Vraag

Onduidelijkheid op het forum



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

204 reacties

Het is best jammer dat

Gesloten is

 

Zelle

Reputatie 6
Badge +3

Hallo allemaal,

 

De afgelopen weken is er veel gebeurd. Dat heeft ertoe geleid dat we dit topic hebben geopend om jullie vragen en opmerkingen op een centrale plek te bundelen. Wij zien dat jullie daar goed gebruik van hebben gemaakt en dat jullie veel vragen en opmerkingen hebben. Super!

 

Opmerkingen over de forumregels, of je wel of niet mag ‘chatten’, of we niet te streng zijn of dat we op een andere manier moeten modereren. Veel van deze vragen en opmerkingen hebben invloed op het hele forum. Want: Wat betekent dat voor de veiligheid op het forum? De anonimiteit? Hoe afhankelijk worden gebruikers van elkaar? Wat doet dat met de identiteit van ons forum? Hoe zetten wij de moderatie in? Kortom: een het lijken simpele opmerkingen, maar die hebben heel veel impact.

 

Om die vragen goed te beantwoorden kost tijd. We willen ook goed omgaan met jullie ideeën en gedachten hierover. Om dat allemaal goed te doen hebben we wat meer tijd nodig. We kiezen er liever voor iets later te reageren (maar nog steeds zo snel mogelijk) dan dat wij te snel willen handelen en er daardoor misschien juist meer verwarring ontstaat.

 

Als je hier opmerkingen over hebt dan kan je die in dit topic kwijt.

 

We zien ook veel vragen over (een) specifieke gebruiker(s). Vanwege de vertrouwelijkheid zullen wij op het forum nooit over andere gebruikers praten. Wij kunnen en willen dan ook geen antwoord geven op vragen over andere gebruikers. Wij begrijpen dat het daardoor wellicht ‘vaag’ blijft, maar in verband met de anonimiteit en veiligheid van onze gebruikers geven wij hier geen informatie over.

Groetjes,

Carolien

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal mee eens! Jullie moderatoren doen het echt goed!

 

Ik heb alleen toch nog een vraagje waar ik graag een ja'tje of een nee'tje achter wil zien komen:

Gaan jullie ermee akkoord dat @wilhelmavemelahet topic: 'Hier gaan wij alles delen' opnieuw aanmaakt? Dan is het van alle kanten weer 'goed'!

Bedankt aan alle inzet van de moderatoren aan het forum!

Groetjes,

Wereld

Reputatie 7
Badge +18

Hoi ik lees net alles en het enige wat ik wil zeggen dat ik stuk ga omdat 2 hele lieve forummers weg zijn gegaan.  Ik kan niet zeggen hoe ontzettend verdrietig ik dat vind. Al de rest van de discussie kan ik niks meer over zeggen.  Ik voel me heel down nu en elke beetje redelijke oplossing was beter geweest voor iedereen. Nu zijn Ellen en Sankonijn weg en de rest van dit onderwerp zal wel zo zijn. Al had ik alleen nog maar ja of nee mogen typen dat was altijd nog beter dan hun vertrek. Ik huil me kapot.

Groetjes Julian

Reputatie 7
Badge +18

Zeker doen de (meeste) moderatore het hartstikke goed ! Dar twijfel ik niet aan en niemand.  trouwens dat hebben we ook meerdere keren gezegd overal 🙂 en is ook zo.  Maar sorry, als er dan 1 of 2 zijn die gewoon veel te hard erin gaan en veel te streng zijn mag dat best gezegd worden, En ik ben juist helemaal niet van dat soort dingen, ik ben juist te bescheiden vind ik zelf. maar in dit geval ging het te ver en dan is het goed dat het aangesproken mag worden.  Ik bied zelf ook excuus aan als ik fout zit. Hoort bij menselijk zijn :)

En qua tips hebben we er idd een heleboel ingebracht !

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +1

Zeker doen de (meeste) moderatore het hartstikke goed ! Dar twijfel ik niet aan en niemand.  trouwens dat hebben we ook meerdere keren gezegd overal :) en is ook zo.  Maar sorry, als er dan 1 of 2 zijn die gewoon veel te hard erin gaan en veel te streng zijn mag dat best gezegd worden, En ik ben juist helemaal niet van dat soort dingen, ik ben juist te bescheiden vind ik zelf. maar in dit geval ging het te ver en dan is het goed dat het aangesproken mag worden.  Ik bied zelf ook excuus aan als ik fout zit. Hoort bij menselijk zijn :)

Grtz en liefs Julian X

Natuurlijk is het helemaal niet erg maar vond wel dat het aangegeven moest worden, ze werken keihard en 100 berichten met haat is dan niet fijn. Maakt helemaal niet uit als je zoiets heb gezegd maar let op wat je allemaal tegen mensen zegt, praat niet uit emotie. Praat met verstand (Geld voor iedereen)

Reputatie 7
Badge +7

 

Natuurlijk is het helemaal niet erg maar vond wel dat het aangegeven moest worden, ze werken keihard en 100 berichten met haat is dan niet fijn. Maakt helemaal niet uit als je zoiets heb gezegd maar let op wat je allemaal tegen mensen zegt, praat niet uit emotie. Praat met verstand (Geld voor iedereen)

helemaal mee eens! De moderators proberen deze plek juist leuk en veilig voor ons te houden, en het is in principe waarschijnlijk wel aan onze kant (van de forumgebruikers) fout gegaan, maar dat komt denk ik puur omdat de meeste forumregels op verschillende manieren ervaren kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +7

Het is idd jammer dat chatten niet toegestaan is, en je kan elkaar niet érg goed leren kennen, maar ik begrijp ook wel waarom dit zo is en het zal natuurlijk niet overzichtelijk zijn. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik was gister in gesprek met @MCES toen wij beide een waarschuwing hebben gekregen, we waren beide op de hoogte van de regels en hebben alsnog de regels overschreden, de waarschuwing van gister was compleet terecht.

 

In de regels staat ook dat je verbannen word bij 3 waarschuwingen binnen een jaar dus het is overbodig om het te overleggen met mensen.

 

Toch denk ik dat het idee van verbannen voor een week/maand een beter idee is en dat de tijd van de 3 waarschuwingen 3 maanden kan worden ipv 1 jaar

Reputatie 7
Badge +4

@Carolien_  is dit dan ook alles wat uit de vergadering is gekomen of komt daar nog een ander overzicht van? Dit ziet er namelijk uit als een hoop vragen die jullie gaan bespreken, maar de vergadering zou op maandag zijn. Ik snap dat het jullie opvalt dat mensen zich aan elkaar gaan hechten op een andere manier als hulpverlener en hulp zoeker, maar je kan me niet wijsmaken dat dat de afgelopen jaren niet eerder is voorgekomen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik stuur dit op naar forum@kindertelefoon.nl:

 

Hierbij zeg ik mijn vertrouwen in dit forum met enorme pijn in mijn hart op.

Door het idiote regime op dit forum worden de beste mensen weggepest en laten jullie mensen die nep-verhalen of vragen om dingen die ze al weten gerespecteerd.

@MCES, @Ellen en @Sankonijn zijn weg. Ik voeg @Wereld daarbij toe.

Ik keer alleen terug als het Poetin-regime hier stopt en we een beetje aardig MOGEN doen.

 

Wij mogen hier blijkbaar niet aardig zijn.

Wij mogen elkaar blijkbaar niet eens helpen.

Wij mogen mensen niet eens waarschuwen voor hun anonimiteit.

 

Ik ga alleen nog maar een paar reacties plaatsen als mensen hun zelf willen doden, om hun te helpen.

 

Het enige topic wat ik hierna nog ga aanmaken is een topic om te staken hier. Fucking zooi

 

Mijn laatste woord dan voor nu:

Shitzooi

@TheMightySlayer @DaVinci @kwakend1tje @Ikke13 @Eenmeisje004 

Ik neem mijn woord ‘Poetin-regime’ terug, dat was niet de bedoeling. Ik zat in een slechte bui en ik realiseerde daardoor even niet hoe dat iemand kan raken. Sorry.

Ik bied mijn excuses aan aan de Kindertelefoon.

En wat is gebeurd met @MCES ???

Wat gaan jullie hier aan doen ???

Het staat onderaan het bericht van Carolien.

We zien ook veel vragen over (een) specifieke gebruiker(s). Vanwege de vertrouwelijkheid zullen wij op het forum nooit over andere gebruikers praten. Wij kunnen en willen dan ook geen antwoord geven op vragen over andere gebruikers. Wij begrijpen dat het daardoor wellicht ‘vaag’ blijft, maar in verband met de anonimiteit en veiligheid van onze gebruikers geven wij hier geen informatie over.

 

Niet goed gelezen 😳

Maar @MCES was enorm aardig en lief 

Snik snik snik 😭😢😪😥

Ik ben echt zo verdrietig!!! 

 

Een verdrietige meisje 

Reputatie 7
Badge +4

@TheMightySlayer  hooguit een oude diesel die moeilijk op gang komt en @Wereld  hou de gesprekken dan wel overzichtelijk dat niet socials en forum door elkaar heen lopen en het voor iedereen verwarrend wordt.

Ja

@MCES  heeft het echt niet verdient 

Asjeblieft!!!

😥😫😫😣

Ja, we willen een unban voor @MCES. Hij is een fantastische forummer. Extreem begripvol en vriendelijk voor mensen. Ik heb zelden zo'n goede en begripvolle forummer gezien, en ik zit al ruim 2 jaar op dit forum. Ik vind daarom een ban te hard voor hem. Daarom pleit ik ook voor 'tijdelijke bans' van dagen/weken in plaats van een permanente ban.

Reputatie 7
Badge +19

Helemaal mee eens nu wachten tot Rob dit ziet.

Reputatie 7
Badge +19

Gaat u er wat mee doen?

Reputatie 7
Badge +3

Hierbij mijn statement.

 

Reputatie 7
Badge +19

Wat is er gebeurd met @MCES Of wel W@MCES2.0 ? WAT IS ER AAN DE HAND? KAN IEMAMD HET UITLEGGEN? @MCES  Was terug wat is er gebeurt kan iemand me het uitleggen  ik kan zijn verwijderde topics van zijn nieuwe account niet lezen weet iemand wat er is gebeurt. @Rob_ Misschien?

Hey,

Ik heb even twee vragen:

1. Waarom is dit nooit echt een probleem geweest, en nu wel opeens?

2. Ik weet niet of het al gezegd is, maar kan er zoals bijvoorbeeld bij Jong&Out zo'n zelfde systeem komen? Dus dat je ook vrienden kan worden en kan chatten.

Dan komen er bij de topics niet meer echt gesprekken

 

Bedankt dat jullie hier naar gaan kijken, maar zelf vindt ik het forum ook al heel mooi hoe hij nu is❤️

 

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Rob_  

Ik heb nog een suggestie: een soort alarm ping of alarm topic dat als er een account schokkende berichten plaatst we gelijk daarin aan kunnen geven wie waar en wat zodat de teksten verwijderd of aangepast kunnen worden. Als de mods namelijk op het drukste tijdstip even minder actief elke topic of reactie na kunnen kijken blijft het forum namelijk toch nog veilig.

Reputatie 7
Badge +3

Beste iedereen van de Kindertelefoon,

Bedankt voor jullie inzet voor het forum.

Ik wil ook even excuses aanbieden (ook aan @EstherE) als we te hard waren. 

Ik heb nog een ideetje voor het forum: dat er chat-groepen gemaakt kunnen worden. Iedereen kan er zonder instapverzoek instappen, maar als je niet in die groep(en) zit, kan je ook niet in die groepen kijken (Behalve de Kindertelefoon natuurlijk). De moderatoren kan dan ook door de chat scrollen, dat is veel makkelijker dan reactie voor reactie controleren.  

Wel zijn er dan natuurlijk nog regels (anonimiteit).

Zouden jullie dit in het overleg op maandag kunnen meenemen?

Groet,

Wereld

 

Bewerkt

Weet je wat ik ga doen ????

Ik ga op ieder Topic over Penis lengte antwoorden dat HET NIET UIT MAAKT VOOR MEIDEN OF WIE DAN OOK 

 

ik word gek van !!!

 

Zelle

Ik kwam zo’n Topics tegen

https://forum.kindertelefoon.nl/topic/show?tid=23794&fid=32

ook zo’n topics

Hoe trek je af ???

Hoe vinger je ???

Wat is Beffen ???

Hoe neuk je ???

Ik begin gek te worden

 

Wat is eigenlijk de doel om penis lengte met elkaar te delen ????

 

Zelle