Skip to main content
Vraag

zie het nut van leven helemaal niet meer


Haii,

Ik begrijp er dus helemaal niks meer van....😥

Zo als sommige misschien wel weten gaat het helemaal niet goed en heb ik 2 keer een zelfmoordpoging gedaan... en heb geprobeerd om mijn ouders het te vertellen...ging allemaal niet zoals gepland…

Pffff ander half week geleden is mijn broer overleden... vorige week werd ik zo wanhopig, verdrietig en angstig dat ik besloot om wéér een zelfmoordpoging te doen,  voordat ik dit deed stuurde ik alvast een afscheidsbrief aan een vriend, hij had mij berichten gestuurd en gebeld, maar nam niet op... omdat we dicht bij elkaar wonen had de moeder van mijn vriend een sleutel van mijn huis en vonden ze mij en is er 112 gebeld.  

Na paar uur kwam ik weer iets bij ... en kon me niet herinneren wat er was gebeurd ( later wel weer) het enige wat ik later kon zeggen toen ik iets helder kon denken was:" shit ik leef nog ".…

Ik lag hierdoor paar dagen in het ziekenhuis en de moeder van mijn vriend had mijn moeder  gebeld ( die in Duitsland bij familie was) en was de volgende dag s'ochtends vroeg bij mij.. dus dan moet je je moeder vertellen wat er is gebeurd... omdat ik zei dat dit met alle dingen die zijn gebeurt en nog steeds gebeuren te maken heeft en dat mijn ouders mij niet wilden geloven.. was ze flink geschrokken ( toch wel).

Nou en hoe verder nu...?  Ik heb nog altijd een wond, mijn hartslag is niet goed, die gaat vooral onregelmatig, waardoor ik benauwd en misselijk wordt... , en 2 keer in de week een gesprek heb wat ik voel als  m'n hart tekeer gaat, omdat ze er in het ziekenhuis niet achter konden komen en ik heb 3 keer in de week gesprekken met een psycholoog... tot nu toe wil ik eigenlijk gewoon dood, mijn ogen dicht doen en niet meer wakker worden…

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier neer moest zetten, maar misschien kan ik ergens iemand anders mee helpen... en ik ben zelf benieuwd of iemand door een poging in het ziekenhuis terecht kwam en ook vreemde " hartproblemen " heeft...? Want ben ergens verbaasd. 

Oké nu stop ik want jullie zullen me wel zat zijn, ik mezelf in ieder geval wel!

Tips zijn welkom! 

Groetjes!😀

 

 

248 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi, 

Wat lastig! Ik weet niet wat ik zou kunnen zeggen om jou te helpen, maar ik wil je wel graag helpen! 

Ik denk ook aan jou, lieve @Tinkerbell !💗

Liefs, Salaam

@Jesse08, Ik ben nog niet echt begonnen zit wel telkens te twijfelen of ik er wel aan moet beginnen..., maar heb het er vrijdag nog wel over met mijn coach.

Liefs van mij 

Doe maar gewoon. 😘 Het zijn echt hele lieve mensen! Anders probeer je het een keer, en kijk je daarna of je het nog wil?

Je kan het ook altijd weer verwijderen trouwens, als dat je geruststelt. :)

 

Reputatie 7
Badge +17

Lieve lieve @Tinkerbell ,

Het spijt me zo erg dat ik je topic nu pas zie..  ik heb alle reacties gelezen. Ik vind het echt heel heftig dat je dit allemaal moet meemaken. Gecondoleerd van je broer. Verder heb ik niet echt tips, wel dit topic: 

https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544?tid=39544&fid=135

Ik weet niet of je nog aan sh doet (ik hoop het niet!!) maar dit topic heeft heel veel alternatieven voor zelfbeschadiging.

Succes!

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi ! Ik heb een beetje hetzelfde als @Tover01  maar daar staat tegenover dat lieve @Jesse08  al geweldig goed helpt,  ik kruip weliswaar zelf net uit de donkerste periode van mn leven en toch heb ik ook geen heel goede adviezen voor jou lieve @Tinkerbell  😘 ik zou graag willen, maar goed het gaat om jou en ik vind het ook belangrijk om te zeggen dat ik en iedereen hier echt met jou mee leeft en oprecht hopen dat het vooruit mag gaan. En ook ik vind het bewonderings waardig hoe jij hier overal tips blijft geven en meedenken. Absolute klasse! Je verdient sowieso dat het allemaal beter wordt en daar hopen we op!  

Groetjes liefs Tartan X  

En ook ik vind het bewonderings waardig hoe jij hier overal tips blijft geven en meedenken. Absolute klasse! Je verdient sowieso dat het allemaal beter wordt en daar hopen we op!  

Helemaal eens hiermee!❤

Hoi @Tinkerbell ,

Hoe gaat ie nu? Sorry als ik het te vaak vraag. :) 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @Jesse08 ,

Het gaat niet echt goed ofzo :( ... en valt wel mee hoor met vragen. :) Zou dus gister emdr hebben, maar omdat ik een paniekaanval kreeg kon ik het vandaag overnieuw doen... en gebeurde er weer hetzelfde en viel ik uiteindelijk weer flauw. Verder had ik vandaag ook een gesprek met m'n coach en wat zeg maar mogelijk is is dat dus oefeningen doe met behulp van mijn paard, omdat erover praten lastig gaat. Maar dit zou eigenlijk alleen mogelijk kunnen zijn als ik niet elke dag meerdere keren bezig zou zijn met sh...als dat niet minder wordt is het lastig om nu hulp te kunnen krijgen. Maar om eerlijk te zijn weet ik het niet, alternatieven voor sh helpen ook niet echt of is tijdelijk... dus ja verder is het hetzelfde, wat te verwachten is :(

Liefs van mij 💗

Hey lieve @Tinkerbell !

Wat rot dat je sh doet….. 😥 Ik dacht omdat je in een topic schreef dat je geen tips had omdat je het zelf niet doet, je geen sh deed.. Maar ik denk dat je dan bedoelde dat je geen tips hebt omdat je er zelf niks aan probeert te veranderen… :(

Met je paard gaat dus niet lukken? En heb je het nog over dat dagboekje gehad? Denk je dat als je dat doet, je ook in paniek raakt?

Ik kan me wel voorstellen dat alternatieven voor sh niet goed helpen… Maar waarom kan je dan geen hulp krijgen? Als stoppen met sh niet lukt kunnen ze toch gewoon eerst met je andere dingen bezig zijn? Beter dat dan helemaal geen hulp…

En met die alternatieven, verwacht niet dat je opeens een oplossing hebt! Ik denk ook niet dat de alle mensen in 1x met sh stoppen, maar in stapjes. 

 

Sorry. 😬

 

Ik had deze reactie niet goed gelezen blijkbaar … Sorry dat ik zo vaag was gisteren, ik snap nu wat je met die reactie bedoelde. :(

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @Jesse08,

Maakt niet uit hoor van gister ❤

 

En met mijn paard kan wel, maar moet dan minder bezig met sh. Heb vandaag ook nog weer met mijn coach gepraat en moet nu dus het volgende week doorgeven of we dus een afspraak hebben... En hulp krijgen is lastig als mijn bedoeling/ intensie qua sh niet altijd te volgen is, want dat is nogal verschillend.

En over die dagboek wil ik wel proberen, maar ja ben wel bang dat ik er weer teveel/ te lang in blijf hangen. Maar wanneer ik wil registreren staat er telkens dat ik opnieuw moet inloggen?? Heb ook al geprobeerd om opnieuw in te loggen maar nog hetzelfde.... 

 

Liefs van mij :)

 

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Wat lastig en rot. :( Ik weet even geen tip, sorry… Wat voor afspraak bedoel je? Dat je stopt met sh?

Jammer dat het niet lukt… Heb je wel een mail gekregen(evt in spam)?

Als je die niet hebt maar gewoon opnieuw proberen, lukt het op deze manier wel?

Klik op deze pagina op registeren.

​​​

Vervolgens kom je op deze pagina. De velden die ik hier heb ingevuld, zijn verplicht. Let dus erop dat je je email adres en wachtwoord 2x moet invullen en het vinkje aankruist bij dat je akkoord gaat met de huisregels en voorwaarden.

De code heb ik op deze manier ingevuld:

Je krijgt dan een bevestiging per mail. Je account moet eerst nog goedgekeurd worden, het is gewoon een kwestie van om de 1 / 2 dagen proberen in te loggen.

Hoop dat het zo lukt. :)

Je bent al de 2e die moeite heeft met de site, jammer dat het niet zo soepel gaat. 😕 Het is sowieso een behoorlijk verouderde website...

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Sorry trouwens als het wat  onduidelijk is..🙄

Oh ja en stel als dat dagboekje het alleen maar erger maakt kun je natuurlijk altijd stoppen he, maar probeer het maar gewoon. :) Desnoods zeg je eerst gewoon maar een deel van alles als de rest je even te gevoelig ligt! 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi lieve @Tinkerbell  voor jou ook, hopelijk helpt je dit! En verder wil ik je gewoon even een knuffel en liefde sturen en heel veel waardering voor hoe je anderen telkens helpt! Je bent een kanjer! ❤️😘

Groetjes liefs Tartan X 

 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @Jesse08 ,

Sorry heb het niet goed verwoord en niet alles staat er...🙄

Met afspraak bedoel ik dat ik minder de intensie moet hebben  bij sh  om zm te plegen of helemaal vaker ermee bezig zijn  en ik zou dan volgende week dan kunnen  beginnen als ik er minder mee bezig ben/ kan, maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet allemaal of ik nog wel überhaupt iets moet gaan proberen... ik voel me toch continue alsof ik mezelf moet overleven.…

Nee, heb helemaal geen mail gekregen ook niet bij spam. En op diemanier heb ik het ook gedaan en voorwaarden enzo goedgekeurd, maar bij die code wordt het vaag, probeer morgen wel weer… zie het wel 

 

 

Pfff wat rot allemaal zeg… Ik weet ff niet hoe ik moet reageren…

Die site is idd super onhandig, raar dat je geen mail hebt gehad.. Hoop dat het morgen lukt.

 

En miss kan je coach trouwens ook helpen met die site? Het leek haar immers ook een goed plan, dus wil ze vast wel doen. :)

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Tinkerbell,

Je krijgt van mij ook een dikke knuffel ik denk aan je en ben bij je in gedachte!! Heel veel sterkte gewenst en hou vol je bent echt goed bezig!❤️🍀

Liefs van mij <3

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Is het nog gelukt? En hoe gaat het nu?

Wat rot dat je helemaal niet hebt geslapen… :( Hoop dat het vannacht wel lukt. 😘❤

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @Jesse08 en de rest natuurlijk :)

Nee het is niet meer gelukt en de site begon naar meerdere keren opnieuw proberen te spacen... :( dus vraag mijn coach wel gewoon. 

En het gaat gewoon weer heel slecht...het hele weekend eigenlijk al dat ik alleen maar moe en erg benauwd ben en weer helemaal niks kan eten of drinken . Slapen ging afgelopen nacht ook niet goed, ben continue benauwd en begin naar adem te snakken en vannacht stikte ik er bijna in en had ik koorts dus had mijn moeder nog een huisartsenpost gebeld, maar ja die kunnen ook niet veel.... Dus was het de bedoeling om gewoon zelf naar de huisarts te gaan maar daar was ik te slap voor en kon die uiteindelijk gewoon thuis langskomen.  Nu moet ik vrijdag weer heen kijken hoe het dan gaat  of ik nog steeds benauwd ben en bloedprikken:( ... 

Het ergste van alles vind ik nog wel dat ik nu dus geen slaappillen meer mag, terwijl ik gewoon dood op ben en met moeite zelf in slaap kan komen om vervolgens ook nog nachtmerries te krijgen....  :(  :(     helemaal klaar mee, en mijn moeder wil nauwelijks iets van weten en zit te pushen om te eten en drinken terwijl ze ziet hoeveel moeite alles kost .

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Jammer. :( Hoop dat het met je coach wel lukt, desnoods met een ander email adres! Maar ja ook niet het belangrijkste nu dus neem je tijd…

Wat heftig zeg! 😥

Waar komt die benauwdheid dan door? Hebben ze dat wel goed onderzocht? Ik moet daarvoor een astma en hyperventilatie test doen… 

Bij mij helpt het als ik benauwd ben wel om wat meer rechter te zitten in bed ipv te liggen, en je kan je benen zeg meer dan in een soort driehoek zetten. Dat laatste zei mijn fysiotherapeut een tijdje geleden.

Heel lelijk getekend maar ja, dit is wat ik bedoel met hoe je kan liggen:

 

Rot dat je nu zo slecht slaapt. :( Snap dat je er klaar mee bent... Ik dit echt zo erg voor je...

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 ,

Ik lig meestal ook met m'n knieën opgetrokken, maar alles blijft net zo .... En ze denken dat die benauwdheid nog steeds komt door die hartkloppingen wat ik ook nog steeds heb. Maar heb wel gezegd dat ik liever ook geen onderzoeken meer krijg of opnames, want er gebeurt letterlijk niks en voel me alleen maar slechter en komt telkens weer terug...

Reputatie 7
Badge +5

Sorry trouwens dat ik bot over kom, niet zo bedoeld!! 😣😖

Reputatie 7
Badge +17

@Tinkerbell ,

Hoezo mag je geen slaappillen meer? Dat helpt je toch juist alleenmaar?

Wat je moeder betreft zou ik even een (als het kan) goed gesprek met haar houden. Dat je aangeeft dat je het kiet fijn vind dat ze je zo Pusht

Groetjes mij @Anoniemxv 

Wat rot…

En waar komen die hartkloppingen dan door? Weten ze dat wel? En gaat dat vanzelf over of... ?

Ik snap wel dat je er klaar bent met onderzoeken...

Reageer