Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo ik kom melden dat er iemand is die een naam die in strijd is met forumregel 9

Hij heet Allah is noob

Reputatie 6
Badge +7

Hoi anonieme B,

Ik ben het ermee eens dat die naam niet heel erg respectvol is. Je kan dit alleen beter melden door het te rapporteren. Als je naar een reactie of topic van het persoon gaat dat volgens jou de regels overtreedt zie je rechtsonder 3 puntjes staan. Als je je muis er boven houdt zie je "Rapporteer” staan.  Klik daarop, dan kan je typen welke regels overtreden worden. Klaar.

Goed dat je een beetje op het forum let.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 2
Badge +3

heb even gekeken de naam is in strijd met de forumregel 9

Reputatie 2
Badge +3

hallo ik meld even dat iemand volgens mij een gemene naam heeft die in strijd is met een van de forumregels(geen idee welke) zouden jullie daar even naar kunnen kijken? hij heet allah is noob

Heey @Anoniem2848591 ,

Het forum van De Kindertelefoon is dé plek waar jongeren van 12 tot 18 jaar met elkaar over ALLES kunnen praten. Wel gelden er forumregels. Jongeren kunnen elkaar informeren, adviseren en ondersteunen.

Deze informatie kun je vinden bij de forumregels

Groetjes,
Simply Me

Waarom is de minimale leeftijd voor een account bij kindertelefoon -15?

Reputatie 6
Badge +3

@christinaaaaatje  en @Emma000 

Het bericht wat Laura eerder heeft geplaatst klopt niet helemaal. 

In principe verwijderen we topics niet. Je hebt wel het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan. Dit staat beschreven in het privacystatement van het forum (punt 6.6 in paragraaf 6. Wat zijn jouw rechten?).

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes,

Carolien

Badge +2

Hoi christinaaaaatje en Emma000,

Het is niet mogelijk om je topics of reacties te verwijderen. 

Als een topic of reactie in strijd is met een forumregel, bijvoorbeeld anonimiteit, zal De Kindertelefoon dit aanpassen.

 

Groetjes,
Laura
De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

hoi,

Even een vraagje kan je ook een bericht wat je geplaatst hebt verwijderen? Want ik heb mijn levensverhaal geplaatst.. Er zit meer achter.. alleen als een bekende van mij dit leest weten ze gelijk wie ik ben want ik heet geen Emma dat is niet mijn echte naam ik ben wel een meisje!-) Alleen er staat te veel informatie in daar had ik nog niet echt over nagedacht daar dacht ik nu pas aan!-( beetje dom maar ja ik ben net nieuw moet even een beetje uitproberen.. Ik vind het wel een hele fijne site! je kan praten met mensen en je kan ze helpen terwijl je helemaal niet weet wie ze zijn..

 

Groeten, Emma000

Badge +1

Beste kindetelefoon, ik had een vraag, kan je ook je topics verwijderen? xx Christina

Reputatie 7
Badge +3

Beste kindertelefoon.

Een van mijn opmerkingen is verweiderd omdat deze na jullie zeggen niet 'positief' genoeg was. Waarom mag ik geen meningen geven terwijl, die soms al vrij snel bij mij opkomen, omdat ze vrij snel in mijm hoofd komen?

Ik begrijp dat we respectvol met elkaar moeten omgaan. Dit betekent volgensmij niet dat je forumleden kunt verbieden om hun mening te geven (omdat niet iedereen diezelfde mening heeft)

Een andere mening hoeft niet altijd negatief te zijn.

Volgensmij hebben we in Nederland ook iets zoals: vrijheid van meningsuitting.

Ik ben teleurgesteld dat het is gebleken dat hier geen vrijheids van meninguitting is.

Ik word gestraft voor het uitten van mijn mening terwijl de forumopeners ernaar vragen. Mag ik dan nooit meer iets zeggen dat niet positief kan overkomen?

Graag krijg ik een nadere toelichting zodat ik actief kan blijven op het forum zonder dat mijn account zo wordt geblokeerd.

Ik bedoel niks verkeerds, maar ik wil wel mijn mening kunnen geven.

 

Gegroet.

Hallo @JessevO , 

 

Bedankt voor jouw bericht en goed dat je vragen stelt over het beleid van ons forum. Daar worden onze regels voor jou hopelijk alleen maar duidelijker door. 

 

Een van de belangrijkste regels die wij met elkaar op dit forum hebben is dat wij op een positieve manier op elkaar reageren. Dat houdt in dat we in de eerste plaats de ander en  diens vraag, situatie en/of problemen serieus nemen. Wij willen bij De Kindertelefoon dat iedereen op een veilige en prettige manier van ons forum gebruik moet kunnen maken.

 

Met dat in je achterhoofd mag je iemand ook zeker een spiegel voorhouden of een andere mening geven. Dat moedigen we zelfs aan. Als je nooit een andere mening voorgehouden krijgt zul je ook nooit kunnen leren of veranderen.

 

De vrijheid van meningsuiting die jij noemt valt binnen het forum altijd binnen de regels die de kindertelefoon stelt. Om de redenen die ik noem blijft onze conclusie dat die balans zoek was in jouw bericht naar een van de andere forum gebruikers. Je intentie zal ongetwijfeld goed zijn, alleen stapte je over het gevoel en de situatie van de ander. Hierdoor ontstaat een niet positieve sfeer.

 

Wij hopen dat dit voor jou duidelijk is en dat je van ons forum gebruik blijft maken.

 

Groet,

Luuk

Badge +1

Hallo JessevO,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

 

Sara van de kindertelefoon

Beste kindertelefoon.

Een van mijn opmerkingen is verweiderd omdat deze na jullie zeggen niet 'positief' genoeg was. Waarom mag ik geen meningen geven terwijl, die soms al vrij snel bij mij opkomen, omdat ze vrij snel in mijm hoofd komen?

Ik begrijp dat we respectvol met elkaar moeten omgaan. Dit betekent volgensmij niet dat je forumleden kunt verbieden om hun mening te geven (omdat niet iedereen diezelfde mening heeft)

Een andere mening hoeft niet altijd negatief te zijn.

Volgensmij hebben we in Nederland ook iets zoals: vrijheid van meningsuitting.

Ik ben teleurgesteld dat het is gebleken dat hier geen vrijheids van meninguitting is.

Ik word gestraft voor het uitten van mijn mening terwijl de forumopeners ernaar vragen. Mag ik dan nooit meer iets zeggen dat niet positief kan overkomen?

Graag krijg ik een nadere toelichting zodat ik actief kan blijven op het forum zonder dat mijn account zo wordt geblokeerd.

Ik bedoel niks verkeerds, maar ik wil wel mijn mening kunnen geven.

 

Gegroet.

Reputatie 3
Badge +2

Beste gebruiker,

 

Wanneer je je gebruikersnaam wilt aanpassen, kun je dat in dit bovengenoemd topic aangeven :)

 

Groetjes Willemijn

Hallo ik kwam erachter dat mijn gebruikersnaam gewoon word vertoond naar iedereen en dit vind ik niet zo fijn aangezien er een deel van mijn naam in staat kan ik hem veranderen?

Beste Anonymous,

 

ik heb je account verwijderd.

 

Groetjes LauraG,

De Kindertelefoon

Kan dit account verwijderd worden of offline gehaald worden?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @StoryTeller ,

 

het is ons beleid om topics die tegen de regels zijn te verwijderen, en niet alleen te sluiten. Soms wordt daar een uitzondering op gemaakt, als de moderator die dienst heeft het zo inschat. Toevallig heb ik net het topic verwijderd waar je het over hebt. Er was inderdaad geen enkele reden om dat te laten staan.

Groetjes,

 

Marieke

De Kindertelefoon

Hi 

Sorry daar ben ik weer met een nieuwe vraag. Ik vroeg me namelijk af waarom worden topics die al gesloten zijn niet verwijderd?  Bij sommige topics kan je dan misschien nog wel informatie opmaken maar ik zag net ook een topic over een forumgebruiker die letterlijk vroeg om nudes. Die is inmiddels gesloten maar waarom zou je hem dan niet gewoon verwijderen? Als het een totaal nutteloze topic is?

-StoryTeller

Bedankt voor je snelle antwoord. 

Ik bedoelde inderdaad de oudere topics. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @LeighW 

Je stelde de volgende vraag: 

 

Ik heb wel een vraagje over de term “Beste antwoord”. Ik kwam namelijk een aantal topics tegen waarin het beste antwoord een reactie van de topic starter was. Bijvoorbeeld dat iemand anders om verduidelijking vraagt en dat de topic starter dat geeft, waarop de verduidelijking als beste antwoord wordt gemarkeerd. Dat vind ik een beetje vreemd. Dan heb ik het niet over Anonymous, maar over mensen met een unieke gebruikersnaam.

 

Ik snap dat dat vreemd is.  Onder andere daarom hebben we de optie om een beste antwoord te kiezen al een tijdje uitgezet. Dit zou nu dus niet meer voor moeten komen. Zelf kan ik ook geen actuele topics vinden waar een ‘beste antwoord’ gegeven is. Het gaat volgens mij dan vooral om oudere topic uit 2019. Klopt dat?

Er zijn dus nog wel wat oude topics te vinden waar je dat kan zien.

Groet,

Luuk

 

Hi

dankjewel @Laura_ voor de reactie. Ik begrijp het nu.

Fijne avond!

-StoryTeller

Badge +2

Hoi LeighW,

Ik heb jouw vraag doorgegeven aan onze communitymanager. Het kan zijn dat je daardoor iets langer moet wachten op een antwoord.

Groetjes,
Laura
De Kindertelefoon

Badge +2

Hoi StoryTeller,

Het is inderdaad mogelijk dat de gebruiker geen lid meer wilde zijn van het forum waardoor hij/zij gevraagd heeft zijn/haar account te verwijderen.  Het is ook mogelijk dat de forumgebruiker binnen 24 uur drie keer de forumregels heeft overtreden waardoor deze gebruiker door de moderatoren van het forum is verwijderd.

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.

Groetjes,
Laura
De Kindertelefoon

Het is een heel mooi forum! Ik ben nog niet zo lang lid, dus ik kan niet helemaal zeggen hoe de vooruitgang is geweest, maar het ziet er al goed uit.

Ik heb wel een vraagje over de term “Beste antwoord”. Ik kwam namelijk een aantal topics tegen waarin het beste antwoord een reactie van de topic starter was. Bijvoorbeeld dat iemand anders om verduidelijking vraagt en dat de topic starter dat geeft, waarop de verduidelijking als beste antwoord wordt gemarkeerd. Dat vind ik een beetje vreemd. Dan heb ik het niet over Anonymous, maar over mensen met een unieke gebruikersnaam.

Reageer