Skip to main content

Haii,

Ik begrijp er dus helemaal niks meer van....😥

Zo als sommige misschien wel weten gaat het helemaal niet goed en heb ik 2 keer een zelfmoordpoging gedaan... en heb geprobeerd om mijn ouders het te vertellen...ging allemaal niet zoals gepland…

Pffff ander half week geleden is mijn broer overleden... vorige week werd ik zo wanhopig, verdrietig en angstig dat ik besloot om wéér een zelfmoordpoging te doen,  voordat ik dit deed stuurde ik alvast een afscheidsbrief aan een vriend, hij had mij berichten gestuurd en gebeld, maar nam niet op... omdat we dicht bij elkaar wonen had de moeder van mijn vriend een sleutel van mijn huis en vonden ze mij en is er 112 gebeld.  

Na paar uur kwam ik weer iets bij ... en kon me niet herinneren wat er was gebeurd ( later wel weer) het enige wat ik later kon zeggen toen ik iets helder kon denken was:" shit ik leef nog ".…

Ik lag hierdoor paar dagen in het ziekenhuis en de moeder van mijn vriend had mijn moeder  gebeld ( die in Duitsland bij familie was) en was de volgende dag s'ochtends vroeg bij mij.. dus dan moet je je moeder vertellen wat er is gebeurd... omdat ik zei dat dit met alle dingen die zijn gebeurt en nog steeds gebeuren te maken heeft en dat mijn ouders mij niet wilden geloven.. was ze flink geschrokken ( toch wel).

Nou en hoe verder nu...?  Ik heb nog altijd een wond, mijn hartslag is niet goed, die gaat vooral onregelmatig, waardoor ik benauwd en misselijk wordt... , en 2 keer in de week een gesprek heb wat ik voel als  m'n hart tekeer gaat, omdat ze er in het ziekenhuis niet achter konden komen en ik heb 3 keer in de week gesprekken met een psycholoog... tot nu toe wil ik eigenlijk gewoon dood, mijn ogen dicht doen en niet meer wakker worden…

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier neer moest zetten, maar misschien kan ik ergens iemand anders mee helpen... en ik ben zelf benieuwd of iemand door een poging in het ziekenhuis terecht kwam en ook vreemde " hartproblemen " heeft...? Want ben ergens verbaasd. 

Oké nu stop ik want jullie zullen me wel zat zijn, ik mezelf in ieder geval wel!

Tips zijn welkom! 

Groetjes!😀

 

 

Lieve Tinkerbell,

Misschien lees je de reacties niet meer. Omdat je net hebt gezegd dat je even niet gaat reageren. Maar ik wil toch nog even wat toevoegen. 
Op mijn 8e heb ik een burn-out gehad. 
Zo jong zag ik het nut niet meer in het leven. Elke avond keihard janken dat ik niks waard was. En huiswerk maken totdat je in slaap viel. Na inmiddels bijna 5 jaar ben ik allang weer de oude.

Wat mij enorm heeft geholpen (toen al),

Was een dagboek beginnen!

Ik beloofte mijn psycholoog elke dag 2 zinnen op te schrijven. En dat werden er vaak niet meer dan 5. Maar het heeft me enorm geholpen.

Klinkt misschien raar, maar misschien kun je zelf ook wel een dagboek beginnen?

(Ik met mijn dagboek haha)

Hopelijk gaat het nu beter!

 

Liefs, Anoniema ❤️❤️❤️

 

Spreuken 17:17 - "Een vriend is steeds een steun, Liefhebbende mensen zijn er om te helpen in tijden van nood."

 

 

 


Hai,

Ja... ik heb wel langere tijd een dagboek gebruikt en dat ging wel goed, maar ik heb nu dat wanneer ik alles opschrijf in blijf hangen en ik me uiteindelijk naar voel... maar goed.. 🙂. En dan deed ik trouwens eerst overdag en later voor het slapen of gewoon in de nacht ( was uiteindelijk een fout om s'nacht's te doen..🙈

 

 

En ja ik weet het er werkt en helpt niet veel meer..😐😫

 

 

 

Doeidoeii 


Heyy iedereen, 

Heb trouwens nog wel een toevoeging, niet dat het 'echt' persé iets is, maar ik heb dus sinds gister andere drinkvoeding, en het komt er een keer niet uit of dat ik daarna met buikpijn zit, dus dat voelt wel als een soort van ' opluchting ' nu maar hopen dat dat zo blijft, want dit maakte me echt kapot…

 

En weet niet waarom ik het gister zei, maar ik blijf wel gewoon reageren enzo hoor 🙂.

 

Groetjess en liefs van mij 💗


Oh en @Jesse08,

Heb vandaag nog met mijn coach/ therapeut gehad over dat dagboekje en ga het waarschijnlijk toch wel proberen 🙂 ( ben weer hartstikke wispelturig 🙄). Vooral ook eigenlijk omdat ik nu geen therapie kan doen met mijn paard.. 

 

Liefs van mij 


Hoi @Tinkerbell ,

Wat fijn dat die andere drinkvoeding beter gaat!! Hoop dat dit zo blijft.❤️ 

En hoop dat het dagboekje gaat helpen. 😘


@Tinkerbell  ik heb nu geen mooie woorden maar wel 😘💪🫂♥️

Liefs Tover xxx


Lieve, lieve @Tinkerbell 

Poeh, wat heftig voor je. Heb je vrienden/vriendinnen aan wie je dit kan toevertrouwen allemaal? Hoe ging het vanavond met je? Wie weet dit allemaal van je af? Van je zelfmoordgedachtes enz. Ik kan eigenlijk weinig voor je doen dan alleen even deze link doorsturen: https://www.zelfmoord1813.be/ik-heb-hulp-nodig/zelfhulp-en-advies/hoe-omgaan-met-zelfmoordgedachten

Een vriend is je altijd toegedaan, en wij zijn er om je te helpen in moeilijke tijden :)

 

Liefs Anoniema xxx ❤️

 

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon ivm overzichtelijkheid )


Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar van mij krijg je iig ook een dikke knuffel lieve @Tinkerbell we steunen je echt allemaal en in gedachte zijn we allemaal bij je!❤️💪❤️💪

Liefs van mij <3


Heyy @Anoniema en de rest natuurlijk :)

Sorry zie je reactie nu pas🙈. En ik heb wel 2 vrienden hoor die er van afweten nog niet alles want dat lukt niet echt en vind het lastig om daar met telkens met ze er te over hebben. Tot nu toe weten dus alleen mijn vrienden het en mijn moeder " een beetje " maar vind het nogal een beetje zó zó... verder heb ik de laatste tijd veel contact met 113 ook wel meerdere keren op een dag. En wat gisteravond betreft, die nare gedachten zijn elke dag aanwezig soms wat minder soms wat meer het is ook niet te peilen 't gaat telkens op en neer. Maar gisteren was het minder aanwezig alleen afgelopen nacht was het niks, schrok wakker van nachtmerries en kon/ durfde  ook niet echt verder slapen, dus nu heb ik inmiddels de hele dag knallende hoofdpijn wat niet weg wil:(  hoop dat het komende nacht wel beter gaat maar ja ben wel bang voor die nachtmerries...😖

 

 


Sorry trouwens als het onduidelijk is 🙈


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Het is duidelijk hoor!🙂 Alleen wat je met -zó zó- bedoeld snap ik niet helemaal, wat bedoel je precies?

Wat rot dit allemaal… Als je contact hebt met 113, lukt alles uitleggen dan wel goed?  Hoop dat je vannacht beter slaapt!!❤️

Liefs.


Hoii,

Sorry, jullie dachten misschien wel waarom ik 2 reacties had gestuurd die heel erg op elkaar lijken. Ik was  vergeten dat ik ook nog een andere reactie had gestuurd XD. Heel veel sterkte @Tinkerbell 

 

Liefs van mij <3


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Hoe gaat het nu?


Heyy @Jesse08 ,

Wat ik bedoel met zó zó  is niet helemaal op een normale manier dat ze er op reageert, alsof het haar weinig interesseert allemaal  en dat laat ze ook wel merken. Als ik contact heb met 113 lukt het ook niet echt om het goed uit te leggen of ik dan chat of bel blijft beiden lastig en moeilijk. En het slapen was trouwens weer niks, zie telkens dingen voor me waardoor ik uiteindelijk stemmen hoor.. :( 

Hoop dat het zo wel duidelijk is ;)

Liefs van mij 💗


Hoi @Jesse08 ,

Had net ook een reactie gestuurd, maar blijkbaar wordt hij niet zichtbaar...🙈 maar goed het is vandaag echt weer niks, heb nog altijd hoofdpijn en slapen lukt niet, zie telkens dingen voor me.... is wel gekmakend. Heb wel slaappillen maar dat worden er uiteindelijk toch meer en eigenlijk mag dat niet eens maar goed…

Liefs van mij 💗


Oh sorry mijn andere is toch geplaatst zie ik...🙈


Wat ik bedoel met zó zó  is niet helemaal op een normale manier dat ze er op reageert, alsof het haar weinig interesseert allemaal  en dat laat ze ook wel merken.

Ik snap wat je bedoeld.. Wat raar. :(

Als ik contact heb met 113 lukt het ook niet echt om het goed uit te leggen of ik dan chat of bel blijft beiden lastig en moeilijk

Wat rot… En tegen je coach dan? Gaat het lukken om een start van dat dagboek te maken (of heb je dat al gedaan?)? Miss kan je coach daar nog bij helpen als je dat fijn vind.

En het slapen was trouwens weer niks, zie telkens dingen voor me waardoor ik uiteindelijk stemmen hoor.. :( 

Wat heftig… Weet je coach dat? Hoe reageerde ze?

Hoop dat het zo wel duidelijk is ;)

Ja hoor. :)

maar goed het is vandaag echt weer niks, heb nog altijd hoofdpijn en slapen lukt niet, zie telkens dingen voor me.... is wel gekmakend. Heb wel slaappillen maar dat worden er uiteindelijk toch meer en eigenlijk mag dat niet eens maar goed…

Wat rot… Hoe laat probeer je nu eigenlijk te slapen?


Hoi @Tinkerbell ,

Lukt het eigenlijk met het dagboekje, als je daar al aan begonnen bent?


Heyy @Jesse08 ,

Praten met mijn coach gaat ook vrij lastig en ze weet wel wat hoor en daar reageerde ze wel geschrokken op..., maar ze weet nog niet alles en heb vrijdag wel weer een gesprek met haar over hoe het nu gaat en  hoe het nu allemaal verder moet want kom niet echt vooruit en mag/ kan  nog niet alles, omdat ik ook nog steeds benauwd ben.  En gister kon ik pas rond 1:00 uur slapen, maar was vrijsnel weer hetzelfde liedje...😖 probeer overdag ook wel te slapen, maar gaat eigenlijk ook niet echt. 

Liefs van mij 


Hoi @Tinkerbell ,

Lukt het eigenlijk met het dagboekje, als je daar al aan begonnen bent?

@Jesse08, Ik ben nog niet echt begonnen zit wel telkens te twijfelen of ik er wel aan moet beginnen..., maar heb het er vrijdag nog wel over met mijn coach.

Liefs van mij 


Hoi @Tinkerbell ,

Wat rot… Ja benauwdheid is heel eng en snap dat je dan niet alles kan…

Misschien lukt het wel om letterlijk je gedachten , etc wat in je hoofd zit op te schrijven? Niet dat je het dan echt hoeft uit te leggen dus, misschien lukt dat wat beter.

 


Hey lieve @Tinkerbell . Ik vind het allemaal heel onrechtvaardig dat jij dit moet meemaken en dat je zo moet vechten om het hoofd boven water te houden. Ik lees alles in je topic en ik voel me een beetje schuldig dat ik niet zo veel kan zeggen om je te helpen 😥 ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet reageren op alles wat je vertelt en gelukkig dat @Jesse08  en anderen je heel goed helpen en weten waar het over gaat. Maar ik denk wel steeds aan je hier en ik hoop echt heel erg dat het een keertje iets beter gaat en ik vind het super knap hoe je het doet en nog steeds andere mensen helpt hier op het forum! Echt waar diepe buiging en sorry sorry dat ik zo weinig nuttige dingen weet om hier te zeggen. Ik zou wel willen maar ik weet niet zo goed hoe en wat omdat ik er te weinig ervaring voor heb denk ik. Maar in elk geval echt alle sterkte en kracht en liefde!! 

Liefs Tover xxx 😘


@Jesse08 ja... ik schrijf mijn gedachten wel vaak op, maar het probleem is dat ik steeds meer in blijf hangen en een soort paniekaanval krijg en nauwelijks in het hier en nu kan blijven... dus dat wordt wel lastiger allemaal.... :(


@Jesse08 ja... ik schrijf mijn gedachten wel vaak op, maar het probleem is dat ik steeds meer in blijf hangen en een soort paniekaanval krijg en nauwelijks in het hier en nu kan blijven... dus dat wordt wel lastiger allemaal.... :(

Wat lastig. :(

Dat paniekgevoel is wel een herkenbaar, ik heb dat ook een paar keer gehad… Wat heftig dat je dat zo vaak hebt...😓 Ik snap dat het opschrijven dan niet lukt!

Op een later moment alsnog opschrijven, lukt dat? Maar ik snap ook als je op het moment dat je even niet met dat gevoel zit je er liever niet aan denkt… 

Misschien kun je je coach nog vragen wat voor therapieen nog zouden kunnen? En dan iets zonder veel gesprekken en wat fysiek lukt… Geen idee of dat bestaat, maar je kan het vragen. :)

 


@Tover01 je hoeft je écht niet schuldig te voelen hoor is helemaal niet nodig! 😘 en al helemaal niet erg!

 

Liefs van mij 


Reageer