Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

niet alle meisjes hoor 😛 haha, maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik
Reputatie 2
Badge +17
Ik ben het helemaal met je eens. Daarom doe ik het ook nooit, al vind ik Nederland wel een goede maatschappij. Als iemand met kanker tegen mij scheld dan denk ik dat ik maar moet doen alsof het grappig is omdat ik anders gepest wordt ofso. Maar ik scheld er niet mee.
Reputatie 2
Badge +17
Meisjes zijn schattig 😉
Reputatie 2
Badge +17
Ja ik begrijp je... 😃

Heyy, ik ben het met je eens, het kwetst mij ook. eigenlijk kwetst het mij sowieso als mensen schelden. Nouja, ‘kut’ vind ik niet zo erg, maar ‘tyfus’ of ‘tering’ wel, dat zijn ook ziektes. Ik ben het met je eens! 

Liefs, Naira193

Ehh laat me ff uitleggen. Kanker bekt lekker. Helaas wordt kanker veels te vaak met kanker geassocieerd. Vooral door mensen die geen kanker hebben gehad.

Vooral dat laatste.
Schelden met kanker is een not-done, maar er zo'n mega probleem van maken helpt die mensen ook niet hun kanker te "overleven". 
Het denken dat kanker een "gevecht" is en dat je het moet "overwinnen" is ook idioot, je moet geluk hebben met de behandelingen die we nu hebben en als je geen geluk hebt ga je eraan dood. Al die discussies over het scheldwoord zouden we beter om kunnen zetten naar onderzoek naar betere genezingswijzen.
Ik ben zelf van mening dat Nederland in het algemeen niet een heel 'lieve' maatschappij heeft, maar ja, los van dat......ik denk dat een simpele reden dat mensen een scheldwoord beginnen te gebruiken (in dit geval het woord 'kanker'), is omdat ze het vaak andere mensen horen zeggen en gebruiken het in het gevolg zelf ook voor vervelende situaties. Dit kan uitgroeien tot obsessief gebruik ervan, ofwel als stopwoord, dus dat je het ook in je normale taalgebruik gaat gebruiken en niet alleen wanneer je even heel boos bent.

Dit is iets wat eenmaal onderdeel is van een bewegende, ofwel veranderende maatschappij. Heel lang geleden bijvoorbeeld zou niemand je begrijpen wanneer je met 'kanker' zou schelden, omdat niemand het deed. Tegenwoordig trekken sommigen zich niks van het gebruik van 'kanker' aan, en anderen vinden het weer heel onbeschoft. Omdat het aantal mensen dat 'kanker' gebruikt langzaam toe neemt, zal het aantal mensen dat zich er niks van aantrekt over tientallen jaren hoger zijn en de groep mensen die er ontevreden mee is, lager zijn. En dit verschil in aantal zal steeds verder uiteenlopen.

Wat gedaan kan worden om dit te voorkomen is een halt plaatsen op deze verandering, door het bevoorbeeld tegen de wet maken waardoor mensen ontmoedigd worden om dit te gebruiken, maar de kans dat zo'n wet komt is klein. Ook zijn er organisaties zoals de bond tegen het vloeken die dit tegen wil gaan, maar heel effectief zijn organisaties als deze niet. Ze kunnen deze verandering van de maatschappij wel vertragen, maar geheel stopzetten niet.

Als laatst: dit is iets wat ook in andere landen zich speelt. Ieder heeft zijn eigen scheldwoord(en) die heel grof zijn. In het ene land kan het een ziekte zijn als scheldwoord en in het andere land een geslachtsdeel.

Hoe vervelend het ook is, je zult ermee moeten leven dat er dit soort mensen in je omgeving zijn die het gebruiken. Maar je bent zeker niet de enige die dit niet gebruikt en het vervelend vindt, er zijn er véél meer die dezelfde mening hebben als jij.
heey

in belgië schelden ze ook met kanker hoor,vooral de jeugd van tegenwoordig,
maar ik haat dat echt als ze met kanker schelden,
ik ken een paar mensen met kanker,waarvan zelfs een jongetje van 10 jaar,hij moest thuis leskrijgen.
er is ook een vriend van mij gestorven aan kanker,het was al helemaal in zijn lichaam uitgezaaid,hij had een paar tumors ook nog.
mijn opa is ook gestorven aan kanker,en een tante van mij ook.
het kwetst me altijd zo hard als ze met kanker schelden.
het zou helemaal niet mogen.
het kwetst vele mensen,maar dat kan vele mensen blijkbaar niet schelen.

nadia-xx

Mijn vader ging dood voor mijn ogen op mijn 15e, dit gebeurde na drie jaar darmkanker van het laatste stadium.

Ik wordt er continu aan herinnert als mensen met kanker schelden. Ik vind dat het niet kan want het verpest elke keer mijn dag doordat ik er aan herinnert wordt.

Dus alsjeblieft probeer het niet te doen. Want elk scheldwoord, niet alleen kanker, kan iemand erg veel pijn doen, zelfs als je het zelf niet door hebt. Stop met schelden het doet pijn aan iedereen en eigenlijk kan het gewoon niet.

ik vind dit ook erg maar de maatschapij(regering) kan dit niet verbieden ofzo dat is onmogelijk want je kunt het niet controleren
Het is gewoon triest. Het is nu 2014, de afgelopen tijd gaan er veel jongere kinderen zich "ouder" gedragen. 
Ik scheld soms ook wel zovan "kut" of "shit" als ik echt een probleempje heb, maar NOOIT met kanker.
Nederland is idd niet het vriendelijkste land. Ik vind het gewoon dom als je met "kanker" gaat schelden, soms doet iemand het zo vaak dan denk ik stiekem van "wacht maar tot jij t misschien wel n keer krijgt" maarja ik had een keer een kind van 10 met "kanker" horen schelden, dat filmpje staat op youtube. Iets met "meisje van 9 (of 10) maakt ruzie met juf"  zoiets dan. Ik vind het tegenwoordig té worden. Ook van mezelf hoor want ik hoor ook niet met mijn 11 jaar "shit" ofzo te zeggen.
kanker komt vgm vaker voor en daar hebben.sommige mensen moeite mee dat ze daar door iemand kunnen verliezen of hebben. verloren en. ik zelf scheld er niet mee omdat ik respect heb voor de mensen met kanker ook wel de mensen met tyfus en tering maar omdat kanker meer voor komt zo zie ik het maar niet iedereen ziet et et zelfde en ik heb respect voor iedereen die tegen een ziekte vecht!
Ik scheld niet me kanker, 
De reden die mensen gebruiken waarom wel dat slaat 1000x nergens op  allemaal onzin.

Maar kanker komt van engelse woord cancer en cancer betekend kreeft, scheld je dan niet eigelijks met het woord kreeft?
Nadia: Mensen die met het woord kanker schelden hebben geen besef wat het woord betekend. Weetje wat de overheid is moet doen? Aantal klassen meenemen naar een kinder kanker afdeling. Geloof mij dan is het zo over..
Waarom kijken we gelijk naar de maatschappij van Nederland? Daar word ik ook mee bedoeld, dit zou betekenen dat ik ook niet aardig ben en met kanker scheld. Ik denk dat je beter de jeugd van tegenwoordig kan gebruiken in plaats van de hele maatschappij. 
Ik vind de hele maatschappij een te groot woord.. Maak er dan van een aantal nederlanders..
ik scheld er nooit mee. meestal hoor imk het andere doen. dan denk ik zo van: wat als iemand die je kent het krijgt? dan weet je eindelijk wat het inhoud. bij mij doet het namelijk veel pijn als je het zegt. ik ken mensen die het hebben en mensen die eraan zijn overleden. ook dieren die ik ken zijn er aan dood gegaan. ik vind het gewoon niet kunnen. mensen moeten een beetje meer respect hebben voor andere mensen en hun gevoelens en priveleven. en dus niet gaan schelden met een of andere ziekte. veel jongens hoor ik ook wel een tifus roepen. dat is geen leuke ziekete. je kunt er ook aan doodgaan. het is een soa. ook hoor ik vaak dat mensen soa, aids, hiv, kut, ****, kanker, enzo roepen, dit is gewoon niet leuk meer. mensen moeten ermee oppassen dat de politie het niet hoort. anders hebben ze een groot probleem.
mensen die schelden zijn vaak onzeker. net zoals pesters. ze doen het om ergens bij te horen. als mensen met kanker schelden weten ze niet wat het inhoud. ik heb een x op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kanker. en toen is het schelden ermee gestopt. de leraren waren er blij mee maar ik niet. ik werd nog gepest. ik kon er niet onderuit komen. uiteindelijk zat ik op de middelbare school. hier schelden ze ook met kanker. mensen weten gewoon niet wat het inhoud en doen gewoon alsof ze het weten. totdat ze het wel weten en uiteindelijk diegene zelf of een familielid het heeft. dan zal diegene denken van: had ik het  nou maar niet gedaan. net zoals ik. ik ben mensen verloren door kanker. daarom scheld ik er niet mee. ik gebruik gewoon stopwoordjes zoals: shoot of ships. en dat soort dingen. als mensen dat nou eens gingen doen, dan zou het veel beter gaan met onze taalontwikkeling. mensen realiseren het gewoon niet dat schelden hun zelfvertrouwen aantast. en ook hun taalvaardigheid en vrienden die ze kwijtraken. ze moeter er gewoon meer op gaan letten.
mensen blijven doorschelden hiermee. we kunnen het niet stoppen. als we nou eens wisten wat kanker precies inhield zou niemand het meer gebruiken. dat is veel beter voor onze maatschappij. mensen zijn zielig om dit woord te gebruiken. als ze zelf ooit kanker krijgen of een dierbare dan zullen ze spijt hebben dat ze andere ermee hebben uitgescholden of geweoon voor de lol zeiden. ik ben er fel op tegen ik  ben vroeger mensen verloren aan kaner. eigenlijk veel mensen in mijn familie zijn iemand kwijt door kanker. mijn moeder denkt dar ze kanker heeft. ik hoop het niet. dus ja.
klopt. wij zijn het enige land die dat doed. het hoort gewoon niet. het verzoekt je taalgebruik.
Ja, mensen met kanker schelden zijn zielig. Hebben geen gevoel natuurlijk. Blijf dat maar denken, maar je kent ze niet. Niet zo snel een mening hebben als iemand met 1 woord scheld. Ik snap heel dat probleem niet.
ik dee het niet, maar je doet het uiteindelijk automatisch als het veel in je buurt word gezecht, net zoals vloeken, dee ik ook nooit tot dat ik 15 werd toen begon ik het ook te doen, alleen maar omdat mijn klas het de hele tijd zei, begon ik het automatisch ook te doen.
maar veel mensen bedoelen ook dan niet de ziekte als ze het zeggen, het is gewoon een te makkelijk woord, zou jij dit zeggen als jij je stoot bijv. koektrommel. het word gewoon van jongs af aan geleerd, dan niet door de ouders maar door je klasgenoten. hoe het begonnen is geen idee, maar ze denken er niet gewoon bij na als ze het zeggen (ik ook niet, terwijl ik dat wel moet gaan doen)
yep heel erg, jij zou op geven moment ook een woord zeggen als jij het elke dag hoort 😛 bijv. cute als iemand steeds iets schattigs ziet. begin jij vanzelf ook te doen als jij iets schattig vind (geen idee of jongens dingen schattig vinden xD) 
mooi want ik kan ook erg onduidelijk zijn xD
klopt ik heb nog NOOIT, maar dan echt letterlijk NOOIT een amerikaan ofzo horen zeggen; cancer! ofzo

nog letterlijk NOOIT