Skip to main content
Vraag

Onduidelijkheid op het forum

Hallo allemaal,

@wilhelmavemela 
@Sankonijn 
@kwakend1tje 
@TheMightySlayer 
@Eenmeisje004 

@Julian12 
@Ellen 
@Zelle 

We zien dat er de afgelopen dagen veel onduidelijkheid is ontstaan over het modereren. Hier zijn verschillende topics over gestart, waardoor het overzicht is verdwenen. Het is voor De Kindertelefoon belangrijk dat het forum overzichtelijk en veilig blijft. Zodat het een fijne plek is voor en door jongeren. Deze klachten nemen we serieus. We kiezen ervoor om op een plek hier op te reageren, in plaats van in alle aparte topics.

We zien dat het nodige is om de huidige forumregels extra toe te gaan lichten. Daarnaast zien we dat jullie de behoefte hebben aan een ‘vrij’ topic, waarin je even over alles kan praten. Tegelijkertijd is het voor De Kindertelefoon lastig omdat dit tegen de forumregels ingaat en we bang zijn dat dit als gevolg kan hebben dat een groepje gebruikers het topic domineert en/of dat je als gebruiker teveel persoonlijke informatie gaat delen.

De topics waarin deze onduidelijkheid is ontstaan, hebben we op dit moment gesloten. Onze excuses voor de verwarring die er is ontstaan. We zien zeker wat sterke reacties die ons helpen het forum te verbeteren.

Wij zijn benieuwd naar wat jullie nog meer wensen zijn op dit gebied. De Kindertelefoon wil haar forumregels ook blijven hanteren, dus hoe kunnen we dat het beste modereren in zulke topics? We zijn benieuwd naar jullie reacties. Wij gaan hier zelf ook nog over nadenken en hopen daar zo snel mogelijk duidelijkheid in te krijgen.

PS We hebben nogmaals gekeken naar de waarschuwingen die @wilhelmavemela  ontvangen heeft en hebben geconcludeerd dat er verwarring is ontstaan, wat maakt dat we hebben besloten om deze ban op te heffen. We hebben ook berichten van andere mensen ontvangen die hier vragen over hebben, we proberen er zo snel mogelijk naar te kijken. Mocht je dringende persoonlijke vragen hebben, dan kan dat via forum@kindertelefoon.nl

Groetjes Rob,
De Kindertelefoon

Dit topic is gesloten

204 reacties

Nog steeds helemaal mee eens

Uw vindt meer info bij @Eenmeisje004 topic

Zelle

Reputatie 7
Badge +19

@wilhelmavemela Het is inderdaad een hard gelag. Dat mensen hier op het forum worden weggejaagd door een hele heftige moderatie. Het is een klap in me gezicht dat er eerst nog '’begrip'’ werd getoond door dit topic aan te maken en dat de moderators vervolgens niks met de tips doen. Mij een onterechte waarschuwing te geven. En dit forum vooral als pressie-middel te gebruiken. Ik heb er echt geen goed woord voor over. 

Ja ikzelf vind dit heel naar en ik heb het gevoel dat ik hierdoor een depressie aan het oplopen ben terwijl ik wel gewoon blij ben soms.

Reputatie 7
Badge +19

Lieve mensen 

Ik ga stoppen 

Bedankt voor alles

ik wordt alleen maar verdrietig van als ik ziet dat mensen gestopt zijn door de kindertelefoon

Jullie zien het bij mijn nieuwste Topic

Bedankt

Zelle

Nee niet jij ook dan voel ik me nog meer in de steek gelaten niet gaan

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb het zelfde gevoel en ik knoei er ook mee ik wil enerzijds dat het forum veranderd en anderzijds dat het was zoals vroeger dat ik niet op het forum zit. Ik zit met mijn handen in het haar

Reputatie 7
Badge +14

Ik snap ook niet waarom het topic ‘hier zullen we alles delen’ niet gesloten is, zoals mijn topic ‘hoe gaat het met je’, maar gewoon zonder pardon meteen verwijderd is… 

xx Eenmeisje004 

Is ook gesloten!!!

Hebben we niet eens onze eigen mening over de Forumregels!!!!

Sorry hoor 

Maar wij willen graag een beetje respect 

Zelle

Reputatie 3
Badge +1

@Zelle &
@Eenmeisje004 

Excuses, we waren even het overzicht kwijt, het topic  (hieronder) staat gewoon weer open :)

Verder lees ik dat @Eenmeisje004 schrijft: Ik twijfel eraan of het controleren van reacties nog wel steekproefsgewijs gaat… 

Wat vervelend voor je dat, dat zo lijkt te zijn :confused: . Wij modereren jou reacties, net zoals alle andere reacties, steekproef gewijs worden sommige berichten eerst tegenhouden ja. 

Op alle verdere wensen/opmerkingen gaan we op een later moment terug komen. We wachten nog wat meer reacties van iedereen af.

Bedankt voor jullie oplettendheid! 

Groetjes,
De Kindertelefoon
Rob 

Reputatie 7
Badge +14

@Rob_ Bedankt! :)

xx Eenmeisje004 

Thanks 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Rob_ ,

Er wordt hier gezegd dat het controleren van reacties en/of topicstarter steekproefsgewijs gaat. Dat betwijfel ik. Ik had vroeger een ander account onder dezelfde naam, maar ik was op een absurde marnier verwijderd door mijn broertje. (Niet jullie schuld).

Maar ja, wat mij opvalt, elke keer als ik gereageerd heb en er staan woorden in zoals 'Kritiek', 'Shit' in mijn reactie, dan gaat die altijd langs de moderator. Ik heb het zelfs dan gehad dat mijn reacties pas een dag later online komen.

Ik ben hier echt niet tegen, maar als jullie dit doen, zeg dan niet dat het 'steekproefsgewijs' gaat, maar wees hier alsjullieblieft open over.

Groet, 

Wereld

Reputatie 7
Badge +19

En ik ben het met @TheMightySlayer en @Sankonijn eens, het zou een sterk gebaar van Esther zijn als ze het op brengt excuses aan te bieden voor het zorgen voor enorm veel onrust en onnodige emotie bij een paar heel fijne en lieve mensen hier ! Ik bied ook wel openbaar excuus aan als ik hier fout zat. Punt om mee te geven. 

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +3

En dit ziet er ook niet zo steekproefsgewijs uit:

Er staat alleen maar sommige dus het is open voor eigen interpretatie of het steekproefsgewijs gaat denk ook dat hoe actiever je bent des te vaker je gecontroleerd wordt en dat het dus automatisch oneerlijk aanvoelt

Reputatie 7
Badge +14

@Wereld bij mij ook weer een reactie die langs de moderator moet…

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het sluiten van een petitie niet perse heel democratisch...

Hallo @Carolien_ 

Ik vind dit toch wel een beetje een deceptie. Ik denk niet dat 1 topic alle andere topics verdrukt. En dan hebben we het nog niet eens over alle waardeloze seks-vragenlijsten en penis-lengte topics. En dan vind ik een topic waarin iedereen kan del en hoe het gaat en met elkaar een gesprek kan hebben meer waardevol dan zo'n seks-vragenlijst. Ik irriteer me persoonlijk dood aan die vragenlijsten. En dat terwijl een gesprek wordt afgekapt. Ik vind dan ook principieel dat de seksvragenlijsten moeten worden gestopt omdat die ook andere waardevollere topics verdrukken. 

Daarnaast vind ik het erg vervelend dat blijkt dat er helemaal niks mee wordt gedaan. Na 2 weken wordt dan duidelijk dat '’ja we kunnen het toch niet toelaten'’. Dat hadden jullie ook al gelijk op dag 1 kunnen zeggen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik wilde net zeggen dat iets langs de moderator moet, maar dat moet ook weer langs de modenator.

Reputatie 7
Badge +19

@Wereld denk ook wel dat t komt omdat er nu een stuk of 10-15 verschillende topics zijn in deze chaos over hetzelfde onderwerp en hoewel ze leuker zijn als alle seksvragenlijsten is het wel heel onoverzichtelijk geworden.

Een chaos, ontstaan in elk geval niet door een paar goed bedoelende gebruikers :)

@Carolien_  dank u voor het antwoord. Als ik zonet  inlog zie ik 4 topics on top over penislengte. Ik zie 1000 vragenlijsten over seks. En 3 topics waarin wij kinderen/jongeren elkaar ( iedereen welkom!)  op en leuke, open en lieve manier proberen te helpen en adviseren en steunen. We zijn hier omdat we hulp willen !  Dat wordt dan uitgelegd als " chat" . Dus als ik het goed begrijp zijn topics die gaan over hoe je het geilste wordt van oma haar slipje en penislengtes prima en die paar topics over sociale items en support niet. Schiet mij maar lek zeg ! En al die lieve nette aardige jongens ( en meiden) in die topics moeten huiveren om straf en bans en die ranzige topics en vragen over hoe geil je nu bent, geen probleem.  En waar is de aanpassing vh straf beleid? Waarom geen tijdelijke ban ( week, maand oplopend) of waarschuwingen voor onopzettelijk fout handelen ? 

Er is ons dagen lang een worst voorgehouden van " maandag vergadering en dan...." , nou en dan niks dus. Alles blijft zoals het was dus we blijven bang om antwoorden te geven, elk foutje kan fataal zijn en de liefste jongens vliegen er het eerst uit. Fijn is dat ! 

Met het risico dat ik er nu ook uit wordt gezet maar dat zij maar zo.

Zeer teleurgestelde groetjes, Ellen 

Dit dus. Weer een gevoel van meten met 2 maten. Dit topic heeft gewoon NIKS geholpen. En ik vind dat diep triest. Misschien moeten we een forum-staking gaan organiseren voor een paar weken. Als alleen al de helft van de actieve gebruikers een paar weken lang niet reageert behalve op topics om de moderatie te veranderen, dan moet dat toch wel impact hebben denk ik. 

We worden gewoon blijgemaakt met een dode mus. Hopeloze zaak dit weer. En ja, ik ga zeker een klacht indienen.

@Carolien_  dit is prima toch ? 

Ik bood gisteren nog mijn oprechte excuses aan. Maar uw starre reactie plus zie screenshot zijn voor mij het laatste duwtje.  Ik heb gemerkt dat de fijnste, aardigste en sociaalste mensen hier worden gekneveld en bang gemaakt met straffen en dat alle gore smerigheid gewoon mag bestaan. Omgekeerde wereld. Jongens die ik in reacties kei bang zie zijn omdat ze lief reageren en denken dat ze er uit worden gegooid. Alleen omdat ze anderen willen opbeuren en gewoon lief zijn jeetje mina.. En tegelijk deze topics waar werkelijk niemand wat aan heeft. Ik weet nu definitief genoeg en kom nooit weer op deze site. Daarnaast ga ik er melding van maken bij het betreffende bestuur. 

Met veel verdiet en onbegrip 

Sankonijn. 

Ps wie dit verder leest het spijt me. Alle liefs en groetjes lieve lieve mensen !

Ik ben zo ongelofelijk pissd nu. Ik reageer op @DaVinci  in het topic gedichten en ja hoor...check ! Toeval uhu....ik geloof er niks meer van. En die reactie wordt vast niet geplaatst. Mensen in zo'n onschuldige topic zijn bang ! Bang om lief tegen elkaar te zijn omg waar zijn jullie mee bezig @Carolien_  ?   Verschrikkelijk. Serieus ik ga echt contact zoeken met een nieuws site ofzo. Dit KAN toch niet ? En Sankonijn weggejaagd goedzo hoor ! Wel gefeliciteerd. En deze reactie wordt ook weer gecensureerd door de all mighty moderation ?

Ik ben nog nooit in mn leven zo ontzettend kwaad geweest. Hoe jullie hier met kinderen met problemen omgaan. Dreigen, straffen, inperken en vooral niet luisteren Bah !  Ik vind het zo walgelijk. Mensen zijn in de onschuldigste topics bang en in al die vieze ranzige troll rotzooi mag alles.

Ook ik kom voorlopig niet meer en ga nadenken of ik hier nog wel bij wil horen. Wat een rare verknipte boel is dit aan het worden. Echt erg ! 

Ellen 

Ik heb een tweede waarschuwing ontvangen voor het verbreken van regel 3 '’ga respectvol met elkaar om'’

Reden: omdat ik een topic '’moderatie-misstanden'’ heb gemaakt waarin ik mensen heb opgeroepen om de moderatie-misstanden te melden. Ik heb het redelijk respectvol gedaan. Dit is dus een teken dat kritiek niet echt wordt geaccepteerd...

Het is te belachelijk voor woorden. Gatverdamme wat afschuwelijk. Ik sta aan jouw kant en ze komen maar op met hun waarschuwing. Interesseert me geen fluit meer. De fatsoenlijke mensen worden hier op- en weggejaagd. 

Ellen

Ik heb een tweede waarschuwing ontvangen voor het verbreken van regel 3 '’ga respectvol met elkaar om'’

Reden: omdat ik een topic '’moderatie-misstanden'’ heb gemaakt waarin ik mensen heb opgeroepen om de moderatie-misstanden te melden. Ik heb het redelijk respectvol gedaan. Dit is dus een teken dat kritiek niet echt wordt geaccepteerd...

Het is te belachelijk voor woorden. Gatverdamme wat afschuwelijk. Ik sta aan jouw kant en ze komen maar op met hun waarschuwing. Interesseert me geen fluit meer. De fatsoenlijke mensen worden hier op- en weggejaagd. 

Ja, het is gewoon walgelijk. En dan hou ik het rustig want ik wil geen '’derde waarschuwing'’. Al denk ik serieus na om ook mijn account op te heffen. 

@Rob_  Als eerste wil ik even zeggen dat jullie moderators geweldig werk doen en wil jullie bedanken over hoe geweldig dit forum is.

Ik vraag me toch af of het niet slim is om een paar gebruikers van het forum (lang actief en kort actief gemixed) in een soort groep te zetten als het mogelijk is die kunnen helpen met dit forum alleen maar beter maken op realistische manieren.

Verder denk ik ook dat de vragenlijsten over lengte van piemels enzo weggehaald moeten worden, als een jongen heel onzeker is over de grootte en een andere jongen doet heel normaal over 10cm groter dan kan het heel slecht gaan voelen voor diegene.

Ik zou zelf best wel willen helpen en tijd steken in het verbeteren van dit forum

Maar mensen in dit topic, blijf wel een beetje lief naar de moderators, vergeet niet dat ze hardstikke goed werk doen en dit (volgensmij) vrijwillig werk is. Ik denk dat we allemaal heel blij kunnen zijn dat dit forum bestaat omdat het ons allemaal verder helpt.

Mvg JS2006

Helemaal mee eens! Ik neem de moderators ook niks kwalijk, ik denk dat de regels voor hun ook vaag zijn, aangezien sommige dingen nogal tegenstrijdig zijn.

vgsm bestaat er wel al zo’n soort groep om de kt te verbeteren, je moet ff op hun site kijken maar ik heb daar wel ooit iets over gelezen:)