Waarom schelden we met 'kanker'



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

160 reacties

heb btw wel respect voor de mensen met ziektes
Ik heb ook kanker
'kanker' is dan opeens zo'n erg woord, maar tyfus, tering en dergelijke zijn woorden waar niemand zich verder druk om maakt. Smh double standards.
wij schelden met ziektes en duistland met dieren
Ik vind het minder erg want als je soms zegt aaaah tyfus is het net zo erg als aaah kanker. Het is allebij een ziekte waar je aan dood kan gaan. Maar wat ik wel laf vind is als iemand het heeft en je zegt bvb hee kanker kind
Kanjer is gewoon beter dan kanker
Ik vind het echt vreselijk hypocriet.
Als je tyfus/tering zegt boeit niemand het wat, maar als je kanker zegt wel, dan ben je een monster.
De enige reden waarom mensen dat niet oké vinden is omdat kanker iets persoonlijks kan zijn/zijn geweest.
Er is waarschijnlijk niemand van hun familie/dierbare aan tyfus of tering overleden, daarom vinden ze het grappig/leuk/gewoon oke om ermee te schelden. 
Maar kanker, ho maar, dan komt hun hypocriete aard ineenkeer naar boven. 


In het bericht dat fallingstar (auteur ) schreef , stond er dat ze nooit scheld laat staan met ziekten ! Ze heeft nooit gezegd dat ze wel met tering , tyfus ,... scheld , ze gebruikte kanker als voorbeeld omdat dat het meest gebruikte scheldwoord is de laatste tijd .
Ik vind het trouwens echt heel stom dat mensen zo'n woorden gebruiken , en zoals fallingstar zei , verzin ik ook grappige klanken die niets betekenen / iets goed of neutraal betekenen :)

Groetjes , Lot
Sorry , foutje , omdat dat bericht als eerste kwam dacht ik dat fallingstar de auteur was , mijn excuses . Verder blijft mijn bericht hetzelfde .
Groetjes , Lot
Ik snap wat je zegt want de helft van nl rook al op zn 14de ik zou nooit beginnen aan roken maar dat met kkr schelden die mensen zetten het iveral achter (niet iedereen)
ik heb zelf kanker er ben het niet alleen daarom maar ook omdat het gewoon een klote ziekte is volledig mee eens dat het echt niet kan