Waarom schelden we met 'kanker'



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

160 reacties

Als ze het, net zoals ik, van dichtbij meemaken snappen ze het..
Dat bedoel ik Ryan!!

Dus ook geen:

'Cancer whore'

Echt. Veel Amerikanen Canadezen en Australiërs zijn veel aardiger dan hier!

En natuurlijk heb je in Amerika ook de straattaal maar persoonlijk vindt ik van Nederland echt veeel erger!
Yaaaay! eindelijk mensen die zich realiseren dat het niet goed is om het woord kanker te gebruiken! ;)

c
@claudia

xP.....
ik word niet meer goed van dit land..... echt niet....

ik ga zowiezo verhuizen naar de buitenland als ik groot ben....... !
@WeZijnGelijk

Hier ben ik het 100% procent met je eens!!!!!!

en iemand riep van dat ik ook met de minder erge scheldwoorden scheld en dat ik dan net zo goed niet moet doen:

Ik scheld helemaal niet!!!!!!!!!! en ik heb ook nooit gescholden ermee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, mensen met kanker schelden zijn zielig. Hebben geen gevoel natuurlijk. Blijf dat maar denken, maar je kent ze niet. Niet zo snel een mening hebben als iemand met 1 woord scheld. Ik snap heel dat probleem niet.


je kan wel sarcastisch doen maar jij zult het nooit beseffen he??

gatverdamme...... types zoals jij walg ik ervan!!!!

en als jij kanker hebt of een ander famillielid heeft kanker interesseert het je dan niet???? nee hé?
Je bent heel verstandig!!! en heel knap van je dat je daar een spreekbeurt hebt gemaakt!! X

en tsja..... veel jongeren van tegenwoordig zijn toch te dom om na te denken dat het niet goed is om ermee te gaan schelden met kanker!!

Daarom heb ik alleen respect voor ouderen mensen en volwassenen!!! (alhoewel er ook jongeren zoals jij de woord kanker ook erg haten!)

Maarja.......... zoals ik al zei: De maatschappij gaat faillet ooit............. dan word het een 1 grote hel in nederland.... en uiteindelijk???? Dan word nederland 1 grote spookstad!!!! ik zie het al voor me!

zucht en waarom krijg ik in godsnaam een prive bericht (met strafpunt) van de kindertelefoon dat jongeren ook een mening kunnen hebben over kanker???

Dit bericht is gewijzigd wegens grof taalgebruik.
het kan niet vaak genoeg gezegd worden........ !!!!!!!!!
klopt wij nederland zijn de enigste die met "kanker" scheld

ik doe het soms ook maar dat komt omdat al mijn matties het zeggen en dan krijg je het zoveel in je hoofd en dan zeg je het automatisch

maar alles ter zijde


ga er niet mee schelden als je je er niet lekker bij voeld en ga vooral geen andere mensen mee uitschelden
het kan een mens heel erg kwetsen dus dat raad ik je af

Remko
Ik scheld er nooit mee
*Knalt tege tafel*
Auww.. Kanker.
xd
Nja idk waarom ze daar niet mee schelden.
Omdat dat niet goed klinkt idk?
x
Natuurlijk ben je dan niet meeteen niet stoer,
Ik vind het veel stoerder als je er niet mee scheld..
Sorry voor de mensen die er wel mee schelden,
maar heel veel kinderen die daarmee schelden zijn meelopers.
Ikzelf scheld ook niet met 'kanker'
mijn stiefmoeder heeft het namelijk ook gehad.
Soms wil ik veel liever naar engeland ofzo verhuisen,
dan schelden ze er tenminste niet mee.
in belgie schelden ze ook veel met kanker
Nederlands is voor zover ik weet de enige taal die uberhaupt ziektes gebruikt om mee te schelden. Denk aan: tyfus, tering, cholera enzovoorts. Ik weet niet precies waar het vandaan komt. Ook snap ik niet precies waarom je altijd zoveel over kanker hoort en niet over die andere ziektes. Terwijl die ook soms dodelijk zijn.

Begrijp me niet verkeed ik keur het schelden met kanker niet goed hoor.

Hey,

Het probleem is dat als we schelden als we ons bijvoorbeeld pijn doen, onze hersenen het eerste woord kiezen dat in ons opkomt. Dat is ook geen probleem, maar als je met de verkeerde mensen omgaat die dit woord voor de fun gebruiken, gaat het zeg maar in je systeem zitten. En als dat toevallig helaas het eerste woord is wat in je opkomt gebeurd het steeds vaker. Met heel veel tijd en moeite kun je die woorden vervangen , maar alleen als je het zelf wilt. Je kunt bijna nooit mensen ervan af laten stappen door zelf '’poepzooi'’ te zeggen ofzo. Die mensen moeten er dus zelf iets aan willen veranderen, en zelfs dan is het nog heel moeilijk om te doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

xxAlice

ik scheld ermee, maar vaak komt dat ook omdat mensen in je omgeving ermee schelden en dan ga je het vaak vanzelf doen zonnder dat je het doorhebt dat had ik ook.
ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
het is helemaal niet stoer ofzo.
je kunt mensen er heel erg mee kwetsen.
het is geen bijvoegelijk naam woord, maar een hele erge ziekte.

ik ben hier ook echt tegen !

ik vind dat je helemaal gelijk heb mickey ik ben er ook tegen !!!!!!!!!(ik vind uitroeptekens leuk)
ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
het is helemaal niet stoer ofzo.
je kunt mensen er heel erg mee kwetsen.
het is geen bijvoegelijk naam woord, maar een hele erge ziekte.

ik ben hier ook echt tegen !
Ik zal zelf niet snel met kanker schelden omdat het sommige mensen echt kwetst.
Maar ik vind persoonlijk dat je er wel mee mag schelden. Het is gewoon een scheldwoord, het is niet zo dat je mensen het toewenst (oké zoiets als: krijg toch kanker vind ik weer wat anders)

er zijn mensen die met kanker schelden en héél goed weten wat kanker is, maar gewoon een andere waarde aan het woord geven. sommige mensen vinden godv*rdomme ook beledigend en raken daar heel erg door gekwetst. Een scheldwoord is iets waaraan je gewoon een bepaalde waarde hebt gegeven.

Vroeger was kankeren nog gewoon een werkwoord en nu opeens mag je het niet meer gebruiken omdat het mensen pijn doet. Ik snap wel waarom mensen het heel vervelend vinden en daarom zou ik het nooit gebruiken, maar het is een woord dat zoveel waarde heeft als je het geeft,. Elk scheldwoord doet pijn omdat je weet dat het negatief bedoeld wordt. Dus waarom is kanker dan zoveel erger dan tyfus (waar mensen vroeger aan stierven), dikzak (waardoor mensen onzeker worden) of sl*t?
Het is inderdaad waar, zoals tarikoro zegt, dat elke taal in beweging is en dat er nou eenmaal nieuwe woorden in de omloop komen. Dit volgende stuk gaat misschien een beetje bot worden:

Hoewel de mensen die tegen kankergescheld zijn, zeggen dat de mensen die voor kankergescheld zijn naar hen moeten luisteren, doen zij dat zelf ook niet. Want het argument van de mensen tegen is: Het is een erge ziekte, waarmee niet gescholden mee mag worden. Maar ik geloof dat dezelfde persoon niet altijd opspringt als er tyfus, tering, klere, pleuris, *********** enzovoort wordt gezegd. Het is allemaal omdat je er zelf mee te maken heb gehad, maar het probleem is: Hoe vaak je het ook zegt, niet iedereen zal naar je luisteren. En dat is tevens ook mijn argument, als je tegen schelden ben, doe het dan helemaal niet, anders maak je jezelf er ook schuldig aan, waardoor je gelijk een hypocriet bent, "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".

Er zal in elke taal zowieso een ander scheldwoord zijn, in het Engels is er bijvoorbeeld **** en dat gebruiken wij ook niet in de vorm van "neuk". Zo heeft elke taal zijn eigen scheldwoorden.

PS: Het spijt me voor de scheldwoorden, wilde een punt maken hier.
Reputatie 2
Badge +17
Het is dus aanstekelijk
Reputatie 2
Badge +17
Haha (:               
Reputatie 2
Badge +17
Ik scheld er gewoon samen met m'n vrienden mee. Maar dan zeggen we het gewoon tegen elkaar, of tegen andere mensen die het zelf ook gebruiken.  Maar als we in de stad zijn fso dan gaan we niet naar vreemden roepen van je bent een kanker mongool, dat vinden wij ook gewoon te ver gaan hoor. We gebruiken 't puur omdat het lekker klinkt. Er zit nergens een kwetsende bedoeling achter en daarom schelden we dus ook geen onbekenden of bekenden uit.
Ik scheld echt nooit met kanker,
deels ook wel omdat mijn moeder daar aan is overleden, en dat woord mij diep kwetst,
maar daarmee schelden kwets je ook andere!
Iedereen die daarme scheld moet echt hun mond houden!
Mensen die met kanker schelden moeten er gwn mee ophouden
ik spreek dat soort mensen er dan ook heel vaak op aan
als wij nu allemaal goed op onze taalgebruik letten 
en anderen er af en toe op wijzen dat het ongehoord en asociaal is
dan kunnen we misschien ervoor zorgen dat er minder gebruik wordt 
gemaakt van dit scheldwoord
ik zeg niet dat je het helemaal niet meer moet gebruiken 
want soms ben je gewoon zo kwaad en is dit de enigste manier
om je kwaadheid te uiten zonder iemand fysiek pijn te doen zegmaar..

groetjes, namen
reactie verwijderd door de kindertelefoon, in strijd met forumregels