Skip to main content
Vraag

zie het nut van leven helemaal niet meer


Haii,

Ik begrijp er dus helemaal niks meer van....😥

Zo als sommige misschien wel weten gaat het helemaal niet goed en heb ik 2 keer een zelfmoordpoging gedaan... en heb geprobeerd om mijn ouders het te vertellen...ging allemaal niet zoals gepland…

Pffff ander half week geleden is mijn broer overleden... vorige week werd ik zo wanhopig, verdrietig en angstig dat ik besloot om wéér een zelfmoordpoging te doen,  voordat ik dit deed stuurde ik alvast een afscheidsbrief aan een vriend, hij had mij berichten gestuurd en gebeld, maar nam niet op... omdat we dicht bij elkaar wonen had de moeder van mijn vriend een sleutel van mijn huis en vonden ze mij en is er 112 gebeld.  

Na paar uur kwam ik weer iets bij ... en kon me niet herinneren wat er was gebeurd ( later wel weer) het enige wat ik later kon zeggen toen ik iets helder kon denken was:" shit ik leef nog ".…

Ik lag hierdoor paar dagen in het ziekenhuis en de moeder van mijn vriend had mijn moeder  gebeld ( die in Duitsland bij familie was) en was de volgende dag s'ochtends vroeg bij mij.. dus dan moet je je moeder vertellen wat er is gebeurd... omdat ik zei dat dit met alle dingen die zijn gebeurt en nog steeds gebeuren te maken heeft en dat mijn ouders mij niet wilden geloven.. was ze flink geschrokken ( toch wel).

Nou en hoe verder nu...?  Ik heb nog altijd een wond, mijn hartslag is niet goed, die gaat vooral onregelmatig, waardoor ik benauwd en misselijk wordt... , en 2 keer in de week een gesprek heb wat ik voel als  m'n hart tekeer gaat, omdat ze er in het ziekenhuis niet achter konden komen en ik heb 3 keer in de week gesprekken met een psycholoog... tot nu toe wil ik eigenlijk gewoon dood, mijn ogen dicht doen en niet meer wakker worden…

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier neer moest zetten, maar misschien kan ik ergens iemand anders mee helpen... en ik ben zelf benieuwd of iemand door een poging in het ziekenhuis terecht kwam en ook vreemde " hartproblemen " heeft...? Want ben ergens verbaasd. 

Oké nu stop ik want jullie zullen me wel zat zijn, ik mezelf in ieder geval wel!

Tips zijn welkom! 

Groetjes!😀

 

 

Heyy,

@J15 Tja ik moet eigenlijk maandag naar de kinderen voor hoe alles nu op het moment gaat en donderdag voor een bekkenbodem onderzoek, maar ik ga dat allemaal niet meer doen. Ben het wel zat en er komt toch weer weinig  tot niks uit... dan doe ik gewoon liever gewoon geen moeite meer en zie wel hoe het afloopt..

Heb nog wel  gesprekken gehad met mijn coach, maar dat gaat vooral over of de manier waarop ik opdrachten doe bij mij past qua hoe ik me op dat moment voel en  of ik nog vaak/ veel bezig ben met sh.. maar ja ook dat is een beetje dubbel allemaal:(

@AnotherGurl awhh dat is lief hoor, maar ja ik geloof het gewoon allemaal niet en het maakt niet uit wie het zegt..ligt gewoon aan mezelf, blijf mezelf gewoon een waardeloos geval vinden. En van het zelfmoord willen plegen is omdat er eigenlijk al mijn hele leven van alles mis gaat, nu de laatste paar maanden gebeurt het dus alleen maar meer, heb ookal meerdere keren contact gehad met 113 maar dat werkt ook niet  en nu alles tegelijkertijd speelt  ook  dat trek ik gewoon niet meer en weet toch wel dat dát zo blijft.. 😞 Dus dan kan ik maar beter  zelf overal mee stoppen, want wat zou het uitmaken allemaal…

Liefs van mij 

 


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Ahw wat rot om te horen. 😞 Ik merk dat ik het heel dubbel vind, omdat het voor mij heel tegenstrijdig voelt om te zeggen ´probeer het toch maar´ terwijl ik het me heel erg goed kan voorstellen.. En zelf nu eig voorlopig met mijn psycholoog gestopt ben daardoor…

Waarvoor krijg je een bekkenbodem onderzoek? Misschien kan je zeggen wat voor jou fysiek het belangrijkste is en dat je dan gewoon eerst alleen daar onderzoeken voor krijgt? Dat is niet de beste optie… maar snap heel goed dat je er klaar mee bent. En als iets wél zin gaat hebben, heb je miss ook meer vertrouwen in andere onderzoeken. Al hoop ik natuurlijk wel dat je nu voor alles open staat. ❤️

En ik snap je heel erg met hoe je naar jezelf kijkt… Maar precies wat jij hebt naar mij toe: dat je het echt meent en gefrustreerd raak dat ik het zelf niet zie, heb ik ook naar jou toe.. Ik meen het echt als ik zeg dat ik je een ontzettend lief persoon vindt, en ik snap dat je het niet geloofd, maar ik wil het toch nog even zeggen. ❤️

En over je coach, heb je wel behoefte om waar je mee zit bij haar kwijt te kunnen? 

Liefs.


Lieve @Tinkerbell 

Wauw, wat een sterk meisje ben jij! Daarvan zijn er maar weinig 🥰

Dit verdien jij niet, dit verdienen de anderen op dit forum niet, niemand verdient dit. 🌹

Heb je de afgelopen dagen ook leuke momenten gehad? Of waren die er nauwelijks?

Als ik vragen mag, waarvoor is dat bekkenbodem onderzoek? Of heb ik iets over het hoofd gezien? ❤️

Ik had gelezen dat je niet goed kon slapen, gaat dat nu weer beter?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik was best wel nieuwsgierig 🫣

Echt, heel veel sterkte 💖

Heel veel liefs van @Valeria 💝

 

 


Hoi @Tinkerbell

Wat rot dat je het gevoel blijft houden dat het aan jezelf ligt en je waardeloos bent ondanks alles wat je hebt geprobeerd om hier iets aan te veranderen. We kunnen ons voorstellen dat het ook vermoeiend en frustrerend kan zijn wanneer je al met verschillende mensen hebt gepraat en er voor je gevoel niets veranderd. Mocht je het toch fijn vinden om even je hart te luchten dan kun je elke dag van 11:00 tot 21.00 uur De Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. 

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon


@JanneB, kleine blooper, ik denk dat u waardevol bedoelde 😅

Succes @Tinkerbell met jouw strijd! 

Salam


@Salam,

Jaa klopt, er staat En je waardeloos bent ondanks alles wat je hebt geprobeerd

Liefs @Valeria 


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Nog even over dat dagboekje, misschien is het een idee als je bv. elke dag even een klein stukje voor je startberichtje schrijft en het dan plaatst? Dat je er wat meer tijd voor neemt?

Ik vind het nog steeds een hele fijne site, en vandaag was er echt een hele lieve medewerker die ook snel reageerde, meestal zit daar een dag tussen, maar zij stuurde 3 berichten in 1 dag. En eigenlijk zijn ze allemaal heel aardig (die ik tot nu toe gesproken heb natuurlijk. 🙂 ). Bij 113 en de Kindertelefoon mogen ze vgm ook niet echt hun persoonlijke ervaringen delen, en dat mag daar wel, en dat vind ik heel fijn.

Liefs.


Heyy,

@J15 Ja die bekkenbodem onderzoek is eigenlijk nog van een tijdje terug toen had ik ook telkens veel buikpijn en omdat drinken niet goed ging/ gaat deed het meestal pijn bij plassen of kon ik helemaal niet plassen... Maar goed dit is eigenlijk niet persé nog van toepassing en is op het moment ook wel alweer anders en heeft er weinig mee te maken..

En van alle ( komende) onderzoeken laat ik liever achterwege voor nu... haalt toch niks uit allemaal en uiteindelijk maakt het mij nog meer kapot..

En nee heb geen behoefte om dingen waar ik mee zit met mijn coach te gaan bespreken.. helpt ook niet want ik wordt toch niet volledig begrepen. :( 

@Valeria Zonder slaapmedicatie gaat slapen eigenlijk niet of ik krijg vrijsnel nachtmerries... :(

Sorry als het onduidelijk is..😕

Liefs van mij 💖

 


@J15 Ja oke 🙂 ... kan dat wel proberen, maar ben vooral bang dat ik er dan weer in blijf hangen en dat ik me daarna weer helemaal hopeloos begin te voelen en bepaalde dingen onbewust erger maak ... maar goed.. 

En bij 113 delen ze soms wel hun persoonlijke ervaringen/ adviezen, ligt er een beetje aan met wie je spreekt dan 


 

Heb je de afgelopen dagen ook leuke momenten gehad? Of waren die er nauwelijks?

Nou die zijn er niet echt meer, het meer het gevoel dat ik mezelf moet overleven om een dag door te kunnen komen....

 

 

 

 


Ah jeetje wat vreselijk dit. :(  Ik weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen…

Ga je nog wel naar de kinderarts denk je? En dat dagboekje, je kan gewoon delen wat voor jou goed voelt, en misschien gewoon waar je op dit moment het meeste mee zit. Dat je geen dingen van langer geleden weer heel erg naar boven gaat halen. Maar kijk maar wat je doet. :)

Of wat als je gewoon deelt wat je hier ook geschreven (in je topic) hebt, het niet eerst persé leest, dat ze in ieder geval je situatie een beetje weten? Zou dat helpen?


 

Ga je nog wel naar de kinderarts denk je? Denk het niet... mijn moeder zit wel continu te pushen dat ik sowieso wel die onderzoek van donderdag moet doen , maar weet toch wel hoe dat gaat uitpakken en zelf begrijpt ze het toch niet... 😞 maar gelukkig duurt het nog paar dagen.. :) 

Of wat als je gewoon deelt wat je hier ook geschreven (in je topic) hebt, het niet eerst persé leest, dat ze in ieder geval je situatie een beetje weten? Zou dat helpen? Ja miss wel ja... zie het wel.

 


Ik snap wel dat je dat denkt… Maar ik denk dat die benauwdheid fysiek nu het belangrijkste is? Miss dat je dat bij de kinderarts toch moet zeggen, dat je geen last meer hebt van plassen, maar wél van benauwdheid en wil dat ze daar de aandacht op richt..


Hoi @J15,

Als ik het weer aangeef van die benauwdheid, dan wordt er gezegd dat dat ook te maken heeft met die hartkloppingen en veel stress ..... Iedere keer als ik iets aangeef wordt het daarop afgeschoven en waarom? Omdat ze wel weten dat er niks aan te doen is... daarom hou ik me liever stil en zie wel wat er van komt.  :( 


Hoi lieve @Tinkerbell ,

Ah wat rot. 😞 Wanneer is het eigenlijk ontstaan? Wat gebeurde er daarvoor?

Liefs.


@J15 Sorry hoor zit het waarschijnlijk zelf  verkeerd te lezen...🙈 maar bedoel je wanneer die benauwdheid is begonnen en wat er daarvoor gebeurde of...? 

 


Dat bedoel ik idd @Tinkerbell  .


Ah oke @J15...  Meestal gebeurt die benauwdheid uit het niets of wanneer ik me opeens wat meer ' heftiger ' begin op te winden en het is ontstaan net voor / net na die hartoperatie ongeveer... dus daarom wordt er er vaak gezegd dat het ook nog te maken heeft met die hartkloppingen... maar ja. 

Liefs van mij :)


Sorry.. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen. :(

Ik vind dit alles echt heel erg voor je en gun je echt beter.. Je bent echt een super lief, behulpzaam en bijzonder persoon. 😘 Hoop dat je dat zelf ook gaat zien. ❤️ En is oké dat je wat minder actief bent!

Liefs.


Heyy,

Ik vind het erg jammer dat je niet meer op het forum kan komen en wil je echt het allerbeste toewensen voor de toekomst. Ik hoop echt enorm dat je ondanks alle negatieve dingen die er gebeuren toch een sprankje hoop en licht gaat vinden en hoop echt dat er weer betere tijd aan gaan komen voor je. Je bent een heel lief en aardig persoon en ik vertrouw erop dat je je draai weer gaat vinden! Hou vol!💖

Liefs, ItsJustMe <3


Hey, ik ben het helemaal met jou lieve @ItsJustMe  eens en ik had ook een wens voor je (Tinkerbell)  getypt maar die had ik per ongeluk in de topic van hem gezet 🤭🤭 Sorry. Maar dus ook van mij alle liefde en goeds en moed! Mijn ♥️ gaat naar je uit! 

Liefs, Tover xxx


Lieve @Tinkerbell,

Ik heb je topic van vooraf aan doorgenomen en nu kom ik erachter dat je bent geband. 

Echt, heel veel sterkte in je komenden jaren. 

Liefs Feline 😘


P.S. de 22 klavertjes onder je topic zijn niet voor niets! Houd ze in je hart en ze zijn je gegund!! ☘️🍀☘️🍀☘️♥️


Reageer