Depressief.. Wat moet ik doen?


Reputatie 7
Badge +5

Hii. Ik ben ItsJustMe en ik heb een paar dagen geleden mijn account verwijderd. Ik ben er nu weer omdat dit voor mijn gevoel de enige plek is waar ik me veilig voel en waar ik mijn gevoelens kan vertellen want iedereen is hier zo lief en aardig voor elkaar dus ik ben er weer. Ik hoop dat ik nog welkom ben en sorry dat ik mijn account verwijderde ik denk dat ik nu wel weer blijf. 
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt omdat ik zelf niet goed meer weet ik wat ik moet. Ik ben een jongen van 16 en mijn leven is gewoon helemaal hopeloos. Ik heb al best veel meegemaakt in mijn leven en heb meerdere traumas die mij iedere dag in de weg zitten. Ik wil nu nog liever geen details over mijn traumas vertellen. Mijn hoofd zit hierdoor vol met negatieve gedachtes die ook zeggen dat ik zelfmoord moet plegen en ik word er gek van. Ook heb ik heel vaak hoofdpijn/migraine waar ik gek van wordt en op school gaat het ook niet goed. Ik kan me niet concentreren door alle gedachtes, haal slechte cijfers en wordt gepest omdat ik anders ben dan anderen. Ik gedraag me erg meisjesachtig omdat ik gewoon zo ben maar klasgenoten vinden dat raar en schelden me iedere dag uit en pakken spullen van me af enzo. Ik heb wel een paar online vrienden, maar echte goede vrienden waar ik close mee ben heb ik niet echt. Ik voel me gewoon eenzaam, ben nooit blij of vrolijk en ben altijd bang, boos en verdrietig. Ik durf het ook niet echt aan iemand te vertellen want ik wil niemand teleurstellen en mijn ouders hebben het al zo druk met werk die wil ik niet ook nog met mijn problemen storen. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd en wil hier eigenlijk niet meer zijn. Wat moet ik doen want ik weet het gewoon niet goed meer. Groetjes van mij <3


192 reacties

Reputatie 7
Badge +5

 @Wees Jezelf Bij Noah Ja vind ik ook wel moeilijk en vooral heel erg eng want het is ook de eerste keer ooit voor mij dat ik naar een psycholoog ga, maar hoe moeilijk het ook is het is denk ik wel beter voor me. Scouting lijkt mij ook echt wel leuk en goed passen bij mij dus ben erg benieuwd :)

@Jesse08 Dat hebben we idd wel besproken over de psycholoog in het ziekenhuis want dat kan wat sneller en daar zijn wat minder lange wachttijden, maar dat wil ik eigenlijk niet vanwege de reden die je ook al uitlegt. Ik ben erg slecht in het vertrouwen van mensen dus het lijkt me niet fijn om dan net een band te hebben met iemand om vervolgens daarna te switchen naar een andere psycholoog. Vind het in ieder geval wel fijn dat ik altijd bij de huisarts terecht kan en ik hoop dat ik snel wat hoor.

Mijn moeder heeft het helaas erg druk met werk deze week dus ik denk dat we wel pas in het weekend gaan mailen. Ze had vanochtend eigenlijk ook moeten werken, maar ze had speciaal de ochtend vrij genomen voor het gesprek dus dat was wel heel lief. Als ik een goed moment vind zal ik vragen of we er alvast een mail naar kunnen sturen :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +11

Laat je het weten wanner je gaat kijken bij scouting?

Die psycholoog moet je maar even aanvoelen.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Noah Ja ik laat het weten als ik nieuws heb over de scouting :)

Liefs van ItsJustMe🙂

Reputatie 7
Badge +6

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Hoe gaat het?

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Jesse08,

Probeer me goed te voelen en probeer ook dingen te doen waar ik blij van wordt, maar dat lukt niet echt en eigenlijk voel ik me helemaal niet fijn. Ik vind het enorm spannend dat er nu dingen gaan gebeuren met hulp en met de nieuwe school en eigenlijk is het allemaal misschien wat te veel in een keer en daar heb ik denk ik last van. Ik moet volgende week ook weer voor de eerste keer in weken naar school voor de toetsweek en eigenlijk snap ik niet waarom ik die moet doen want ik ga toch naar een andere school, maar ja daar zal wel een reden voor zijn. Daar heb ik veel stress van en daar zie ik erg tegenop.

Ik heb ook met mijn moeder over scouting gepraat en dat laten we toch nog even wachten omdat ik gewoon merk dat alles veel te veel is voor me en alles gaat me te snel dus ik kan beter even op de rem trappen nu. 

Dus ja voel me niet heel fijn, maar ben blij dat ik hier wel mijn verhaal kwijt kan dat lucht altijd wel een beetje op :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ItsJustMe ,

Ja dat snap ik wel. Wanneer hoor je van school eig wanneer je naar een andere school kan? En wanneer je kan kijken? Bedoelen ze eig dat je direct na de meivakantie kan beginnen, of bv ook 2 weken daarna? Want direct lijkt me wel heel snel, bij mij duurde die toelaatbaarheidsverklaring echt super lang..

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Heb volgende week vrijdag de 26e nog een gesprek met mijn mentor en ik denk dat ik dan wat meer hoor over wat nou precies de bedoeling is. Ik weet nu nog niet zoveel ik weet alleen dat mijn mentor aan het kijken is naar een andere school en weet nog niet welke van de 2 het wordt dus ik denk idd niet dat ik gelijk na de vakantie ga beginnen want dat is veel te snel, maar hoop wel dat ik snel kan kijken op de school en hopelijk kan ik nog wel dit schooljaar een start maken.

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

Laat weten hoe dat gesprek gaat!:)

Ik hoop dat je dit jaar nog kan beginnen!

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @ItsJustMe  je pakt het verstandig aan 👍 goed om te lezen dat je er zo bewust mee bezig bent en dat je ondanks al je gevoelens toch aangaat om verder te kijken. Ik vind dat knap en inspirerend. Ik doe mee met die wilskracht!  Het gaat ons lukken 😉 veel liefs voor jou. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +11

Laat maar horen hoe het is gegaan!

😘

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 @Wees Jezelf Bij Noah Ja ik laat het weten komt goed!🙂

@Tartan14 Dankjewel voor je lieve woorden! Het gaat ons zeker weten lukken en we komen er wel daar heb ik vertrouwen in! Nog een keertje heel erg bedankt voor je reactie!💖

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +17

Zo is dat @ItsJustMe !  Go for it! 😎♥️😉 Veel liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve iedereen die dit leest,

Ik had blijkbaar vandaag niet naar school gehoeven en hoef de toetsweek helemaal niet te doen.. Mijn mentor had mij verteld van wel, maar blijkbaar is daar miscommunicatie geweest dus ik was er voor niks vanochtend en dat was erg vervelend. Ik heb mijn mentor hierdoor wel gesproken en ze heeft verteld dat ik nu op een wachtlijst ben gezet voor de school die het verst weg is van mijn huis, maar wel de school die mij het meest aanspreekt dus dat is wel fijn. De wachtlijst is alleen erg lang. Ik heb waarschijnlijk nog wel voor de zomervakantie een intake gesprek, maar ik kan waarschijnlijk pas na de zomervakantie een start maken dus dat is niet echt fijn. Ik blijf doordat ik van school wissel ook weer zitten en doe dus volgend jaar weer mavo3 terwijl ik al 17 wordt.. Vrijdag praten we verder met mijn moeder erbij.

Ik heb net ook met mijn moeder gepraat en heb haar gevraagd of ze de huisarts wilt bellen omdat ik graag met hem wil praten, maar dan eigenlijk wel zonder mijn moeder erbij en dat heb ik haar ook verteld en dat snapt ze. Voel me vandaag gewoon echt heel erg rot en weet het ff niet meer allemaal. Ik snap niks van m'n gedachtes en alles is ineens veel negatiever in mijn hoofd en ik snap niet waarom.. Doe zo mijn best om me goed te voelen en om positief te blijven want dat wil ik ook echt zijn, maar momenteel lukt het me gewoon even niet en voel me gewoon eenzaam, rottig en overbodig op de wereld en wil dat met mijn huisarts bespreken dus ik hoop dat dat gaat lukken. Dat wou ik even kwijt en ik ben wel blij dat dat hier kan :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Vervelend dat je pas na de zomervakantie kan beginnen, maar dat had ik ook wel een beetje verwacht... Bij zou het in december 6 weken duren maar het is veel langer geworden. 

Wat rot van je gedachtes! Ik hoop dat je bij de huisarts snel terecht kan.

Als nu voorlopig toch niet naar school hoeft, kan je misschien dan toch scouting proberen? Ik wil je niet opdringen maar als je tot na de zomervakantie thuis zit is dat echt niet goed voor je! En misschien is het heel fijn daar en ga je je daardoor ook ak beter voelen!

Ik snap dat je gedachtes hebt dat je overbodig bent, dat is heel normaal als je depressief bent maar weet dat dat niet klopt! Je bent super lief!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

 

ik kom net thuis en zie je berichtje. Ik kan nog net snel wat typen….

een hele dikke knuffel van mij en morgen ga ik meer typen….

 

Ik denk aan jou en als ik nu niet gelijk stuur ben ik te laat 💕💕

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi iederee,

 

 

@ItsJustMe  kan wel een  knuffel gebruiken van jullie

 

@Tartan14 , @Banaantjeeee , @Tover01 , @tim16 , @Wees Jezelf Bij Noah  e ik kan niet zo snel meer typen

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +5

 Hoi iedereen,

 

 

@ItsJustMe  kan wel een  knuffel gebruiken van jullie

 

@Tartan14 , @Banaantjeeee , @Tover01 , @tim16 , @Wees Jezelf Bij Noah  e ik kan niet zo snel meer typen

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

Reputatie 7
Badge +6

Van mij natuurlijk ook een knuffel!

Reputatie 7
Badge +5

Zo dat ging supersnel Kindertelefoon

 

Lekker bezig

 

en nu hoop ik dat iedereen strakjes lekker kan slapen e zich niet allee voelt

 

Applausje voor de medewerker die nu deze post ook nog even post

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Reputatie 7
Badge +12

Hey lieve @ItsJustMe  het spijt me dat ik niet zo veel kan doen maar van mij ook een kus en knuffel! Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat en alles weer wat zonniger voor je wordt!! 😘😘❣️ You will do it! 💪

Liefs Tover xxxx

Reputatie 7
Badge +17

@ItsJustMe  Die knuffel krijg je graag van mij hoor!  De wereld heeft juist lieve mensen zoals jij nodig! En dat is echt zo. Virtuele knuffel en we helpen elkaar! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ItsJustMe ,

wow, dan doe je steeds zo je best en elke keer gebeurt er weer iets anders en moet je daar ook nog mee om zien te gaan. Je blijft steeds je best doen, maar op een gegeven moment is het gwn teveel en dat je je dan geen raad meer weet kan ik me voorstellen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ‘overbodig’ bent, je bent juist belangrijk en mag er zijn, je hoort erbij, bent één van ons.

Dat je je nu eenzaam, overbodig en ongelukkig voelt 'hoort’ bij depressie zoals @Jesse08  zegt, maar weet dat het niet klopt dat je overbodig bent.

Stom van school dat je voor niks bent gekomen, weer iets waar je je op ingesteld had en toch weer anders blijkt…. iedereen zou er van balen. Dan stel je je in op die toetsweek en gaat het niet door…

Gelukkig is er ook een beetje goed nieuws: dat je op de wachtlijst staat voor de school waar je het liefst naartoe gaat, maar dat goede nieuws komt gelijk weer met een 'tegenvaller’, die lange wachtlijst…..

Ik vind het echt heel goed dat je al die tijd toch steeds weer volgehouden hebt en je best doet.

Ook goed dat je met je moeder hebt gesproken en dat zij begrijpt dat je (het liefste in je eentje) naar de huisarts wil. Hopelijk voel je je daarna wat beter.

Als je één keer op 'je plekje’ zit hoop ik dat alles beter gaat.

Ik vind je dapper, stoer en lief en wens je het allerbeste.

Liefs 💕

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Knuffeltje terug! 😘

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +11

@ItsJustMe 

Wat stom zeg. Dat je je gisteren wat rot voelde snap ik wel. Je hoeft niet naar school maar je bent wel gegaan. Toen je op school was wat deed je toen dan?

Dat ze je op een wachtlijst hebben gezet snap ik wel. Er zullen vast ook andere leerlingen op de lijst staan. Ik zou gewoon even rust nemen als ik jou was. Dat je de 3e klas voor de 3e keer moet doen is wel echt kut. 1 dong dat ik je mee wil brengen is dat je niet je anders moet gedragen als je in je nieuwe klas zit. Wees gewoon jezelf @ItsJustMe. Dat lijkt me echt het beste. Misschien is de truc wel om je eerste schooldag nagellak op te doen. Weten ze gelijk wat ze van je moeten hebben 😉

Blijf je vandaag thuis?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Sorry voor de gigantische lap tekst 😉

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Ik kan morgenochtend naar de huisarts dus dat is fijn. Ik hoop dat hij misschien wat tips voor me heeft over hoe ik de gedachtes wat beter kan bedwingen en misschien dat ik bij hem ook wel over mijn wat donkere gedachtes ga vertellen. Had wel verwacht dat er een lange wachtlijst zou zijn voor de nieuwe school, maar schrok er toch erg van want vind het een rottige gedachte dat ik dan nog thuis zit de komende maanden. Zal idd ook nog over scouting beginnen ook bij de huisarts want om nu nog tot de zomervakantie thuis te zitten is idd ook niet goed. Mijn dag bestaat nu eigenlijk alleen maar uit uit bed gaan, niks doen en weer naar bed gaan en dat hou ik niet lang meer vol zeg maar. Ben ook veel alleen thuis omdat mijn ouders werken, mijn broertje gaat naar school en mijn zus naar haar studie dus dat ik ook wel eenzaam zeg maar.

@Wees Jezelf Bij Noah Ik ging naar het lokaal waar ik heen moest en kwam toen in de gang mijn mentor tegen die verbaasd was waarom ik op school was. Ik heb haar toen verteld dat ik van haar naar de toetsweek moest, maar blijkbaar hoefde dat dus niet en toen heeft ze nog even met me gepraat en dus wat verteld over de nieuwe school enzo. Ben daarna weer naar huis gegaan. Ik blijf vandaag en voorlopig thuis ja. En die tip zal ik zeker gebruiken hoor en doe mijn best om gewoon mezelf te zijn :)

@Jesse08 @Wees Jezelf Bij Noah @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer @Tartan14 @Tover01 Thanks voor jullie lieve reacties en de knuffels. Dikke knuffel terug van mij💖

Liefs van ItsJustMe <3

Reageer