Beantwoord

Hulp om snijden



Toon eerste bericht

711 reacties

hey

 

ik heb een pauze van mijn toppic maar ik moest wel even op de joune reagere…

ik heb 3 pauzes genomen van een uur om het volgende te lezen (ben momenteel best wel onstabiel). let pls niet op de emojis want als ik druk ben en niet goed weet wat ik moet typen gebruik ik wat meer emojis 🙈 en als het te onserieus over komt is doe ik dat niet expres...

 

eerst wat is er veel gebeurd in jou week 😱

 

 

 

Nou, gefeliciteerd als je bij het einde bent gekomen, geef jezelf maar even een schouderklopje namens mij.

 

nou die heb ik niet nodig haha. want het telt niet als je 3 pauzes neemt. jij krijgt een virtuele knuffel van mij omdat je het zo goed hebt vol gehouden. je hebt geluk want ik geeft nooit knuffels en ook geen vertiuele 😜

 

 

Ze konden vrij weinig voor me doen.

dat klopt wel ze zijn er om te kijken hoe je op dat moment het best in leven kan blijven. ze kunnen het gevoel niet weg halen (was het maar zo 😥)

 

 

Ze vroegen toen alsnog of ik een plan had en hoe zwaar het was. Toen heb ik gelogen.

ik snap dat je gelogen hebt. maar ik ben streng tegen liegen. je hebt het gedaan om zelfbescherming. maar is het niet onhandig dat je gelogen hebt? 

 

 

Op donderdag kwam ik mijn bed niet meer uit, maar qua suïcidalietit ging het beter, ik voelde me gewoon erg slecht. Het plan was dus een beetje van tafel geworpen.

oke dit is best eng want dit heb ik 2 weken geleden gehad... op woensdag plende ik het om vrijdag te doen en donderdag kon ik me bed niet uit komen. daarom heb ik een pauze. genoeg over mij terug naar jou...

 

 

Toen flipte ze hem.

ik snap jou en haar. jij vind het fijn om het op school te doen omdat daar mensen zijn die je vertrouwd en thuis is er alleen je moeder en je vader (en honden maar die praten niet mee 😥). voor haar is het thuis fijn omdat dat haar veilige have is... 

 

 

 

Ik heb ook mijn plan met haar gedeeld.

ik vind  het echt heel erg knap dat je dat gedeeld hebt... 

 

 

Om eerlijk te zijn was ik de enige die helder was die middag en avond, voor mijn gevoel althans, ik bleef rustig en heb iedereen zitten kalmeren.

dat komt omdat jij je gevoel kent en zij kunnen niet in jou hoofd kijken hoe erg het is.

 

 

die ene vriendin (ze moet echt een bijnaam krijgen).

misschien hannah of dat ene meisje uit 13 redenen waarom (kan geen engels dus ff de Nederlandse vertaling is voor mij makkelijker). die gene die er een eind aan heeft gemaakt. want ja ze heeft gedachtes daar aan... als het te negatief is moet je een andere verzinnen hoor!

 

 

De rest van de dag heb ik vrij weinig gedaan tot het 19u was, toen had ik namelijk een wedstrijd (vreemd tijdstip, I know).

heb je gewonnen? 

wat voor sport? als je niet wilt andworden is het ook goed.

 

 

Die avond heb ik nog anderhalf uur met mijn ouders gepraat over het feit dat ik mensen niet gauw vertrouw, ze al gauw niet mag en snel een oordeel heb.

ik snap dat dat een lastig gesprek was maar het is op zich best goed dat je er over gepraat hebt. 

 

 

Ook dit gesprek duurde erg lang, wel 2 uur.

altijd leuk gesprekken hebben vooral als ze langer zijn dan 15 minuten 😒. 

 

 

ze me aan de antidepressiva wil zetten (wat ik wil weigeren, want ik wil geen medicijnen, vind het onzin dat het zo snel wordt gegeven en wil niet mijn stemming laten bepalen door een medicijn)

dat snap ik volledig want jij bent jij en ze horen je niet te veranderen door medicijnen. (ik zou hele andere medicijnen krijgen er voor.  die me rustig zou moeten houden. die voor adhders zijn gemaakt. maar dat heb ik na een goed gesprek geweigerd) 

 

 

Ook heb ik de keuze om me vrijwillig op te laten nemen.

heb je hier op geandwoord? 

ik zou om eerlijk te zijn als het beter voor jou is zou ik het toch in over weging nemen (je mag me ook gek noemen  hoor. want dat doe je niet zo maar) 

 

 

Ik moet wel zeggen dat ik het erg vervelend vind dat iedereen daar op school constant met elkaar over mij aan het praten is,

ik snap dat dat kut is. maar bij jou is dat niet als enigste hoor 😉. al zo dra ik geen lach bij binnen komst heb gaat mijn mentor naar de psycholoog om te vragen of er iets aan de hand zou kunnen zijn. en ja ze hebben elke week na school op woensdag een gepsrek over mij hoe het gaat... 

 

 

Ik heb na het eten zo'n 45 minuten non-stop gehuild.

het is niet om trots op te zijn maar ik vind het wel knap dat je zo lang kan huilen (oke sla dit maar lekker over.  ik bedoel dit niet gemeen).

 

sorry voor het laatste stuk heb ik niks meer te beantwoorden... 

 

sorry voor mijn vreemde reactie. denk ook niet echt dat je er iets aan hebt... 

 

groetjes blue

hoi 

 

ik heb ff een trots momentje op me zelf 😂

ik heb vandaag me bed verschoont en 3 vakken huiswerk gedaan en ben wel pas sinds half 6 thuis. dus op zich wel goed toch? ik moet nog 1 opdracht doen en heb 4 van de 5 vakken af. 

 

Heel fijn.

eh... ik ken het... deze week zit echt iedereen te zeiken dat ik meer moet gaan eten... 6x de opmerking gehad in 3 dagen dat ik anorexia zou hebben. 

 

Wow, filosofisch.

vind je 🤔 ik heb gewoon gekeken naar hoe je ouders zijn en hoe jij bent en hoe ik het zou hebben.

 

Hm, vertel. Wat vind je leuk? Misschien dat Blue of ik nog aanraders hebben?

Riverdale is een leuke serie lijkt een beetje kwa soort op 13 reasons why 

 

Ja? 😂 Hebben we het ook al eens eerder over gehad, haha.

was ik dat niet die verbaast was? want eh ik zeg gewoon de naam. want de regel van aanspreken is kinderachtig... maar dat gebeurd als je op speciaal en een laag niveau zit... we zouden serieus meester en juf moeten zeggen. maar dat ga ik mooi niet doen. en mijn mentor zou niet eens willen dat ik u zeg want ze is 66 😂 gaat als ik van school af ga gaat zij met pensioen 

 

Wat moet ik doen?

gewoon lekker contact zoeken

 

Dus zei ze dat ze aan het einde van de wedstrijd wel even wil komen kijken. 

jeeeh gezellig! 

 

Ik vind het het chillste als je gewoon "Pin" zo veel mogelijk kan gebruiken.

dat doe ik volgens mij al toch? ik zou het niet weten in real live gebruik ik hem/haar zij/hij jongen/meisje niet meer. nouja zo min mogelijk.

 

Die zelfbeschadiging is vooral mezelf opzettelijk overprikkeld maken. Niet permanent dus.

ik ben al elke dag zonder opzettelijk overprikkeld dus ik zou het niet express willen doen. 

 

groetjes blue

Hey,

Hoe was het bij je wedstrijd? Of had je 'm vandaag en is ie afgelast?

Ja, docenten gebruiken altijd jouw voornaam, maar andersom…

Sherlock is idd leuk.

Wacht waar heb je geen vrede mee?

Zou je een gesprek met Sara regelen of met wie?

Je kan de kaart best de volgende keer laten zien. Geen probleem toch? Hij had er ook naar kunnen vragen.

Gr. Pin

Hey!

Nou, ik heb me nog gewogen: ik ben toch nog 1 kilo afgevallen. Is niet goed, dat mijn gewicht zo kan schommelen, maar hé.

Vandaag is wel oké, want ik heb mijn kamer gepoetst en flink wat opgeruimd. Nu nog aan dat essay…

Oh, over dat schoonmaken gesproken. Ik had dus mijn bed verschoond, maar voordat ik hem weer opnieuw had opgemaakt kwam mijn moeder mijn kamer binnen en zag ze mijn matras. Mijn matras ziet er niet meer zo goed uit, hij is vies en oud en er zitten aardig wat bloedvlekken op. Mijn moeder vroeg ‘of het echt zo erg was?’ (daarmee doelde ze op de bloedvlekken). Ja, wat wil je horen? Ik heb gewoon gezegd dat die bloedvlekken er al heel lang op zitten (klopt ook, ze heeft er ook al eerder iets van gezegd). Vervolgens vroeg ze of ik een nieuw matras nodig had en ik antwoordde met ‘ja’. Het ding is alleen dat ze toen vroeg of ik hem dan wel netjes zou houden en ik ook daar met ‘ja’ op heb geantwoord. Eh, hoe ga ik dat doen? Ik zat er aan te denken om een dekentje onder mijn hoeslaken te doen? Iemand nog andere ideeën?

Oh en ik heb mijn klok gemaakt, wat betekent dta hij weer tikt. Ik hoop dat ik vanavond goed kan slapen :thinking: .

 

kan je niet je vriendinnen vragen wat de bedoeling is? 

Dat heb ik gedaan, maar zij weten het ook niet.

oke ik zal zelf ook boos worden op me eigen haha.

Haha

zou je die lijst alsjeblieft weg willen doen! 

ik ken het. je hebt nu regels en dan ga je af en toe de mist in. en dan ga je je zelf straffen. uiteindelijk vind je de straf fijn dus maak je de regels strenger en de straffen erger. 

dus stop er alsjeblieft mee! 

Sorry...

kan je de psychiater niet van te voren mailen. beste.... 

ik ben de laatste tijd wat aangekomen. ik ben er zelf totaal niet trots op. dus als u daar blij om woord. wilt u dat dan niet laten merken. 

Allereerst zou ik het gewoon heel erg vinden om haar dat te vragen. Ten tweede heb ik haar e-mailadres of contactgegevens niet, dus kan ik haar niet echt bereiken.

ik zou het zelf echt weigeren om op de weegschaal te staan hoor! wat gaat hun dat nou aan.  

Ze willen voorkomen dat mijn eetprobleem een serieus probleem wordt.

 

Haar conclusie is eigenlijk ook dat het een mix is en dat zij ook niet weet waar de grenzen liggen. 

ik snap dat het belangrijk voor Sara is om te weten wie wat voor invloed op jou hebben.  

het is toch juist fijn om een volwassen persoon in vertrouwen te hebben die net wat minder professioneel is.

Sorry, ik begrijp je niet zo goed?

 

eh ja je moet er dan bewust van blijven dat als jij je beter voelt je het minder goed met Hannah kan vinden. ik zeg niet dat dat echt gaat gebeuren. maar dat is mij overkomen. 

een vriendin van mij was ook depressief. we hadden elkaar in onze depressies ontmoet waren 3 jaar lang hele goede vrienden. tot dat zij  zich steeds beter voelde. waardoor we niet meer over mijn gevoel konden hebben... 

Hm, dat is vervelend. Ik lette ook altijd een beetje op Hannah en vond het altijd interessant om haar verhalen te horen, dus dat is niet echt waar ik me zorgen om maak. Als het zou gebeuren hoop ik ook dat het gewoon natuurlijk gaat en het niet abrupt stopt, dan ben ik al blij. Het is meer dat ik me zo machteloos voel en dat het zo oneerlijk is voor Hannah.

 

hoe reageerde ze er op toen je het uitlegde? 

hoe kwam je er op om het uit te leggen? 

Dat is dus zo geweldig aan Clay, ik kan het gewoon zeggen en ze reageert er heel normaal op. Het ging over hoe je ene overdosis moest nemen en ze vroeg ook gewoon hoe veel je nodig had en of ik het moeilijk vond (ik ben hele erg slecht in pillen slikken) en toen vroeg ze een beetje door welke pillen ik wel en niet kon slikken. We kwamen erop omdat ik vertelde dat Fleur deze zondag ene film komt kijken aangezien hij voor mij triggerend kan zijn (de hoofdpersoon pleegt zelfmoord op het eind). Toen antwoordde Clay met: 'Ach, je hebt 13 Reasons Why gezien, dus dan komt dit wel goed.’ waarop ik vroeg of ze die zelfmoordscène nog had gezien. Dat had ze niet. Toen kwam ik met mijn fun-fact dat Hannah in het boek een overdosis neemt, maar ze deze manier hadden gekozen omdat ze wilden laten zien dat zelfmoord plegen niet makkelijk is. Eh ja, zo rolden we er een beetje in.

 

 

ik vind dat je gewoon met korte mouwen moet lopen. die littekens zijn eenmaal een deel vaan jou. als je het wil of niet.

ik heb tegenwoordig ook littekens op me armen. ook van snijden in black-outs. ik draag gewoon korte mouwen. ja in de winter draag ik regelmatig korte mouwen. ze vallen best wel op vinden klas genoten en docenten. maar ik vind dat het bij mij hoort. ja het zijn sneeën maar het laat ook zien wie je bent. als je je littekens verstopt verstop je je zelf ook 🤷‍♂️

Ja, oké, maar mijn ouders? Je weet hoe ze zijn en ze gaan er echt kapot van zijn als ze het zien… Nog iets was Clay ook niet meer zal zien, mijn littekens. Ik weet namelijk dat ik vorig jaar een rondje deed bij de mensen die van mijn zelfbeschadiging wisten zodat ze wisten hoe het eruit zag en dit jaar zal ik dat dus niet meer bij haar doen. Bovendien zal ik in de zomer niet stoppen met snijden en vraag ik me dus af wat ik dan moet doen met verse wonden en eventueel verbandjes?

 

een trim salon is natuurlijk iets heel anders dan een belangrijk gesprek. misschien is er een andere hond uit gevallen nou ja het baasje... sorry ik heb geen verstand van honden 😂

Nee, dat weet ik, maar alsnog. Een fucking maand later.

 

eh bezwaar maken? nee sorry dat doe je bij gemeentes en zo. toch proberen je mentor in vertrouwen te nemen? 

ik zou het niet weten want bij mij was het besloten dat ik niet meer met een docent mocht praten. en ik moest direct elke week met de school psycholoog praten. waar ik nu ook wel klaar mee ben maar goed.  

Ja, ik zit al in therapie, dus dat zou een beetje vreemd zijn :shrug_tone1: . Ik ben gewoon enorm koppig en wil niet accepteren als het niet mag. Mijn mentor is oké, maar nee, ook deels uit koppigheid omdat ik Rick wil en niemand anders, maar ook omdat ik haar gewoon niet 100% vertrouw.

 

 

het was dus saai? sorry maar ik zou dat nooit kunnen.  

Haha, ja, het was heel erg saai.

 

het klinkt misschien vaag. maar ben jij bang om je weer beter te voelen? 

deze vraag stel ik omdat ik een Autist ben en niet anders kan dan me slecht voelen omdat ik nooit gelukkig ben geweest. ik ben ook bang om gelukkig te worden want dan weet ik niet meer wie ik ben. zo dit klinkt vast vaag maar zou het ook niet zo iets bij jou kunnen zijn. 

Jep, dat ben ik inderdaad… Ik zit al langer dan een jaar in deze shit en ik vraag me echt af hoe het 'normale’ leven is. Mijn problematiek is inmiddels ook ene beetje mijn veilige en vooral bekende wereld geworden…

 

 

ik weet dat wel maar als nog ben ik bang straks krijg ik precies iemand die totaal niet klikt. en zwz in dit huis kan je niet een prive gesprek houden. de muren tussen mij en me huis genootje haar kamer is zo dun dat we gewoon met elkaar op praat toon een gesprek kunnen houden van uit onze bedden. 

Ja, dat is zeer vervelend. Je zou altijd nog naar buiten kunnen gaan ofzo, maar als je je niet goed voelt lijkt dat me nou ook weer niet zo'n goed idee... Weet wel dat het een irrationele angst is en stel dat je het persoon aan de telefoon niet mag, je altijd gewoon op kunt hangen en dan weer opnieuw kunt bellen waarbij de kans vrij groot is dat je een nieuw persoon aan de lijn hebt.

 

ik vraag me af waarom ik dat schreef want ik vind huiswerk zwz kut 😂

Hahaha

 

 

(Disclaimer: ik heb dit topic al te lang niet gevolgd om nu goed advies te kunnen geven, maar goed)

Geeft niet, fijn dat je een reactie plaatst! Geeft weer eens wat diversiteit in dit topic, haha (niet dat ik niet super blij ben met Pin en Blue). 

 

Tjah, littekens in de zomer. Zelf doe ik enkel moeite littekens te verbergen als ze er recent uitzien. Van het kruis op mijn pols van enkele maanden geleden trek ik me niets meer aan (is ook zo’n lastige plek). Of jij je littekens graag verberg, beslis je zelf. Eventueel kan je ze rond sommigen bedekken, en rond anderen dan weer niet. Hangt ervan af bij wie je je comfortabel voelt. 

Ik verberg ze liever wel, maar in de zomer kost het extra veel moeite en de vraag is eigenlijk of ik het die moeite waard vind. Op school zou ik het wel minder erg vinden dan thuis. Zou het echter niet vreemd zijn om dan als ik thuis kom weer lange mouwen aan te trekken?

 

Edit: shit, Pin heeft nét een nieuwe reactie geplaatst, daar gaan we dan:

 

Hey,

Lol, uitstelgedrag, herkenbaar. Ik ga morgen aan school werken. Zin in :rolling_eyes: Kun je je docent eventueel mailen of een klasgenoot appen om verheldering te vragen? En als je echt in de knoei komt, kun je dan om uitstel vragen?

Mijn docente heb ik gemaild en ik heb mensen een appje gestuurd, maar het wordt er niet echt helderder op. Eh uitstel zal niet gaan, want ja, schoolexamen.

Je bent aangekomen. Had je nou ondergewicht of heb je een gezond gewicht?

Ondergewicht :sweat_smile: .

Je praat toch ook met Sara over je gewicht? Ik denk dat het wel belangrijk is dat je bij haar (of bij iemand anders, gewoon iemand waarmee je hierover kan praten) aangeeft dat je hier zo veel moeite mee hebt. Als je nu al schema's en regels gaat opstellen en er ook straffen aan gaat verbinden, gaat het echt de verkeerde kant op. Ook al heb je dan niet de discipline om je eraan te houden, het feit dat je het hebt geprobeerd lijkt me al een stap te ver. 

Ja, ik heb het er wel eens met haar, maar voel niet echt de behoefte dat nog vaker te gaan doen.

Dus de enige tip die ik heb, is om het tegen Clay te zeggen en hopen dat ze je gerust kan stellen. Helaas werkt dit niet altijd in iedere situatie.

Hm ja, maar dan vind ik het ook weer irritant van mezelf dat ik die bevestiging nodig heb dus doe ik het eigenlijk nooit...

Jeukende littekens zijn idd erg vervelend. Wat mij in ieder geval helpt, is om m'n schouder (daar zitten like alle serieuze littekens) altijd in te smeren met body lotion als ik heb gedouched. Zo houd ik de huid daar wat soepeler en dan heb ik minder last van de jeuk en van het trekkende gevoel.

Ja, maar er zitten ook verse wonden tussen en om daar nou bodylotion op te smeren lijkt me niet zo'n slim idee...

Zelf laat ik m'n arm en pols gewoon zien waar inmiddels nog maar een paar littekens te spotten zijn (of je moet goed kijken). Ik kan dus niet helemaal relaten met jou. Mijn schouder zou ik namelijk toch niet laten zien, omdat ik me om andere redenen veel te oncomfortabel voel om mijn schouders te laten zien. (Daarom ben ik daar ook gaan beschadigen...) Ik ben wel een paar keer met vrienden gaat zwemmen en had toen wel ontblootte schouders. Ik heb dat gewoon gedaan en iedereen kon het zien. Ik beschadig mezelf niet meer, er komt niks nieuws bij. Ik schaam me er niet voor, het hoort bij me. Het geeft me veel meer rust om het gewoon te kunnen laten zien. Als ze op m'n arm hadden gezeten, had ik ze dan denk ik ook niet verborgen.

Daar heb ik echt heel erg veel respect voor!

Beschadig je jezelf nog steeds op je armen?

Jep

Ik zou het sowieso knap vinden als je al korte mouwen aan durft te doen. Als je jezelf daar ook niet meer beschadigt, denk ik dat dat ook makkelijker voor je wordt. Uiteindelijk zal je er wel aan moeten geloven als je ooit nog korte mouwen wil dragen. Het accepteren en het '’gewoon'’ tonen maakt het uiteindelijk wel makkelijker voor jou. Ik snap natuurlijk wel dat het lastig is. Als het nu nog een stap te ver voor je is, doe je het nu gewoon niet. Dat het iets is wat je ooit wil doen, betekent niet dat je het deze zomer al moet doen. Als je er niet klaar voor bent, ben je er niet klaar voor. Punt.

 

Als je ouders straks zeggen dat je écht niet meer met Rick mag praten, dan kun je dat toch ook gewoon weer negeren?

Meh, weet niet of Rick daar mee in zal stemmen…

 

 

Het klinkt ook alsof je een betere balans nodig hebt en je nu veel in extremen denkt en leeft. Klopt dat een beetje? Zou het dan misschien helpen om wat bewuster te worden van die gedachtestroom door een extreme gedachte proberen af te zwakken? Dus dat je er iets minder heftigs tegenover zet? (Ik weet ook niet precies hoe ik dit voor me zie… Misschien jij wel?)

Hm, dit vind ik allemaal een beetje vaag klinken. Zou je het wat nader uit willen leggen?

 

Groetjes,

Anoniempje

Hey!

Weer een update... De mensen van die instelling hebben met de huisarts gepraat en zij heeft mijn verwijsbrief naar de M. gestuurd, die al contact hebben opgenomen met mijn ouders voor een belgesprek deze week. Ik voel me nogal machteloos, omdat niemand mij wat vraagt, maar aan de andere kant weet ik ook niet wat ik zou willen zeggen als iemand mij iets vroeg...

Liever was ik naar Vincent van Gogh gegaan, maar oké... Ik ben ook een beetje bang omdat ze op de website van M (sorry, die naam is best lang en ik weet niet of ik teveel weggeef als ik de hele instelling noem, dus ga ik zo verder) expliciet zeggen dat ze volledige medewerking van je verwachten als ze je gaan helpen, maar ik weet niet of ik dat wil en kan...

Lekker onrustig dus, en daarnaast heb ik deze week ook nog dat afsluitende gesprek met de orthopedagoog...

Ik laat alleen niet merken dat het misschien niet zo goed met me gaat, ik ben gewoon vrolijk en praat constant. Deels waarschijnlijk doordat school weer is begonnen en dat voor mij voelt als een soort van nieuwe start en ik weer volledig ben uitgerust, deels omdat ik niet wil dat iemand zich zorgen maakt.

Groetjes,
Anoniempje
hoi

als je denkt dat het je echt te veel stress op levert moet je her misschien niet doen.
hoe denken je ouders er eigenlijk over? zij kennen je tenslotte beter (denk ik) aan wij 2en jou kennen.

als je motivatie brief niet goed genoeg is dan kan je het los laten en dan kan je gewoon weer naar school....
of denk ik er nu teluchtig over 🤔

groetjes
bella
hey @amsterdammertje

wat je net zij is volgens mij niet echt meer echt van de orde dat Anoniempje aandacht zoekt.

groetjes
bella

Hey!

De wedstrijd was oké. We hebben verloren, maar ik heb wel even met Clay kunnen praten.

Ze vertelde dat ze zwanger is (wist ik al). Dat vind ik oprecht heel erg leuk voor haar. Ik schaam me alleen zo, omdat ik zo egoïstisch ben en nu al ben begonnen met piekeren over dat ik haar binnenkort een tijdje met rust moet laten (dat heeft ze niet gezegd, maar tegen de tijd dat ze hoogzwanger is en als ze haar kind net heeft gekregen ga ik haar sowieso niet om hulp durven te vragen) en dat eigenlijk niet zonder haar kan.

Ja, het zou toch vreemd zijn als docenten me bij mijn achternaam aan zouden spreken?

Ik heb er geen vrede mee dat ik niet meer met Rick mag praten.

Ja klopt, maar ik moet alles van mezelf in 1 keer goed doen, dit dus ook.

Groetjes,

Anoniempje

Hey!

Het ding is dat ik mijn ouders overal een beetje buiten laat (wat mijn mentor best vervelend vindt, maar hé, het is mijn keuze) en zij dus niet weten wat mij precies stress oplevert. Ze vinden het wel een goed idee en dan vooral omdat ze weten dat ik het eng vind om in mijn eentje naar een nieuwe plek te gaan en nieuwe mensen te ontmoeten.

Bedoel je dat als mijn motivatiebrief niet goed genoeg is, het niet erg is en ik dan gewoon niet ga? Ja, daar ben ik het mee eens, maar ik weet niet of mijn motivatiebrief goed zal zijn of niet, er is ook nog een kans dat ik wel binnenkom en dan kan ik niet meer terug.

Groetjes,
Anoniempje

Ik wist niet meer of je die brief nu had verstuurd of niet 🤔 Wel dus, lol.

Ik spreek ze eigenlijk gwn met "je" aan. Anders vind ik er zo'n grote afstand tussen zitten en dat vind ik gwn niet relaxed.

Ik denk dat je over het mailen moet mailen met Rick (😂). Vraag hem gewoon wat dan wel oké is en wat niet. Als hij niet duidelijk is, zoek jij gewoon de grenzen langzaam op. Gewoon mailen en dan steeds meer ofzo. 

Mijn Netflix interesses zijn vooral scifi en actie enzo. En dan geen gekke talen als Spaans of idk, want ik erger me echt dood daaraan😂 Wou laatst een serie beginnen, kwam ik erachter dat ie was nagesynchroniseerd... Vreselijk, meteen mee gestopt.

Gr. Pin

Lol, onze reacties crossen elkaar precies. Dat zal zo wel weer gebeuren denk ik :joy:

In ieder geval, het is juist logisch dat je gewicht in korte tijd zo veel fluctueert. Daarom moet je ook maar max 1x per week wegen en altijd op hetzelfde moment van de dag, op dezelfde weegschaal op dezelfde plek. Als je bv 's ochtends weegt en je hebt de dag ervoor gesport en niks gedronken enzo, heb je mss minder vocht in je lichaam. Idk, ik weet niet meer voorbeelden, alleen dat het juist heel normaal is dat je gewicht kan fluctueren over dagen en dat een betrouwbare meting dus meer tijd ertussen heeft.

Waren die vlekken op je matras van zelfbeschadiging of van menstruatie? Als het van zelfbeschadiging is, hoe komt dat daar dan? Dat je wond ging bloeden tijdens het slapen?

Een tikkende klok, oei, daar kan ik ook niet tegen. Ik heb geen klok in mijn kamer, maar had vroeger om de tikkende klok reden gewoon een digitale klok :) 

Je ouders zullen ook moeten accepteren dat je arm(en) er nu zo uitzien. Ja, dat zullen ze lastig vinden, maar ook zij moeten dat accepteren. Voor hen moet je het niet verbergen. 

Anoniem06 schreef:

Jep, dat ben ik inderdaad… Ik zit al langer dan een jaar in deze shit en ik vraag me echt af hoe het 'normale’ leven is. Mijn problematiek is inmiddels ook ene beetje mijn veilige en vooral bekende wereld geworden…

Herkenbaar…

 

Gr. Pin

Reageer