Skip to main content

Hoi allemaal, zoals veel van jullie al aan mijn teksten en reacties konden zien, en mijn gedicht, ben ik tijdelijk aan het “strugglen”zoals ik het noem, met mijn oude tegenstander, de depressiviteit in combinatie met wat angstbeelden, die soms tegen waan aan zitten.  Schrik niet, het komt goed! Voorbeeld: Het betekent voor mij dat ik soms opeens ergens veel te hard van schrik, bijvoorbeeld, en dan volgt er een huilbui en wat paniek.  Ik tril dan, en verlies de controle over mijn angst. De periode daarna zink ik in een soort donker gat want ik ben dan ontzettend verdrietig dat dit mij weer de baas is geweest, en het is best moeilijk om daar weer uit te klimmen, om dingen weer leuk te gaan vinden. Ik sluit me dan het liefst op, gordijn dicht, en niemand in mijn buurt. Of ik loop hier achter het erf af (ik woon op een bio boerderij vandaar ) en dan verdwijn ik liefst voor uren in het bos. Pas geleden was ik zo verdrietig ,bang, maar ook boos, dat ik pas 's avonds werd gevonden, ze waren me met een hele club aan het zoeken, en mijn buurvrouw met haar dochter vonden mij, totaal star en kijkend in het niets. Toen ze me aanspraken schoot ik in een soort psychose waarbij ik op de grond schijn te zijn gaan zitten en smeken om genade ofzo. Echt heel weird, ik weet het zelf niet meer. Maar dat was wel het moment dat ik zelf dacht, “nu weer naar de psycholoog, en laat je helpen! “ Ik vind nu zelf dat ik te eigenwijs was en me zelf wijs maakte dat er niks was en ik er wel mee om kon gaan. Helaas, jochie, niet dus! Zo kwam ik dus weer via de (heel lieve) huisarts bij de psychologe, die mij nu uit dit vervelende dal aan het helpen is samen met een crea therapeut. Daar moest ik de eerste keer een dier maken van hout of klei of welk materiaal ik maar wou, Nou, ik ging een kat maken. Ik was bezig met de oortjes en ik kreeg een huilbui, niet te geloven.  Zelfde als “beschrijf een aantal situaties die game changing waren” positief of negatief. Ik koos voor bij de scouts gaan, een bootje krijgen, begin puberteit, in de hoek staan, mijn lachbuien op school, en voor verkering krijgen. Alle keren weer een super huilbui. En dat luchtte op!   De andere  2 kids die daar ook waren vingen me geweldig op tijdens die huilbuien en ook de therapeut is een  heel fijne vrouw. Nouja ik houd het niet te lang, maar aan de hand van wat ik maak, vertel, gedaan heb en herbeleef,  krijg ik nu “tools”om nog beter om te gaan met de beelden en de “attacks”zoals ik ze noem. De eerste keer, toen ik 12 was, hielp mij dat al enorm, en hoopte ik eig dat het daarmee klaar was. Helaas dus. Maar mijn psych zei wel, dat het goed komt, ik sterk ben, en mijn wilskracht zo goed zit dat ik dit wel ga handelen en aan ga kunnen, voor heel lange tijd ! En dat maakt me weer blij en dat ik me beter ben gaan voelen. Ik leer nu nog beter het begin van de angst en paniek te hanteren, ik leer om te herkennen wanneer het begint, en tips en trics om het te onderdrukken of eig opzij te zetten zeg maar, moeilijk uit te leggen.  Het is een soort van belonen van je wil om realistisch te denken, de angsten te counteren, en ‘strafjes’ als je de deur te veel open zet, zo kan ik het het beste uitleggen. Ik geef mezelf dan bijvoorbeeld extra karate oefeningen of vraag mijn karate trainster om een half uurtje met me te sparren,dan ben je echt wel uitgeput ( want dat wint zij dik) maar mentaal helpt dat me enorm omdat ik me dan sterk voel ondanks de nederlaag haha.  En dit allemaal gaat nu steeds beter, ik krijg 1 keer per week een therapie-gespreks sessie, afgelopen weken was dat 2 keer. Dus daarom was ik minder aanwezig, dat is er met me aan de hand. En dat is dus wat ik ook leer op dit moment. En het komt goed, dus ik ben heel blij. Ik merk het ook, dat ik mijn psyche beter ken en nu precies aanvoel wat mijn emoties en eig mijn hersens met me aan het doen zijn. Als het goed is kan ik ook zonder medicatie verder als ik hiermee klaar ben. Nu moet ik nog even een tablet per dag nemen om de stofwisseling in mijn hersens goed te houden, en als dat stabiel blijft, over een half jaartje waarschijnlijk,hoop ik, kan dat er af. en zonee, dan maar een pil per dag haha. Whatever, als het me helpt.Ik vergeet vast nog van alles te vertellen maar dit is wel zo'n beetje waar het om gaat 🙂 En ik wil tenslotte jullie heel erg bedanken voor jullie vragen en steun en begrip. Naast mijn ouders, mijn lieve lieve meisje  N. , en buurmeisje en bff's zijn jullie ook super belangrijk voor mij in dit hele proces.

Dank jullie uit mijn hartje! 💖

Groetjes liefs Tartan 😘

Wat leuk Tartan!

Ik denk dat ze het heel leuk vindt!

Wil je de brief hier delen? (Wel een anonieme versie hè)

Ik vind het juist wel stoer als jongens durven te huilen, dus ga je gang!

Succes straks/nu!

Liefs @NoahLovesYou 


Ahhhhhhwww dit is zo lief!!!!!!♥️♥️ En ja ik weet eig 100%  zeker dat zij er ook wel emotioneel van word ☺️ 

Echt ze mag heel blij met jou zijn!😘 En jij met haar!♥️

Ik vind dit echt zo geweldig om te lezen!!!! 🤗🤗 Dit raakt me ook wel heel stiekem 🥲

 


Hey! Aaah wat super schattig en lief!! Wat zal ze blij zijn en geraakt! En trots op jou want je bent echt een held vind ik ! Echt wat lief dat je dit doet! ♥️♥️ Veel plezier en laat je weten hoe het ging?? 😘

Liefs Tover xxx


Ahh wat lief dit!! Ik weet zeker dat ze dat heel fijn en lief gaat vinden en denk dat ze ook wel wat traantjes gaat laten!😉

Ik weet zeker dat ze super trots is op jou en het is echt heel lief dat je dit voor haar doet!! Wat ben je toch ook een lieve jongen! Veel plezier ik hoop dat het een geslaagde dag wordt!😘

Liefs van ItsJustMe <3


Zo lief en cute. Denk dat je de brief inmiddels hebt voorgelezen? Dat zal vast wel een emotioneel moment zijn geweest.


Hoi hoi, super bedankt weer voor jullie lieve reacties! Het was heel lief en leuk en ook emotioneel! Ze was ook net als ik wel in tranen maar heel erg blij en trots. Dat voelt wel geweldig moet ik zeggen. Als je meisje je diep in je ogen kijkt en  tegen je zegt dat ze echt super trots is op haar vriendje doet dat meer dan ik soms toegeef hihi 🤭. Alles klopte ook. De twee vrienden hadden een vuurtje gemaakt op een bepaalde plek en toen we aankwamen trokken ze zich terug en daar heb ik dus de brief voorgelezen op de knietjes *☺️ en samen in een lange hug idd even 🥹 maar het was fijn en goed! En toen lekker muziekje en de broodjes en worstjes boven het vuur en het was echt super leuk! En gezellig samen ☺️😉

@NoahLovesYou  ik zal wel wat details er uit halen want inderdaad daar moet het niet -anonieme gedeelte wel uit 😉

Groetjes liefs Tartan X 

*P.s. @Tover01  ik begrijp nu zeker dat jouw vriendin  dat heel lief en schattig vond! Bedankt voor dat idee! ♥️


Haiii, omg Tartan, wat super cute! Je meisje zal huilen en gelukkig zijn! Hoe je dat ook doet (nu deed dus) echt, ik zou in heaven zijn als mijn vriendje zo een brief leest aan mij 😇🥰 op je blote knieën want ook nog in de kilt!!  Weet je hoe cute!! En dan de lieve zaken er bij met music en broodjes. Jij bent echt een lieve cuty weetje! Jullie beiden! Veel geluk voor jullie, echt zo lief! 

Doby X


Wat fijn om te lezen dat het zo'n geslaagde dag was lieve @Tartan14! Ben echt heel blij voor jullie het is jullie zo gegund! Echt heel lief dit!🥰

Liefs van mij <3


Hey lieve @Tartan14  ik vind het echt een eer ! Dankjewel voor je lieve woorden! 💖 wat lief ook wat je vertelt!! Echt zo fijn ! Gegund weer ! Liefs Tover 😘


Zo leuk om te lezen dit. Wat een cutie ben je toch ook 😅 Je vriendin mag heel blij zijn met jou (en jij met haar maar dat zijn jullie ook wel zo te lezen).

Heb het m’n vriendje laten lezen en hij vond het ook te schattig. Hij vroeg al wanneer ik een keer een bootje en kampvuur ga regelen. Dus ja...bedankt @Tartan14  😉😂

Ik hoop dat jullie nog heel lang gelukkig zijn samen. Het is je gegund❤️


Wat leuk en fijn @Tartan14!

@NoahLovesYou ik zal wel wat details er uit halen want inderdaad daar moet het niet -anonieme gedeelte wel uit 😉

Dat snap ik. Ik zie het wel verschijnen! 🌟

Liefs @NoahLovesYou 


Hoi hoi,  dank dank!! 😘 

@ItsJustMe  @Tover01  @Dobymeis13  ja het was zeker geslaagd. Ze vond dat knielen ook super cute. 

Ik zal er nog naar kijken @NoahLovesYou ! 😉

Haha graag gedaan hoor @tim16 ! Doen!  Ook in kilt dan toch zeker? 😁  Geeft een extra dimensie zeg maar tegen je lieve vriend ! 🥰 

Dank weer voor al jullie lieve woorden! 

Groetjes liefs Tartan X 


Wat lief dit @Tartan14! ♥️♥️😘

En haha @tim16 , nou en nu echt doen ook he😜 


@Tartan14 @Jesse08 Beetje laat antwoord maar ja, ik ga wel een keer zoiets regelen denk ik. Over een kilt of niet moet ik nog ff nadenken. Ben wel benieuwd naar z’n gezicht als ik echt in kilt aan kom zetten. Is niet bepaald mijn kledingstijl zeg maar 😂


@tim16 

Misschien is een spijkerrok iets voor je? Een kilt is namelijk nogal specifiek zegt maar. Een echte rok van de stof tartan is ook nogal duur.

Liefs @NoahLovesYou 


@tim16

Misschien is een spijkerrok iets voor je? Een kilt is namelijk nogal specifiek zegt maar. Een echte rok van de stof tartan is ook nogal duur.

Liefs @NoahLovesYou 

Goed idee!! Dat kan echt leuk staan 😊


Hoi hoi ! haha @tim16  echt doen!  Dat zal een blijvend verhaal worden bij elke gelegenheid zoals verjaardagen 😁je kunt een kilt vaak ook wel huren bij een fopshop of carnavalswinkel, als het een eenmalig ding wordt 😉 doe er een sportbroek onder als je je er niet meteen gemakkelijk in voelt XD. Een bootje kun je vast ook wel aan komen of huur ergens een fluisterbootje 😎 Doe je dit nog wel even als je nog op het forum bent? Dan kunnen we nog even mee smullen van het verhaal 😉 ( geintje hoor) .

Groetjes liefs Tartan X

(P.S. zie ik een klavertje van @Tinkerbell ? 😍)


@tim16

Misschien is een spijkerrok iets voor je? Een kilt is namelijk nogal specifiek zegt maar. Een echte rok van de stof tartan is ook nogal duur.

Liefs @NoahLovesYou 

Sorry.. Een echte kilt bedoel ik.

Liefs @NoahLovesYou 


Hey, ik hoop niet dat we nu te veel of topic gaan maar @NoahLovesYou  vlgs mij mag je een kilt ook wel rok noemen hoor 😉 je hebt ze van kort rokje tot aan kuit-lang en ze staan ook in catalogi als 'rok'. Dus geen probleem. 

Maar: @Tartan14  is het nu dan helemaal voorbij met alle oefeningen en opdrachten en straf enzo? Of heb je nog een paar dingen die je moet doen? En weet je al hoe lang je die medicijnen nog moet gebruiken? Sorry als ik nu te veel vragen stel hoor!! Het is echt goed bedoelde belangstelling ☺️😘

Liefs Tover xxx


Hoi hoi lieve @Tover01  je mag alles vragen hoor!  Nee het is nog niet helemaal voorbij maar 90% wel ongeveer. Een paar dingen moet ik voorlopig blijven doen. Zoals plus en min van de dag opschrijven,  een paar doelen voor de week en daaraan werken via wat kleine oefeningen en dat ook opschrijven. En de medicatie blijft voorlopig ook, kan best zijn dat dat duurt tot mn hersenen volgroeid zijn dus wie weet  tot 24 jaar oud. Maar dat is niet erg, ik heb geen last meer van bijwerkingen en ze houden mij stabiel 😎. En ik ben van de rest af, dus geen controles meer over hoe laat ik wat doe en geen schema meer. En ook niet met bedtijden.  En ook geen straf dus 😉nouja of ik moet gewoon vervelend zijn ☺️maar nee hoor dat is allemaal voorbij nu. Zijn mn ouders en mn lief ook blij mee. Heerlijk! 

Groetjes liefs Tartan X 


Als @Tartan14 een paar dagen niet post ben ik altijd een beetje ongerust  (beetje overdreven, i know😂). Hoop dat alles goed met je gaat


♥️ Hoi hoi @tim16  gaat goed hoor! Ik ben aan het bij trekken met wat school en op het bedrijf ☺️ het lukt allemaal goed maar 's avonds ben ik best moe en nu ff wakker 🤭maar ik kom weer vaker hoor binnenkort! Wat lief trouwens! 😘 Maarreee, jij nu ook beterschap hoor! Doe kalm an zeggen we dan 😉 en lekker bij slapen!  Goed gaan! 

Groetjes liefs Tartan X 


Hey! Gelukkig @Tartan14  ! Ik was ook bezorgd net als @tim16  haha. Maar fijn om te zien! Liefs, Tover xxx


Heyy,

@tim16 Het was mij idd ook opgevallen dat @Tartan14 wat minder actief was en maakte me ook al een beetje zorgen. Gelukkig gaat alles goed met je lieve @Tartan14!😊

Liefs van mij <3


@Tartan14  Goed om te horen. En thnx. Kalm aan doen lukt me nu heel goed 😅