Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.



Toon eerste bericht

138 reacties

Hallo WoW,

Ontzettend goed advies. Ik zou er zeker iets mee kunnen, alleen vandaag is via haar moeder dus gebleken dat ze geen vriendinnen meer wilt zijn. Dus nu ben ik bezig het los te laten want ik kan niet anders.

Ik heb 4 weken gewacht met het appen toen ze ruimte wou en het was alsnog niet genoeg. Dus uiteindelijk… Tja, uiteindelijk houdt het gewoon op blijkt nu. Niet dat ik het helemaal doorheb want ik kan het nog steeds niet totaal geloven maar… ja…

 

Heel erg bedankt voor je advies, ik weet zeker dat heel veel mensen die dit gesprek lezen er baat bij hebben als ze in een soortgelijke relatie zitten. 

 

Groetjes,

Pindakes.

Je vorige mentor zou zeker open kunnen staan voor een gesprek. Naar mijn vermoeden zou hij dit daarbij enkel voorstellen als hij hier de tijd voor heeft; maak je met andere woorden geen zorgen om de rest van zijn leerlingen. Jij hebt evenwel recht op een gesprek. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Pindakes :)

Heb je geen andere vriendinnen waarmee je ook selfies kan maken en je kan die selfies ook verwijderen zodat je dat gevoel niet meer hebt. Het is inderdaad heel normaal dat vriendschappen beeindigen om wat voor reden dan ook, ik heb even onderzoek gedaan en het blijkt dat de gemiddelde persoon eens in de 7 jaar 50% van zijn vrienden verliest.

-Dr8gon99

Het van je afschrijven vind ik inderdaad een erg prettig principe :slight_smile: Jouw methode van huiswerk maken lijkt me ook een goede. 

 

‘Al was ik er vergeten bij te zetten dat ik ivm mijn voornemen haar niet meer te appen ‘t appje ook had verwijderd’

Wat bedoel je hier precies?

 

Wat goed dat je oude mentor instemde met een gesprek. Heel fijn. Hebben jullie inmiddels een gesprek gehad?

 

Gr. Kenshin

‘Dat zij er later meer last van zou kunnen hebben dan ik voelt een beetje als mezelf wreken, is dat stom?’

In mijn ogen zou dit eerder een vorm van karma zijn. Jij gedroeg je correct, waardoor je je vroeg of laat beter zal voelen. Je vriendin liet zich niet van haar mooiste kant zien, waardoor ze later spijt zou kunnen krijgen. 

 

Gr. Kenshin

Oke daar ben k weer haha,

 

Ik heb onderhand een gesprek met m’n psycholoog en oude mentor gehad en ben erachter gekomen dat ik hoogstwaarschijnlijk wel degelijk een gebroken hart heb. Nou is het goed om dat te weten zodat ik er iets mee kan maar het is zo moeilijk…

 

Ik ben nu mezelf gek aan het maken omdat ik met m’n ouders uit huis ben en constant denk dat ik die vriendin tegenkom en allemaal situaties in m’n hoofd aan het verzinnen ben… Is dit stom? Wat kan ik ertegen doen..? Ik voel me er ziek en emotioneel van omdat ik het niet los kan laten.

 

Groetjes,

Pinsdakes

Ja ik vind het ook wel fijn werken..! Nu zat ik eens te denken: Zou het mogelijk zijn dat zij net zoals ik gewoon zit te wachten op een appje..? Of is dat onwaarschijnlijk?

En ik bedoelde dat je op Whatsapp verstuurde berichten kan verwijderen en dan “verwijderen voor iedereen”, wat ik dus - misschien js het dom - heb gedaan.

Helaas hebben we nog geen gesprek gehad… Hij stelde het wel voor maar mijn moeder kwam me ophalen. (Ik baalde daar echt van omdat ik zoveel behoefte had aan een gesprek) maar we hebben nu een gesprek op maandag of dinsdag.

Hey Pindakes

 

Uit de gesprekken bleek dat je een gebroken hart hebt. Awch, da’s niet prettig. Ik kan me voorstellen dat er hierdoor allemaal gedachten in je omgaan, zoals je die beschreef. Heeft de psycholoog of je oude mentor tips meegegeven hoe je hiermee om kan gaan?

 

Gr. Kenshin

Hallo Kenshin,

Écht heel erg bedankt voor het reageren… Het is inderdaad niet prettig, ik heb me nog nooit zo ongelukkig gevoeld denk ik.

En het dingetje is dat ik het me pas realiseerde nadat ik met beide had gepraat… Ik probeer vol te houden niets te zeggen nog maar het wordt steeds lastiger. Volgende keer zie ik mijn psycholoog meer, met de kennis die ik nu heb zal zij me misschien beter kunnen helpen want zk gaat het niet meer: Ik heb geen duidelijkheid van hoe m’n vriendin over me denkt, dat is vreselijk.

 

Groetjes,

Pindakes

Haar missen na het doorlopen van fijne herinneringen lijkt me heel normaal. De fijne herinneringen zouden namelijk de wat negatievere ervaringen kunnen maskeren. 

 

Goed dat je je op een gezonde manier aan het bezighouden bent :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey Dr8gon99,

 

Ik heb voorgesteld om als ze in de vakantie niet kan wellicht op een ander tijdstip af te spreken, toen kreeg ik een appje dat ik dr claim ofzo, terwijl  ik dat helemaal niet probeer te doen… Ze was boos op me bleek. Weer een discussie, uiteindelijk ging ze weg midden in die discussie dus het ging echt niet top.

 

Groetjes,

Pindakes

Aangezien je vriendin degene leek te zijn die de neiging had om afstand te nemen, vermoed ik dat zij minder wacht op benadering van jouw kant. Doet ze dat wel, maakt ze dat naar mijn gevoel op een onduidelijke en onprettige manier kenbaar; namelijk door jou nauwelijks aandacht te bieden. 

 

Fijn dat er een gesprek gepland staat. 

 

Gr. Kenshin

Ja inderdaad, dat bedoel ik precies..! Ik heb vandaag ook mijn hart gelucht bij een schoolvriendin. Momenteel ben ik niet persé verdrietig (Komt wel weer) maar kan ik het me nog steeds niet realiseren. 

Ik ben wel gefrustreerd dus ik hoop dat er inderdaad wel karma aan de pas komt later...

Ja ik slaap er gwn een nachtje over.

 

Qua andere vriendinnen is het aanbod een stel meiden die me nogal buitensluiten en waar ik geen band meer mee heb. Het boeit ze werkelijk waar niet hoe ik me voel, of in ieder geval de helft ervan. En tis net kerstvakantie, ik zie ze alleen op school... 

 

Wel fijn om te weten dat het normaal is om vriendschappen te verliezen, heel erg bedankt voor het opzoeken..!

Ja, dat is wel vervelend die situatie, misschien moet je er toch aan denken om de vriendschap wellicht te beeindigen als dit zo doorgaat.

-Dr8gon99

Ja je hebt ook gelijk ja… Misschien was het ook een dom idee, maar als ik erover nadenk kom ik erachter dat de gedachte stamt uit hoop… Hoop dat alles goedkomt zegmaar. Dan geef ik toch nog veel meer om haar dan ik denk en hecht ik toch wel heel veel waarde aan die vriendschap.  

 

 

*Niets te zeggen is op de manier van niks appen en haar ruimte geven trouwens

Jup nog steeds erg vervelend, maar ik bereid mezelf er maar alvast op voor voor het geval dat ik dat moet doen…

Ja, bereid je maar voor want het gaat waarschijnlijk wel moeilijk worden om de vriendschap te beeindigen met iemand die al tijden jou vriendin was.

-Dr8gon99

Wat jammer dat deze vriendin niet positief reageerde op jouw vriendelijke verzoek. Bescherm jezelf gerust tegen deze negativiteit, bijvoorbeeld door minder regelmatig contact met haar te hebben. 

 

Gr. Kenshin

Ja, ik zou het verschrikkelijk vinden en het grootste deel van de decembermaand was dat een van m’n grootste angsten maar als iets moet dan moet het. Ik heb vooral tijd nodig om me daarop voor te bereiden merk ik, dan kan ik een beetje aan het potentiele idee wennen.

 

En ik snap niet dat ze er zo gek op reageert dat ik wil afspreken want ik vond de vorige dagen samen heel gezellig met haar, misschien had ze er dan toch meer van verwacht..? Aan de andere kant is het niet mogelijk om iets voort te zetten waarin mijn best doen niet genoeg is dus moet ik nu keuzes gaan maken.

Ik zal me wat proberen te beschermen tegen de negatieve sfeer die er heerst tussen mij en haar door dan minder contact te zoeken, maar als dat ook niet lukt dan kan ik de vriendschap niet meer aan en is het wie weet toch het beste om hem te beëindigen.

Groetjes,

Pindakes

Ja, als het moet moet het ja. Ik denk niet dat ze persè om jou geeft als ze zo weinig contact zoekt en steeds negatief doet over afspreken.

-Dr8gon99

Goed dat je je hart gelucht hebt bij een vriendin. En inderdaad: op sommige momenten zul je je verdrietiger voelen dan op anderen. 

 

Naar mijn gevoel zullen persoonlijkheden zoals de jouwe vaker eindigen met een fijne vriendengroep, aangezien op jou gerekend kan worden. Da’s ook een vorm van karma. 

 

Gr. Kenshin

Nu nog reageren zou inderdaad voor verwarring kunnen zorgen. Laat het hier gerust bij. 

 

Je vorige mentor opzoeken is zeker een goede optie. Fijn dat je zo’n vertrouwde band met hem hebt. 

 

‘Vergeet niet dat, al geef je zelf zo vaak advies, het geen kwaad kan om zelf ook een topic te starten als het je allemaal teveel wordt.’

Dat zal ik in gedachten houden :) Bedankt. 

 

Gr. Kenshin

Ik moet zeggen dat ik het altijd gemeen vind om vriendschappen te beëindigen maar ik denk dat het beter is om aan m’n welzijn op de lange termijn te denken...

Reageer