je het topic over Satanisme nog? Dat is een geloof wat misschien nog wel meer botst met maatschappelijke overtuigingen dan jouw geloof. Toch heeft het net dat ene persoon bereikt, waardoor diegene ook zijn verhaal durfde te delen. En ja, er waren wel mensen die er niks van moesten hebben, maar diegene heeft toch mooi dat ene persoon dat zetje gegeven.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie jouw kant ook. Het is inderdaad moeilijk uit te leggen en ik snap dat je je heel erg bezwaard kan voelen en misschien een beetje in het nauw gedreven door haat en vooroordelen. Zeker als je er zo veel mee geconfronteerd wordt. Echter verandert dit niet als niemand zich daarvoor inzet. Als jij je laat leiden door die haat, zal de haat blijven bestaan. Verandering begint altijd bij jezelf.

Gr. Pin
dat is zeker waar, en laten leiden door haat nee dat liever niet maar het is zeer moeilijk om in het algemeen uberhaupt een beetje serieus te worden genomen

Reageer