Skip to main content

Even stand van zaken :)


Hoi allemaal, zoals veel van jullie al aan mijn teksten en reacties konden zien, en mijn gedicht, ben ik tijdelijk aan het “strugglen”zoals ik het noem, met mijn oude tegenstander, de depressiviteit in combinatie met wat angstbeelden, die soms tegen waan aan zitten.  Schrik niet, het komt goed! Voorbeeld: Het betekent voor mij dat ik soms opeens ergens veel te hard van schrik, bijvoorbeeld, en dan volgt er een huilbui en wat paniek.  Ik tril dan, en verlies de controle over mijn angst. De periode daarna zink ik in een soort donker gat want ik ben dan ontzettend verdrietig dat dit mij weer de baas is geweest, en het is best moeilijk om daar weer uit te klimmen, om dingen weer leuk te gaan vinden. Ik sluit me dan het liefst op, gordijn dicht, en niemand in mijn buurt. Of ik loop hier achter het erf af (ik woon op een bio boerderij vandaar ) en dan verdwijn ik liefst voor uren in het bos. Pas geleden was ik zo verdrietig ,bang, maar ook boos, dat ik pas 's avonds werd gevonden, ze waren me met een hele club aan het zoeken, en mijn buurvrouw met haar dochter vonden mij, totaal star en kijkend in het niets. Toen ze me aanspraken schoot ik in een soort psychose waarbij ik op de grond schijn te zijn gaan zitten en smeken om genade ofzo. Echt heel weird, ik weet het zelf niet meer. Maar dat was wel het moment dat ik zelf dacht, “nu weer naar de psycholoog, en laat je helpen! “ Ik vind nu zelf dat ik te eigenwijs was en me zelf wijs maakte dat er niks was en ik er wel mee om kon gaan. Helaas, jochie, niet dus! Zo kwam ik dus weer via de (heel lieve) huisarts bij de psychologe, die mij nu uit dit vervelende dal aan het helpen is samen met een crea therapeut. Daar moest ik de eerste keer een dier maken van hout of klei of welk materiaal ik maar wou, Nou, ik ging een kat maken. Ik was bezig met de oortjes en ik kreeg een huilbui, niet te geloven.  Zelfde als “beschrijf een aantal situaties die game changing waren” positief of negatief. Ik koos voor bij de scouts gaan, een bootje krijgen, begin puberteit, in de hoek staan, mijn lachbuien op school, en voor verkering krijgen. Alle keren weer een super huilbui. En dat luchtte op!   De andere  2 kids die daar ook waren vingen me geweldig op tijdens die huilbuien en ook de therapeut is een  heel fijne vrouw. Nouja ik houd het niet te lang, maar aan de hand van wat ik maak, vertel, gedaan heb en herbeleef,  krijg ik nu “tools”om nog beter om te gaan met de beelden en de “attacks”zoals ik ze noem. De eerste keer, toen ik 12 was, hielp mij dat al enorm, en hoopte ik eig dat het daarmee klaar was. Helaas dus. Maar mijn psych zei wel, dat het goed komt, ik sterk ben, en mijn wilskracht zo goed zit dat ik dit wel ga handelen en aan ga kunnen, voor heel lange tijd ! En dat maakt me weer blij en dat ik me beter ben gaan voelen. Ik leer nu nog beter het begin van de angst en paniek te hanteren, ik leer om te herkennen wanneer het begint, en tips en trics om het te onderdrukken of eig opzij te zetten zeg maar, moeilijk uit te leggen.  Het is een soort van belonen van je wil om realistisch te denken, de angsten te counteren, en ‘strafjes’ als je de deur te veel open zet, zo kan ik het het beste uitleggen. Ik geef mezelf dan bijvoorbeeld extra karate oefeningen of vraag mijn karate trainster om een half uurtje met me te sparren,dan ben je echt wel uitgeput ( want dat wint zij dik) maar mentaal helpt dat me enorm omdat ik me dan sterk voel ondanks de nederlaag haha.  En dit allemaal gaat nu steeds beter, ik krijg 1 keer per week een therapie-gespreks sessie, afgelopen weken was dat 2 keer. Dus daarom was ik minder aanwezig, dat is er met me aan de hand. En dat is dus wat ik ook leer op dit moment. En het komt goed, dus ik ben heel blij. Ik merk het ook, dat ik mijn psyche beter ken en nu precies aanvoel wat mijn emoties en eig mijn hersens met me aan het doen zijn. Als het goed is kan ik ook zonder medicatie verder als ik hiermee klaar ben. Nu moet ik nog even een tablet per dag nemen om de stofwisseling in mijn hersens goed te houden, en als dat stabiel blijft, over een half jaartje waarschijnlijk,hoop ik, kan dat er af. en zonee, dan maar een pil per dag haha. Whatever, als het me helpt.Ik vergeet vast nog van alles te vertellen maar dit is wel zo'n beetje waar het om gaat 🙂 En ik wil tenslotte jullie heel erg bedanken voor jullie vragen en steun en begrip. Naast mijn ouders, mijn lieve lieve meisje  N. , en buurmeisje en bff's zijn jullie ook super belangrijk voor mij in dit hele proces.

Dank jullie uit mijn hartje! 💖

Groetjes liefs Tartan 😘

Dit topic is gesloten

235 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Fijn dat jij ook weer opknapt @tim16! Hopelijk gaat het hoesten ook snel weer over!🙂

Liefs van ItsJustMe <3

Fijn dat het al weer wat beter gaat @tim16 ! Hopelijk ben je er snel helemaal van af. ❤

Hoi hoi, zo de coronacrisis is weer voorbij bij ons 🤭 dat was best een vervelende deze keer. Maar het is weer goed nu.  Druk druk, voorbereiding voor op zomerkamp 😎😍 en ook op de farm 🐰🐮🐷🐴😉 Ik hoop dat het jullie allemaal beter/goed gaat! @tim16  ook weer opgeknapt? 

Lieve groetjes! Tartan 😘

@Tartan14 

Succes lieverd!

@Tartan14 Heel fijn om te horen dat het weer goed gaat met je. Met mij gaat het ook weer de goede kant op. Nog wel veel hoesten maar ik mag niet klagen verder. 😁

@tim16 

Oh ja, ik denk toch dat met al die groepjes rond gaan.

Ik heb gisternacht drie keer moeten kotsen, mijn familie heeft het allemaal gehad. Zoals ik in het topic over het weer had verteld, dachten we dat m'n broertje een zonnesteek had. Maar het was dus een griepje. Ik dus nu uitzieken vandaag.

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi hoi, zo de coronacrisis is weer voorbij bij ons 🤭 dat was best een vervelende deze keer. Maar het is weer goed nu.  Druk druk, voorbereiding voor op zomerkamp 😎😍 en ook op de farm 🐰🐮🐷🐴😉 Ik hoop dat het jullie allemaal beter/goed gaat! @tim16  ook weer opgeknapt? 

Lieve groetjes! Tartan 😘

@Tartan14

Succes lieverd!

@Tartan14 Heel fijn om te horen dat het weer goed gaat met je. Met mij gaat het ook weer de goede kant op. Nog wel veel hoesten maar ik mag niet klagen verder. 😁

@tim16

Oh ja, ik denk toch dat met al die groepjes rond gaan.

Ik heb gisternacht drie keer moeten kotsen, mijn familie heeft het allemaal gehad. Zoals ik in het topic over het weer had verteld, dachten we dat m'n broertje een zonnesteek had. Maar het was dus een griepje. Ik dus nu uitzieken vandaag.

Liefs @NoahLovesYou 

Er moet 'griepjes' staan.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +19

Dankjewel weer @NoahLovesYou ! En iedereen natuurlijk!  Allereerst Sorry! Ik was niet vaak aanwezig op het forum want het was erg druk 🤭🤭En!!  Ik ben nu zodanig goed te pas dat ik mee ben op zomerkamp! Ik ben dus niet of nauwelijks op het forum want het is mobiel vrij. Althans er is geen bereik waar we zijn ☺️😉. Hugs en kus allemaal!! 😘😘

Groetjes liefs Tartan X  🔥⛵⛺🏕️

 

Heyy lieve @Tartan14 , 

Fijn dat je op zomervakantie bent en dat dit weer lukt! In Nederland of een ander land?

 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy lieve @Tartan14 ,

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, t' is juist fijn dat je op zomerkamp bent! 🏕🌞 veel plezier nog!😘⛵

Liefs van mij 💗

 

Hooihoi @Tartan14!

Heel veel plezier met je zomerkamp! En je moet niet op het forum gaan als je er geen zin in hebt ofzo ;)

xxx Anoniema

Reputatie 7
Badge +18

@Tartan14 Heel veel plezier met zomerkamp. En nooit meer sorry zeggen omdat je ff niet op het forum bent

Grote hug terug van mij

Succes @Tartan14!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Tartan14 ! Wat geweldig! Ik ga binnenkort ook! Heel veel plezier!! En net als @tim16  en @Tinkerbell  vind ik ook dat je daar geen sorry voor hoeft te zeggen 😘 haha je bent ook echt een super lieverd! ♥️

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Tartan14,

Daar hoef je zoals de anderen al zeggen echt geen sorry voor te zeggen hoor!! Heel veel plezier op het zomerkamp maak er een onvergetelijke tijd van en geniet ervan!!❤️💪

Liefs, ItsJustMe <3

Hey, eens over dat sorry hoor! Maar snap dat je het zegt. :) Gaat ook een beetje automatisch zonder er echt over na te denken he? Is ook een beetje uit beleefdheid denk ik. 🙂

Reputatie 7
Badge +18

Hey @Tartan14 

Hoe is het op zomerkamp? Mis je reacties wel hoor 😅 Hoop echt dat je een hele leuke tijd hebt

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi! Dank jullie wel weer! Het was een super week en jullie lieve wensen gingen met me mee ❤️. Haha ik zal me nooit meer excuseren voor het niet hier zijn 🤭😉 aard van het beestje 😊.  Ik voel me inmiddels wel zo'n beetje weer de oude 😎🫂

Groetjes liefs Tartan X 

@tim16  bedankt hoor 😘 ik had een geweldige tijd! Vertel er denk nog wel over in de gelukkige momenten -topic 😉

Fijn dat je het leuk hebt gehad!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Tartan14,

Wat fijn dat je zo'n super week hebt gehad! En echt super dat je je nu weer de oude voelt! Ben echt heel blij voor je!!💗🤗

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +5

Heyy lieve @Tartan14 

Wat fijn dat je een leuke week heb gehad.  En fijn dat je weer de oude bent natuurlijk!🙂❤

Veel liefs van mij 😘

Heyy lieve @Tartan14 ,

Wat fijn. 😘 Hoop dat het zo blijft. ♥️

 

Reputatie 7
Badge +18

Heel erg fijn om te horen dat je weer de oude bent en dat je een mooie week hebt gehad. Ik ben benieuwd naar je zomerkamp verslag 😉

Haha ik zal me nooit meer excuseren voor het niet hier zijn 🤭😉 aard van het beestje 😊.

Geeft niet hoor. Jij kan er ook niets aan doen dat je zo’n lieve jongen bent 😅

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey topper @Tartan14 !! Wat geweldig leuk! En heel super dat je je weer de oude voelt! Ik gun je dat echt enorm!!! Fijn ook dat je er weer bent! ♥️ Ik ben ook benieuwd naar je kamp verhaal! En ik ga ook nog 😎😎😍

Liefs, Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +19

 

@Tinkerbell  @ItsJustMe  @NoahLovesYou @Jesse08  @Tover01    Dankjewel lieverds! ❤️😊😊 Haha @tim16  dat is lief gezegd, wederzijds hoor! 😘 Kus! 

Hey lieve @Tartan14 ,

Hoe gaat het nu met je?

Volgens mij ben je nu net/net niet 15 geworden. :) Dus nog/alvast gefeliciteerd. 😉😅

 

Hey lieve @Tartan14 ,

Hoe gaat het nu met je?

Volgens mij ben je nu net/net niet 15 geworden. :) Dus nog/alvast gefeliciteerd. 😉😅

 

@J15 

Mag ik vragen hoe je dat weet?

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi @NoahLovesYou ,

Ik zag gisteren toevallig een reactie van @Tartan14 dat hij in augustus 2022 schreef dat hij nu 13 en wat wijzer is. 😉🙃 Dus dan moet hij nu wel óf bijna óf al 15 zijn. :)

Liefs.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.