Beantwoord

Hulp om snijden



Toon eerste bericht

711 reacties

Hey,

Ik denk dat het in ieder geval ernstig genoeg is dat je tijdelijk ergens anders zou wonen.

Ik word echt boos als ik zo hoor dat je denkt dat je het aan je ouders moet vertellen. Die keuze is ooit voor mij gemaakt en tot op de dag van vandaag ben ik daar ontzettend boos om. Als je het niet wil, zou ik dus uitzoeken wat er gebeurt en wat Sara dan gaat doen.

Hmm, systeemtherapie zou pas over 3 weken gebeuren. Da's kut. Misschien is dit een onderwerp waar je vaker met Sara over kan praten? Dan ziet ze misschien beter dat het echt niet gaat en worden er misschien andere dingen mogelijk.

Qua school, misschien moet je dan maar gewoon blijven verzuimen en toets blijven skippen als het niet lukt. Dan zien je ouders tenminste dat het nodig is en misschien komt het dan tot een level dat school verplicht is er een leerplichtambtenaar bij te halen.

Gr. Pin

Hey!

Ben je nu boos of geïrriteerd dan? Of zeg je dat dit nog niet het ergste geval is? 😂

Aan de ene kant ben ik het dus met Pin eens en met de andere kant met jou, misschien denkt ze nu na over die grenzen en helpt het haar met haar beslissing, maar misschien is het ook wel beter om het woensdag pas te zeggen, want dan kan zij ook meteen antwoorden, maar goed, wat als ze al een keuze heeft gemaakt? Oké, ik weet dat dat te veel was om voor een zin te tellen, maar fuck it.

Oftewel help?👀

Groetjes,
Anoniempje
Hey!

Ah, het gebeurde tijdens het uitvoeren van je werk. Zo ver was ik nog niet 😅. Hopelijk gebeurt het niet meer (al te vaak)...

Gisteren kwam mijn mentor dus op bezoek (ja, ik moet echt een nieuwe naam voor d'r bedenken want eigenlijk is ze mijn mentor niet meer, iemand ideeën?). Ze was eerst van plan iets leerzaams te gaan doen, maar uiteindlijk zijn we thuisgebleven, hebben we wat spelletjes gespeeld, de hond uitgelaten en is ze blijven eten. Het was best gezellig, ik hoop dat ik me een beetje normaal heb gedragen 👀 (ben ik de enige die zich heel anders gedraagt als er iemand in je huis komt terwijl je dat persoon alleen uit een buitenshuis environment kent?). Aan de ene kant ben ik best benieuwd of dat het geval is en wil ik het vragen, maar durf niet 😅.

Daarna voelde ik me heel leeg en gespannen, want opeens kwam alles goed binnen (dat het nieuwe schooljaar gaat beginnen en er van alles zal veranderen). Op dit moment voel ik me nog steeds zo kut en ben ik ook nog emotioneel geworden (het is weer dat moment in de maand), dus heb ik zojuist even een potje gehuild 🎉. Ik zeg wel tegen iedereen dat ik denk dat komend schooljaar wel goed zal gaan, maar stiekem ben ik toch wel bang dat het helemaal mis zal gaan...

Groetjes,
Anoniempje
Oh en trouwens, op het forum hoef je je écht niet zorgen te maken dat je een last zou zijn. Dat is echt niet zo. Het forum is juist een plek waar je altijd alles kan zeggen en ook zo vaak als je maar wil.

hey 

 

ben ik weer een keer 🙈 ik heb me de laatste dagen best kut gevoeld waardoor ik geen energie kon op brengen om te bedenken wat ik zou moeten zeggen…

ik reageer gewoon per reactie heb geen zin om alles 2x te lezen... 

 

ik wil eerst ff zeggen dat dat mailtje van rick heel positief klonk in mijn oren.  

 

Wat is jullie mening? 

ik denk dat ie ergens een punt heeft maar ik zou het zelfde hebben 😅. als het niet naar mijn zin gaat zorg ik er voor dat het wel naar mijn zin gaat.

 

hoe denken jullie hierover? (Zo, is het te merken dat ik niet weet wat ik wil? Haha)

ik denk dat je moeder jou "beter" kent dan ik.

ehm als ik kijk naar toen ik niet stevig in me schoenen stond kon idd iedereen die ik vertrouwde alles bij mij voor elkaar krijgen... 

 

Als dat niet het geval is dan heeft het toch ook geen nut? Ik kan beter iets gaan doen als ik het echt wil en er echt achter sta, of ben ik mezelf er nu onderuit aan het lullen?

ik denk dat het bijde is. als je het niet wilt en er helemaal niet voor open staat dan heeft het geen nut.  misschien moet je proberen er voor open te staan 🤔

 

Hey!

Nee klopt, ik snap dat ik hulp nodig heb. Het ding is dat ik het niet wil, ik gun het mezelf niet, verdien het om me zo te voelen.

ik snap dat je dat vind. vond/vind ik ook. maar ik weet dat dat beter is voor mijn omgeving dat het goed gaat met mij... 

 

Het probleem is alleen dat niemand weet wanneer het gaat gebeuren en ik om mijn ogen open te doen mezelf eerst aardig moet vinden en ik waarschijnlijk hulp nodig zal hebben om mezelf aardig te vinden. Het is inderdaad heel erg dubbel.

als je nou hulp krijgt voor je depressie... kan je ook werken aan om je zelf te leren geven.

 

Op dit moment is de dood een beetje mijn oplossing. Dat is het niet, weet ik, maar ik ga liever snel dood dan dat ik er lang aan moet werken en het dan misschien nog niets wordt. Zo kijk ik er nu naar, maar goed. 

ja ik ken het ik heb het ook.

 

Ik had gister een gesprek met Rick (ik heb besloten door te gaan met de gesprekken). Daarin kwam hij met het hypothetische idee om dit jaar over te doen of volgend jaar in ieder geval niet al mijn examens te maken. Stel dat dit zou kunnen, lijkt het je dan een goed idee?

het lijkt mij een goed idee! nou het is verstandig. want dan heb je minder op je vork. minder stress. en vooral je moet dan niet nu al weten wat je gaat doen. en je hebt dan een jaar langer je veilige haven. 

 

Denken jullie dat het nut zou hebben om met een RT'er te praten?

ik heb geen idee wat het is 😅

 

Moet ik het dan alsnog laten vallen of er gewoon mee doorgaan?

heb je tijdens de les frustraties of iets in die buurt? kijk je er van te voren tegen op? 

als dat zo zou ik het laten vallen.

 

Heel veel respect voor jullie, maar als ik een week last heb van zelfmoordgedachten ben ik helemaal kapot.

ja het is ook vermoeiend... ik ben ook kapot... daarom leef ik ook voor me beste vriend... ik heb nu een week intensievere gedachten waardoor ik nu ook niet kan. en ik kom er nu ook gewoon uit…

 

Eerst had ik me aangemeld voor zo'n traject van 6 weken waarbij je opdrachten uit moet voeren om zo beter om te gaan met je gedcahten, maar dat was niet voldoende

ik heb het ook 2x geprobeerd nouja dat helpt mij ook niet haha. ze zeiden bij de eerste 6 weken dat ik naar een psycholoog moest. en bij de 2de x dat ik op genomen zou moeten worden. en die gene wilt binnen kort nog 1x kijken of ik echt niet op genomen wil worden 🤔 niet dus... 

 

Dus ja, de vraag of ik weer een chat moet openen of het gewoon zo moet laten?

proberen kan geen kwaat 🤔 ik zou het wel doen…

 

ik zal stoppen met zeiken.

voor mijn gevoel zeik je niet hoor

 

groetjes blue

Hey,

Goed dat je wel al een plan hebt gemaakt om te gaan bellen. Ik zou alleen niet te lang wachten met het uitvoeren van het plan, want als je het blijft uitstellen, komt er natuurlijk niks meer van.

Goede vergelijking van dat faken. Waarom doe je dat? Omdat je nog niet aan jezelf wil toegeven dat alles weer terug bij af is of omdat je dit niet aan je omgeving wil laten merken of ...?

Wow wacht, kunnen we verschillende kleuren tekst toevoegen? Fancy. Sorry, dit ontdekte ik opeens :joy:

Wat is dit dan oh wow.

Oké, terug naar jou :joy:  Dat ding wat je niet begreep, dat kwam hier vandaan: 

.Anoniem06 schreef:

Maar ik ben nu ook een beetje een toneelstukje aan het spelen en geef mezelf een week totdat alles echt weer precies hetzelfde is als eerst, maar goed

Dus ik dacht van, is het echt allemaal weer precies hetzelfde? Je hebt handvaten, je bent blijkbaar volwassener en je hebt een hele nieuwe ervaring. Ben jij nog hetzelfde als voor de opname (ook al is het maar een klein beetje anders) en is alles dan echt weer hetzelfde als eerst?

Op zich is dat '’gewoon'’ praten ook therapie, maar idk. Idd een vorm van. Ik heb overigens geen idee of ik het ooit heb benoemd, dus ik kan het ook niet zeggen, no worries :joy:

Naam voor de psycholoog. Het is een vrouw. Hmmm :thinking:  Euh je hebt op het einde in je bericht volgens mij last gehad van autocorrectie, maar er staat nu ergens Sara. Die dan doen? :joy:  Of heb ik nu weer per ongeluk een naam gepakt die echt bij iemand hoort die je kent en dat het geen autocorrectie was?

Ik denk dat je het misschien eerst kan combineren, Rick en de therapie en dat je dan vanzelf wel aanvoelt of gesprekken met Rick anders worden, minder kunnen of kunnen verdwijnen. Hij snapt dat ook en ik denk dat hij alleen maar blij is dat je nu de dingen die je met hem deelde, met een professional kan delen. Dat scheelt hem een hoop zorgen en is erg geruststellend denk ik.

Ik zou wel iets zeggen van de Romereis. Je bent momenteel natuurlijk een '’speciaal geval'’, maar je hebt nog net zo veel recht op die reis als iedere andere klasgenoot. Als je nu niks zegt, bestaat ook de kans dat je niet eens meer mee kan (omdat ze al allemaal dingen hebben gefixt). Beter zeg je er nu iets van, dan kun je het jezelf in ieder geval niet kwalijk nemen dat je het niet hebt geprobeerd.

Gr. Pin

 

 

 

Hey!

nou ja het is afleiding dat ik geen ideeën ga uit werken naar een plan. en ik heb ook wel eens een aflevering van en serie gekeken toen ik in een crisis zat dat iemand zelfmoord wouw plegen. ja dat hielp dan natuurlijk niet. 

Ik snap het wel, maar ik kan mijn aandacht er dan niet bij houden. Ja, als iemand in de serie zelfmoord gaat plegen is dat inderdaad alles behalve helpend. 

haha ik luister niet naar zelf 😂 ben gewoon naar stage gegaan

heb er geen spijt van naar heb wel al een miljoen x lopen gapen en de radio al tich x zachter gedaan. 

Ja, bij mij thuis gedraagt iedereen zich alsof ik niet voor mezelf kan zorgen. Heel fijn.

het  kunnen zijn dat er 1 laag op komt als je het wel vertelt maar het kan ook zijn dat er meerdere lagen op komt als je het vertelt en ze dan boos of over emotioneel reageren. dus luister naar je gevoel. 

Wow, filosofisch.

Ik baal dus echt dat ik geen serie heb nu.

Hm, vertel. Wat vind je leuk? Misschien dat Blue of ik nog aanraders hebben?

Dat vertel ik liever niet, maar komt goed.

Is goed, ik geloof je.

Ik vind het het chillste als je gewoon "Pin" zo veel mogelijk kan gebruiken. Hij/hem is daarna de beste optie. Thx voor het vragen.

Oké, staat genoteerd!

Die zelfbeschadiging is vooral mezelf opzettelijk overprikkeld maken. Niet permanent dus.

Noem ik dus een vooruitgang.

Maar idd genoeg over moi.

 

Ja! Een brief van Hannah! Hoe kwam ze nou uiteindelijk aan jouw gegevens?

Ik heb haar een kaart geschreven met al mijn gegevens erin. Dat wisten jullie 😉 je hebt nog zelfs gezegd dat ik de afzender niet op de envelop moest zetten Pin (geen verwijt, mijn geheugen is een vergiet).

Ik zou een brief terugschrijven! Vertel dan dat je ook contact wil houden. Geef je telefoonnummer en doe een voorstel voor verder contact (bv brieven blijven schrijven als ze nog steeds geen telefoon heeft).

Ja, goed plan! Ik ben wel meteen al bang dat ik veels te enthousiast overkom, maar oké 😅.

Huh, gebruik je altijd u als je tegen Rick praat? Lol ik doe dat altijd alleen bij oude docenten of bij docenten die ik niet mag en waar ik iets van nodig heb, lol.

Ja? 😂 Hebben we het ook al eens eerder over gehad, haha. Ik weet niet, pas als iemand zegt dat ik mat tutoyeren doe ik dat. Bovendien vind ik het lastig als ik een bepaalde leraar met 'je' aan moet spreken en andere leraren dan weer met 'u'.

Ik snap de mailwisseling en jouw vraag niet zo goed vrees ik.

Nou, het gaat er zeg maar ommaat ik eigenlijk niet mag mailen, bellen of appen (gewoon contact zoeken). Aan de ene kant zegt hij dat het niet mag, maar aan de andere kant is het wel oké als ik contact opzoek met hem, zolang hij het maar niet bij mij doet? En hij verwacht dus dat ik op een gegeven moment wel weer met hem zal mogen praten, maar daar geloof ik dus zelf niks van. Wat moet ik doen? Wel gewoon mailen of appen als ik een vraag heb, of braaf zijn en geen contact zoeken?

Wel goed dat je met Sara over het nut van het vertellen hebt gesproken. Ik denk dat dir afspraak die je met ze hebt, niet op deze situatie van toepassing is. Wel denk ik dat ze een punt heeft met die muur. Jullie zitten vast in een vicieuze cirkel. Jij zegt niks omdat zij kut reageren, zij reageren kut omdat jij niks zegt. Iemand moet beginnen met het verbeken van de gewoonte om een verandering op gang te brengen. Dat betekent niet dat dit nu vertellen de eerste stap hoeft te zijn. Het betekent wel dat als je het niet vertelt, je de cirkel sws in stand houdt.

Ja, ik snap wat je bedoelt, ik zal er even over nadenken.

 

Clay heeft gereageerd! Ze wil wel komen kijken, maar heeft zaterdag iets. Dus zei ze dat ze aan het einde van de wedstrijd wel even wil komen kijken. 

Groetjes,

Anoniempje

 

Badge

Hi mijn naam is finn ik ben 14 

He ik weet dat het lastig is maar, nu je net begonnen bent plz probeer te stoppen. Lukt dit niet probeer een elastiekje. Ik snij nu 3 jaar mijn arme zullen nooit meer het zelfde zijn met gaten en scheuren liefi je bent zoveel meer waard, de enige hobby die ik had kan ik niet meer doen door dit oftewel zwemmen. Ik wou dat ik nu bij je was om je te helpen praat er over en probeer anderen dingen. Ben trots op je ❤

Groetjes finn 14 

*gives biggest vr hug ever given* 

 

Hey!

Stress is best wel een dingetje en dat ik school mis levert me ook wel stress op, al helemaal omdat ik geen invloed heb op welke uren ik moet missen. Presentaties op school vind ik al erg genoeg en als ik het dan voor een groep vreemden moet doen is de stress waarschijnlijk niet meer te houden. Het andere, meer sociale probleem kan wel meevallen, als ik het geluk heb dat ik iemand vind die ik wel mag.

Maar we denken hier allemaal over na alsof ik het ga halen, maar wie weet is mijn motivatiebrief wel zo slecht dat ik niet eens binnenkom.

Groetjes,
Anoniempje
hey

fijn dat jij in ziet dat een docent dat niet hoort te doen bij een van der leerlingen.
oke hechtingen kan maar dan moet het gebeuren tijden schooltijd.

ik denk dat het verstandig om je gedachten hier over op taffel bij het gesprek te gooien.

het is op zich niet te veel denk ik.
ik had ook een docent die met mij tot midden in de nacht altijd ging appen als mijn broer een gigantische woede aanval had. maar zo ver zou zij nooit gaan.

het is op zich wel lief dat ze in der vrije tijd contact met je wilt houden maar is dat niet vreemd? met een volwassen vrouw die je van school kent meer op trekken en dan ook nog eens buiten school tijd...

als ik een docent tegen kom mogen we niet meer dan hoi zeggen omdat je niet een leerling buiten school aandacht mag geven. ik heb ook maar 1x gehad dat ik een docent buiten schooltijd tegen kwam en mee ging praten maar dat kwam omdat hij zijn kinderen bij zich had... en die wouw hij toen al tijden aan mij laten idk why

groetjes
bella
Je mentor op bezoek; gezellig. Fijn dat jullie tijd samen hebben doorgebracht. Weet je mentor van je stress rond het nieuwe schooljaar? Ze zou je hierbij kunnen helpen.

Of ik het ongemakkelijk zou vinden om m'n mentor thuis te verwelkomen? Yep, best wel. Ik ben dan ook nooit zo erg close met m'n mentor geweest dat ik d'r zou uitnodigen. Volgens mij zou school daar niet eens akkoord mee gaan. Maar goed, als jullie de bezoekjes beiden fijn vinden, lijkt het me alleen maar gezellig 🙂

Een nieuwe naam voor je mentor? Hm, Clay? Die naam doet me denken aan het vriendelijke personage uit 13 Reasons Why.

Gr. Kenshin
Hey!

Ja, ik snap het ook niet... Ik heb als doel gegeven dat ik socialer wil zijn, maar in deze situatie heb ik niet de behoefte om sociaal te zijn. We hebben namelijk niet echt raakvlakken... Volgens Clay moet ik dan maar vragen gaan stellen, maar goed, hoe kun je een vraag stellen over schietspelletjes of hoe onhandig iemand is (de gespreksonderwerpen die voorbij zijn gekomen).

Er is nog 1 iemand niet gekomen, dat persoon was verhinderd. Misschien dat dat persoon meer van mijn leeftijd is, maar ik ga er niet van uit... Het ding is, wat moet ik zeggen: ja, sorry, maar dit gaat niet werken. Dan voel ik me ook weer iemand die meteen opgeeft (ook al zie ik het niet positief in). En mijn ouders vinden dus dat ik het moet proberen. Dan ben ik daar ook weer degene die haar belofte heeft verbroken...

Nou, ja...
Groetjes,
Anoniempje

Hey,

Ik had de afbeelding nog gezien voor deze is weggehaald. Ik snap wat je bedoelt, dat het eigenlijk wel kinderachtig is, maar ik kon er zelf vooral om lachen. Vraagje: Je geeft je album toch? Dus dan kun je zien wat mensen voor hem hebben geschreven? Dus hij had kunnen zien dat het niet normaal is om zoiets te doen right?

Beetje jammer dat niemand lijkt te begrijpen dat jij het gevoel hebt dat je een vriendin kwijtraakt als je Hannah niet meer kan spreken. Ik zou zeker voor het kaartje gaan. Misschien moet ze het wel inleveren, maar misschien ook niet. En daarbij moet ze het dan sowieso weer terugkrijgen als ze weggaat van die opname, want ik bedoel, het is haar kaartje…

Met gym zou ik gewoon sportsokken aantrekken. Die komen nu eenmaal wat hoger, ook als je ze niet optrekt. Een verbandje lijkt me alleen nog maar opvallender dan gwn die littekens, maar idk hoe die van jou eruit zien. Heb je witte streepjes of dikke, rode dingen? (Of gwn rode littekens?) Dat is namelijk wel een verschilletje. Als het witte streepjes zijn, zou ik er helemaal schijt aan hebben. Maar sowieso, enkels klinkt alsof je met gewone lange sokken ze ook zou moeten kunnen verbergen?

Gr. Pin

Hey!

Hm, daar word ik een beetje bang van. Dus het feit dat mijn ouders vaak degenen zijn die mij, weliswaar onbedoeld, in crisis brengen zorgt ervoor dat het gerechtvaardigd is om mij tijdelijk ergens anders te laten wonen?

Ik snap heel erg goed wat jij bedoelt. Om eerlijk te zijn had ik er zo nog niet over nagedacht. Wel vraag ik me af of je vindt dat ik het ze niet ooit zal moeten vertellen en of dat nou erger of minder erg zou zijn? Dan is het wel minder vers, maar dan zullen ze juist heel boos worden dat ik het ze destijds niet heb verteld. Denk je niet?

Oh nee, we hebben het al meerdere keren over mijn ouders gehad. Ze heeft zelf ook gezegd dat ik er niet ga komen zonder systeemtherapie, maar ze kan er zelf geen invloed op uitoefenen.

Ja, nou, verzuimen tot ik een ons weeg, graag, alleen mijn ouders tolereren dat niet. Als ik een toets heb moet en zal ik naar school toe gaan. Moet ik dan maar gaan spijbelen? Niet echt mijn stijl om eerlijk te zijn.

Groetjes, 

Anoniempje

Hey!

Nee, ook tegen haar heb ik gezegd dat ik denk dat volgend schooljaar wel goed zal gaan, dat ik wel een beetje bang ben voor de SE's, maar dat ik wel zal moeten.

Nou, ongemakkelijk was het niet (had ik overigens wel verwacht). Ik bedoel meer dat gewoon iemand, niet Clay (beetje vreemd, aangezien mijn mentor een vrouw is, maar ze is wel vriendelijk en goedaardig, net zoals hij) in het specifiek, dit heb ik ook bij vriendinnen van school. En aangezien ze mijn oud-mentor is heeft school hier niets over te zeggen, want ze werkt op een andere school.

Groetjes,
Anoniempje

Hey!

Ja, ik vind het ook jammer dat ik nog zo lang moet wachten (ik ben ongeduldig, I know). Ik vroeg aan mijn vader of ik weer met Rick mag praten na dat gesprek en toen antwoordde hij dat hij dat nog niet wist en toen vroeg ik door en zei hij: 'waarom maakt het je zo veel uit, jullie praten toch wel?'. Ja, die vond ik best gemeen, maar goed.

Ja, dat vraag ik me dus ook af, bij wie ik het moet aangeven.

Het heeft op zich niet echt gevolgen voor onze relatie, het betekent alleen dat ik haar deze vakantie dus ga vragen naar hoe zij onze relatie ziet om duidelijkheid te krijgen.

Ik heb vandaag trouwens mijn brief naar Hannah op de post gedaan! 

Groetjes,

Anoniempje

hey

 

 

dat lijkt me best heftig.

ik vind het vooral vreemd je moet verplicht een winkel kar mee nemen. echt zo'n onzin. in de winkel waar ik boodschappen doe heb ik nog nooit in een rij gestaan. ik kan altijd meteen door naar de kassa. 

 

Zonder dat bellen zou ik trouwens echt gek worden.

ik zou ook gek worden als de leidingen niet vieziek konden komen. bellen mag niet eens als je op een begeleid wonen locatie woont al vraag ik me af of dit begeleid wonen is. ze komen 3x in de week op afspraak en nooit ff tussen door kijken. 

 

Ik hou ook niet van videobellen, maar met Fleur wil ik het nog wel doen.

ja dat heb ik dus ook met een vriendin. het helpt ook dat ze me knap vind 🤣 (daar was ik toen zo verbaasd over). ik haat video bellen maar met haar doe ik het elke avond tijdens het koken zodat ik ff tegen iemand kan aan lullen en het stimuleert mij om te gaan eten.  

 

 

Zullen zij niet erg vinden,

nee zij vinden het juist goed omdat het zou kunnen betekenen dat het beter met het eten gaat.  

 

 

Ik zit nu op mijn derde (!) en deze vind ik echt niks… 

kan je dat niet aan geven? 

ik weet van de mijne helemaal niks 🙈 ik weet zijn naam niet. dus kan ook geen foto op internet zoeken. ik weet alleen hoe z'n stem klinkt en die is echt heel zwaar haha.  

 

 

Ik denk dat je echt heel erg blij zult zijn als je een goede therapeut hebt!

ik ben al super blij met me pber haha zij gaat tot dat ik een beetje aan de mensen gewent ben met me mee of nu zit ze er bij en bellen we samen. 

 

Weet overigens wel dat het niet zo zal zijn dat je je ook (meteen) beter zult voelen als je een goede therapeut hebt.

ik ga er van uit dat ik me helemaal niet beter ga voelen. maar ja ik moet wel iets een kans geven. want anders weet ik nooit zeker of het wel helpt. 

 

Ik raakte ook in een flinke crisis nadat ik in therapie ging bij Sara,

dat is in mijn ogen ook logisch! toen ik voor het eerst iets deelde met rosa (vorige pber) belande ik de x daarop waar zij bij was in een crisis. 

dat komt omdat je in eens je gevoel een plekje in je hoofd gaat geven maar daarvoor moet je het eerst voelen.  klinkt vast vaag. ik weet moet hoe ik het moet verworden haha

 

 

Zolang er niks verandert in de maatregelen

volgens mij kan het niet verergerd worden dan dit. je mag alleen voor een noodzaak buiten de deur komen…

 

 

Sommige leraren kiezen ervoor om online les te geven,

mijn mentor geeft bij mij elk vak dus ik heb gewoon van bijna elke vaak huiswerk. ze wilt mij extra nederlands en rekenen geven haha. ze zij je mag veder werken in je boek en als je een stukje heb gemaakt vraag je of ik de antwoorden wil sturen. en ik moet het vooral ik m'n eigen tempo doen. dus conclusie is: als ik me echt kapot verveel en heel netfkix disney+ uit zijn. Pokémon een storing heeft. de ps3, ps4 en de Nintendo switch het niet doen dan ga ik wel werken 🤣

 

groetjes blue 

hey

Ben je nu boos of geïrriteerd dan?

ja maar niet op jou of iemand van het forum maar gezellig van school waar ik morgen de heledag mee samen mag werken en het liefst zou ik me gewoon ziek willen melden voor morgen omdat ik er gewoon geen zin in dat persoon heb. als ik boos ben kom ik nooit uit mijn worden zonder scheld worden er tussen te stoppen dus doe me best om het zo duidelijk mogelijk te houden....
maar ik moet het morgen gaan uit praten dus kom wel goed denk ik en anders heb ik pech....

Oftewel help?👀

kon je haar gedachten maar op afstand lezen 🤔of zwz lezen... dan was de beslissing wel makkelijk geweest...
maar misschien moet je gewoon morgen alleen vragen of ze al over der grenzen heeft na gedacht. misschien zou dat kunnen helpen, idk.
mijn docente kwam naar mij toe toen ik er over heen ging. dus dat is makkelijker...

groetjes
bella
Hey!

Gelukkig is deze docente niet zo oud, nog onder de 30. Vandaar waarschijnlijk ook dat ze haar grenzen niet zo goed kan aangeven.

In principe vind ik het niet heel vreemd, ik mag haar wel en we hebben ook wel een aantal raakvlakken naast school. Bovendien is ze volgend jaar dus geen lerares meer. Maar ik begrijp wat je bedoelt, als we nu ineens vrienden zouden worden zou het raar zijn.

Oh wauw, ik vind het best bijzonder dat jullie op school regels hebben over de omgang met leraren buiten schooltijd 🤔...

Groetjes,
Anoniempje
hey

of ik het vreemd vind om iemand buiten huis om thuis te hebben?
nou ik woord er heel gespannen en druk.

ik heb ooit de mentor van broer thuis gehad en hij kende me ook. en dat was raar want me broer was er toen niet bij.
mijn mentor van mijn school had daar gewerkt dus was gewent om thuis te komen. maar gelukkig kwam ze niet bij mij!

bij mij is het wel af en toe gebruikelijk als je een goede band hebt met een docent dat ze thuis komen als je van school af bent.

lijkt mij als nog heel raar hoor!

ik vind het al raar om vrienden thuis te hebben.

groetjes
blue

Hey,

 

Wow, wat een verhaal. Ik ga even bekijken hoe ik mijn antwoord overzichtelijk ga formuleren  :thinking:

Om te beginnen (ik heb alles al gelezen eerder op m'n telefoon en nu ga ik het beantwoorden, want ik ben nu thuis) ben ik blij dat er alweer zo snel een antwoord volgde. Dus ik ben erg blij dat je, relatief gezien, oké bent. Dus ja, dat je nog leeft en niet in het ziekenhuis ligt ofzo.

 

Je plan was nu af en aangezien deze af was, wou je 'm ook maar meteen uitvoeren. Klopt dat een beetje? Wat heb je nu met het plan gedaan? Helpt het om 'm weg te gooien, dat je dan zeg maar weer opnieuw moet beginnen of zit het zo in je hoofd dat ie nu eenmaal af is?

Als ik het goed begrijp heb je Rick dus op die vrijdag van het plan verteld dat je een plan had? 

 

Nadat je met Rick had gesproken, kwam je moeder en zijn er op school (telefoon)gesprekken geweest. Ik vind het goed van je dat je hebt aangegeven dat je dat op school wou. Ik denk inderdaad dat dat ook goed is geweest, zodat je niet alleen met je (niet al te kalme) moeder was geweest in deze crisis. (Kunnen we het een crisis noemen? Ik denk het wel…?)

Jij ging naar de huisarts en de crisisdienst kwam uiteindelijk naar jou toe. Cool, ik moest altijd naar zo'n eng gebouw.

Voor je gevoel was jij de enige die rustig was. Dat is op zich herkenbaar. Ik bedoel, jij hebt toegang tot jouw exacte gedachten en gevoelens. Bij alle omstanders gaan er alleen alarmbellen af en daar wordt waarschijnlijk het ergste gevreesd. Zij weten niet wat er precies in jou omgaat, zelfs niet als je het ze vertelt. Zij hebben niet dezelfde kennis en voelen niet de emoties die jij voelt en dat maakt denk ik toch dat anderen geen gevoel van controle hebben. Als je echt over zelfmoord praat, nemen ze het liefst de veiligste optie, om er maar zeker van te zijn dat ze je niet weg laten gaan en je er dan alsnog een eind aan maakt. 

Je hebt die middag nog met Clay gebeld en gekookt. Oké, heb ik dit goed? → Ik denk dat je zelfmoordgedachten inmiddels al lang niet meer zo heftig waren als toen je het plan maakte, misschien zelfs weer terug op hun oude niveau. Voor jou was dit hele circus dus wat overdreven, omdat het voor jou niet echt meer aan de orde was. Klopt dat? Daarom vinden je ouders het misschien wat gek en jij hun reactie?

 

Anoniem06 schreef:

Op zaterdag had ik eigenlijk afgesproken met die ene vriendin (ze moet echt een bijnaam krijgen)

Is dat die vriendin die ook problemen heeft en waarbij jullie elkaar steunen of is het diegene van de basisschool waar je weer contact mee had gezocht? 

Wat dacht je van Fleur? 

Fijn dat je ook even kon sporten. Ik vind dat altijd een fijne afleiding :)

Ik vind het knap dat je ondanks alles wel aan de slag gaat met die zelfhulpcursus van 113. Het lijkt me dat je daar toch wel echt motivatie voor nodig hebt. Ik vraag me dan af waar je dat dan vandaan haalt en waarom je dit wel wil proberen, maar real life therapie (om het zo maar even te noemen) eigenlijk niet wil.

 

Je kreeg het gevoel dat anderen jou verweten dat je niet voor je vrienden hebt gezorgd. Ik zou het wel slecht van ze vinden als ze dat oprecht zo zouden bedoelen. Ik denk namelijk dat een schuldgevoel erbij een van de laatste dingen is die je nu kan gebruiken. Misschien zit er nog een andere reden/bedoeling achter, maar daar kan ik geen uitspraak over doen.

 

Al die gesprekken duren inderdaad vaak lang. Ik vond dat vrij vervelend. Dat zat ik eerst een uur bij de huisarts en daarna 3 uur bij de crisisdienst en ik kon alles 10.000x uitleggen. Irritant…

De psychiater wil wat lichamelijke testjes doen en je eigenlijk aan de antidepressiva zetten. Ik heb medicatie ook geweigerd en eigenlijk kunnen ze je daar alleen toe dwingen als je gedwongen opgenomen zit en dit onderdeel is van je behandelplan volgens mij. Ik vind het persoonlijk ook een beetje vroeg voor medicatie, gezien je niet eens een echt behandeling hebt gehad…

Er is ook gezegd dat er gekeken gaat worden naar een gedwongen opname als je behandelingen blijft weigeren. Opmerkelijk dat ze daar al zo snel mee komen en dat ze dan denken dat dat wèl nut heeft.

Je bent het zelf wel aan het overwegen. Wat me wel belangrijk lijkt om hierin mee te nemen, is het verschil tussen een crisisopname en een langere opname. Als je een crisisopname (en soms ook gwn bij een gedwongen opname) hebt, dan zit hier meestal geen behandeling bij. Ze stoppen je letterlijk in zo'n instelling zodat je geen zelfmoord kan plegen, tot je crisis voorbij is. Bij een opname voor langere duur zit vaak wel een behandeling. Dat lijkt me sowieso belangrijk om naar te informeren als dit echt een serieuze optie/mogelijkheid gaat worden.

Daarbij moet je je niet laten opnemen om anderen hiermee te ontzien. Een opname is zeer ingrijpend en moet je dus alleen voor jezelf doen.

Je bent niet gaan bloedprikken door angst. Kan er binnenkort iemand met je meegaan?

Je hebt het je schoolvrienden verteld, wat er is gebeurd. Zij reageerden goed. Dat is fijn :)

 

Je zegt dat school niks voor je kan betekenen, maar ik denk dat dat anders ligt. School kan je op verschillende punten ontzien. Je schrijft over een grote achterstand met schoolwerk. Je kan met school gaan overleggen wat je wel en niet moet doen en of je dus dingen kan skippen. Ook zou je een aangepast lesrooster kunnen krijgen en dus eventueel (uiteindelijk) iets van een gesplitst examen traject ingaan. Ik denk dat het wel belangrijk is om duidelijk met iemand op school aan de slag te gaan met plannen en uitzoeken wat wel en niet belangrijk is voor jou om te gaan doen. Dan heb je in ieder geval daar overzicht en duidelijkheid. 

Zelf volgde ik een aangepast rooster toen ik vet depressief was en dat was chill. Ook heb ik een vak (tijdelijk) laten vallen en veel dingen geskipt (onbelangrijke SO's en PO's). Dat gaf rust.

 

Oh lol, m'n tekstvak liep vast en ik dacht ff dat ik niet meer door mocht typen, omdat m'n reactie te lang werd :joy:

 

Je vindt het jammer dat Rick zo veel wil overleggen. Je denkt juist dat wat hij zelf bedenkt goed en fijn is, maar door het overleggen alles wat minder wordt. Ergens snap ik natuurlijk dat hij veel wil overleggen, want dit is een moeilijke situatie, maar ik snap jou ook. Ik zou dit zeker tegen hem zeggen en hierbij benadrukken dat je dus heel blij bent met zijn eigen reacties en ideeën en dat je denkt dat dat heel nuttig is. Misschien kun je voorstellen dat het meer een soort updates worden naar die mensen waarmee hij overlegt, maar dat hij verder doet en beslist wat hij zelf heeft bedacht?

Ik denk overigens dat je Clay wel om advies kan vragen. Ik denk ook dat het dan voor jou fijn kan zijn om te informeren naar haar gevoel e.d. in deze situatie. Jij bent bang dat je haar te veel '’lastig valt'’. Vraag om haar mening, dan kun je stoppen met speculeren. Dat geeft jou denk ik rust.

 

Schouderklopje is done.

 

Gr. Pin

Hey!

Goede vergelijking van dat faken. Waarom doe je dat? Omdat je nog niet aan jezelf wil toegeven dat alles weer terug bij af is of omdat je dit niet aan je omgeving wil laten merken of ...?

Bedankt, bedankt. Omdat ik het niet aan mijn ouders wil laten merken nee.

Wow wacht, kunnen we verschillende kleuren tekst toevoegen? Fancy. Sorry, dit ontdekte ik opeens :joy:

Wat is dit dan oh wow.

Cool!

Je hebt handvaten, je bent blijkbaar volwassener en je hebt een hele nieuwe ervaring. Ben jij nog hetzelfde als voor de opname (ook al is het maar een klein beetje anders) en is alles dan echt weer hetzelfde als eerst?

Ja, eigenlijk wel. Ik ben wel een aantal ervaringen rijker, maar dat verandert eigenlijk helemaal niks aan de situatie waar ik op het moment in zit.

 Naam voor de psycholoog. Het is een vrouw. Hmmm :thinking:  Euh je hebt op het einde in je bericht volgens mij last gehad van autocorrectie, maar er staat nu ergens Sara. Die dan doen? :joy:  Of heb ik nu weer per ongeluk een naam gepakt die echt bij iemand hoort die je kent en dat het geen autocorrectie was?

Whahaha. Oeps! Ik zag het en heb het snel aangepast. Je hebt gelukkig geen naam gekozen die bij iemand hoort die ik ken, nogmaals mijn complimenten dat je dat de vorige keer is gelukt. Sara klinkt goed!

Ik denk dat je het misschien eerst kan combineren, Rick en de therapie en dat je dan vanzelf wel aanvoelt of gesprekken met Rick anders worden, minder kunnen of kunnen verdwijnen. Hij snapt dat ook en ik denk dat hij alleen maar blij is dat je nu de dingen die je met hem deelde, met een professional kan delen. Dat scheelt hem een hoop zorgen en is erg geruststellend denk ik.

Ja, dat weet ik wel zeker ja. Maar zal ik dat alvast bij hem aangeven? Kijken hoe hij erover denkt?

Ik zou wel iets zeggen van de Romereis. Je bent momenteel natuurlijk een '’speciaal geval'’, maar je hebt nog net zo veel recht op die reis als iedere andere klasgenoot. Als je nu niks zegt, bestaat ook de kans dat je niet eens meer mee kan (omdat ze al allemaal dingen hebben gefixt). Beter zeg je er nu iets van, dan kun je het jezelf in ieder geval niet kwalijk nemen dat je het niet hebt geprobeerd.

Mijn vader heeft me dus afgemeld en het geld niet betaald, maar technisch gezien kan ik nu dus wel gaan. Alleen stel dat het mag, moet er weer een heleboel geregeld worden. De reis is namelijk van 27 tot 30 januari. Dus ja? Doen of niet?

Groetjes,

Anoniempje

Badge

Hee ik voel me ook zo ofz heel raar dat ik aandacht wil vragen omdat mensen mijn toch niet zien staan dat gevoel kan ik niet uit leggen maar ik ben ook begonnen met mezelf snijden ik wil het niet maar dat is dan opeens moeten ofz  ik weet het niet het is vervelend maar ik wil dat mensen het weten maar toch weer niet? Hoe komt dat gevoel toch?

Hey,

Lol, uitstelgedrag, herkenbaar. Ik ga morgen aan school werken. Zin in :rolling_eyes: Kun je je docent eventueel mailen of een klasgenoot appen om verheldering te vragen? En als je echt in de knoei komt, kun je dan om uitstel vragen?

Je bent aangekomen. Had je nou ondergewicht of heb je een gezond gewicht? Je praat toch ook met Sara over je gewicht? Ik denk dat het wel belangrijk is dat je bij haar (of bij iemand anders, gewoon iemand waarmee je hierover kan praten) aangeeft dat je hier zo veel moeite mee hebt. Als je nu al schema's en regels gaat opstellen en er ook straffen aan gaat verbinden, gaat het echt de verkeerde kant op. Ook al heb je dan niet de discipline om je eraan te houden, het feit dat je het hebt geprobeerd lijkt me al een stap te ver. 

Fijn dat het bezoek van Clay fijn was. Er was alleen een ding wat je hebt gedeeld, waar je achteraf veel spijt van had. Ai, da's dan weer zo'n ding wat je blijft achtervolgen in je gedachten? Dat is zó kut. Ik kan je daar helaas geen tips voor geven, want mijn copingsmechanismen daarmee zijn geen aanraders en ik ga ze dan ook niet vernoemen. Het enige wat helpt is geruststelling van het persoon waarbij je hetgene hebt gedaan/gezegd waar je je kut om voelt. Dus de enige tip die ik heb, is om het tegen Clay te zeggen en hopen dat ze je gerust kan stellen. Helaas werkt dit niet altijd in iedere situatie.

Jeukende littekens zijn idd erg vervelend. Wat mij in ieder geval helpt, is om m'n schouder (daar zitten like alle serieuze littekens) altijd in te smeren met body lotion als ik heb gedouched. Zo houd ik de huid daar wat soepeler en dan heb ik minder last van de jeuk en van het trekkende gevoel.

Zelf laat ik m'n arm en pols gewoon zien waar inmiddels nog maar een paar littekens te spotten zijn (of je moet goed kijken). Ik kan dus niet helemaal relaten met jou. Mijn schouder zou ik namelijk toch niet laten zien, omdat ik me om andere redenen veel te oncomfortabel voel om mijn schouders te laten zien. (Daarom ben ik daar ook gaan beschadigen...) Ik ben wel een paar keer met vrienden gaat zwemmen en had toen wel ontblootte schouders. Ik heb dat gewoon gedaan en iedereen kon het zien. Ik beschadig mezelf niet meer, er komt niks nieuws bij. Ik schaam me er niet voor, het hoort bij me. Het geeft me veel meer rust om het gewoon te kunnen laten zien. Als ze op m'n arm hadden gezeten, had ik ze dan denk ik ook niet verborgen.

Beschadig je jezelf nog steeds op je armen? Ik zou het sowieso knap vinden als je al korte mouwen aan durft te doen. Als je jezelf daar ook niet meer beschadigt, denk ik dat dat ook makkelijker voor je wordt. Uiteindelijk zal je er wel aan moeten geloven als je ooit nog korte mouwen wil dragen. Het accepteren en het '’gewoon'’ tonen maakt het uiteindelijk wel makkelijker voor jou. Ik snap natuurlijk wel dat het lastig is. Als het nu nog een stap te ver voor je is, doe je het nu gewoon niet. Dat het iets is wat je ooit wil doen, betekent niet dat je het deze zomer al moet doen. Als je er niet klaar voor bent, ben je er niet klaar voor. Punt.

Als je ouders straks zeggen dat je écht niet meer met Rick mag praten, dan kun je dat toch ook gewoon weer negeren?

Het klinkt alsof je gewoon moe bent van alles. Van alle gevoelens, alle gebeurtenissen, alle tegenslagen en ja, van het leven… Klinkt niet raar als ik zo naar je situatie kijkt. Ik vind het wel goed dat je stilstaat bij je overwinningen, zoals het werken aan school. Dat is echt top! Verder wil ik je nog meegeven dat je niet altijd op het punt hoeft te staan om zm te plegen om je situatie als '’slecht'’ te omschrijven. Gewoon zo'n gevoel van algemene ontevredenheid is ook gewoon erg zwaar.

Het klinkt ook alsof je een betere balans nodig hebt en je nu veel in extremen denkt en leeft. Klopt dat een beetje? Zou het dan misschien helpen om wat bewuster te worden van die gedachtestroom door een extreme gedachte proberen af te zwakken? Dus dat je er iets minder heftigs tegenover zet? (Ik weet ook niet precies hoe ik dit voor me zie… Misschien jij wel?)

 

Anoniem06 schreef:

Soms vraag ik me echt af of dit nu allemaal mijn hoofd is en ik er niks aan kan doen of dat ik mezelf dit gewoon aandoe omdat ik niet meer weet hoe ik zonder moet?

Herkenbaar. Ik heb mezelf heel lang wijs gemaakt dat ik mijn eigen ongeluk veroorzaak en dat het allemaal mijn eigen schuld is. Dat ik niet depressief was, dat er niks aan de hand was en dat ik mezelf aanstelde. Ik had het zo fout. Ik probeerde mezelf wijs te maken dat ik '’gewoon'’ de knop om kon zetten. Dat dat alles was en dat ik mezelf bewust depressief hield ofzo. Ik denk dat ik me soort van tegen de depressie verzette. Verwikkeld in zelfhaat werd dat mijn conclusie. Idk hoe ik precies van die gedachte af ben gekomen, soms is die gedachte er nog steeds. Ik denk dat voor mij een keer het omslagpunt was, toen ik dit deelde met iemand die buiten de situatie stond, maar wel in mijn omgeving aanwezig was (dus die me wel kende). Zij reageerde met verbazing dat ik die dingen dacht en heeft me doen realiseren dat ik het niet verzin en dat ik er niks aan kan doen.

 

Gr. Pin

 

 

hey

ff terug op die serie 13 reasons why.
ik was toch ff benieuwd welke serie dat was. ergens kwam het ne voor maar herkende de afbeelding van Netflix niet dus dacht dat ik het niet kende. maar ik keek later en toen deed ik het perongelijk aan. en toen herkende ik het weer.
vorig jaar had ik 2 afleveringen gezien tot dat ik merkte dat ik getriggerd werd...
nu kijk ik hem weer en nu triggerd het me niet meer gelukkig! en vind het nu zelfs een leuke serie. nou ja leuk is het niet. eeb serie waar je in kruipt en niet meer uit komt.

oke hier heb je echt niks aan maar wouw het toch even zeggen 😂

groetjes
blue

Reageer