Waarom schelden we met 'kanker'



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

160 reacties

Tsjonge, die mensen die Amerikanen en Canadese opeens veel aardig vinden omdat ze niet "cancer" gebruiken als scheldwoord moeten even achter hun oor gaan krabben.

Het ligt er maar aan wat er lekker in de mond ligt. Amerikanen gebruiken "fuck" wat ons totaal niet lekker klinkt "neuk".

Zelf vind ik het totaal geen probleem. Ik ken ook genoeg mensen die zijn gestorven aan kanker en ook mensen die ik zeer goed gekend heb.
hier waar ik woon schelden heel veel mensen ermee, dus raak er aan gewend. ben er zelf al iemand aan kwijtgeraakt, maar toch schelden we ermee.
Wie ermee scheld is gewoon laf. die mensen vechten om hun leven en zij gaan ff met kanker beginnen schelden!
Ik zal zelf niet snel met kanker schelden omdat het sommige mensen echt kwetst.
Maar ik vind persoonlijk dat je er wel mee mag schelden. Het is gewoon een scheldwoord, het is niet zo dat je mensen het toewenst (oké zoiets als: krijg toch kanker vind ik weer wat anders)

er zijn mensen die met kanker schelden en héél goed weten wat kanker is, maar gewoon een andere waarde aan het woord geven. sommige mensen vinden godv*rdomme ook beledigend en raken daar heel erg door gekwetst. Een scheldwoord is iets waaraan je gewoon een bepaalde waarde hebt gegeven.

Vroeger was kankeren nog gewoon een werkwoord en nu opeens mag je het niet meer gebruiken omdat het mensen pijn doet. Ik snap wel waarom mensen het heel vervelend vinden en daarom zou ik het nooit gebruiken, maar het is een woord dat zoveel waarde heeft als je het geeft,. Elk scheldwoord doet pijn omdat je weet dat het negatief bedoeld wordt. Dus waarom is kanker dan zoveel erger dan tyfus (waar mensen vroeger aan stierven), dikzak (waardoor mensen onzeker worden) of sl*t?


Mee eens, zover had ik er niet over nagedacht. 😉
Omdat mensen denken dat ze stoer zijn... Raar dat het alleen in Nederland is. Het is niet dat je oppeens keihard cancer te hore krijgt in Amerika ofzoow.. :S
Ben ik de enige die het gewoon niet boeit waarmee je scheld? Letterlijk, er wordt zo vaak gescheld dat het gewoon geen effect heeft. Waarom zou je iemand die jou loopt uitteschelden met kanker of iets dergelijks serieus nemen en ook maar de moeite doen om diegene een preek te geven. Ik weet dat sommige mensen zich er down van kunnen voelen, maar kom op zeg. Het is een WOORD, het is officieel niet eens een scheldwoord. Neem het gewoon niet zo serieus en.. het is Nederland, hier wordt zo veel gescheld... Waarom zou je het überhaupt nog serieus nemen. Veel mensen doen het toch ongemerkt, maakt niet uit wie je bent je, je doet het. 
Ik vind het schandalig dat mensen met kanker schelden aangezien je er véél mensen pijn mee doet!
Ik scheld ook wel eens met godverdom.., ku.,tering maar ik weet dan zelf ook wel direct dat ik fout bezig ben...
Op onze school word er zoveel met kk gescholden!!!
Ik word er echt helemaal niet goed van!!!
Aangezien ik zelf ook wel eens uitgescholden ben door iemand voor kankermongool en noem maar op weet ik wel dat je er iemand flink mee kunt raken aangezien je zoiets gewoon niet zegt tegen iemand!
Ik scheld nooit met kanker.
Mijn vader is er 3 maanden geleden aan overleden.
Ik weet hoe erg het is en hoe erg het iemand kan kwetsen.. 
Het is belachelijk om met kanker te schelden!
Verzin gewoon een ander scheldwoord mensen die een heftige ervaring hebben gehad kun je er heel veel pijn mee doen!

Gr pf16
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker **gelijk***'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Nee ik vind je juist heel stoer want je hebt groot ge
In Nederlands wordt gescheld met ziektes, in Engeland met geslachtsdelen, in Griekenland en Turkije met dieren en in Israël (Hebreeuws) schelden ze met dingen zoals: ''Je kunt de pot op'' of dat je dingen moet doen , maar dan wel in het erg...
wordt gescholden*
Ik scheld zelf (bijna) niet (om mensen uit te schelden), ik probeer het echt tot het minimale te houden... Met ziektes scheld ik zeker niet!
Het bekt lekker, dat is de voornaamste reden.
En daarbij maken we zeer ernstige verruwing van de taal mee.
Het woord 'höer' is voor mij ook niets meer dan een scheldwoord. Als ik het beroep bedoel, zeg ik prostituee.
Wij nederlanders schelden echter ook met tering, tyfus, aids. En dat is geen probleem?

(Zo zie ik dat bij veel mensen)
Ze schelden helemaal met tering, tyfus, aids etc. maar als een ander 1x kkr zegt rage ze helemaal. Die andere woorden zijn MINSTENS zo erg.
Ik snap je ik vind het altijd kut als ik hoor dat ermee gescholden word
Iedereen stelt wel de vraag en probeert tegen te gaan dat mensen met kanker schelden,
Maar waarom schelden we met tering en tyfus? Daar doen we ook niks aan. Ik wed dat de helft van de mensen die zo erg tegen het schelden met kanker zijn ook wel eens schelden met tering of tyfus. 
Je hebt helemaal gelijk ! Ik heb er ook echt last van. Zelf heb ik er nog nooit mee gescholden want mijn opa is er aan overleden. Maar er woont een jongen bij mij in de straat en zelfs zijn moeder heeft kk en hij scheld er mee. Dit vind ik echt totaal respectloos. Ik ben blij dat jij niet stoer probeert te zijn om met dat woord te schelden. 🙂 Als we nou allemaal even dat woord verbieden maakt dat vele mensen gelukkig. 


Dus tering en tyfus moeten niet verboden worden?
in belgie schelden ze ook veel met kanker
dat betekent niet dat wij dat ook zouden moeten doen ..
Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik begrijp je helemaal. Ik scheld zelf niet met kanker maar bijna al m’n vrienden wel.

t rare is is dat ik wel met woorden zoals: tyfustering en aids scheld.

 

Andere landen vinden nl soms raar omdat wij zoveel en zonaal schelden

Kanker is een erge ziekte en het komt veel voor.
Maar Aids of Tyfus zijn ook een erge ziektes, maar daar mogen we wel mee schelden?
Ziekte = ziekte en ze zijn allemaal erg, maar ga er dan geen onderscheid tussen maken
of je ermee mag schelden of niet..
Mijn mening.
Ik scheld zelf ook met kanker, eigenlijk best wel veel.
Ik snap niet dat mensen er een probleem van maken, de mensen die er mee schelden willen niemand er mee pijn doen.
Maar ik weet zelf ook wel dat dat onbewust wel gebeurd.
Dat probleem ligt niet bij jezelf maar bij de andere. 
Ja ik begrijp dat je iemand heb overleden aan kanker en dat je daardoor daar weer aan gaat denken.
Maar ik denk ook dat je je er niet zoveel van moet aantrekken, op die manier maak je het juist  voor jezelf alleen nog maar moeilijker.
Ik vind dat kanker gewoon lekker uit de mond komt, je kan het opvatten als g0d********.
Ik vind het een best goede reactie
Ik scheld zelf niet met kk of een andere ziekte maar ik vind het ook niet kunnen dat we allerlei ziektes zoals tering tyfus cholera en AIDS WAAR FKING VEEL MENSEN PER JAAR AAN STERVEN maar niet met kk!!!! Veel mensen hbbn familie ofzo die kk hbbn gehad en dan schelden ze er niet mee maar wel met aids tyfus en tering!!!! Het enigste wat ik vind is dat je met alle ziektes scheld of geen een!!!!!!
Ik heb heel erg hekel aan dat mensen hiermee schelden.

Ik heb heel erg hekel aan als mensen met kanker of tyfus of tering en dat soort woorden mee schelden heb ik erg hekel aan.

En met ziektes maar ook met gehandicapten zoals mongool dat je het zo zegt heb ik ook hekel aan.

Als je bijv over iemand praat bijv zo zegt: Hij is mongool. Dat is dan ook schelden als je het zomaar zegt terwijl die dat niet is dat vind ik erg. Maar als die persoon in kwetsie een mongool is omdat die zo geboren is. Dan is het ook vervelend om die woord te zeggen daar heb je weer een ander woord voor. Die heeft een ziekte van down. Dat is dan weer netter.

Maar ik heb zelf ook erge hekel aan dat mensen met erge woorden schelden.