Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

691 reacties

Ze kijken vgm alleen naar ip als ze een vermoeden hebben dat er iets fout is. Bv dat je steeds terugkomt met een ander emailadress en de regels overtreedt, dan kunnen ze het ip adres blokkeren. Of als ze vermoeden dat je actief bent onder 2 accounts. 

Verder checken ze het niet ivm privacy en er kunnen ook gewoon meerdere kinderen in 1 huishouden ieder een account hebben. Dan heb je ook hetzelfde ip adres

Het lijkt mij logisch dat ze het zien waarvan je inlogt.

Aangezien je soms op meerdere plekken/apparaten inlogd en dat ik niemand gezien heb die gebanned is omdat hij op meerdere ips actief was

Hoi,

Ik heb even een vraagje over de ip adressen, zien jullie elk ip adres waarvan ingelogd wordt of zien jullie alleen het ip adres waarop het account aangemaakt is. Ik gebruik namelijk een VPN, en ik wil voorkomen dat mijn account misschien gebanned wordt omdat ik op een VPN server zit (Dus misschien kunnen mensen hetzelfde ip adres hebben omdat er dan misschien meerdere mensen op dezelfde vpn server zitten.

Groetjes, 

Mijn excuses voor de vage vraag.

Snap ik, jammer, maar wel tof dat daar ook over nagedacht is!

Reputatie 7
Badge +3

 

Hallo @Pin ,

 

Goed en fijn dat je meedenkt hierover! We hebben deze optie ook bedacht en uiteindelijk het besluit genomen dat het toch ook geen optie is. Als je een gebruiker een ban geeft blijven er achter de schermen nog veel gegevens bestaan, terwijl die vanwege anonimiteit en privacy ook weg moeten (of die gebruikers zelf weg willen hebben). Uiteindelijk wordt het voor ons technisch te ingewikkeld om dat bij te  houden.

 

Groet, 

Luuk

Vraagje:

Als iemand een ban krijgt, wordt het account dan niet geblokkeerd maar is nog wel zichtbaar? Of verdwijnt je account tegenwoordig ook met een ban?

Want anders zou je iemand een ban kunnen geven en alle gegevens verwijderen als alternatief voor verwijderen. 

 

Maar misschien hebben jullie dit ook al wel besproken idk. Ik zeg het maar.

Hallo Carolien_ :)

Bedankt voor het antwoord.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +3

@TheMightySlayer  en @ronald2001 

In ons privacystatement staat idd beschreven dat het IP adres bij ons bekend is, maar dat wij hier verder geen andere gegevens bij zien. Je bent nog steeds anoniem, omdat wij geen namen, adressen etc. zien. Het IP adres wordt, zoals Marieke al aangaf, alleen gecheckt wanneer wij twijfels hebben over het gedrag op het forum.  

We hopen dat het hiermee duidelijk is. 

Groetjes,

Carolien

Om een gokje te wagen en durf het nieet 100% zeker te zeggen maar

Aan een ip zit geen naam verbonden dus niemand weet wie je bent door je ip.

Ik denk (heb het niet helemaal doorgelezen) dat in het privacybeleid staat dat ze je ip alleen gebruiken voor te kijken of je geen grappen uithaalt en dat je onder 1 account blijft.

 

 

Hallo Marieke :)

Bedankt voor je antwoord, alleen nog even een vraagje: Is het checken van IP-adressen niet in strijd met onze anonimiteit en privacy?

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +7

Hallo TheMighty Slayer,

 

wij als moderators checken inderdaad weleens via de IP-adressen of een forummer meerdere accounts bezit. Wanneer iemand via proxy of VPN een nieuw account aanmaakt, kunnen we daar helaas nog niet zoveel tegen doen. Maar als we andere duidelijke aanwijzingen hebben dat iemand een nieuw account aan heeft gemaakt, terwijl diegene al eerder geband is, dan zullen we het nieuwe account ook bannen. Het komt immers ook voor dat mensen op een gedeelde computer werken en dat daardoor IP-adressen hetzelfde kunnen zijn, terwijl het niet om dezelfde persoon gaat. IP-adres alleen is dus niet leidend.

 

Ik hoop dat ik hiermee je vraag een beetje beantwoord heb?

Groetjes,

 

Marieke

De Kindertelefoon

 

 

 

Hallo De Kindertelefoon :)

Ik heb een paar vraagjes:

  1. Checken jullie weleens IP-adressen om bijvoorbeeld te checken of een forummer meerdere accounts bezit?
  2. Zo ja, hoe treden jullie op tegen proxy-sites en VPN's?

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +3

@Spookyzx  Fijn dat je met ons meedenkt om het forum zo goed mogelijk te maken.  Ik zie dat je twee vragen / voorstellen hebt:

 

Gebruikersnaam behouden: Hier gaan we naar kijken. Vooralsnog blijft het zoals het is. Ik hoop dat ik je hier zo snel mogelijk een antwoord op kan geven. 

 

Een Kindertelefoon app: Op dit moment zijn we bij De Kindertelefoon niet bezig met het ontwikkelen van een app. We hebben hier eerder wel al eens naar gekeken, maar merken dat er vanuit jongeren (over het algemeen) geen behoefte is aan een app. Uiteraard zijn er uitzonderingen, zoals jij, die een app juist wel fijn zouden vinden. Maar dat zijn er voor nu te weinig om dit te gaan ontwikkelen.  

Als we merken dat er opeens wel veel meer jongeren een app willen dan gaan we daar natuurlijk naar kijken. 

 

Groet, 

Luuk

Ha bedankt, Luuk! Nu werkt het ineens wel weer! Het lag denk ik aan mijn telefoon. Bedankt voor de reactie.

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +3

@Beukenboom, goed dat je aangeeft dat de link naar privacy statement niet werkt. Vervelend ook dat je die niet kon bekijken.  Op dit moment zien wij  daar geen problemen meer mee. Je kan onze privacy statements vinden via https://www.kindertelefoon.nl/privacy. Hoop dat jij die nu ook kunt lezen.

Succes met lezen en goed dat je alle informatie wil verzamelen!

Groet, 

Luuk

Beste mensen van de Kindertelefoon,

Er is een probleempje met de website. Als ik de privacyverklaring wil bekijken, krijg ik een foutmelding, er staat dat de pagina niet meer bestaat. Ik zou wel graag willen weten welke informatie er verzameld wordt, alleen jammer genoeg gaat dat niet zo. 😅

Met vriendelijke groet, Beukenboom.

Heey Pin,

Heel erg bedankt! Ik heb zelf ook een samsung dus het was makkelijk om het in te stellen. Ik heb gekozen voor het sneltypen, wist niet eens dat zoiets bestond. Wel dat je voorspellende woorden krijgt, maar niet dat zoiets als een sneltoets bestond.

Ik heb zelf ook maar gekozen voor de x omdat ik die in iedergeval toch nooit gebruikt.

Thanks❤

See ya!

Spookyzx. 

Hi Spookyzx,

Als je incognito gebruikt, zijn er niet echt sneltoetsen te maken. Als je een normale browser gebruikt, kan dat wel.

Ik heb een Samsung telefoon, dus ik heb Samsung Internet. Vrienden en familie weten dat deze browser off limits is. Ze moeten Google Chrome gebruiken als ze ff wat willen opzoeken. Ik heb daarom altijd een verstopt tabblad open staan met het forum op die browser. Ook kun je een sneltoets toevoegen als je in de adresbalk iets intypt. Dit is bij Samsung Internet ook bij een incognitotabblat zichtbaar. Echter kunnen anderen dus ook het logo zien van de KT, maar je kan de naam van de sneltoets wel wijzigen.

Hier zie je een screenshot van mijn sneltoetsen. Ik heb ze zwart gemaakt ivm privacy. Als je op de juiste site bent en op "Toevoegen" klikt, voegt ie het huidige internetadres toe aan die door mij zwartgekleurde balk. Dat scheelt typen.

 

Als je dit niet wil, omdat je bang bent dat mensen dat zien of je hebt geen Samsung Internet, dan is er nog een optie. Wederom uitgeprobeerd op Samsung, maar ik weet dat Apple dit ook kan: Een sneltoets in je toetsenbord instellen! 

Via de instellingen van je toetsenbord ga je naar Slim Typen.

Na Slim Typen ga je naar Sneltoetsen Tekst.

Hier kun je een sneltoets instellen. Ik heb nu bv ingesteld dat als ik een "x" intyp, ik het internetadres van de KT als sneltoets krijg. 

Dus als ik nu ergens, maakt niet uit waar, een "x" intyp, krijg ik zo'n sneltoets te zien. Als ik daarop klik, verdwijnt de x en verschijnt forum.kindertelefoon.nl. Je kan overigens iedere sneltoets instellen. Ik heb x gedaan, want wanneer gebruik je die nu? Je kan ook een woord kiezen of een cijfer of een ander teken.

 

Maybe zit hier wat tussen,

Gr. Pin

@TheMightySlayer 

Ja zo'n snelkoppeling,  heb jij enig idee hoe je dat kan maken, en is dat ook mogelijk voor op je telefoon denk je?

@Lida 

Over die 19 jarige. Is het ook mogelijk om gewoon mijn account zo te zetten dat ik er niet meer op kon en dat ik gewoon Spookyzx blijf en niet Anonymous?

 

Badge +2

Hoi Spookyzx,

 

Wat een goede vragen! Over de app ga ik doorzetten. Het antwoord hierop komt dus nog. 
 

Betreffende je account. In verband met de anonimiteit van het forum worden alle accounts verwijderd na iemands 19de verjaardag. Hierdoor is het niet meer te herleiden wie wat heeft gezegd. 
 

Groetjes, Lida

Hallo Spookyzx :)

Je kan volgens mij ook een snelkoppeling maken van het forum.

Je account wordt verwijderd als je een request doet om je account te laten verwijderen of als je 19 bent geworden. Je bijdragen blijven bestaan alleen je naam wordt veranderd naar Anonymous.

-TheMightySlayer <3

Oh en dan heb ik nu nog een vraag. Stel ik ga ooit weg bij de kindertelefoon voor dat ik 19 ben wordt me account dan verwijderd? Want het lijkt mij veel beter als je je account gewoon op non-actief zet zodat mensen nog wel gewoon makkelijk kunnen zien wie Spookyzx was?

See ya!

Spookyzx 

Heyo Kindertelefoon,

Ik vroeg me af of er een app bestond van de Kindertelefoon forum? Zodat je snel toegang hebt tot het forum van de kindertelefoon? Of bestaat er zoiets dat je een link van de kindertelefoon forum aan je telefoon of bureaublad kan toevoegen? Want dat zou wel cool zijn.

Nu moet ik elke keer eerst in incognito, dan kindertelefoon.nl in tikken en dan zo door naar het forum, terwijl je met de app gewoon klik klak boem kan doen. Niet dat het zoveel werk is hoor, maar een app zou wel cool zijn.

En als die niet bestaat, hebben jullie er dan ooit aangedacht om er 1 te hebben, en zo ja, waarom hebben jullie hem dan uiteindelijk toch niet gekozen, en zo nee, waarom niet? Iedereen heeft tegenwoordig wel een telefoon, en we hebben zoveel apps dus dan valt het KT logo ook niet op, en je zou het logo natuurlijk ook onopvallend kunnen maken door gewoon groen met KT te doen ofzo idk.

Nou ja dat vroeg ik me eigenlijk af, en ik zag het ook niet hier ergens 1,2,3 staan en om nou 14 pagina's door te lezen..

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi soyeonx,

onder ‘Follow the Rules’ kun je de forumregels lezen. In de forumregels staat:

17. Topics worden niet verwijderd.

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

 

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic wordt wel verwijderd als:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

 

Ik hoop dat de informatie zo duidelijk is voor jou. Verdere vragen hierover kun je altijd weer stellen bij ‘Over De Kindertelefoon.

groetjes, Mariska

De Kindertelefoon

Heyhoi,

ik heb nog een vraag die hier niet tussen staat. Is het mogelijk om een topic te verwijderen? En zo ja: hoe doe je dat dan? Ik hoop dat het kan.

Groetjes,

soyeonx

Reageer