Hoe lang nog



Toon eerste bericht

177 reacties

Ik heb met de KinderTelefoon gechat. Een heel fijn gesprek met een lieve moderator. Hij / zij (geen idee) heeft me aangeraden 113 te contacteren, en eens langs de huisarts te gaan. Echt een lieve moderator. Op het einde heb ik afgesloten met iets als 'ik kan u wel een knuffel geven' en ik kreeg een knuffel terug.

Bellen vind ik eng. Dat is met stemmen enzo. Bij chatten kan ik langer nadenken over mijn antwoorden en formuleringen.

Verder heb ik opgezocht of er Aikidoclubs bij mij in de buurt zijn. Ik had een club gevonden op een kwartiertje fietsen van mij vandaan, ik bezoek de site, de filosofie van de dojo (zo noemt een plek waar je een Japanse gevechtssport beoefent) vond ik bij me passen, het leek allemaal geweldig, en dan zie ik dat de lessen voor mijn leeftijdscategorie tijdelijk zijn stopgezet. *zucht*
Verder zoeken dus. En die site in de gaten houden, want wie weet worden die lessen weer ingelast.

Daarna ben ik gaan zoeken naar Aikidoclubs in de stad waar ik waarschijnlijk ga studeren, aangezien ik dit jaar aan mijn laatste jaar middelbaar begin. Was best grappig, toen ik me realiseerde met toekomstplannen bezig te zijn, die de dood niet inhielden.

Voor wie niet echt een beeld heeft van Aikido, heb ik een leuk filmpje uitgezocht.
Aikido betekent 'The Way of Harmonious Energy'. Hoe mooi is dat. In mijn research was ik een beetje afgedwaald, en ben ik te weten gekomen dat er een paard rondloopt met die naam. Best cool eigenlijk, en passend (en totaal irrelevant).

Wat ik een nadeel vind aan het Nederlands, is dat je in het woord 'gevechtssport' het woord kunst niet hoort. In het Engels heb je 'Martial Arts', waar die 'art' in terugkomt. Dat vind ik best mooi aan het Engels.
Maar anyway, dat is een persoonlijk dingetje. Als ik dat aan mijn psychiater zeg, krijg ik sowieso de 'dat is een detail waar alleen jij met je autistisch brein op let, want het is de essentie niet'.

Waar ik me aan stoor bij mijn moeder, is de manier waarop ze dingen vraagt. Vaak zegt ze 'Jij doet de afwas', terwijl, als ik iets van iemand zou vragen, ik 'Help je met de afwas?' zou zeggen. Dat is een klein dingetje, maar het maakt een verschil voor mij. Als ik op een nare toon aangesproken word, heb ik al een stuk minder zin aan een taak te beginnen.

Hoe gaat het met je bonsaiboom?

Ondanks de warmte, uitstekend. Mooie groene blaadjes, sterke stam. Ik heb al wat uitstekende takjes bijgeknipt, zodat de boom er netjes blijft uitzien.

Hey, @M en Ms, gezellige lunch. Als bedankje voor de gezelligheid kunnen we allemaal samen naar een theeceremonie, als spirituele voorbereiding op een basketbalmatch (ben ik megaslecht in, maar is fun, right?), om dan ontspannen naar de opnames van @Asy Silivana's film te vertrekken.

@Asy Silivana
Alleen zitten jullie nu als een soort schimmige figuren in mijn hoofd.

No worries. Ikzelf zit als schimmige figuur in mijn eigen hoofd.

Je denkt eraan judo te beginnen? Doen. Echt, doen. Judo betekent letterlijk 'The Way of Adaptability / Flexibility'. Die skills komen sowieso van pas bij het acteren.

Winnie The Pooh merchandise? Knuffelbare geniale quotes in een mooi boek? Geweldig.

Ik ben de laatste tijd zo veel met andere dingen bezig geweest ( vooral problemen )

Aw 😞 Ik hoop dat Winnie The Pooh en het forum je kunnen helpen en steunen.

Ik heb niet bij alles namen gezet, want het is voor iedereen, behalve bepaalde stukjes, die aansluiten bij een bepaald deel van een reactie, maar jullie snappen het wel denk ik. Zo bedankt voor de lieve reacties. Ik heb het gevoel dat ik onaanvaardbaar veel van jullie tijd opeis, maar toch, bedankt. Arigatou gozaimasu.

*buiging*
Zie je wel, er is ook een toekomst zonder zm!!

Btw wat een fantastisch moderator had jij zeg!
Iemand die een knuffel terug geeft!

Ik ga ook eens kijken welke verdedigingssport ik wil gaan beoefenen ( het zijn geen vechtsporten maar verdedigingssporten )

Fijn van je mooie bonsai boompje, mijn virtuele plantjes leven ook nog steeds! ??

Well, Winnie de pooh helpt altijd. En het forum meestal ook.

Elke keer als ik jouw stukjes over je spychater lees denk ik weer: ja dan ben ik ook autistisch, zie je wel dat ik autisme heb, volgens jouw psychiater ben ik dus ook autist.
Ik raak nog afgeleid op het moment dat ik al afgeleid ben. En dan wordt ikjog eens afgeleid.

Heee je eist helemaal niet veel van onze tijd op! Ik doe dit vrijwillig! En oja. Alle tijd die ik nu aan jou geef mag je mij straks mooi terug geven in mijn volgende topic.

~Asy
*Buiging*
Inderdaad een top medewerker van de Kindertelefoon die jij getroffen hebt zeg! Zie je wel dat het een heel goed idee was om dat te doen!

Ze hebben tijdelijk de lessen stopgezet. Dat kan bv door de vakantie komen, maar ook omdat er te weinig interesse is/was. Misschien ben jij wel de laatste die ze nodig hebben om een groep te starten. Ik zou ze dus gewoon een informerend mailtje sturen. Daarbij zijn niet altijd alle sites even actueel. Mijn sportvereniging is nogal armoedig en leeft op vrijwilligers. De site is ... tja, niet echt goed. Hij wordt ook niet bijgehouden (eens in de twee jaar een update (door een vrijwilliger)). Dus misschien klopt die info wel helemaal niet. Zou zomaar kunnen.

Ik vraag me af wat dan wel de essentie is van Martial Arts. Ik vind het een tof 'detail', als het al een detail is. Maar ach ja, ik ben ook een autist, dus dan zal ik de essentie ook wel missen niet waar?

Hehehehe, ik heb een ideetje. Als je moeder dan zegt "help met de afwas". Dan help je gewoon, maar eerst zeg je nog "wil je even helpen met de afwas alsjeblieft? Natuurlijk mam(a)" Gewoon om te laten zien dat je het ook lief kan vragen :8

Een basketbalmatch is zeker fun. Moet je eens proberen ;):8

Vergeleken met de tijd die jij in het forum steekt, is deze tijd niks. Jij verdient dat!

Gr. Pin
Jij bent echt geweldig op je eigen manier. Jij hebt mij geholpen en vele anderen jij ben heel aardig en als andere mensen het niet waarderen betekend dat ze er gewoon niet mee om kunnen gaan hoe geweldig jij bent.
@Asy Silivana

Fijn van je mooie bonsai boompje, mijn virtuele plantjes leven ook nog steeds!

Yes, goed bezig. Niet vergeten voldoende water te geven in deze warme dagen.

Ik ga ook eens kijken welke verdedigingssport ik wil gaan beoefenen

Je kan kijken wat je in de gevechtssport zoekt. Als je voor zelfverdediging traint, is Taekwondo een goede optie. Kungfu is een goede vorm van meditatie. Bij Kendo is precisie en timing heel belangrijk.

Bedankt voor je reactie, *buiging*

@Pin

Volgens mij ligt de essentie bij de Martial Arts meer bij de 'kunst' dan bij de 'sport'. Vandaar dat de Engelse vertaling me beter ligt.

Ik heb misschien een andere dojo van dezelfde vereniging gevonden. Daar ga ik een mailtje naar sturen denk ik. Vind ik best eng, maar ja, anders kom ik ook niet vooruit. Als het daar niet kan, heb ik nog een andere dojo gevonden. Daar kan ik Karate volgen en geen Aikido, maar Karate lijkt me ook best leuk.

Haha, op een dag dat ik de moed heb kan ik dat zo vragen van de afwas. Goed plan :)

Bedankt voor je reactie, *buiging*

@MightyAnoniem

Bedankt voor je superlieve reactie. Ik heb je met plezier geholpen.
Als de essentie van martial arts dus wel bij het art gedeelte ligt, dan heb je de essentie dus wel begrepen! Steek die maar in je zak ;)

Wel goed dat je gaat mailen, ook al vind je het eng. Mocht het mis gaan (wat toch niet gebeurt), kun je altijd het email adress nog blokkeren en doen alsof er niks is gebeurd :8:P

Fijne dag! *buiging*
Wat vooral eng is, is dat ik, door mijn woonplaats, waar ik verder vaag over blijf, aan een taalgrens woon. Ik spreek de taal die de meesten hier spreken, niet / amper. Daarom ben ik van plan de mail in het Engels te schrijven, ook al is dat niet de taal waarin de site geschreven is. Ook de lessen worden in die taal gegeven, maar dat is nog niet zo'n ramp denk ik. Het is vooral dat ik in die mail duidelijk wil kunnen zijn, en het daarom in het Engels doe.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe je zo'n formele mail opstelt, en hoe ik alles duidelijk en correct kan formuleren. Best stresserend, maar komt vast goed :?

Fijne dag, *buiging*
Het komt wel goed,
Ik heb met 1 jaar engels met engelse meisjes kunnen praten, dan kan jij met meer? Jaar engels vast wel een duidelijke brief schrijven!
Die mail komt wel goed denk ik. Het is vooral dat ik bang ben dat ze het vervelend gaan vinden dat ik in het Engels schrijf, en niet in de taal waarin de lessen gegeven worden.
Die mail komt echt wel goed!

Je kan natuurlijk altijd uitleggen waarom je 'm in het Engels schrijft.

Ik denk dat ze dat wel vaker meemaken, dat door jouw taalgrens er mensen zijn die die andere taal niet helemaal spreken. Tijdens het sporten maakt dat volgens mij ook niet heel veel uit.

Ik heb bij basketbal vaker een tegenstander gehad met één of meerdere mensen die Engels spraken. Ook wel eens een Engelssprekende scheidsrechter gehad.

En dan heb ik het dus over een teamsport waarbij je met elkaar moet communiceren. Was geen probleem.
Hi 100Divergent11,

goed dat je bij verschillende sportverenigingen rond kijkt, om te zien wie, wat aanbiedt :)

Jammer dat die ene vereniging bij jou in de buurt, op dit moment niet de lessen geeft die jij het liefste wilt volgen. Maar het kan goed zijn, net wat @Pin al zei, dat jij misschien net die ontbrekende deelnemer bent, die ze nodig hebben om een klas te kunnen starten. Je zou het na kunnen vragen en eventueel ook kunnen vragen of ze jou, vrijblijvend, op een lijst van geïnteresseerden kunnen zetten.

Je kunt dan zeggen dat je in principe mee wilt doen, maar dat je, zolang zij geen zekerheid kunnen geven of die lessen daar gaan starten, verder rondkijkt naar andere mogelijkheden. Dat is op zich heel normaal om te doen.

Als zij van plan zijn om een klas te starten, kunnen ze jou even een mailtje sturen met hun plannen en dan kun je definitief ja of nee zeggen.

Misschien kunnen ze je ook wel iets vertellen over de lessen in die andere vestiging, waar ze voornamelijk in die andere taal spreken. Of zijn het een soort van onafhankelijke sportscholen, die alleen onder dezelfde naam bekend zijn en hebben ze verder niks met elkaar te maken?

Begrijp ik het goed dat ze in die anderstalige sportschool sws wel Aikido geven? En dat je daarom contact met die sportschool op wilt nemen?

Je hebt nog een alternatief achter de hand, waar ze karate geven en dat lijkt je ook wel leuk. Dat is zeker een mogelijkheid, zolang je geen Aikido lessen kunt volgen en wie weet is karate zo leuk dat je er dan mee door wilt gaan.

Volgens mij is het geen probleem dat je niet die andere taal zo goed of bijna niet, spreekt. Het lijkt me niet echt een voorwaarde om Aikido te kunnen beoefenen. Ze zullen wel vaker mensen hebben die niet tweetalig zijn.

Koning Filip spreekt amper fatsoenlijk Nederlands en die komt er ook mee weg en hij lijkt mij niet eens zo sympathiek als dat jij bent :P

Ik zou het mailtje gewoon eerst in het Nederland schrijven en dan door google translate gooien en de Engelse versie voor jezelf doorlezen en aan passen aan hoe jij hem bij jou vindt passen. Jouw Engels is vast wel zo goed dat dat geen probleem voor jou is.

Je kunt er idd even bij zetten dat je niet tweetalig bent opgevoed en dat je niet zo goed Frans (want ik gok erop dat dat die andere taal is) spreekt en of dat een probleem is om de lessen goed te kunnen volgen.

Misschien is de leraar of noem je dat Aikido sensei of meester (?) wel meertalig.

De kans is ook groot dat er bij de vereniging mensen zitten die meertalig zijn en dan kunnen ze jou misschien wel in het Nederlands antwoorden.

Tenslotte kun je de tekst van je mailtje ook nog door google translate gooien en laten vertalen naar het Frans.

Nu je het in alle talen hebt, kun je zelf even bekijken hoe je de uiteindelijke mail wilt versturen.

Als je het prettig vindt om met een paar woordjes Frans te beginnen, uit een soort van respect, omdat ze Franstalig zijn dan doe je dat en schakel je daarna over op Engels of Nederlands.

Je kunt de volledige tekst in het Nederlands ook toevoegen voor het geval ze ook gwn Nederlands begrijpen en dan komt jouw vraag zeker duidelijk over. Zo kun je ook de Franse tekst toevoegen en er bij zetten dat je die door google translate hebt laten vertalen.

De tekst van de mail hoeft volgens mij niet zo uitgebreid te zijn, toch?

Je stelt jezelf even kort voor. Ik ben een meisje van 16 en ik ben geïnteresseerd om lessen Aikido te volgen. Ik heb nog geen ervaring met Aikido of andere gevechtskunsten. Ik wilde graag weten wat de mogelijkheden bij uw vereniging zijn. Kunt u mij wat informatie mailen met de lestijden en de kosten die daar aan verbonden zijn? Met vriendelijke groet …… etc

Je moet zelf natuurlijk even kijken wat je precies wilt schrijven en of je er dus ook nog dingen aan toe wilt voegen, maar in principe zijn de belangrijkste vragen volgens mij of er mogelijkheden zijn en zo ja welke en tegen welke kosten.

Het komt vast wel goed. Eenmaal je de Nederlandse tekst hebt, dan komt de Engelse en Franse tekst soort van vanzelf door google translate.

Als het een vereniging is die een probleem heeft met anderstaligen, dan zou me dat verbazen en dat zou ook niet echt passen in de filosofie van al die “Martial Arts” lessen die ze geven. Dus dan zou je je af kunnen vragen of het sws wel een geschikte vereniging is.

Die andere dojo, waar ze karate geven, is die wel bij jou in de buurt? Want misschien ben je wel verder gaan zoeken voor karate dan nodig was. Misschien geven ze ook karate bij jou in de buurt, dus op die school waar je (tijdelijk) geen lessen Aikido kunt volgen?

Iig veel plezier en misschien ben ik wel al te laat en heb je je mailtje al klaar en verstuurd en heb je je eerste les al achter de rug :D

Groetjes,
M&M’s
Ik heb een mail opgesteld, maar nog niet verzonden. Het was een hele zoektocht, maar ik denk dat ik een dojo in mijn buurt heb gevonden waar ze aikido geven. Op de site heb ik de openingsuren bekeken, maar op een andere, algemenere site, verschillen die openingsuren met een halfuurtje, dus dat moet ik goed navragen. Zelfs het e-mailadres in verschillend. Ik zal naar één e-mailadres een mailtje sturen, en afwachten of er reactie komt.

Best ingewikkeld. Verschillende dojo's zijn verbonden omdat ze bij een gemeenschap zitten, maar zijn dan toch weer onafhankelijk. In sommige dojo's worden verschillende gevechtssporten gegeven.

Ik heb in de mail uitgelegd dat de lessen in die taal volgen geen probleem zou moeten zijn, maar dat ik het belangrijk vond dat ik in de mail duidelijk kon verwoorden wat ik bedoelde.

Of zijn het een soort van onafhankelijke sportscholen, die alleen onder dezelfde naam bekend zijn en hebben ze verder niks met elkaar te maken?

Ze lijken verbonden te zijn, maar sommige onder een andere vereniging. Er zijn leraren die bij beide verenigingen lesgeven. Een beetje verwarrend allemaal.

Begrijp ik het goed dat ze in die anderstalige sportschool sws wel Aikido geven? En dat je daarom contact met die sportschool op wilt nemen?

Er zijn geen Nederlandstalige dojo's in mijn buurt. Dat komt door die taalgrens. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze wat Japanse termen gebruiken :8 Inderdaad, 'sensei' zou de goede term zijn voor leraar.

Ik heb opgezocht hoe je een formele mail in het Engels schrijft, en denk dat ik een duidelijke mail heb nu. Bedankt voor de tips 🙂
Nu nog de moed verzamelen het mailtje te versturen.

Als het een vereniging is die een probleem heeft met anderstaligen, dan zou me dat verbazen en dat zou ook niet echt passen in de filosofie van al die “Martial Arts” lessen die ze geven. Dus dan zou je je af kunnen vragen of het sws wel een geschikte vereniging is.

Goed punt. Als het goed is, kan ik eerst een proefles volgen.

Bedankt voor jullie reacties 🙂
Hi lieve 100Divergent11,

ik keek zopas op mijn telefoon om het forum ff te checken. Ik had als laatste nog gezien vanmiddag dat jij al heel snel had gereageerd op een post van mij. Vaak ben je de eerste en anders ben je er sws altijd wel bij. Dat voelt vertrouwd.

Ik was zoals gewoonlijk al weer druk met andere dingen en dacht “ik ga haar vanavond wel even een berichtje terug sturen”. Had ik je gelijk maar wat gestuurd, want toen was je nog op het forum. Nu niet meer……

Altijd als ik het forum aanzet, dan kijk ik onwillekeurig altijd even naar “wie is er online” en hoewel ik niet alle namen ga bekijken, zie ik jouw profielfoto daar (bijna) altijd staan. Net als die van Pin en MensPersoon. Die namen en profielfoto’s zie ik al sinds ik op het forum zit. Ik krijg daar een goed gevoel van. Als ik jullie namen niet zie, dan houd ik het soort van extra in de gaten en meestal, binnen enkele uren, zie ik jullie namen weer voorbij komen en dan denk ik “ok, het is goed, ze zijn er weer”.

Vanaf nu is het anders. Ik weet alleen niet waarom en dat houdt me bezig.

Ik ben niet boos, toch zeker niet op jou. Misschien op mezelf omdat ik dingen niet aan heb zien komen. Dan denk ik, had ik nog iets kunnen doen, moeten doen enzo. Maar die vraag blijft onbeantwoord.

Ik hoop dat je de keuze vrijwillig hebt gemaakt en voor een beter doel.

Ik kan me voorstellen dat het altijd aanwezig zijn en beantwoorden van vragen ook een last kan zijn en dat het een bepaalde druk op je legt. Mensen verwachten bijna al een antwoord of goed advies van jou te krijgen. Ik ging er ook wel al bijna van uit dat als ik iets postte, dat jij er een reactie op zou geven. Soms lees ik topics en dan denk of dacht ik “dat is echt een vraag die 100Divergent11 goed kan beantwoorden” en ja hoor, korte tijd later, was die reactie van jou er dan ook.
Vanaf nu zal dat anders zijn….

Volgens mij is de laatste reactie die je gepost hebt, een reactie op mijn topic. Als je niet langer op het forum bent, dan ben ik blij, bijna vereerd, dat je als laatste mij iets gestuurd hebt.

Ik snap alleen niet hoe het nu gegaan is met het verwijderen van jouw account. Ik heb het even terug proberen te kijken en ik zag dat jij vanmorgen al gevraagd had (waar was ik en waarom heb ik daar niet op gereageerd) om jouw account te laten verwijderen. Ik begreep het niet precies, want er was sprake van mailcontact met KT hierover. Dat was allemaal al voor de middag. Toen gebeurde er uren lang niks met jouw account en was je nog online, totdat plotseling, kennelijk kort na het plaatsen van jouw laatste reactie op mijn topic, jouw account werd opgeheven. Ik vind dat gek, want om 16.35 postte je nog een reactie en om 16.00 heeft iemand anders gevraagd zijn account te verwijderen en die is nu nog steeds niet verwijderd.

Ik snap dat het ook moeilijk zou zijn om je afscheid uitgebreid aan te kondigen en dan te moeten dealen met de reacties, die je dan van iedereen zou krijgen.

Welke beslissing of manier je ook gekozen zou hebben, ze zijn allemaal moeilijk. Dus sws respect voor jou.

Je probeerde altijd de positieve kanten te zien bij het helpen van anderen. Je bleef anderen maar moed in praten en steunen, hoewel je het zelf soms moeilijk had.

Ik weet niet hoe het nu met je is en dat doet het meeste pijn.

Ik hoop dat de keus om te stoppen met het forum een weloverwogen keuze is en dat je daardoor meer tijd voor jezelf krijgt. Meer rust en nieuwe energie voor belangrijkere dingen. Dingen waar jij beter van wordt en niet alleen anderen.

Ik hoop dat al jouw dromen over Japan uitkomen en dat daar misschien jouw toekomst ligt.

Soms had ik het idee dat jij op de verkeerde plek was geboren, zoals er jongens en meisjes zijn die in een verkeerd lichaam zijn geboren. Zo was jij in het verkeerde land geboren. Ik weet niet hoe je dat dan zou moeten noemen, ben jij dan een transnational ofzo en in jouw geval misschien wel een transpanner ofzo, omdat Japan eerder jouw land lijkt te zijn.

Ik weet dat het slechte grappen zijn, maar ik kan ff niet beter. Ik hoop dat ik er tenminste nog een glimlach mee op jouw gezicht tover. Je mag er ook best een beetje bij huilen, want dat doe ik nu ook. En dan zijn er ook nog mensen die zeggen dat je op internet geen vrienden kunt maken….

Ik hoop dat het goed met je gaat.

Maak je geen zorgen om mij. Ik heb mijn twin en anderen om me heen. Verder heb ik al die mooie reacties van jou nog in mijn hoofd zitten en ik zal je nooit vergeten. Elke keer als ik iets over Japan hoor of zie, zal ik me jou herinneren. Met een glimlach. Jij was echt mijn “vriendinnetje” hier op het forum, samen met Pin (als ik dat zo mag zeggen)

Ik hoop je ooit nog eens ergens tegen te komen. Zoals sommige mensen een vlinder zien als een overleden dierbare, hoop ik ooit nog eens een teken ofzo van jou te mogen ontvangen.

Misschien als je ooit onder een andere naam een nieuw account aan maakt hier op het forum en dan zonder je oude naam te noemen, iets in de reactie “verpakt”, zodat ik weet dat jij het bent. Om te weten dat het goed met je gaat.

Het is een rare dag vandaag.

Ik heb vanmorgen al "afscheid" moeten nemen van Jur en morgen moet ik afscheid nemen van Luca. Zondag van Claude, Laurent en alle andere Franse vrienden en ook nog van Justin en Christian. Maar die zie ik allemaal weer terug. Dat is dus anders dan het afscheid van jou.

Ik was niet voorbereid om afscheid van je te moeten nemen. Verder weet ik niet of ik je ooit nog ergens ga zien. Dat vind ik jammer, maar het is geen verwijt naar jou toe. Ik hoop dat het jou helpt. Dat is het enige dat telt.

Jij hoeft mij geen verantwoording af te leggen. Natuurlijk niet.

Ik heb getwijfeld of ik speciaal een topic voor je moest maken. Dat zou je eigenlijk wel verdienen. Maar, omdat je er voor gekozen hebt om jouw naam van het forum te laten halen, zegt iets in mij dat je op wilt gaan in de anonimiteit. Daarom heb ik gekozen om een reactie te plaatsen in dit bestaande topic. Volgens mij, jouw laatste topic, maar dat kan ik niet meer terugkijken nu, omdat alles geanonimiseerd is.

Het doet me wel wat, nu je niet meer op het forum bent. Wij (twin en ik, Luca, onze zus en mama enzovoorts) zijn er hier allemaal een beetje van in shock. Nogmaals, geen verwijt naar jou en we hopen dat het heel goed met je gaat. Beter als ooit tevoren.

Mama zegt dat we jouw keuze moeten respecteren en dat doen we ook wel, maar we missen je nu al. Ik zie ineens allemaal lege plekken op het forum. Plekken waar jouw naam tot een paar uur geleden gestaan heeft. Ik weet niet of ik daar aan kan wennen. Ik zal wel moeten, maar ja, dat komt wel goed. Het is niet anders.

Hoe moet je zo’n berichtje nu eindigen?

Er gaat van alles door mijn hoofd maar als conclusie zou ik zeggen dat ik sws met een positief gevoel aan jou terug denk. Nu is het ff soort van verdrietig, maar ik weet dat je deze keus niet zomaar hebt gemaakt. Dat het beter is voor jou. Dat respecteer ik.

Verder weet ik geen goede woorden te vinden en dus dan nog maar een liedje. Je weet wel, dat deden we vaker, over en weer en jij vond weer allemaal liedjes, die ik nog niet kende, zoals Park Seo Joon, Sam Tsiu of Casey Breves. Soms verraste ik jou dan weer met iets van Spinvis of zei ik iets over de hondjes van Paris Hilton. Dat soort dingen ga ik wel missen.

Ok, dan nu het liedje. Ik heb het liedje in mijn eerste reactie op dit topic al genoemd en ook gepost, dus lijkt het mij ook wel een mooie “afsluiting”…….

Jackson5 - I’ll be there (uit 1983)
https://www.youtube.com/watch?v=L_NfBJSW7Zc

Lyrics:

[Verse 1]
You and I must make a pact, we must bring salvation back
Where there is love, I'll be there
I'll reach out my hand to you, I'll have faith in all you do
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

[Verse 2]
Let me fill your heart with joy and laughter
Togetherness, well that's all I'm after
Whenever you need me, I'll be there
I'll be there to protect you, with an unselfish love I respect you
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

If you should ever find someone new, I know he'd better be good to you
'Cos if he doesn't, I'll be there

Don't you know, baby, yeah yeah
I'll be there, I'll be there, just call my name, I'll be there

(Just look over your shoulders, honey - ooh)

I'll be there, I'll be there, whenever you need me, I'll be there

Don't you know, baby, yeah yeah

Bron: https://genius.com/The-jackson-5-ill-be-there-lyrics

Het gaat je goed.

Heel veel liefs.

4everinour ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️,
M&M’s, twin, Luca, Jur, Boy, Newt, Justin, Christian, Laurent, Claude, onze zus, mama en de rest
HOU OP DOE NIET ZO EMOTIONEEL!!
Ik moet srs huilen.

Wrm ben je gestopt??

Ik ga je missen ❤

( nu ga ik ook emotioneel doen )

Je was er altijd voor iedereen, ik mis je.

En ik blijf altijd geïnterseerd zijn in Japan.

Ik betwijfel niet dat je een goede reden had. Maar ja.

Ik denk altijd aan je

❤❤
Wauw m&ms mooi gezegd,
Ja je heb gelijk, divergent was een van de mensen die ik onthoud die me geholpen heeft (iedereen trouwens hoor!) Maar er zijn een paar mensen hier het forum die je altijd overal op ziet reageren en divergent was er 1 van
Tsja @M&M's mooie reactie,
Komt daar mijn verzameling losse stomme zinnetjes. ?

Waarom mis ik iemand die ik nauwelijks ken?
Reputatie 2
Badge +9
Oké dit is wel schrikken ( niet lullig hoor). Ik zag de topic Hoelang nog. En ik wist dat die van jou was. Want ik lees hem wel, maar nooit aangedacht om wat te posten. Vooral ook omdat Pin en @M en Ms en @Asy Silivana altijd super goeie en fijne reacties achterlieten.

Ik dacht van ik ga maar weer is even lezen en toen viel me al op dat je foto weg was. En toen ik het echt super super mooie bericht van M enMs las begon ik een enorme steen op me hart te voelen en nog steeds.

Je hebt me van het begin dat ik hier op het forum kwam tot vandaag aan toe altijd enorm geholpen en door dat liedje van Casey breves die Chinese lied. Dat was het eerste liedje dat me sinds dat ik me slecht voelde echt heeft geraakt. En ik luister het nog elke dag. En ook je reacties niet alleen op die van mij maar ook op die van andere waren altijd uitmuntend goed.

Ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen en dat zal je vast en zeker ook hebben gedaan! Ik hoop dat je nu wat meer op jezelf gaat letten en ervoor zorgt dat jij eerst weer alles op orde krijgt. En ik hoop dat je bereikt wat je wilt bereiken bijv. Naar Japan en die dingen. Ik hoop dat je een fantastische toekomst krijgt. En ik wens je alle geluk van de wereld toe!!

Ik ga je heel erg missen hier, maar wie weet zien we elkaar ooit weer een keer?

Sterkte en succes! ❤️

Gr:Mr. S
Hi iedereen,

ik heb net uren een beetje doelloos op allerlei websites zitten klikken. Nu kom ik hier weer op het forum en wil ik jullie @Asy, @Ronald2001 en @Mr.S bedanken voor jullie mooie reacties :D

Echt lief :)

Luca’s mama gaf gisteravond toen we “het ontdekten” ook nog een mooie omschrijving van “Div”.
Ze noemde wat karaktereigenschappen en die vond ik zo mooi dat ik ze opgeschreven had en die hier ook wil delen:
Iemand die je vertrouwt en gelooft, misschien soms een beetje verlegen, soms wat nederig (in de positieve zin) en bescheiden is (dat noemen ze in België kennelijk modest, want dat woord gebruikte ze eerst en ik wist niet wat het betekende.

Modest is ook een voornaam in België, maar dan eigenlijk bedoeld voor jongens. Maar ja, maakt niet uit, bij sommige meisjes past een jongensnaam beter en omgekeerd en soms kan allebei. Van de week zag ik op tv een meisje, die haar voornaam officieel liet veranderen, omdat ze een beter gevoel bij haar nieuwe naam had. Ik wist niet dat dat kon, maar het is wel mooi als je je daardoor beter voelt. Ik vind het eigenlijk wel stoer dat je dat dan ook gewoon durft te doen.

Btw voor wie het niet begrijpt waarom Luca’s mama dat over haar zei. “Div” heeft Luca, twin en mij altijd goed geholpen en Luca had dat verteld aan zijn moeder. We praatten soms over haar alsof ze een echte vriendin is, terwijl we haar, jammer genoeg, in het echt helemaal niet kennen. Maar ja, das ook wel weer logisch, want vanwege de forumregels mag je geen contactgegevens delen.

Het is zoals het is. ‘Sho ga nai’

Zie https://www.youtube.com/watch?v=6Mch97DJmxk
4 Useful Expression from Tomoko Sensei (Japanese for Morons 206)

Ik heb er vertrouwen in dat het goed met haar komt en ik snap ook wel dat ze morgen of strakjes, als ik wakker word, niet weer gelijk reageert op mijn topics. “Div” is niet langer op het forum. Ik zal er aan moeten wennen.

Ik weet wel dat er anderen op het forum zijn en er ook steeds weer nieuwe komen en die helpen ook goed, maar er is maar één “Div” en die zal ik me altijd blijven herinneren.

Ik las vannacht nog een mooie quote, die ik hier wel had willen plaatsen, maar ja, toen crashte mijn laptop en nu weet ik ‘m niet meer precies. Het was een Engelse quote, maar ja met alleen die info is het lastig zoeken…..

Nou ja, eerst nog maar wat slapen. Ik had al wel wat geslapen, maar nog niet zoveel. Wel een kort nachtje dus, maar ok. Slapen doe ik volgende week op school wel weer :P

Luca en twin liggen naast me en slapen als een roosje. Wel mooi om te zien. Alleen daarvoor zou ik al wakker blijven.
Sorry voor deze non-informatie, ik moest ff mijn gedachten kwijt, na alles wat er gebeurd is.

Ik sta strakjes gewoon weer positief op. Zo zou “Div” het ook gewild hebben, denk ik.

Het geeft me een bepaalde rust, nu ik dit van me af heb kunnen schrijven.

Wie weet heeft iemand anders er ook nog iets aan. Misschien leest “Div” het wel, maar dat zullen we wel nooit weten.

Groetjes en een diepe buiging (Josei no ojigi of zoiets),
M&M’s
It will be kind off gloomy without you. That’s what happens when the sun goes away. ~ Winnie the Pooh

Oké, ik heb dit een beetje voor me uit lopen schuiven, want ik weet echt niet wat ik moet zeggen…

Hoe, wat, waar, wanneer, waarom, ik weet zeker dat je een goede reden hebt.

Dit klinkt vast dom, maar het enige wat ik zou willen, is dat ik nog een screenshot had kunnen maken van je profiel. Dan kon ik die terugzien. Het aantal geweldige reacties dat je hebt gegeven. De dag waarop je op het forum kwam. Je handtekening.

Warriors aren't the ones who always win, they are the ones who always fight.

Je handtekening kan ik me gelukkig nog herinneren. De rest is weg :(

Ik haat de nieuwe account verwijder functie.

Voor menig forummer zullen de lege plekken slechts lege plekken zijn, maar ik zal altijd weten dat jij het was.

Dag 100Divergent11
You may be gone from my sight, but you are never gone from my heart ~ Winnie the Pooh

Gr. Pin
@Mr.S,

bedankt voor je compliment :)
Het is mijn manier van verwerken en door er iets over te schrijven, helpt me dat, dus ja.

Ik ben zelf niet altijd tevreden over wat ik geschreven heb. Op het moment denk ik, het moet maar en later zie ik dan weer dingetjes, waarvan ik denk “waarom zo”.

Ik verander soms ook wel eens iets in wat ik geplaatst heb, maar op een gegeven moment laat ik het maar zo en kan iedereen alleen die laatste versie lezen. Behalve dan diegenen die toevallig ook al een vorige versie hebben gelezen.

Meestal houd ik het bij spelfouten of grammatica verbeteren. Een enkele keer voeg ik iets toe of haal ik iets weg, maar eigenlijk dan alleen, als ik zie dat er nog weinig of geen views zijn geweest. Dus binnen een paar minuten. Anders kan het verwarrend zijn als mensen er al op gereageerd hebben en je dan de tekst wijzigt.

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

mooie quotes weer van jou :D

Je hebt altijd minder woorden nodig dan ik en toch staat alles erin :P
Hoe doe je dat toch elke keer weer?

Ja, zoiets simpels als een screenshot kun je nu niet meer maken.
Ik vind het ook niks, die nieuwe verwijder functie, maar ja, zal wel met die nieuwe regels over privacy te maken hebben.

Ik vond nog ergens een oude ss van vorig jaar of zo en ik kan je vertellen dat ze sinds 18 juli 2016 actief was en volgens mij was haar laatste reactie gisteren om 16.35 uur op mijn topic over Jur.

Ik had daar toevallig nog een screenshot van gemaakt, om die reactie nog eens rustig terug te kunnen lezen, omdat ik net op het punt stond om weg te gaan en dan geen internetverbinding meer zou hebben. Ik zie dat het haar 3559e reactie was.

En toen was het stil.....

Ik denk ook wel dat ze een goede reden had en dat ze nu meer rust heeft en dat het goed/beter met haar gaat.

Ik hoop dat je iets aan die datum en het aantal reacties hebt. Het is iets, maar niet zoals je het zou willen,

Ik zou ook willen dat ik nog eens door haar reacties en topics zou kunnen bladeren. Ik weet natuurlijk dat ze er op zich nog wel staan, alleen heb je geen overzicht meer en dat vind ik jammer aan de ene kant, maar ik denk dat het ook wel een bewuste keuze van haar was om het zo te doen.

Het was vast niet makkelijk. Maar ik respecteer haar keuze, net zoals jij dat ook doet :D

Ik vind het raar dat ze niet meer op het forum is, maar we hebben nog al die mooie quotes en reacties van haar in onze topics en die kunnen we wel makkelijk terug lezen, gelukkig 🆒

Groetjes 🙂,
M&M’s
En niet te vergeten.
Elke keer als ik naar een droomvanger kijk zal ik ook aan div haar profielfoto denken, zoals deze: https://goo.gl/images/QiqDBc
Ik weet niet of ik hier ook wat mag neerzetten. Ik heb 100Divergent11 immers niet lang gekend. Maar ik zag wel dat ze evht heel veel reacties had geplaatst en dat in 2 jaar. Zowat al haar reacties waren echt heel mooi en goed en er zat altijd wel een klein iets in wat je zelf nog niet wist. Iets wat je kon leren van haar. Heb ik opgemaakt uit de reacties die ik van haar had gelezen.

En wat Mr. S zegt dat die ergens aan dacht. Maar dat het beter was om het stil te houden.. Ik denk dat ik wel weet waar je het over hebt. En ik vind het wel grappig als je het eenmaal opmerkt. Maar ik ben het met je eens laten we het maar zo houden.

Ik heb niet het hele topic van haar gelezen maar ze had het erg moeilijk en ze had ups en downs en dan vind ik ht toch goed dat ze altijd iedereen wou helpen.

Ze heeft een goede keuze gemaakt. En ik denk dt ze nu ook wel meer rust heeft. Dat ze meer voor zichzelf kan zorgen en niet constant voor anderen.

(als je dit leest)

Heel veel sterkte en het komt vast wel weer goed!

^
Future
@Asy,

Echt vet cool dat je dat plaatje hebt gevonden. Ik wist niet eens dat het een dromenvanger was :P
Weer wat geleerd.


@Future,

fijn dat je ook mooie herinneringen aan haar hebt.
Ze liet iedereen in zijn / haar waarde en dat is het mooie aan haar. Laten wij dat ook doen en ons die mooie dingen herinneren en er ons voordeel mee doen :)


@Pin,

haha, 4000 woorden ipv 1000 en ze zeiden er ook nog niks over. Jij kan er dus ook wel wat van, maar ik stoor me er nooit aan, aan wat jij schrijft. Soms heb je nu eenmaal een paar woorden meer nodig om iets duidelijk te maken. Dat zijn alleen al weer meer dan 50 woorden en nu heb ik nog niks gezegd eigenlijk :P

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen met een paar getalletjes, maar @Asy heeft toch maar mooi ff dat plaatje gevonden :D

Groetjes,
M&M’s
Ik weet niet of ik hier ook wat mag neerzetten.
Tuurlijk! Juist mooi om te lezen dat @100Divergent11 zelfs al zo snel indruk maakte :$

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen met een paar getalletjes, maar @Asy heeft toch maar mooi ff dat plaatje gevonden :D
Tja, ik ben meer een getallen- en woordenmens dan een plaatjesmens :8 Was de dromenvanger alweer bijna vergeten, maar die hoort er natuurlijk ook bij!

Soms heb je nu eenmaal een paar woorden meer nodig om iets duidelijk te maken.
Ja precies. Ik zag mijn docente maatschappijleer al helemaal zenuwachtig worden toen ze erachter kwam wat we aan het produceren waren - ze moest essays van 3 klassen nakijken (m'n hele leerjaar) en daarna had ze ook nog werk van andere klassen!! - maar ze kon niet ontkennen dat ons essay uitgebreid, compleet en goed geschreven was 🆒

Reageer