Ik en mijn gezellige leukemie



Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Sjammetje,

Wat super lief van je! Je reactie doet me goed ❤

 

joeeee

Reputatie 3
Badge +1

@jaivy hoe is het met je?

Ik heb al een poosje niet meer op het forum gekeken en ik zag ineens deze topic voor bij komen en ik ben benieuwd hoe het met je gaat, je hebt ook al een hele poos niet meer wat gestuurd dus daarom.

Sterkte🍀🍀🍀🍀

X_anoniem

Reputatie 2
Badge +1

Sterkte 

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi @jaivy ,

 

Hey @MickeyMouse,

Ahh wat lieff! Maar don’t be sad about me…

 

💖💖💖

 

maar ik snap het wel hoor, ik zit ook zo in elkaar. Ik kan echt om zoveel janken hahaha.

 

een keertje goed huilen kan wel opluchten, alleen jammer dat je daar niet alles mee kan oplossen…..maar positief blijven en er het beste van maken probeer ik altijd wel te doen en jij ook wel, denk ik….

en soms moet je niet te ver vooruit willen kijken en moet je alleen denken aan de volgende dag en dat doet mij denken aan een skam (Noorse serie) filmpje waarin Isak het volgende tegen Even zegt:

Let’s play a game

It goes like this

It’s called: Isak and Even, minute by minute

 

Just take one day at a time

The only thing we have to worry about is….the next day

And if one day is too much, just take one hour at a time

And if one hour is too much, just take one minute at a time

Now we only have to think about the next minute….

 

Het gaat mij niet om het hele filmpje, want dat heeft een hele andere context, maar ik moet mijn bron vermelden en eigenlijk past het hele filmpje niet in deze context. Op zichzelf een mooi filmpje, dus je mag er naar kijken, maar het gaat echt over een andere situatie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1hvhh1A85kI

The Full Story of Isak and Even || Skam

fragment wat ik hierboven noemde is van 13.58-14.58

 

Ik wil mij niet vergelijken met de hoofdpersonen uit Skam, maar ik kan me voorstellen dat er momenten zijn, waarbij dit misschien een goede aanpak kan zijn……..

minute by minute,

you only have to think about the next minute

 

Maar zo te horen heb je lieve broers waar je dingen mee kan delen die je raken of verdrietig maken.

ja, je hebt gelijk en ik ben echt heel blij met hen

 

Vandaag ging in de ochtend een stuk beter,

 

nice

 

maar smiddags ging het echt super slecht omdat ik echt fuckkkinggg veel pijn kreeg in heel mn lichaam. Ik was zelfs flauwgevallen van de pijn 😞  

 

OMG 😥😥

 

Maar nu gaat het wel weer iets beter omdat ik pijnstilling krijg.

 

goed dat dat helpt, maar wel jammer dat je het nodig hebt

 

Hopelijk morgen weer een betere dag.

 

ik help het je hopen, ik ga er voor duimen

 

Ik ga ‘relatief’ vroeg proberen te slapen want ik ben best moe.

lijkt me een goed plan 😴

 

Hahaha wat grappig dat je het tegen je broers gaat zeggen. Knorseee❤️😴

 

ja, allemaal dankzij jou 😉

Knorseee lieve @jaivy , slaap lekker

 

Oh, om  dit berichtje af te sluiten: ik zit al de hele dag naar dit liedje te luisteren….ik had het vorige week ge’shazam’med ...het is pianomuziek en ik heb geen idee of jij daar van houdt, maar zodra ik mijn ogen dicht doe bij deze muziek, voel ik me zo licht als een vogel en vlieg ik door de lucht en bekijk alle mooie plekjes waar ik ooit ben geweest en op een bepaald moment lijkt het of ik met mijn ‘pootjes’ (want in mijn fantasie ben ik een vogel, weet je nog) in de branding (door de aanzwellende piano) sta….het maakt mijn hoofd leeg en ik denk alleen aan mooie dingen……en val (strakjes als ik het afspeel in bed) in slaap met een mooie droom

 

https://www.youtube.com/watch?v=_JaQM9ZQPSg

Perfect Horizon - Magnum Opus & Daniel Law Heath

 

Ik wens jou ook mooie dromen......

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Kamperfoelie6,

 

via de link kun je bekijken welke kralen er allemaal zijn:

https://www.kanjerketting.nl/de-kanjerketting-helpt-kinderen-met-kanker/de-kanjerkralen#:

 

  • Bij de start van de eerste bestraling krijgt het kind de Radio-Robbie-kraal (het gezichtje).

 

  • Bij elke dag dat het kind bestraald wordt, krijgt het een geel/roze schijfje…

 

voor meer info over de kralenketting kijk je op de link.

 

Gr. MickeyMouse

 

Heyy, wat naar. Maar ik weet zeker dat je er door komt. Ook al ken ik je niet je komt er zelfverzekerd over. Geniet van je zomervakantie en houd vol! 

 

Grtjs,

Candy

Hey Jaivy.

 

 

Ik vind het duidelijk uitgelegd! Nogmaals wil ik even zeggen dat ik respect heb dat je zo positief blijft ondanks dit alles. Het is niet niks.. En gefeliciteerd met je 1000e reactie🥳 Moge er nog veel volgen😉

 

 

Groetjes van mij!

Reputatie 7
Badge +17

Hey, ik zat net Niet Klein Te Krijgen met Paul de Leeuw over kinderen met kanker (waaronder leukemie) te kijken en ik moest meteen aan jou denken.  Ik had echt gehoopt dat je inmiddels weer iets van je had laten horen, maar ja, het is niet anders. Ik wens je alle goeds, waar je ook bent.

Groetjes,

@tim16 

Reputatie 6
Badge +3

hey ik hoop dat je je goed voelt! we hebben al lang niks van je gehoord, laten we hopen op een forumpauze...

Reputatie 7
Badge +15

Hoi! Wat erg! 
fijn dat jij jezelf meer leert kennen, maar het lijkt mij toch ook eng,.. 

 

je bent dapper! 
stoer dat je je diploma hebt gehaald, daar ben ik trots op ( ookal ken ik jou niet 😅) 

toch wil ik jou nog even iets zeggen! 
misschien helpt het niet, maar het Kàn ook hulp geven…. 
 

nu inmiddels vijf jaar geleden hebben wij te horen gekregen dat mijn moeders beste vriendin kanker had, ( mijn moeders beste vriendin…) ze zou niet meer beter worden, ze heeft 2 jaar chemo gekregen, maar was toch ècht uit behandeld… ze zou nog 2 maanden hebben! 
 

in die maanden heeft ze speciale dingen gedaan, ze zou en wou niet meer aan haar kanker denken, ze is met haar gezin naar Afrika geweest ( kind van 10&8 vlgnsmij ? ) en dr man tuurlijk 😏 , 

 

ze bleef leven, 5 maanden verder maakte ze ( haar art ) een scan, de tumor zat er nog steeds, maar… ze bleef nog steeds leven… bij elke scan bleek…. De tumor zit er nog…. Ze kreeg geen chemo meer. Trouwens, 

 

maar toen , nu al 5 jaar later… heeft ze bij haar laatste scan ( ze kreeg er om de 3 maanden( ) dat haar tumor is gekrompen, meer dan ½ is verdwenen! Ze krijgt bij haar volgende scan( na de vakantie) uitslag of hij weer krimpt/weg is, 

 

haar aarts denkt dat ze aan het genezen is. Hoe raar ook, want bedenk je eens, zou nog 2 maanden hebben?!    
 

blijf hopen 🤞 al werkt dit natuurlijk niet altijd, er zijn mensen met heeele erge pech,

 

dus accepteer, maar hoop! 

 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge

Hii @jaivy,

Wat heftig om te lezen. Het lijkt mij zoooo naar om ziek te zijn en al helemaal zo lang. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe dat is maar ik heb echt respect voor jou man.

Ik snap dat je soms bang bent om dood te gaan. Lijkt me ook eng om eigenlijk je dood in de ogen te kijken. Praat je hier over met mensen? Ik denk dat het wel kan helpen als je er over praat.

Dat over je haar, tja dat is natuurlijk heel vervelend maar als dat het is waardoor je beter kan worden dan is dat het toch waard?

Ik weet niet precies wat bestraling inhoud eigenlijk maar het klinkt wel naar ja. Misschien kan je aan je dokters vragen of zij het aan je kunnen uitleggen en je kunnen voorbereiden hierop.

heel veel succes en sterkte toegewenst!

 

groetjes,

Kid

hoiiii

 

wat naar om te horen. wat is het toch ook een erge ziekte he. 

dat je erg bang ben kan ik helemaal begrijpen, het is tenslotte ook niet makkelijk om op deze manier te leven.

sowieso wil ik je meegeven dat je niet op moet geven. ik snap heel goed dat je denkt dat het misschien beter is als je dood bent maar dat is niet zo. je bent nog zo jong en je hebt zo’n groot leven die je nog moet gaan leven. dat wil je toch niet opgeven? 

je kan beter aan leuke dingen denken. op een ander topic zag ik dat je dansen heel erg leuk vond. denk aan nieuwe dansjes die je kan leren en ga ze oefenen of iets in die geest. 

dat je je haar verliest is ook niet leuk. maar dat komt na de behandeling heus wel terug, en wat wil je liever. even je haar kwijt zijn maar wel beter worden of je haar houden maar niet beter worden? zo raar is het ook niet om kaal te zijn hoor.

een sonde is ook niet leuk maar het is voor je eigen best wil. je moet wel gwn al je voedingsstoffen en medicatie binnen krijgen.

 

dus wat ik probeer te zeggen is. dit mag een stomme periode zijn maar je moet blijven strijden. you can do it!!!!!!!

heel veel sterkte en succes jaivy!!

 

gr eland11

Hoi Jaivy.

 

Wat verschrikkelijk om te lezen zeg.. en dat je het al zo lang hebt. Het komt iedere keer weer hard binnen als ik zo’n verhaal lees.

 

Ik snap dat je vaak bang bent voor de dood. Daar hoor je ook nog helemaal niet over na te denken op die leeftijd, maar ja die stomme ziekte heeft helaas jouw te pakken en geeft zich zo te horen niet zo maar over. Praat je hier ook over met anderen? Want dat lucht op en je mag je angsten natuurlijk aan iedereen vertellen. De chemo’s en de lumbaalpuncties zijn pijnlijk en ziekmakend, maar onthoud dat dit allemaal is om jou beter te maken!

 

Probeer zoveel mogelijk aan leuke dingen te denken. Je bent volgens mij erg fan van dansen dus misschien helpt het je om daar veel aan te denken door nieuwe pasjes te bedenken of om denkbeeldig mee te dansen op een van je favoriete liedjes. Je hebt vast ook nog andere hobby’s waar je goed aan kan denken in deze tijd!

 

Zoals je zelf ook al zegt is opgeven niet de optie en ook niet jouw optie. Dat vind ik een super goede gedachte instelling! Blijf positief :D

 

Hoe gemeen deze ziekte ook is.. Het gaat goed komen daar vertrouw ik op!

En je mag natuurlijk altijd je verhalen delen op het forum maar dat wist je denk ik wel☺️

We denken aan je als je je eerste bestraling hebt en daarna denken we natuurlijk ook nog aan je.. Het komt goed!

Strekte Jaivy❤️

 

Groetjes van mij🙂

Haii 

Ik ken je nog niet heel lang, maar wat ik al wel heb gezien is dat je heel sterk en dapper bent (maar dan ook echt in alles!). Ik vind het ook heel dapper dat je dit ook deelt!

 

Omdat je zo sterk bent moet je juist niet opgeven, probeer niet alleen maar aan slechte dingen te denken, maar juist aan de mooie en leuke dingen/momenten in je leven en aan alle dingen die je nog gaat bereiken! (Zoals arts worden later)
 

Wat betreft dat haar, ik snap dat je het heel erg vindt, alleen het is nu niet anders… Zoals ik al tegen je heb gezegd, je bent mooi zoals je bent (of dat nou met of zonder haar is). Schaam je er dus niet voor! 
 

Verder wil ik je nog heeeeell veel sterkte en succes wensen. Ik leef met je mee! Wees niet bang, want jij kan dit!! 

Reputatie 1
Badge

Sterkte! Het komt vast goed!!

Reputatie 1
Badge

Hoi, wat erg. Ik vind kanker zo een rot ziekte. Ik ken ook mensen met kanker en daaraan zie ik wel hoe erg het is, al helemaal als je nog een kind bent. Het lijkt me niet leuk om geen haar te hebben. Kijken mensen je dan vaak aan? Maar wel succes met de bestraling. Doei

Reputatie 7
Badge +19

@AnoniemMeisje648 heyy, thanks!! Maaaar ik wil er niet mee zeggen dat jij je zorgen maakt om niks. Iedereen heeft zn dingen :)

maar thx tho❤️
 

joeeee

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jaivy,

 

Ik vind jou een heel speciale jongen ❤️❤️❤️

 

Ik zou je graag nog een keertje zien dansen, daarom ook dit liedje voor jou. Ik kwam het liedje een keertje tegen hier ergens op het forum en sinds die tijd luister ik er regelmatig naar en ik wil het graag met je delen. Hopelijk vind je het mooi…...

 

https://www.youtube.com/watch?v=DdJ6tOAFZ84

Bilal Hassani - Je Danse Encore (Official Music Video)

 

 en met Engelse vertaling in beeld:

https://www.youtube.com/watch?v=kFKJAAhEkRk

Bilal Hassani - Je Danse Encore (Lyrics)

 

Hang in there 💖

 

enne niet vergeten KNORSE 😉😴 rust maar lekker uit

 

Veel liefs en hopelijk tot snel…..op het forum of somewhere else 

Sterkte

 

Gr. MickeyMouse 💖

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hi Jaivy, 

je bent een doorzetter, ik vind dat heel knap. 
 

ik hoop dat die antibiotica IETS helpt…. En ja… dat piepke van de hartmonitor ….. IRRITANT….. vooral als je er 24/7 naar moet luisteren…. Soms kunnen. Ze het geluid ook wat zachter zetten… al geprobeerd…. ? 
 

veel sterkte

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @jaivy  heel veel sterkte en kracht. Ik bewonder echt jouw moed! Ik zal aan je denken en wij allemaal. Alle liefs en je bent een bijzondere jongen zoals @MickeyMouse  ook zegt.  

😘😘

Groetjes liefs Julian X

Badge

Heyy! Ik ben echt suuuper trots dat je door gaat met strijden ondanks alle moeilijkheden die je bent, ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg je bent een TOPPER❤️

Luc123

helemaal mee eens

 

Reputatie 7
Badge +19

heyy @MickeyMouse @Mij_niet_gezien @Julian12,

Dankjulliewel voor de super lieve reacties!

Het gaat nu gelukkig al iets beter met mij. Ik heb heel de nacht en dag geslapen haha, had het denk ik nodig. Ben nu wakker sinds 10uur ongeveer. Ik voel me nog zeker niet 100% eerder iets van 35% maar dat is echt 30% meer dan gister, dus dat is fijn en geeft hoop. Ik denk nu wel dat ik hier bovenop kom. Fingers crossed. 

Ik heb in ieder geval weer een hoop nieuwe kanjerkralen gekregen sinds mijn opname. :D

 

joeeee

Reputatie 7
Badge +19

Hey @MickeyMouse,

Thanks!

Je mag alles vragen hoor. Ik ben een open boek (alleen volgens het forum nog niet). Mijn ketting is nu echt super lang, maar ik heb hem recent niet meer opgemeten. Ik moest er laatst wel weer een extra touw aan vastmaken omdat het touw op/te kort was. Ik meet hem in meters want als ik de kralen moet tellen ben ik echt eeuwig bezig. Ik ga hem binnenkort wel weer een keer opmeten, ik ben ook wel benieuwd namelijk. Ik ben er in ieder geval wel trots op :D

 

Joeeee

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jaivy ,

 

Hey @MickeyMouse,

Je mag alles vragen hoor. Ik ben een open boek (alleen volgens het forum nog niet).

 

ja, ok, weet ik eigenlijk ook wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je soms even ergens anders over wilt praten 😉 Is ‘open boek’ een badge en hoe kan het dat jij die nog niet hebt met bijna 2000 reacties…

 

Mijn ketting is nu echt super lang, …….. Ik meet hem in meters want als ik de kralen moet tellen ben ik echt eeuwig bezig. 

 

bewaar je die thuis en neem je die steeds mee als je naar het zh gaat? Past die in een rugzak of wat? en kun je dan nog rechtop blijven staan met die rugzak?

 

 Ik ben er in ieder geval wel trots op :D

 

en ik ben trots op jou 😃

 

En ik was echt blij toen ik vanavond zag dat je online was en iets gepost had…..

Ik moest wel vaak aan jou denken vandaag, maar ja, ik ben gwn zo 

 

Gr. MickeyMouse

 

Ey, wat dapper dat je dit durft te delen. Ik heb kanker zelf (9jaar terug) ook gehad, maar ik was eraan geopereerd en heb nu een litteken op mijn hoofd. Gelukkig kan je er met mensen over praten. Succes met je volgende straal!

Reageer