Beantwoord

Hulp om snijden



Toon eerste bericht

711 reacties

Hey!

Ik heb zojuist gebeld. Ik mag haar niet bezoeken... 

@Pin 

Ik baal dus echt dat ik geen serie heb nu.

 

zeker balen. Ken je 'Hollands Hoop’? Ik zag die per toeval vorige week op tv. Herhaling van seizoen 1 en 2 is nu bezig met laatste afleveringen . Seizoen 3 begint zondag. Alles terug te kijken op https://www.npostart.nl/hollands-hoop/BV_101385153

 

Let op, want seizoen 1 kun je nog maar 3 dagen kijken. Ik vind 't wel een leuke serie en ook spannend en er gebeuren onverwachte dingen.

Is ook op Netflix geloof ik, maar dat heb ik niet.

 

@iedereen, 

succes met alles. Ik heb dit topic niet echt gevolgd, dus kan verder niks zinnigs zeggen.

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

Waarom wil je het je ouders niet laten merken? Omdat je bang bent dat ze anders weer erg bezorgd worden en op je gaan letten of … ?

Anoniem06 schreef:

Ik ben wel een aantal ervaringen rijker, maar dat verandert eigenlijk helemaal niks aan de situatie waar ik op het moment in zit.

Nee, je situatie is idd niet anders, maar misschien heb je wel een andere houding tegenover de situatie gekregen? Of een andere blik op de situatie? Maar ik denk het dus niet. Voor jou was dit gewoon een ervaring en dat is nu afgesloten en afgelopen, of niet?

Anoniem06 schreef:

nogmaals mijn complimenten dat je dat de vorige keer is gelukt

Puur toeval, er valt geen eer aan mij toe te kennen :joy:

Het kan nooit kwaad om het bij Rick aan te geven. Ik denk dat hij dat wel kan waarderen, dat je hem op de hoogte brengt van die dingen. Jullie doen dit samen, dus zulk soort beslissingen zijn wel goed om met hem te delen.

Oh ja, als je niet hebt betaald, wordt het denk ik lastig, maar niet onmogelijk. Ik neem aan dat jullie gaan vliegen, dus dan is er geen ticket voor jou. Geen idee waar jullie gaan slapen, maar misschien ook geen slaapplek. Idk wat ze allemaal regelen, maar ook geen idee of dat dus makkelijk erbij gekocht/gereserveerd kan worden. 

Ik zou het wel vragen, want anders ga je jezelf afvragen of je toch mee had gekund. Een nee heb je, een ja kun je krijgen.

Gr. Pin

Edit: Oh zie nu dat je hebt gebeld. Allereerst: Ik ben vet trots op je. Zeker nu je die afwijzing hebt gehad, want dat is niet chill. Je mag haar niet bezoeken. Jammer. Echt nooit of kun je haar later nog een keer contacteren?

Fijn dat dat gaasje werkte! Reageerde de mensen goed die je het hebt verteld?

Als je zoveel stress hebt voor toetsweek, is het misschien goed om een keertje met je mentor te gaan praten. Hij/zij kan je helpen om te kijken wat je nu zo veel stress geeft en wat je hier aan kan doen. Bv een strakke planning maken, docenten benaderen voor meer uitleg, etc. Dan voorkom je dat je je stress kwijt moet met snijden. Stress voorkomen lijkt me sowieso altijd wel goed, ook als je geen problemen hebt met snijden.

Die docu ken ik ja. Ik vond 'm best heftig. Zij hadden het een stuk erger dan ik...

Ja, ik denk niet dat ik je van gedachten kan laten veranderen, dus ik zal dat dan ook maar niet proberen. Ik hoop alleen dat dat bijdraait.

Ik vind het overigens bewonderenswaardig hoe je er zo open over bent. Ik heb geen problemen om over zelfbeschadiging te praten, maar dan als iets in het verleden. Van, dat heb ik gedaan. Ik zou niet willen dat mensen het meteen weten wanneer ik het net heb gedaan ofzo, maar jij lijkt daar minder moeite mee te hebben? Het is zoals je al zei: de wonden zijn privé. Ach ja.

Gr. Pin
Hey!

Ik heb die vragenlijst ingevuld en als je er zo naar kijkt heb ik eigenlijk gewoon geen klachten 😅. Ik heb het wel eerlijk ingevuld ofzo, maar als het gaat om de afgelopen week (daar gingen die vragen over, of ik last had van die symptomen in een tijdsspan van een week) heb ik eigenlijk bijna nergens last van...

Het verbaasde mijn huisarts wel enigszins dat ik was op komen dagen, maar goed ik ben iets te eerlijk tegenover mijn ouders en ik wil hen tevreden houden, bovendien leken die gesprekken vrij onschuldig omdat ze eerst zei dat ze me geen verwijsbrief zou geven. Maar nu dus opeens wel. Het is nu gewoon hopen dat die instelling van mening is dat ze alleen maar tijd verspillen als ze mij zouden gaan helpen.

Volgens mij begrijp je het niet helemaal @Pin, de huisarts heeft zelf ook laten weten dat ze me niet op kan laten nemen in een instelling omdat mijn situatie niet kritiek genoeg is. Het enige wat ze kan doen is me een verwijsbrief geven en me in contact brengen met die instelling zodat ik daar in therapie kan gaan.

Van mijn vader moet ik trouwens ook een afsluitend gesprek hebben met de orthopedagoog op school, dus die heb ik na de vakantie...

Dat was de update wel denk ik...

Groetjes,
Anoniempje
Hoi,

Ik snap jou ook helemaal. Je hebt eindelijk een vertrouwenspersoon waar je het goed mee kan vinden en die wil je gewoon niet kwijtraken.

Ookal gaat ze weg, zie ik haar nog steeds als je docent. Net als mijn leraren van de basisschool, dat vind ik nog steeds mijn juffen en meesters. Ik zou het raar vinden als ik dan met ze af zou spreken... Idk je snaot wat ik bedoel.

Maar het is en blijft jouw keuze en ik oordeel niet (ik bedoel daarmee dat ik je keuze respecteer, wat je er ook mee besluit te doen).

Ja wow, nee echt precies dat met die littekens en wonden. Gebruik je zelf bv wel een zwaluwstaartje? Ook is het vgm wel goed om de eerste dagen je wond uit de douchestraal te houden, omdat je korstje anders sneuvelt.

En de huisarts kost nooit geld. Regelt de verzekeraar allemaal.

Neh, mijn toetsweek loopt tot nu toe vrij slecht. Maar ja, ik kan het gelukkig verneuken met mijn cijfers, maar dat wil ik gewoon niet. Maar ja, ik krijg het ook niet gedaan om wel goed te presteren... Hopelijk gaat jouw toetsweek beter!

Gr. Pin
Ja alleen de SE cijfers neem je mee. Je hebt dus 25% tot 50% minder toetsen die belangrijk zijn 🙂
ja als ik een serie ga kijken en het is interessant of mee slepend of gewoon leuk. dan kan ik me zo in leven in de serie en gewoon de pijn voelen van hun. snap je?

groetjes
blue

hey

 

Nou, ik heb me nog gewogen: ik ben toch nog 1 kilo afgevallen. Is niet goed, dat mijn gewicht zo kan schommelen, maar hé.

zo als pin zij.  het is heel normaal. maar pin je begon over drinken en nu heb ik doorst 😂

 

Iemand nog andere ideeën?

ja ik heb ideeën 2 zelfs die ik voor dat fukking doorlekken had. is nu al 2 jaar niet meer gebeurd.  

je hebt een matras beschermer zou blijft het matras zo goed als nieuw. en je hebt zoon ding over een matras heen kan die het bloed tegenhoud. hoe dat heet idk. 

 

Oh en ik heb mijn klok gemaakt, wat betekent dta hij weer tikt. Ik hoop dat ik vanavond goed kan slapen :thinking: .

ik zal hem direct me kamer uit zetten of hem gewoon weer slopen 😂

 

Ze willen voorkomen dat mijn eetprobleem een serieus probleem wordt.

ja oke ik begrijp het. 

 

 

Sorry, ik begrijp je niet zo goed?

maakt niks uit. toen ik dat stuurde was ik net wakker haha. dus dat ik weer 10 uur geleden of zo. oke laat maar ik keek ff en het is pas 8 uur geleden. 

 

Eh ja, zo rolden we er een beetje in.

dat lijkt me wel fijn! iemand die luistert naar hoe jij zelfmoord zou plegen. zal ik nooit durven te vertellen. 

 

Ja, oké, maar mijn ouders?

ja je ouders zijn overbezorgd maar ze moeten het toch leren accepteren. 

oke bij me vader verberg ik het ook. want hij weet niets eens over dat ik depressief ben... 

 

Bovendien zal ik in de zomer niet stoppen met snijden en vraag ik me dus af wat ik dan moet doen met verse wonden en eventueel verbandjes?

misschien op een andere plek gaan snijden als stoppen niet lukt? 

 

Nee, dat weet ik, maar alsnog. Een fucking maand later.

zo als wat ik vaker zeg tegen mensen. het leven bestaat uit wachten. daar kunnen we niks aan veranderen.

ik heb geluk dat ik de wacht lijst voor begeleid wonen mocht overslaan. eigenlijk was ik pas in mei aan de beurt 🤔 maar ik moet ook nu weer wachtten ik heb me aangemeld bij ggnet en ja ik dus van af 15 januari op de wachtlijst voor een intake en die is pas 23 maart. 

 

omdat ik Rick wil en niemand anders, maar ook omdat ik haar gewoon niet 100% vertrouw.

vertrouwen kan ook groeien. kan een tijdje duren. ik vertrouw mijn pber ook nog niet helemaal maar ik doe wel me best. ook al lieg ik regelmatig tegen haar... waar ik later op terug kom... 

maar als het vooral koppig is zou ik gewoon na hun besluit als het nee is de hele tijd aan hun koppen zeuren dat je met Rick wil praten. 

 

Ja, dat is zeer vervelend. Je zou altijd nog naar buiten kunnen gaan ofzo,

ik woon aan een vrij drukke straat. waar soms autos ook 90km per uur rijden. ja dat mag niet maar dat doen ze. ook 1 leiding van mijn locatie rijd af en toe met 90km per uur door mijn straat en toerter dan heel vervelend haha. 

 

(niet dat ik niet super blij ben met Pin en Blue). 

volgens mij moet je af en toe wel gek worden van mij hoor 🤔

kenshin volgens mij toen ik hier begon ben jij hier gestopt. ik heb jou aan deel toen over genomen. want ik volgde het toen wel maar ik reageerde nooit en daarna reageerde jij niet meer 🤔

 

Ondergewicht :sweat_smile: .

ik ben jaloers!!! 

ik wil ook weer overgewicht hebben! 

ik ga maar koken. echte heel veel zin in 😒😔

 

groetjes blue 

Hey!

Ik gebruik wel eens zwaluwstaartjes, maar ben allereerst niet zo goed in knippen en plakken en als ik er dan 5 heb gemaakt die mislukt zijn geef ik het gewoon op. Ook is het soms zo dat de sneeën gewoon te dicht op elkaar zitten en dan kan ik er geen zwaluwstaartje op plakken.

Ja, maar soms bloed het te lang door en heb ik geen zin om het bloeden telkens te stoppen en laat ik het uitbloeden. Dan ga ik liever wel even douchen, zodat de wond schoon is. Maar ja, ik heb inderdaad gemerkt dat je korstjes eraan gaan als ze nat worden.

Bij de huisarts hoef je inderdaad niks te betalen, maar als je naar de huisartsenpost gaat kost het echt iets van €140 (geen idee hoe dat met de verzekering zit).

Oh, precies dat. Ik heb ook het gevoel dat ik het heb verpest (op de een of andere manier maakt het me niet zo heel veel meer uit, maar ik kan het ook wel hebben). Tot nu toe is het enige punt dat ik terug heb een 8,8 (voor levensbeschouwing) dus misschien valt het wel mee. Een beetje problemen met concentreren/leren? Dat kan best vervelend zijn. Jij ook nog veel succes!

Groetjes,
Anoniempje

Hey!

 

ik ga trouwens ook stressen van een planning want dan mag niks uit lopen anders raak ik in paniek dat het verandert. ik heb een strakke planning nodig of geen planning... dus dan maar geen planning 🤷‍♂️

Ja, die herken ik…

 

Misschien verbiedt hij het om het in ieder geval te proberen? Misschien had ie hoop dat jullie er wel naar zouden luisteren?

Ja, waarschijnlijk…

 

Niet waar, je kan altijd nog de KT of 113 bellen. Of allebei. Of chatten. Belangrijk om te onthouden!!

Klopt, ik heb eerlijk gezegd nog nooit met de KinderTelefoon gebeld, maar 113 vind ik gewoon stom omdat ze dan gaan proberen je te vertellen dat je maar geen zelfmoord moet plegen. Ik ben niet suïcidaal, het is dan gewoon meer dat ik een luisterend oor nodig heb, meer iets voor de KinderTelefoon, maar dat vind ik dus ergens een beetje eng omdat ik het nog nooit heb gedaan…

 

Nou, ik heb vandaag te horen gekregen wanneer dat gesprek over mijn brief plaats zal vinden. 12 maart, de eikels. Een godverdomme maand nadat ik die brief heb voorgelezen!!!

 

Groetjes,

Anoniempje

 

 

Hey!

Het enige meisje dat ernaar vroeg en wie ik dus eerlijk antwoordde zei alleen: "Zelfbeschadiging, oh." Ik denk dus niet echt dat dat een goede reactie was, maar ik weet dat het erger kan dus ik vind het wel prima.

Het klopt dat ik dit jaar slechter leer dan vorige jaren voor de toetsweek, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat een strakke planning of extra uitleg van leraren mijn stress zal voorkomen. Ik maak zelf braaf een planning, het is alleen dat ik met soms gewoon zo slecht voel dat ik me niet goed kan concentreren of dat ik gewoon zo moe ben en liever ga slapen. Daar kan ik niet echt iets aan doen, behalve het minder snel opgeven en alsnog proberen...

Klopt, het was best een heftige docu, vooral omdat er een paar waren die sneden in dissociaties en er dus eigenlijk helemaal niks meer aan konden doen. Ook echt naar om te horen hoe veel artsen reageerden toen ze bij de EHBO kwamen...

Het klopt dat ik het niet zo'n probleem mee heb om erover te praten. Ik bedoel, als ik met respect wordt behandeld en mensen ernaar vragen vind ik het niet erg om erover te praten. Misschien dat dat ook komt omdat ik er zelf niet zo'n probleem mee heb. Het is alleen als ik er iemand in negatieve zin mee beïnvloed, dan schaam ik me ervoor en wil ik niet dat iemand het ziet. Maar ik zou niet willen dat iemand mijn wonden zou zien net nadat ik me heb gesneden, dat is privé.

Ik weet dat jij zit met je genderdysforie, maar een paar maanden terug leek het over te komen dat jij er wel oké mee was dat je jezelf sneed. Is dat nu veranderd of ben je er sindsdien anders naar gaan kijken en gestopt?

Groetjes,
Anoniempje
Hoi,

Mijn korte research vertelt me dat de huisartsenpost gratis is (verzekeraar vergoed dat). Alleen een bezoekje aan de spoedeisende hulp kost je wel eigen risico.

Uitspoelen van je wonden is wel goed als ze nog bloeden zegmaar. Als er een korstje op zit niet meer.

Je zou misschien ook kunnen kijken naar kant-en-klare zwaluwstaartjes, als je budget dit toelaat. (Budget klinkt een beetje vreemd, alsof je een speciaal potje hebt voor kosten van zelfbeschadiging. Ik bedoel gewoon als je genoeg geld hebt daarvoor.)

Hmmm een 8.8. Ik ben jaloers. Alles wat ik tot nu toe terug heb ligt een stuk lager en heeft al m'n gemiddeldes verneukt. Dus ja, rip.
Ik had juist wel goed geleerd (voor de verandering) voor die ene toets en haal nu precies hetzelfde als vorige toetsweek, toen ik geen flikker had uitgevoerd. Dus das jammer.
Hopelijk klopt jouw slechte gevoel niet en zijn de rest van je cijfers net zo goed als die 8.8.

Gr. Pin
hey


Ik kan de vaatwasser al niet eens fatsoenlijk uitruimen door de borden die tegen elkaar aan komen en dan lawaai maken.
dit is voor mij echt zoon herkennings puntje. als ik de vaatwasser moet doen doe ik boord voor boord in de kast want dan hoor je dat geluid minder + ik doe me koptelefoon op die geluid dempt.

pin dat je vrienden je tics na gaat doen ken ik al te goed haha.Naja, mijn vrienden deden het opzettelijk, omdat ze wisten dat ik me rot schaamde voor die tic en 'm heel naar vond. Dan sloegen zij zich ook, zodat ik me niet zo alleen voelde en minder schaamde 😊

dat is wel heel lief van je vrienden. mijn vrienden doe het alleen maar meer om er geintjes van te maken.
ik had ooit een klas genootje die nog veel ergere tics had dan ik. en mijn klas genoten deden haar altijd na en kwam voor der op maar ja 3 tics van haar heb ik over genomen. waardoor zij ook dacht dat ik haar belachelijk maakte...

maar ik heb ook wel eens als mijn tics enorm erg zijn dat me beste vriend mee gaat doen maar daarna de volgende dag gewoon spierpijn heeft van al dat bewegen 😂 dan komt hij de volgende dag op school en zegt hij hoe doe je dat zonder spierpijn te hebben.

groetjes
bella

hey 

 

ja dit woord waarschijnlijk weer zoon vreemde reactie met veel emotjis (idk hoe je dat woord schrijft 😂) want ik ben druk 😅. betekend dat ik me ok voel. dus dat is goed voor mij. maar niet voor jou reacties in je toppic 😅 sorry alvast 😊. oeps op verzenden gedrukt. ik ga hem ff editten (is dat een woord 🤔)

 

weet je wanneer de hel los breekt als jij er in mee gaat. als zij super boos worden (kan ik me niet voorstellen 🤔) moet jij hoe moeilijk het ook is je rustig houden want dan woorden zij misschien ook rustiger 🤷‍♂️ (ik hoe van deze emoji (aah zo moet je het schrijven) omdat hij de mannelijke verzie is haha). in iedergeval daar ga ik van uit. 

 

ik vind dat fleur gelijk heeft! want het is jou leven en niet die van jou ouders. nouja een beetje 🤔 maar vooral die van jou. jij kan je zelf idd niet veranderen. je mag van mij je ook niet veraderen want dan ben je je zelf niet. en dat hoort niet. dus blijf maar je lieve zelf! 

 

ik vind vrijdag eigenlijk best kort 🙈. maar dat komt omdat ik voor een gesprekje moet wachten tot ik mentaal in stoort. dus dat ligt aan mij 😅. ik heb serieus al 10 emojis gebruikt 😱 sorry. 

 

nou ja een knuffel 🤗 (dit moet een knuffel voorstellen. als je je ogen net niet dicht knijpt zie je het misschien 🤔) is voor jou niet vreemd. maar ik zelf vind een knuffel in halen van een docent wel een tikkeltje vreemd haha. maar ik hou ook niet van vieziek contact (ze mogen mij alleen aanraken als ik een black-out heb). maar haal hem maar lekker in hoor. je hebt hem verdient! 

 

die brief kan je eventueel gebruiken voor een volgende keer? of als nog die leerling begeleider laten lezen? misschien snapt ze er dan meer van? 3 vragen die jij niet kan beantwoorden heel slim blue 😂

 

eh ja Anoniem06 die smileys zijn gemeen. ze nemen niet elke keer het goede gelacht aan. ja dit kan heel gemeen en verkeerd over komen. maar ik laat het lekker staan 😜 

 

sorry voor die warrige drukke vol met smileys en onzin reactie. maar misschien kan je er nog iets nuttigs uit halen. 

ik moest denk ik mijn smileys ff in halen of zo 🤔. want ik heb er 16 gebruikt en heb er al een paar weg gehaald 😅 (17 nu). 

 

groetjes blue 

Hey,

Wat kut dat dat gesprek niet doorgaat. Hopelijk krijg je op een andere manier toch een gesprek.

Gr. Pin

Oooooooh man, ik dacht dat het allemaal super kritiek en opname-gevaar niveau was! Nou gelukkig niet zeg! Piew.

Haha ja, leuk hè, die "afgelopen week." Heb je precies een goede of een slechte week en dan is het totaal niet representatief meer...

Dus je hebt nu een verwijsbrief en that's it? Of moet je naar nog meer gesprekken?

Waarom moet je een afsluitend gesprek met de orthopedagoog hebben? Je praat toch juist goed met haar?

Bedankt voor de update!
Gr. Pin
Hey!

Ik dacht, ik geef maar weer eens een update...

Afgelopen donderdag had ik ruzie met mijn ouders, ze vroegen namelijk waar ik nou hulp wilde zoeken en toen kwam er eigenlijk uit dat ik geen hulp wilde. Ze gaven me daarom een keuze: of je gaat hulp zoeken of je stopt met snijden. En ja, toen werd ik boos.
Gister kwamen we er op terug en morgen moet ik aangeven waar ik nu hulp wil gaan zoeken.

Vrijdag (en ook donderdag) sprak een lerares me aan met de vraag of ik volgend jaar een speciaal programma wilde volgen genaamd Pre University College (voortaan PUC). Mijn mentoren van vorig jaar en ook dit jaar hebben mij dit ook al gevraagd, dus ik heb er al wat onderzoek naar gedaan (google maar als je je afvraagt wat het is). Eerst wilde ik het niet, omdat ik bang was dat ik het niet met school kon combineren en toen heb ik maar besloten dat ik als het zo ver was een motivatiebrief zou schrijven en dan wel zou kijken of ik binnen zou komen, maar sinds ik mezelf snijd lijkt het me toch niet zo'n goed idee. Ik weet namelijk niet hoe zwaar het volgend jaar wordt en als ik dan nog steeds met die spanning zit en me daardoor niet goed kan concentreren en dan lukt het me denk ik gewoon niet. Daar zit ik nu dus lekker over te piekeren.

Zaterdag was het best warm en ik had een wedstrijd, maar ik durfde niet mijn lange mouwen shirt uit te trekken. Volgens mij heeft het halve team al door wat er aan de hand is, maar ik ben een beetje bang voor de reactie van mijn trainster want ze is nog al beschermend over me.

Vandaag had ik weer een gesprekje met mijn mentor. Ze vertelde dat ze wat had gegoogeld en dat ze dus had gelezen dat het niet goed was om iemand te dwingen om te stoppen met snijden (terugkomend op donderdag met mijn ouders). Toen ik haar vroeg waarom ze de vorige keer zei dat ze niet goed kon slapen vertelde ze dat ze bang was dat ik gespannen was door iets wat zij had gezegd of gedaan. Ook hebben we het gehad over het forum (blijkt dus dat ze bij een of andere detective had gezien dat er een zelfmoordepidimie was uitgebroken door een of ander forum en daar moest ze dus bij mij ook aan denken 😂). Ze zei ook dat ik dat PUC maar gewoon moest doen, ze dacht namelijk dat ik dat wel aankon... Daarna heeft ze een mailtje gestuurd naar mijn ouders (dat hoorde bij de afspraak) over het gesprekje en ik weet niet hoe, maar ze heeft best goed verwoord hoe ik denk over dat hulp zoeken, beter dan ik het zou kunnen doen, dus daar ben ik wel blij mee.

Zo... Dat was hem wel weer... Iemand tips over dat PUC of over hoe ik het uit mijn hoofd moet zetten? Ik ben er op dit moment namelijk best wel mee bezig...

Groetjes,
Anoniempje
Hey,

Als die relaties ook gebaseerd zijn op wat anders dan problemen, dan denk ik dat je gewoon contact blijft houden. Waarom zou je niet meer over andere dingen kunnen praten als je problemen weg zijn, als je dat nu met problemen ook doet?

Toen ik vanochtend je post las, was ik zo ongelofelijk blij 😂. Lol same 😂

Eh nee, in zo'n aanval kan ik het allemaal niet controleren. Ik ben sowieso niet zo super goed in tics controleren, dus ja.
En inderdaad, jij hebt ook niet zo'n fantastisch copingsmechanisme, dus das ook vervelend lijkt me.

In je hoofd is er altijd maar een manier om het op te vatten.Helaas wel ja. En 20.000 mensen kunnen je dan vertellen dat je het niet zo op moet vatten, maar de enige die die gedachte weg kan nemen, is de desbetreffende persoon. Alleen van diegene hoor je het vrijwel nooit, dat het niet uitmaakt en dat het niet zo was bedoeld, etc.

Lijkt het je ook fijn om met je nieuwe mentor gesprekjes te hebben? Of is dat echt afwachten, hoe die gesprekjes zijn? Maar vind je zegmaar het idee wel prettig? Dat je straks wel iemand hebt die ervoor open staat?

Ja, ik heb ook dikke stress voor de vakantie. Daarom wil ik een baantje zoeken, maar ik vind dit heel erg eng en ik ben bang dat veel baantjes te veel prikkels hebben, dus ik ben nog steeds niet zo ver in dat proces...

Haha lol ja, die simulatie ken ik ook van natuurkunde. Altijd leuk om mee te klooien. Ik had ooit er mijn missie van gemaakt om te zorgen dat iets in de fik zou vliegen ofzo en daar had je dan echt super veel batterijen voor nodig 😂 Ik weet het niet meer, maar zo kwam ik de les een beetje door... 👀

zou je dat dan ook als juf/docent blijven zien? als er maar 3 jaar verschilt. Ligt aan de situatie en de persoon. Maar ja, ik denk het wel.
Mijn zus kwam laatst ook een oude juf tegen in de winkel en die sprak haar ook aan met ''juf fleur?'' (random verzonnen naam) Want ja, zo ken je zo'n persoon alleen maar 😂

Gr. Pin

Hey!

Goed dat je weet wanneer afstand te nemen, moet je ook vooral doen als je het nodig hebt!

Dat er voor open staan gaat dus niet, vanwege de vicieuze cirkel…

Ik heb geen depressie, althans, niet op papier. Ik ben twee keer eerder getest en uit beide tests is gebleken dat ik geen depressie heb. Deze zelfmoordgedachten komen ook maar 2 keer per jaar voor, voor de rest heb ik er eigenlijk geen last van. Het is alleen zo dat ik het die twee keer per jaar wel heel erg zwaar heb.

Als ik mijn examens in tweeën verdeel heb ik misschien wel minder op mijn vork, maar ik vraag me af of school dan nog wel een veilige haven is. De mensen met wie ik nu omga zullen er niet meer zijn en het is ook niet zeker dat Rick er dan nog is…

RT staat voor Remedial Teaching, daarbij word je geholpen met huis- en leerwerk. 

Ik kijk niet per se op tegen die lessen en voel ook geen frustratie tijdens de lessen zelf of eromheen.

Ja, nou, ik heb niet echt iets of iemand om voor te leven. Ik moet zeggen dat het mij ook altijd helpt om voor iemand te zorgen, maar dat is op dit moment niet het geval (er is niemand om voor te zorgen).

Van die cursus, of wat het ook mag zijn moet ik nu iedere dag turven hoe vaak je suïcidale gedachten hebt en hoe lang dan. Op dit moment zit ik op een totaal van 39 keer verdeeld over 130 minuten 🙄...

Ik heb een tweede chat geopend want het ging weer niet goed, maar ook deze keer heeft het niet geholpen. Ze hebben anderhalf uur met me gechat, maar kwamen op niks uit… Dan voel ik me nu ook nog schuldig, want die anderhalf uur hadden ze dan dus beter in iemand kunnen stoppen die er baat bij zou kunnen hebben gehad.

Groetjes,

Anoniempje

hoi milan hier ik heb mijn gezicht, armen , handen , benen , vingers onder de krassen ik doe het ook

maar ik voel geen pijn niks is dat gek??

Hey!

 

ik heb ff een trots momentje op me zelf 😂

ik heb vandaag me bed verschoont en 3 vakken huiswerk gedaan en ben wel pas sinds half 6 thuis. dus op zich wel goed toch? ik moet nog 1 opdracht doen en heb 4 van de 5 vakken af. 

Wow! Goed gedaan! Wat een motivatie die je hiervoor hebt opgebracht.

 

eh... ik ken het... deze week zit echt iedereen te zeiken dat ik meer moet gaan eten... 6x de opmerking gehad in 3 dagen dat ik anorexia zou hebben. 

Hm, ook gezellig. Not.

was ik dat niet die verbaast was? want eh ik zeg gewoon de naam. want de regel van aanspreken is kinderachtig... maar dat gebeurd als je op speciaal en een laag niveau zit... we zouden serieus meester en juf moeten zeggen. maar dat ga ik mooi niet doen. en mijn mentor zou niet eens willen dat ik u zeg want ze is 66 😂 gaat als ik van school af ga gaat zij met pensioen 

Jep, jullie waren beiden verbaasd, haha. Mijn mentor heeft trouwens al wel eens gezegd dat ik haar met 'je' aan mag spreken. Doe ik alleen niet, haha. Soms als ik er niet aan denk gebruik ik wel hun namen. Dan noem ik bijvoorbeeld Clay's voornaam als ik over haar spreek (ik zeg namelijk voornamelijk gewoon 'mevrouw ...', overigens doe ik dit niet als ze er zelf bij is).

 

gewoon lekker contact zoeken

Haha, oké.

 

jeeeh gezellig! 

Ja, ze ging ook meteen over op de praktische zaken, zoals waar en hoe laat ze er zou zijn. Daar word ik dan weer heel erg blij van, dat ze meteen duidelijkheid geeft zonder dat ik erom hoef te vragen. 'Ik kom aan het eind van de wedstrijd wel een keertje kijken.' is namelijk te vaag voor mij. Ben nu wel al begonnen  met piekeren of ik na de wedstrijd naar haar toe moet komen of niet? 

 

Ik spreek ze eigenlijk gwn met "je" aan. Anders vind ik er zo'n grote afstand tussen zitten en dat vind ik gwn niet relaxed.

Ja, snap ik ergens ook wel. Vinden jullie het eigenlijk leuk om gewoon met leraren te kletsen, of niet? (Ik ga gokken dat jij het wel leuk vindt Blue, want als ik hoor hoe vaak jij met een leraar een gesprek hebt. Maar goed, bij jullie lijkt me de drempel ook veel lager.)

 

Ik denk dat je over het mailen moet mailen met Rick (😂). Vraag hem gewoon wat dan wel oké is en wat niet. Als hij niet duidelijk is, zoek jij gewoon de grenzen langzaam op. Gewoon mailen en dan steeds meer ofzo. 

Haha, mailen over het mailen. Ja, ik zal kijken of ik het morgen kan vragen in de les (heb hem gister gemaild over de kaart van Hannah en hij was wel benieuwd naar wat erin stond (en ik wil hem aan iedereen laten zien als mijn roze glitterig pronkstuk, haha)) of dat ik dan nog maar een mailtje stuur. Ja, maar hij zou het dus niet zo snel zeggen als ik te veel mail. Hij denkt altijd iets van: laat dat kind maar, als ze het nodig heeft... Aan die instelling hebben we niet zo veel.

 

Mijn Netflix interesses zijn vooral scifi en actie enzo. En dan geen gekke talen als Spaans of idk, want ik erger me echt dood daaraan😂 Wou laatst een serie beginnen, kwam ik erachter dat ie was nagesynchroniseerd... Vreselijk, meteen mee gestopt.

Haha, had ik eerst ook. 3% heeft me echter toch zo ver gekregen... Oké,  waarschijnlijk heb je veel van dit al gezien, maar ik maak even een lijstje: Arrow, Supergirl, DC Legends of Tomorrow, The Flash, WolfBlood (beetje jeugdsentiment voor mij), Teen Wolf, Shadow Hunters, Dirk Gently's Holistic Detective Agency, The Shannara Chronicles, Waterschapsheuvel, The 100 en Peaky Blinders. Als daar niks tussen zit weet ik het ook niet meer…

Groetjes,

Anoniempje

Hi,

Ja, als je 113 belt, moet zelfmoord wel ergens in je verhaal voorkomen, maar dat is vgm alles. Ze besteden er misschien wel wat meer aandacht aan dan de KT zou doen, maar dat vind ik ergens ook wel goed.

Ik heb nooit met 113 gebeld, altijd gechat, maar wel met de KT gebeld. Dat vond ik erg chill. 

Ai, het gesprek is pas volgende maand. De GGZ in crisistijden…

Hoe gaat je vakantie tot nu toe?

Gr. Pin

Hey!

Nou, mijn huisarts overlegt deze week dus met mensen van die instelling en op basis van dat overleg beslist ze of ze me. een verwijsbrief gaat geven of niet. Wel een verwijsbrief betekent dus dat ik in een traject wordt gezet voor therapie en geen verwijsbrief wekelijkse gesprekken met mijn huisarts. Ik heb wel al besloten dat als ik geen verwijsbrief krijg ik denk ik ook niet die gesprekken met mijn huisarts ga doen, want die vind ik dus niet fijn of nuttig.

Ik heb eigenlijk geen behoefte om met de orthopedagoog te spreken na wat er is gebeur, vandaar dat afsluitende gesprek.

Groetjes,
Anoniempje
Hey @Roomijsje47!

Gelukkig is mijn oorspronkelijke probleem opgelost, ik heb het aan iemand verteld en er is een heleboel in gang gezet. Nu geef ik hier updates over hoe het met me gaat en vraag ik soms nog om hulp als ik ergens mee zit.

Ik voelde me al snel beter nadat ik het aan iemand had verteld. Het zou voor jou ook kunnen helpen als je daar open voor staat.

Ik heb ook geleerd dat mensen het niet zo snel doorhebben als je snijwonden of littekens hebt, vaak moet je het iemand vertellen voordat het ze opvalt.

Groetjes,
Anoniempje

Reageer