Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.



Toon eerste bericht

138 reacties

Hallo Pindakes :)

Ik vindt dat jou welzijn voorop gaat dan een vriendschap die eigenlijk niet zoveel voorsteld.

-Dr8gon99

Dat lucht me wel op..! Hopelijk kom ik hem dan in de schoolgangen tegen, want ik weet natuurlijk niet in welk lokaal hij lesgeeft. Een valkuil van mij is helaas ook dat ik dan als ik hem eens tegenkom alleen maar gedag zeg en voor de rest vergeet wat ik nou wou vragen, niet zo slim natuurlijk.

 

Groetjes,

Pindakes

Tja ik denk ook wel dat je daar gelijk hebt, zoals jij het zegt klinkt het veel logischer… Dan moet ik nog maar eventjes de moed verzamelen voor het geval dat.

Geniet van de kerstvakantie :slight_smile: Misschien is het een idee om als goed voornemen voor het nieuwe jaar te stellen dat je je aan zal sluiten bij een hobbyclub. Daar zou je leeftijdsgenoten met soortgelijke interesses kunnen ontmoeten.

 

Gr. Kenshin

Hallo Pindakes :)

Goed idee van Kenshin. Je kan ook bijvoorbeeld gesprekjes proberen te starten daar met een aantal mensen inderdaad. Oh ja, zorg er wel voor dat het echte vriendinnen zijn :)

-Dr8gon99

Je kan het beste gewoon dan in 1 bericht en niet erom heen draaien zodat het makkelijker gaat en daarna proberen nieuwe vrienden te zoeken die wel geintereseerd zijn.

-Dr8gon99

Als ik een afspraak met een docent maak, doe ik dat overwegend via mail. Dat vind ik eenvoudiger en duidelijker. Zou je je vorige mentor kunnen mailen?

 

Gr. Kenshin

Zal ik dan doen, weet je misschien wat goede timing is daarvoor.? Het blijkt dat ik  daar een ramp in ben.

1 weekje aankijken gewoon.

-Dr8gon99

Zal ik doen..! Ik heb net m’n gedachten ook op papier geschets, wie weet helpt dat. Als afleiding kan ik ook schrijven, dat is echt een van m’n passies. Dan zou ik mijn gevoelens kunnen verwerken in een verhaal...

Reflecteer en verwerk je gevoelens gerust door te schrijven. Zo mogelijk zou je alvast een berichtje kunnen opstellen voor deze vriendin.

 

Gr. Kenshin

Hij heeft ons vorig jaar nooit gemaild behalve als het een algemeen mailtje aan de hele klas was, dus ik zal ffkes bekijken wat ik ga doen.

 

Ondertussen reageert m’n vriendin wel maar er komt niet meer uit dan elke dag een appje dat voelt alsof ze het heel kortaf bedoelt (Zoals “same” en “thx”) en de sfeer voelt awkward. Ik heb nu dus eventjes weer een stressmomentje maar het is veel minder erg als eerst: zou dat kunnen betekenen dat ik haar steeds minder nodig begin te hebben/te missen?

 

Groetjes,

Pindakes

Bedankt… Zou het ook kunnen dat ik m’n gevoelens uit m’n eigen POV in een verhaal schrijf en dat naar haar stuur? Ik heb het idee dat dat minder aanvallend naar haar toe is omdat het minder direct is op die manier, en ook omdat ik handiger ben met verhalen… Zo hebben we elkaar ook leren kennen: Als de schrijver en de lezer.

Beste Kenshin,

 

Ik heb ondertussen gevraagd hoe haar kerst was en nadat ze antwoordde meteen gevraagd hoe het tussen ons zat. Had echt extreme hartkloppingen en zat helemaal te trillen maar uiteindelijk hebben we aan elkaar duidelijk gemaakt dat we elkaar nog steeds heel graag als vriend(in) hebben. Ik heb ook meteen om duidelijkheid gevraagd… Ik kon het echt niet meer inhouden, ik moest het weten. Ik zie mijn psych pas weer over zo’n drie weken en zo lang wachten trek ik niet.

 

Als je misschien wilt weten hoe het allemaal liep (dat gesprek), ik kan er zo iets over vertellen ofzo. En verder ben ik het nu wel met je advies eens over dat ik het ook met rust had kunnen laten als ik me beter had gevoeld.

 

Groetjes,

Pindakes

Heel erg bedankt voor de reactie, dat had ik echt eventjes nodig!

 

Ik heb idd maar gewoon afleiding gezocht want ondertussen ist wel weer “goedgekomen” maar op Whatsapp negeert ze m’n appjes die ze wel leest dus dat is nogal frustrerend. Ik heb ook al gevraagd of ze in de kerstvakantie wilt afspreken maar ze “Had het al druk en wou ook een paar dagen zonder iets”, ben daar best boos over geworden maar heb dat maar niet laten merken hoe graag ik dat ook wou. Nogmaals heel erg bedankt voor je berichtje :)

Bekijk gerust even wat je doet. Ik vermoed dat het best gebruikelijk is voor een leerling om een docent te mailen; zeker als het gaat om een mail rond een afspraak. 

 

Het zou kunnen dat je stilaan op een gezondere manier met de situatie om hebt leren gaan, waardoor je er minder onder lijdt. Da’s positief. 

 

Gr. Kenshin

Wat goed dat je jullie vriendschap ter sprake bracht. Dat was dapper van je. Fijn dat jullie hierover hebben kunnen praten. Vertel er gerust meer over, als je dat graag doet. Wie weet hebben de lezers van dit topic wat aan jouw ervaring :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Goed dat je je psycholoog regelmatig ziet. Probeer tussendoor gerust regelmatig te praten en schrijven over wat er in je omgaat. 

 

Als ik er het raden naar heb hoe het met een vriend(in) gaat, probeer ik er vertrouwen in te hebben dat die persoon omringd is door personen die d’r bijstaan, en dat die persoon vast sterker is dan ik denk, ook al kan ik momenteel niets voor die persoon betekenen. 

 

Gr. Kenshin

Hey Pindakes

 

Wat jammer dat er ruzie ontstond tussen je vriendin en jij. Goed dat je op zoek ging naar een oplossing. Als ik het goed begrijp is de ruzie inmiddels uitgeklaard, maar heerst er nog een zekere spanning

 

Zoals Dr8gon99 voorstelde, zou je je in situaties zoals deze af kunnen leiden door te sporten of een spelletje te spelen. Ook zou je op een rustige plek kunnen neerzitten, en binnenin jezelf herhalen dat je verstandig en attent gehandeld hebt. Je hebt tenslotte initiatief genomen tot het bijleggen van de ruzie. 

 

Ik stel voor dat je deze vriendin enkele dagen rust gunt. Vaak gaan spanningen hierdoor liggen, en bestaat de kans dat je vriendin hierdoor in zal zien dat ze je na een tijd mist. Denk je dat je dat graag zou proberen?

 

Groetjes

Kenshin

Bedankt, dat zal ik zeker eventjes doen. Een mail is inderdaad eigenlijk best wel normaal.

 

En ik ben blij dat dat positief is..! Nog steeds heb ik weinig eetlust (Kan regelmatig geen avondeten meer door m’n keel krijgen, oeps...) maar de stress wordt wel minder. Ik begin me ook steeds meer echt te realiseren dat er meer vissen in de zee zijn (Kweenie of dat hetzelfde is in NL maar dat is de uitspraak vanuit het Engels) en ze als ze zo blijft doen ze me niet waard is. De grootste uitdaging waar ik nu voor sta is haar laten gaan en dan nieuwe vrienden maken, dat is echt drama voor mij.

 

Je hebt het goed gedaan hoor! En ook goed dat jullie elkaar nog steeds als vriend(in) willen hebben!

-Dr8gon99

Ik zit dus al bijna een jaar met een vriendin die ik online ben tegengekomen te appen en ik vond het allemaal gezellig, maar nou hebben we gisteren en vandaag dus een ‘ruzie’ gehad over dat ik blijkbaar dus te vaak wil appen. We waren allebei flink kwaad dus we zijn best wel met onze woorden tekeer gegaan en in de woede hebben we allebei dingen gezegd die niet zo slim waren.

 

Na een flinke huilbui bij mijn moeder heb ik aan haar (mijn moeder) uitgelegd dat ik nou echt niet weet wat ik hiermee aanmoet, want de beste manier om de vriendin tevreden te stellen was dus volgens ons om een excusesbericht te maken en voor te stellen dat die vriendin me appt als ze weer zin heeft.

 

Nu ik dat bericht heb gestuurd ben ik dus super bang dat ze klaar met me is en gewoon niet meer appt, want dan ben ik zomaar van het een op het andere moment iemand kwijt waar ik heel veel om geef. Het is echt een vreselijk gevoel en zorgt zelfs voor krampen en dat mijn hart soms overdreven snel klopt, ik heb dus echt gewoon super veel last van zenuwen enz.

 

Nou zijn de vragen: 

 

  • Weet iemand wat ik het beste kan doen terwijl ik wacht op een berichtje en wellicht hoe ik mezelf er genoeg van kan afleiden?

 

  • Hoe moet ik ermee omgaan dat ze veel minder wilt appen dan ik wil? Het is simpel om te zeggen dat ik me dan maar aan haar aan moet passen, maar ik vind het oneerlijk als ik altijd maar voor de behoeftes van anderen moet opdraaien en die van mezelf verwaarloos, ik vind mezelf niet de enige verantwoordelijke, dus wat zou een goede oplossing zijn? Een compromietje ofzo?

 

  • Is er toevallig iemand die in een soortgelijke situatie is geweest en hoe is dat weer goedgekomen?

 

Dan hoop ik dat het snel weer beter gaat en ik snel gerust gesteld word.

Als eerst goed dat je met je moeder er over hebt gepraat! 
 

  1. ga wat leuks doen en denk er niet te veel aan heeft alleen maar stress
  2. mischien is het een idee om ipv te appen een x te bellen! Dan vraag je eerst → he, zou je willen bellen? Bel me maar als je wilt. Dan is het aan haar de keus om te bellen en voelt het voor haar ook niet dat ze moet antwoorden op je appjes:) ik snap je met dat je niet je eigen behoeftes niet wilt verwaarlozen! Daarom lijkt het me verstandig om met haar erover te hebben wat voor haar veel appen is en wat voor jou veel appen is en trek daar een conclusie uit! Zo is het 50%/50% en is ieder in de situatie gelijk!

  Heel veel succes! Laat je eigen niet naar beneden halen, het komt allemaal goed als je maar praat! You are a beautifull person:)

Goed idee van jou dat je die gedachtes op papier hebt gezet. Dan kun je het van je af schrijven, ik schrijf ook weleens dingen van me af en dat voelt fijn.

-Dr8gon99

Oke daar ben k weer haha,

 

Ik heb onderhand een gesprek met m’n psycholoog en oude mentor gehad en ben erachter gekomen dat ik hoogstwaarschijnlijk wel degelijk een gebroken hart heb. Nou is het goed om dat te weten zodat ik er iets mee kan maar het is zo moeilijk…

 

Ik ben nu mezelf gek aan het maken omdat ik met m’n ouders uit huis ben en constant denk dat ik die vriendin tegenkom en allemaal situaties in m’n hoofd aan het verzinnen ben… Is dit stom? Wat kan ik ertegen doen..? Ik voel me er ziek en emotioneel van omdat ik het niet los kan laten.

 

Groetjes,

Pinsdakes

Onthoud dit → ALLES KOMT GOED! het heeft tijd nodig voordat je hart weer geheeld is met liefde! Maar geef nooit op, dat is echt het enige wat je gebroken hart nog gebroken maakt! Stress hem niet te veel nergens voor nodig!!

Haar inzicht geven in jouw standpunt d.m.v. een verhaal kan zeker. Het lijkt me zelfs een goed idee, dat je daar hebt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer