Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.



Toon eerste bericht

138 reacties

Beste Kenshin,

 

Ook echt heel erg bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan. Ik heb inderdaad ook echt nog het idee dat er spanningen zijn en ervaar op dit moment nog steeds gevoelens van verdriet, eenzaamheid en woede, maar heb ook het gevoel dat mijn vriendin me laat vallen. Ik ben persoonlijk gewoon snel aan iemand gehecht en erg trouw/loyaal, dus met situaties als deze kan ik slecht omgaan.

 

Ik ga zeker proberen om gewoon op een rustig plekje te gaan zitten en constant herhalen dat ik mijn best heb gedaan en mezelf niets kan verwijten, dat lijkt me een goede oplossing. Daarnaast ga ik binnenkort weer hardlopen en dat helpt al zoiezo. Momenteel luister ik naar muziek die gaat over soortgelijke situaties als waar ik in zit want het doet me realiseren dat ik niet de enige ben en mijn ouders steunen me heel erg, dat helpt mij ook zo ontzettend..!

 

Ik zal de vriendin zekers nog wat meer tijd gunnen voor het geval dat, ik word gek van het feit dat ze wel online is en ik blauwe vinkjes bij de appjes die ik heb gestuurd zie maar misschien is het gewoon het beste...  Dus ik zou het zeker graag proberen. ^^

 

Ontzettend bedankt voor je berichtje.

 

Groetjes,

Pindakes

Dat helpt me heel erg, om dat zo te lezen…

Ik ben nu alleen zo bang dat als ik weer een appje stuur ze me gewoon is vergeten of niet meer om me geeft...

Bij bepaalde gebeurtenissen verlies je je zelfbeheersing, waarbij je deze vriendin vaak appt. Zou het helpen om je af te reageren in de notities van je telefoon, in plaats van via een berichtje? Ik schrijf mijn stress en frustratie er wel vaker uit in berichtvorm, zonder deze daadwerkelijk te versturen. 

 

Het zou kunnen dat deze vriendin in de war wordt gebracht door random berichten. Dat ze zich bewust is van de spanning tussen jullie, waardoor willekeurige berichten wat random kunnen overkomen. Echter jammer dat ze niet reageert. 

 

Gr. Kenshin

Hoi

 

No worries; jouw topic, jouw timing. Wanneer het even niet past om online te zijn, hoeft dat ook niet :slight_smile:

 

Persoonlijk merk ik dat probleemoplossend denken voor een ander, het probleemoplossend denken in mijn eigen leven positief beïnvloed. Zo ben ik bijvoorbeeld sneller geneigd om naar een gezond alternatief voor zelfbeschadiging te zoeken, aangezien ik op het forum regelmatig op zoek ga naar gezonde alternatieven voor anderen. Mooi is dat :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Wat mooi dat je loyaal bent. Dat is een mooie eigenschap, hoewel je er bij momenten onder kan lijden. Daarnaast goed dat je op een gezonde manier met de situatie om lijkt te gaan, en dat je ouders je steunen. 

 

Gr. Kenshin

hai, hai.

 

ik heb persoonlijk het zelfde probleem maar dan precies andersom. mijn vriendje wil heel graag bij mij zijn, met mij appen en het liefste de hele dag door. en zelfs de nacht. ik vind dit persoonlijk helemaal niet fijn maar ik probeer nog steeds zo lief mogelijk te vragen of hij misschien minder wil gaan appen. 

ik zag laatst een meme langs komen waar een vrouw boos was en dacht: ik ga hem de hele dag niet appen zodat hij weet dat ik boos op hem ben.

en daarna een plaatje van de man die dan dus denkt: lekker rustig nu dat ze geen berichtjes stuurt!

 

mijn punt is dat sommige mensen nou eenmaal wat meer rust om zich heen willen dan anderen en dat dat bij iedereen anders is. ik ben bang dat je vriendin gewoon wat rust nodig heeft. mijn advies is dat je je ook zou kunnen verontschuldigen gezien je in haar ogen nu de schuldig bent. zolang je dat niet doet, zal er een onderliggende onenigheid tussen jullie blijven ben ik bang. dit is helaas hoe de meeste (dus niet allemaal) vrouwen werken in hun hoofd. in ieder geval de meeste vrouwen die ik ken. 

ik weet dat dit een deuk in je ego kan aanbrengen. believe me, i've been there. maar ik denk ook dat je in dit geval beter de betere persoon kan gaan uithangen omdat ik denk aan mijn ervaring te meten, dat dit niet makkelijk uit zichzelf oplost als sneeuw voor de zon. :)

 

:)

Hey heel erg bedankt en ja, nogmaals heel erg bedankt! Inmiddels heb ik weer de behoefte om ineens die vriendschap te verbreken op een vriendelijke manier. Soort van “Ik hoop dat je fijne feestdagen hebt gehad” en als ze iets terugappt wat wss weer kortaf gaat zijn zeggen dat ik het niet meer zie zitten om zo’n vriendschap te hebben, maarja idk of dat dat een goed idee is eigenlijk… Tegelijkertijd voel ik me weer eens ziek van de spanningen ervan, daar kan ik niks aan doen maar stom is het wel.

 

Groetjes,

Pindakes.

 

Groetjes Pindakes

Dat je je graag behulpzaam opstelt naar anderen, siert je. Echter is het van belang om je eigen welzijn niet uit het oog te verliezen. Als je niet goed in je vel zit, wordt de zorg voor een ander lastig. 

 

Gr. Kenshin

Ja, ik vind loyaliteit belangrijk maar inderdaad, het kan heel erg pijnlijk zijn. Ik had haar zondag gevraagd hoe het met dr ging en vanmorgen had ze “Wel goed,

met jou?” geappt. Ik reageer er maar gwn spontaan op, maar het vreemde is dat

ik me dan ziek voel door stress ofz, dat had ik gisteravond ook al. Daar maak ik me wel zorgen om maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed en ik begin op weg te gaan naar de mindset “Graag of niet, als je niet wilt is het jouw verlies.” want al dat tobben om ‘minder goede’ vriendinnen gaat uiteindelijk ook too

much worden.

 

trouwens sorry voor al deze updates haha, het gaat vanzelf..!~

 

Groetjes,

Pindakes

Wat een goed tekstje dat je daar neergeschreven hebt :slight_smile:  Mooi en beheerst geformuleerd. 

 

Gr. Kenshin

Fijn dat de situatie de goede kant op lijkt te gaan. Echter jammer dat je zulke stress ondervindt. Het zou inderdaad dat meisje zijn die een trouwe vriendin verliest; erg jammer voor haar. 

 

Je hoeft je allesbehalve te excuseren voor de updates. Dit is jouw topic; jouw plekje om de situatie te bespreken :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey AlphaWolf2002,

 

Bedankt voor je antwoord, het is handig om het perspectief van een andere kant te zien. Punt is gewoon dat ik niet echt het idee heb dat ik iets fout doe: Ik app dr gwn spontaan als r iets in me opkomt of als ik hulp nodig app en ik stuur zeker geen “???” Of “Wbj”, ik blijf gewoon aardig en zeker niet opdringerig. Ik verwacht ook zeker niet van dr dat ze de hele dag met me appt, maar ze steekt totaal geen moeite meer in mij.  Ik neem aan dat jij je vriendje vaak ziet..?

Ik zie die vriendin dus amper, en als het dan eindelijk weer eens kerstvakantie is wilt ze niet eens afspreken. Dat is ook groot deel van het probleem en mijn gedachtegang van waarom ik dan gewoon contact zoek via de app: Ik kan haar niet forceren om met me af te spreken.

Hopelijk maakt dat het duidelijk.  Moet ik dan alsnog maar sorry zeggen zelfs als ik zo mijn best doe en haar vrijer laat en trouw wil blijven aan haar? Ik kan haar toch niet zomaar over me heen laten lopen? Ik wil juist meer voor mezelf en m’n principes gaan  opkomen, dat deed ik vroeger zelden.

 

Groetjes, 

Pindakes

Ik had weer echt een paniekaanval en heb toen geappt ofdat ik dr genoeg ruimte had gegeven omdat ik er weer onderhand kapot aan ging

Reageer