Hoe lang nog



Toon eerste bericht

177 reacties

Hele lieve reacties allemaal. ありがとうございます (arigatou gozaimasu: hartelijk dank)
Heeft iemand van jullie 13 Reasons Why gezien? In de klas waar ik dit jaar in zat werd altijd gezegd dat Hannah overdreef, en dat ze zelfmoord gepleegd had voor "niets" of voor aandacht. Wat een onzin. Dat zal bij mij waarschijnlijk ook gezegd worden. Er zal gezegd worden dat ik te laf was om te leven, en het allemaal aan mezelf te danken heb.

@Pin, je begrijpt me denk ik. Ik hoop dat de maatschappij inziet dat jij heel belangrijk bent hier, en die 'hier' staat voor zowel 'hier' op het forum als 'hier', en 'daar' en overal in de wereld. Dat degenen die jouw kwaliteiten niet inzien, een basketbal tegen hun hoofd krijgen om ze wakker te schudden.

@M en Ms, de spychiater, das een goeie. Ook heel lief, die mooie toekomstideeën die je voor ons hebt. Momenteel wil ik in Japan het liefst naar het Aokigahara bos. Dat is het bos dat bekend staat als 'zelfmoordbos'. Veel mensen gaan daarnaartoe om na te denken, en eventueel zelfmoord te plegen. Volgens legendes dwalen er geesten rond, die je van de paden af lokken en je dingen laten zien waardoor je niet meer wilt leven.

Ik ken een traditionele Japanse zelfmoordmethode, waarvan ik de term hier niet ga noemen, maar als ik daarvoor de middelen had, zou ik graag zo sterven.

Naast mijn zielige opmerkingen wil ik zeggen dat ik je humor en formuleringen heel leuk en grappig vond. Voor het geval ik ooit gids zou zijn in Japan, en ik zie een tweeling met een grote familie en een mooie jongen met de naam Luca, krijgen jullie een gratis extra leuke rondleiding, en natuurlijk een extreem aantal knuffels (en buigingen natuurlijk, want het blijft Japan).

@Cisum, ik ken je zeker nog. Jij was het die ondanks moeilijkheden veel belang hechtte aan positiviteit. Respect daarvoor.
Misschien verdien ik het leven. Misschien heb ik het recht niet nu te beslissen te sterven. Wie weet welke dingen moet ik nog realiseren. Het ding is dat ik geen spijt kan krijgen van zelfmoord.

@Asy Silivana, ons clubje hopeloze & boomknuffelende personen, ik blijf het geweldig vinden. Onlangs heb ik nog iemand aangeraden bomen te knuffelen. Dat was naar aanleiding van een familielid dat overleden was. Volgens Shinto, een grote religie in Japan, verander je na je dood in Kami. Die Kami is aanwezig in rotsen, rivieren, bergen, en ook in bomen. Door bomen te knuffelen kan je dichter bij een overledene komen. Misschien knuffel jij mij binnenkort wel als je gaat boomknuffelen. Dat zou ik een prettige gedachte vinden.

'want mensen due anders zijn, die zijn cool!'
Dat vind ik ook. Ik vind het leuk als iemand anders doet, anders gekleed is, anders met dingen omgaat. Zolang iemand vriendelijk is, op zijn of haar eigen manier, vind ik die persoon geweldig.

'Eh dan kom ik als wereld verbeterende actrice langs zetten die prijzen uitrijkt aan de coolste autisten, gay's en transgenders enz.'
Als @Pin en ik een prijs van jou krijgen, doen we dan een buiging, en vragen we een boom op het podium om te knuffelen? Misschien een chihuahua erbij?

Voor het verstoren van je weekje offline: すみません (sumimasen). Dat betekent 'excuseer me'. Toch bedankt voor je hele lieve reactie.

Wat dacht je ervan die droom van je te verfilmen? Inlevingsvermogen en enthousiasme zal geen probleem zijn.

Btw, er zijn hevige overstromingen in Japan geweest. Ze worden beschouwd als de zwaarste natuurramp na de tsunami in 2011. Er zijn al zo'n 150-tal doden en veel mensen hebben hun huis moeten achterlaten. Al dat lijden, ik word er niet blijer van.

@Pin, misschien komt het over alsof mijn zelfmoordplan op papier staat, maar dat durf ik niet. Stel je voor dat mijn moeder dat zou vinden, die vermoordt me (nou ja, ook een oplossing). Mijn zelfmoordplan zit stap voor stap in mijn hoofd.

Toen ik die laatste keer bij mijn psychiater buiten kwam, zaten daar twee jongens, elk met hun moeder, te wachten. Toen zat de gedachte 'Worden jullie hier ook steeds naartoe gesleurd?' in mijn hoofd. Die ene jongen keek en lachte even, ik heb teruggelachen als begroeting, en de andere keek niet op. Ik vermoed dat die psychiater anderen heel goed kan helpen, maar dat ik zo'n geval ben die meer geholpen is met visies van leeftijdsgenoten. Jammer genoeg heb ik er geen "live" rond mij, die me zo goed helpen als jullie.

Jullie reacties zijn zo lief. Jullie hebben mij niet nodig. Zonder mij en mijn depressieve opmerkingen en reacties was dit topic veel vrolijker geweest.

*buiging*
Er ging wat mis met het plaatsen van de reactie, dus ik hoop dat het leesbaar is.
@Pin

Voor mensen als mijn oma en vader zou het heel schokkend zijn als ik zelfmoord pleeg denk ik. Voor mijn moeder ook, maar die zegt dat ik mijn "zogezegde depressie" gebruik om niet op schooluitstappen te moeten. Ze denkt dat ik alles verzin als excuus om geen dingen te moeten doen die ik niet leuk vind.

Laatst bij mijn psychiater had ik bijna naar die buddy's waar we het eerder over hadden gevraagd. Het probleem is dat, als ik iets zeg of vraag dat niets te maken heeft met waar de psychiater of mijn moeder over bezig is, ik meteen het gezaag krijg dat dat "typisch autistisch" is, aangezien ik niet bij de essentie blijf. Dat de hele tijd te horen krijgen zorgt ervoor dat ik helemaal niets meer wil zeggen.

Volgens mijn moeder saboteer ik de sessies bij de psychiater, omdat ik niet meewerk. Ik wil wel meewerken, maar na twee zinnen krijg ik dan weer de "dat is typisch autistisch omdat..." en daar word ik zo moe van.

@Sisilivaina del Rose

Inderdaad, we hebben het al eens over het Aokigahara bos gehad. Zorg dat ik jullie daar nooit zie, got it?! ;)

Ik zou jullie ook heel erg missen. Wat ga ik doen als ik van het forum moet, en dus mijn enige steun verlies?

@Cisum

Het is heel lief wat je allemaal zegt, en het helpt me zeker.

@SportFreak

Ja, misschien wel. Goede quote trouwens, bedankt.

*buiging* aan iedereen, en een fijne dag
Nu voel ik me zo schuldig dat ik die psychiater zo slecht doe lijken. Ik ben ervan overtuigd dat het een goede psychiater is, alleen niet voor mij. Ik heb iemand nodig die luistert en mij laat uitpraten, en niet meteen diagnoses in mijn gezicht slingert. Misschien zijn andere mensen met die aanpak geholpen, maar ik niet.

Dat had ik niet van je vader verwacht. Als ik aan 'Pins vader' denk, denk ik aan meneer Cactus, met die sombrero. Dan associeer ik jouw vader met een gezellige man, eventueel met sombrero, die begrijpt dat bepaalde dingen voor sommigen moeilijker zijn dan voor anderen. Gooi anders die 700 decimalen van pi in zijn gezicht om hem wakker te schudden.

Dat onbegrip, ik kan er niet tegen. Op school zie ik dat ook. Dan wordt er gelachen als iemand een spelfout maakt, terwijl iedereen weet dat die persoon dyslectie heeft. Elke keer om een spelfout lachen is heel ontmoedigend voor die persoon, maar dat zien sommigen niet in.

Trouwens, je nieuwe handtekening, 'How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard' van Winnie the Pooh vind ik een hele goede. *buiging*

Ik zal proberen mijn moed te verzamelen om over de buddy's en groepstherapie te beginnen. Waarschijnlijk zal hij die buddy's "autistisch" vinden, omdat het aan mij zou liggen dat ik niet in staat ben spontaan vrienden te maken, maar goed. Misschien kan hij me in contact brengen met zo'n buddy, en dan is dat zijn gezaag wel waard.

Bedankt voor het blijven reageren, de steun, alles. *buiging*
Soms zeg ik mezelf dat ik blij moet zijn als iemand een depressie niet begrijpt, aangezien die persoon waarschijnlijk gespaard is gebleven van een depressie.

Inderdaad, ik heb jullie. Daar ben ik heel dankbaar om 🙂

Ik ga mijn koppigheid laten spelen en ondanks vervelende opmerkingen naar die buddy’s vragen. Eind augustus heb ik nog een afspraak.

Ook een fijne dag / avond aan iedereen die dit leest
Ik moet echt met iemand gaan praten.

Ik wil graag eens met de KinderTelefoon of 113 praten, maar ben bang dat ik niet uit mijn woorden kom, en de tijd van een hulpverlener verspil, die beter gebruikt kan worden voor het helpen van iemand anders. Best hypocriet, aangezien ik de tijd van mijn psychiater verspil, aangezien ik daar ook nooit een nuttig woord weet te zeggen.

Eind augustus heb ik een afspraak met mijn psychiater. Dan zou ik het graag hebben over wat er écht in mij omgaat, maar ik zie volgende situatie al komen:
Psychiater: Dus, 100Divergent11, bijna weer school, hoe gaat het?
Ik: Bwa. Niet zo goed.
Psychiater: Dat komt omdat je ertegen opkijkt om naar school te gaan, omdat je dan gedwongen wordt sociaal te zijn, en dat is nu typisch voor jouw autisme.
Ik: Nee, ik ga niet graag naar school omdat ik genegeerd en beledigd word.
Psychiater: Dat zit in je hoofd hoor. Dat is helemaal niet zo. Dat is je autisme.
Ik: Soms denk ik aan zelfmoord.
Psychiater: Ja ja ok. Dus school. Zie je dat wat zitten?
Ik: *-* (en dan geef ik het op, en ga ik mee in zijn schoolpraatjes)

Pfff, ik ben het nogal zat. Altijd die spottende toon als er over of tegen mij gepraat wordt. Soms vraag ik me af of mijn moeder en psychiater een soort spelletje hebben. Wie vijf keer het woord autist zegt in een gesprek, krijgt een punt. Wie na drie sessies tien punten heeft, wint. Woehoeh.

Ik zie niet in hoe iemand mij ooit leuk of interessant gaat vinden. Mensen waarvan ik dacht dat ze goede vrienden waren, vinden me uiteindelijk toch niet leuk genoeg, of vinden beter. Misschien ben ik te autistisch om te functioneren, en heb ik het gewoon niet door.

Ik heb een uitgewerkt zelfmoordplan in mijn hoofd zitten, zo uitgewerkt dat het er bijna romantisch begint uit te zien. Net een mooi ritueeltje. Het heeft iets van troost in zich.
Konnichiwa

Bedankt voor jullie superlieve reacties. Elke keer weer.

Eigenlijk heb ik alleen nog domme dingen gedaan. Ik heb nog geen goed moment gevonden om contact op te nemen met de KinderTelefoon of 113. Ik weet niet meer wat ik moet zeggen. Wat zorgt er ook weer voor dat ik me zo slecht voel? Ik ga eens een lijstje maken denk ik. Misschien kan ik met dat lijstje ook naar mijn psychiater.

Eergisterenavond voelde ik me zo slecht, dat ik een oude gewoonte die ik iedereen afraad weer opgenomen heb. Ik heb niet gesneden, maar een beetje gekrast. Er ging vanalles door mijn hoofd, ik kon er niet van slapen, en toen de onrust en nare gevoelens te erg werden, heb ik een scherp voorwerp gepakt. Daarna ging het even beter, maar het is natuurlijk de oplossing niet.

Jullie steun is heel lief. *knuffel terug aan jullie en iedereen errond*

Dan konden we jou kennis laten maken met al die mensen in onze omgeving die jou ook waarderen om wie je bent

Dat is heel lief. Waarschijnlijk zitten die mensen goed bij jullie, want jullie kunnen ze vast veel gelukkiger maken dan dat ik dat ooit zou kunnen.

Het handige aan dat tennisding is dat je er alleen ook tegen kan slaan. Een goed ding voor eenzame schepsels als ik.

*buiging*
Bereik in het natuurgebied is best mogelijk. Ik kom er net vandaan, maar zal de volgende keer checken of ik er bereik heb. Helemaal geen domme opmerking dus. Jouw opmerkingen zijn nooit dom.

Welk gevoel probeerde je weg te drijven of te creëren?

Ik wilde het gevoel van een teleurstelling zonder toekomst te zijn, het verdriet, de frustratie, de boosheid, de onmacht, de onbegrepenheid, en nog wat, kwijt.

Ik denk eraan Aikido of Karate te gaan doen. Moet ik nog wel een vereniging vinden.

Die Winnie the Pooh quotes zijn geweldig. Winnie the Pooh zelf is ook enorm knuffelbaar, niet?

In de tussentijd heb ik een soort van ruzie met mijn moeder gehad. Het ging over dat ik niets doe met mijn leven, dat mijn leeftijdsgenoten met vrienden weggaan of op vakantie, of een vakantiejob doen, en ik alleen lui naar Youtube kijk (zo veel Youtube kijk ik niet, meestal zit ik hier).

Anyway, bedankt voor je reactie.

*Winnie the Pooh-hug*
*buiging*
Het ding met mijn moeder is, dat ze over dingen praat op een bepaalde manier waardoor ze minder leuk lijken. Ik had zo bijvoorbeeld eens gezegd dat ik graag iets met Japan zou gaan studeren, waarover ik wat had opgezocht, en dat ik voor mijn studie drie maanden naar Japan mocht. Ik helemaal enthousiast, maar mijn moeder zei iets van: 'Haha, jij komt de deur nog niet uit, wat ga jij in Japan doen.' Echt op zo'n neerhalende toon.

Soms zegt ze tegen mij: 'Jij gaat nu dit doen, en als je dat doet, zullen we heel trots op je zijn.' Ik doe dat dan, en als ik dat gedaan hebt, volgt de klassieke: 'Ok, maar dat stelde niet veel voor. Doe nu dit.'
En zo is het nooit goed genoeg.

Die Winnie the Pooh quotes, ik kan ze wel knuffelen (ik kan jou wel knuffelen). Bedankt voor je reactie. Deze namiddag ben ik alleen thuis, dus misschien vind ik dan een goed moment om met de KinderTelefoon of 113 te chatten (bellen vind ik eng).
Ik heb met de KinderTelefoon gechat. Een heel fijn gesprek met een lieve moderator. Hij / zij (geen idee) heeft me aangeraden 113 te contacteren, en eens langs de huisarts te gaan. Echt een lieve moderator. Op het einde heb ik afgesloten met iets als 'ik kan u wel een knuffel geven' en ik kreeg een knuffel terug.

Bellen vind ik eng. Dat is met stemmen enzo. Bij chatten kan ik langer nadenken over mijn antwoorden en formuleringen.

Verder heb ik opgezocht of er Aikidoclubs bij mij in de buurt zijn. Ik had een club gevonden op een kwartiertje fietsen van mij vandaan, ik bezoek de site, de filosofie van de dojo (zo noemt een plek waar je een Japanse gevechtssport beoefent) vond ik bij me passen, het leek allemaal geweldig, en dan zie ik dat de lessen voor mijn leeftijdscategorie tijdelijk zijn stopgezet. *zucht*
Verder zoeken dus. En die site in de gaten houden, want wie weet worden die lessen weer ingelast.

Daarna ben ik gaan zoeken naar Aikidoclubs in de stad waar ik waarschijnlijk ga studeren, aangezien ik dit jaar aan mijn laatste jaar middelbaar begin. Was best grappig, toen ik me realiseerde met toekomstplannen bezig te zijn, die de dood niet inhielden.

Voor wie niet echt een beeld heeft van Aikido, heb ik een leuk filmpje uitgezocht.
Aikido betekent 'The Way of Harmonious Energy'. Hoe mooi is dat. In mijn research was ik een beetje afgedwaald, en ben ik te weten gekomen dat er een paard rondloopt met die naam. Best cool eigenlijk, en passend (en totaal irrelevant).

Wat ik een nadeel vind aan het Nederlands, is dat je in het woord 'gevechtssport' het woord kunst niet hoort. In het Engels heb je 'Martial Arts', waar die 'art' in terugkomt. Dat vind ik best mooi aan het Engels.
Maar anyway, dat is een persoonlijk dingetje. Als ik dat aan mijn psychiater zeg, krijg ik sowieso de 'dat is een detail waar alleen jij met je autistisch brein op let, want het is de essentie niet'.

Waar ik me aan stoor bij mijn moeder, is de manier waarop ze dingen vraagt. Vaak zegt ze 'Jij doet de afwas', terwijl, als ik iets van iemand zou vragen, ik 'Help je met de afwas?' zou zeggen. Dat is een klein dingetje, maar het maakt een verschil voor mij. Als ik op een nare toon aangesproken word, heb ik al een stuk minder zin aan een taak te beginnen.

Hoe gaat het met je bonsaiboom?

Ondanks de warmte, uitstekend. Mooie groene blaadjes, sterke stam. Ik heb al wat uitstekende takjes bijgeknipt, zodat de boom er netjes blijft uitzien.

Hey, @M en Ms, gezellige lunch. Als bedankje voor de gezelligheid kunnen we allemaal samen naar een theeceremonie, als spirituele voorbereiding op een basketbalmatch (ben ik megaslecht in, maar is fun, right?), om dan ontspannen naar de opnames van @Asy Silivana's film te vertrekken.

@Asy Silivana
Alleen zitten jullie nu als een soort schimmige figuren in mijn hoofd.

No worries. Ikzelf zit als schimmige figuur in mijn eigen hoofd.

Je denkt eraan judo te beginnen? Doen. Echt, doen. Judo betekent letterlijk 'The Way of Adaptability / Flexibility'. Die skills komen sowieso van pas bij het acteren.

Winnie The Pooh merchandise? Knuffelbare geniale quotes in een mooi boek? Geweldig.

Ik ben de laatste tijd zo veel met andere dingen bezig geweest ( vooral problemen )

Aw 😞 Ik hoop dat Winnie The Pooh en het forum je kunnen helpen en steunen.

Ik heb niet bij alles namen gezet, want het is voor iedereen, behalve bepaalde stukjes, die aansluiten bij een bepaald deel van een reactie, maar jullie snappen het wel denk ik. Zo bedankt voor de lieve reacties. Ik heb het gevoel dat ik onaanvaardbaar veel van jullie tijd opeis, maar toch, bedankt. Arigatou gozaimasu.

*buiging*
@Asy Silivana

Fijn van je mooie bonsai boompje, mijn virtuele plantjes leven ook nog steeds!

Yes, goed bezig. Niet vergeten voldoende water te geven in deze warme dagen.

Ik ga ook eens kijken welke verdedigingssport ik wil gaan beoefenen

Je kan kijken wat je in de gevechtssport zoekt. Als je voor zelfverdediging traint, is Taekwondo een goede optie. Kungfu is een goede vorm van meditatie. Bij Kendo is precisie en timing heel belangrijk.

Bedankt voor je reactie, *buiging*

@Pin

Volgens mij ligt de essentie bij de Martial Arts meer bij de 'kunst' dan bij de 'sport'. Vandaar dat de Engelse vertaling me beter ligt.

Ik heb misschien een andere dojo van dezelfde vereniging gevonden. Daar ga ik een mailtje naar sturen denk ik. Vind ik best eng, maar ja, anders kom ik ook niet vooruit. Als het daar niet kan, heb ik nog een andere dojo gevonden. Daar kan ik Karate volgen en geen Aikido, maar Karate lijkt me ook best leuk.

Haha, op een dag dat ik de moed heb kan ik dat zo vragen van de afwas. Goed plan :)

Bedankt voor je reactie, *buiging*

@MightyAnoniem

Bedankt voor je superlieve reactie. Ik heb je met plezier geholpen.
Wat vooral eng is, is dat ik, door mijn woonplaats, waar ik verder vaag over blijf, aan een taalgrens woon. Ik spreek de taal die de meesten hier spreken, niet / amper. Daarom ben ik van plan de mail in het Engels te schrijven, ook al is dat niet de taal waarin de site geschreven is. Ook de lessen worden in die taal gegeven, maar dat is nog niet zo'n ramp denk ik. Het is vooral dat ik in die mail duidelijk wil kunnen zijn, en het daarom in het Engels doe.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe je zo'n formele mail opstelt, en hoe ik alles duidelijk en correct kan formuleren. Best stresserend, maar komt vast goed :?

Fijne dag, *buiging*
Die mail komt wel goed denk ik. Het is vooral dat ik bang ben dat ze het vervelend gaan vinden dat ik in het Engels schrijf, en niet in de taal waarin de lessen gegeven worden.
Ik heb een mail opgesteld, maar nog niet verzonden. Het was een hele zoektocht, maar ik denk dat ik een dojo in mijn buurt heb gevonden waar ze aikido geven. Op de site heb ik de openingsuren bekeken, maar op een andere, algemenere site, verschillen die openingsuren met een halfuurtje, dus dat moet ik goed navragen. Zelfs het e-mailadres in verschillend. Ik zal naar één e-mailadres een mailtje sturen, en afwachten of er reactie komt.

Best ingewikkeld. Verschillende dojo's zijn verbonden omdat ze bij een gemeenschap zitten, maar zijn dan toch weer onafhankelijk. In sommige dojo's worden verschillende gevechtssporten gegeven.

Ik heb in de mail uitgelegd dat de lessen in die taal volgen geen probleem zou moeten zijn, maar dat ik het belangrijk vond dat ik in de mail duidelijk kon verwoorden wat ik bedoelde.

Of zijn het een soort van onafhankelijke sportscholen, die alleen onder dezelfde naam bekend zijn en hebben ze verder niks met elkaar te maken?

Ze lijken verbonden te zijn, maar sommige onder een andere vereniging. Er zijn leraren die bij beide verenigingen lesgeven. Een beetje verwarrend allemaal.

Begrijp ik het goed dat ze in die anderstalige sportschool sws wel Aikido geven? En dat je daarom contact met die sportschool op wilt nemen?

Er zijn geen Nederlandstalige dojo's in mijn buurt. Dat komt door die taalgrens. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze wat Japanse termen gebruiken :8 Inderdaad, 'sensei' zou de goede term zijn voor leraar.

Ik heb opgezocht hoe je een formele mail in het Engels schrijft, en denk dat ik een duidelijke mail heb nu. Bedankt voor de tips 🙂
Nu nog de moed verzamelen het mailtje te versturen.

Als het een vereniging is die een probleem heeft met anderstaligen, dan zou me dat verbazen en dat zou ook niet echt passen in de filosofie van al die “Martial Arts” lessen die ze geven. Dus dan zou je je af kunnen vragen of het sws wel een geschikte vereniging is.

Goed punt. Als het goed is, kan ik eerst een proefles volgen.

Bedankt voor jullie reacties 🙂
Ik weet niet of ik hier ook wat mag neerzetten. Ik heb 100Divergent11 immers niet lang gekend. Maar ik zag wel dat ze evht heel veel reacties had geplaatst en dat in 2 jaar. Zowat al haar reacties waren echt heel mooi en goed en er zat altijd wel een klein iets in wat je zelf nog niet wist. Iets wat je kon leren van haar. Heb ik opgemaakt uit de reacties die ik van haar had gelezen.

En wat Mr. S zegt dat die ergens aan dacht. Maar dat het beter was om het stil te houden.. Ik denk dat ik wel weet waar je het over hebt. En ik vind het wel grappig als je het eenmaal opmerkt. Maar ik ben het met je eens laten we het maar zo houden.

Ik heb niet het hele topic van haar gelezen maar ze had het erg moeilijk en ze had ups en downs en dan vind ik ht toch goed dat ze altijd iedereen wou helpen.

Ze heeft een goede keuze gemaakt. En ik denk dt ze nu ook wel meer rust heeft. Dat ze meer voor zichzelf kan zorgen en niet constant voor anderen.

(als je dit leest)

Heel veel sterkte en het komt vast wel weer goed!

^
Future
Geen idee wat ik moet zeggen, maar: wow.

Wederom een toonbeeld van de goede mensen die hier te vinden zijn.
Jammer genoeg zal @100Divergent11 daar geen onderdeel meer van zijn.

Soms is het wel tijd om dit forum achter te laten.
Dat moment zal er voor iedereen komen , vrees ik.
Gelukkig staan al haar reacties er nog, dus haar wijsheid en behulpzaamheid zal worden vereeuwigd in het forum.
Hoi 100divergent11!

Al maak je 20 topics aan op dezelfde dag, dat is je goed recht. Don't worry!

Dat is altijd jammer hè, wanneer mensen zeggen dat je alles fout doet, maar ze niks concreets weten. Dat doet me eigenlijk een beetje denken aan mezelf betreft kritiek op mezelf... :8
Ik denk ook niet dat men altijd wilt dat je je verbetert. Mensen die dit zeggen hebben meestal kritiek op alles, wat je ook doet (zoals je al zei). Wat je ook probeert, het is dus nooit goed helaas. Dit probleem ligt meestal bij de ander en niet bij jou.

Ik snap dat je aan deze theorie begint te twijfelen, zodra iedereen in je omgeving deze vervelende gewoonte begint te krijgen. Ik zit te zoeken naar een andere oorzaak dan dat het aan jou ligt, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het aan jou ligt. "...dat ik er niet ben voor anderen..." Je doet hier niks anders, ik kan me niet voorstellen dat je zo niet bent in real life.

Ik denk dat je echt de zondebok bent. Ik snap alleen niet waarom. Je verdient het echt niet.

Dat autist tegenwoordig als een scheldwoord wordt gezien, is iets waar ik ook niet tegen kan. Ik zeg er vrijwel altijd iets van, maar ja, dat kan niet in een omgeving waar men niet weet van mijn autisme. Is effectief autisme weer iets anders dan 'normaal' autisme? Volgens de nieuwe dsm is het namelijk allemaal 'ASS' (Autisme Spectrum Stoornis) geworden.

Waar er bij mij een alarmbelletje gaat rinkelen, is bij het gedeelte waarbij je beschrijft dat je de dood eigenlijk zo erg nog niet vindt. Hoop is iets heel sterks en is waarschijnlijk de sterkste emotie (kun je dit een emotie noemen?). Echter is hoop ook niet eindeloos.
Je hoopt dat je er op een dag bijhoort en ik weet vrijwel zeker dat je dat gaat lukken. Nu ben je nog heel erg afhankelijk van mensen, maar zodra je gaat studeren richt je je eigen omgeving in en kies je zelf met wie je te maken hebt. Wat je daar nu aan hebt, tja, ik denk helaas alleen weer die hoop...

Hoe staat het nu met je psycholoog? Ben je al gewisseld van psycholoog? Zo niet, dan zou ik hier echt vaart achter zetten. Maak dan maar gebruik van de situatie, je doet blijkbaar toch alles fout, dus dan kun je dit ook wel fout doen. Gewoon niet meer gaan, net zo lang tot je iemand anders hebt.

Wat je nu kunt doen is denk ik de leuke dingen in je leven uitbreiden. Dingen met vrienden doen en ontspannen.
Als ik gek word van mijn gedachten, ga ik altijd verhaaltjes bedenken in mijn hoofd. Uitzetten kan ik mijn hoofd niet, dus dan maar afleiden.

Nou ja, ik hoop dat mijn bericht ondanks alles toch iets geholpen heeft en aarzel niet om nog eens hulp te vragen als je dat nodig hebt!

Gr. Pin
Hey,

Ik lees het bericht van @M&M's door en ik bedenk me dat ik nog iets was vergeten in mijn bericht! 😳 Komt ie:

Je zegt dat je jezelf hypocriet vindt betreft de reacties op het forum. Jij wilt eigenlijk (soort van) dood, maar tegelijk vertel je anderen dat ze het waard zijn te blijven leven. Ik zit hier zelf ook echt zó erg mee. Ik heb zo veel problemen, waaronder een geweldige depressie die alle levenslust uit mijn lichaam zuigt en toch zeg ik dat mensen geen zelfmoord moeten plegen en die dingen. Ik zeg alles wat ik zelf niet doe, maar wel zou moeten doen. En daar heb je hem dan gelijk ook: ...maar wel zou moeten doen. De dingen die je tegen anderen zegt zijn niet onwaar. Het zijn gewoon dingen die jij hen toewenst, maar jezelf ook zou moeten toewensen. Als je je been hebt gebroken tijdens je hardlooptraining (altijd een mooie vergelijking) en dus out of running bent, mag je je vrienden toch wel hardlooptips geven, ook al kun je zelf even niet hardlopen? Dus voel je er vooral niet slecht over. Je verkoopt namelijk geen onzin. Sterker nog, ik vind juist dat het de reactie beter maakt, omdat juist jij weet dat dat is wat diegene nodig heeft, omdat je in hetzelfde schuitje zit.

En even voor de duidelijkheid; Jij bent zo'n persoon die het verdient te leven, zo'n goed persoon, maar iemand die dat zelf niet kan zien. Waarom ik dat weet? Als je deze prestaties op het forum klaarspeelt, móét je wel zo'n iemand zijn!

@M&M's
Hall of Fame is inderdaad een mooi liedje. Ik kan hem bijna helemaal op de piano. Ik vind die versie ook mooier. Het is alleen maar pianomuziek, dus ik kan de prikkels dan beter verwerken en dan raak ik pas na 2x luisteren overprikkeld ipv 1x luisteren. Dus ja, vooruitgang haha. Ik kan hem helaas niet delen, want het is een mp4 bestand die ik zelf online hebt geknutseld (bladmuziek van online in een programmaatje gegooid). Ik ga anders vandaag nog even kijken naar de mogelijkheden. In ieder geval bedankt voor het compliment. Ik wil hem ook graag teruggeven, want jij bent de laatste tijd ook flink door de sh*t gegaan, maar ondanks alles ben je altijd vrolijk en positief! Dat is iets wat ik alleen maar kan bewonderen!

Gr. Pin
Hey,

Met die psych, moet je het ook 'gewoon' doen en niet vragen. Je bent 16, je ouders hebben niks te zeggen over wie wanneer hoe wat waar en of je een psycholoog ziet. Dat bepaal jij . Ik snap dat je dit lastig vindt, maar jij hebt echt het laatste woord. Je had toch een email? Mail hem. Is er een telefoonnummer? Bel hem. Zeg het des noods de volgende keer als je hem ziet. Echt waar, dit is zo belangrijk!

Ik zou een keer met je vrienden praten en vragen wat er aan de hand is. Misschien is er namelijk niks aan de hand en denk je alleen dat ze afstandelijk doen, omdat dit in jouw zelfbeeld past. (Jij denkt dat mensen jou altijd moeten hebben, wat waar lijkt te zijn en daarom ga je dit ook denken in situaties waar dit niet zo is. Dat is een theorie van me.)

Bedankt voor je complimenten. Ik hoop ook dat m'n depressie ooit weer terug gaat naar het gat waar het vandaan kwam.

Ik kan noten lezen, ik kan toetsen indrukken en daar houdt het ook wel een beetje op. Ik kan bijvoorbeeld ook niet de pedalen gebruiken. Dus mijn piano skils overschat je nu enorm. (Ik heb ook geen les (gehad), dus ja.) Ik doe trouwens ook al 2 jaar over dat liedje omdat ik nooit oefen haha.
@Air, ik zal eens kijken naar agnes obel! Triest is vaak juist mooi vind ik!

Als het wat vroeger zou zijn, zou ik ook zeggen dat ik paaseieren ga eten, maar ik heb er al te veel op en ga zo eten, dus dat wordt 'm niet meer ;)

Nog een fijn Pasen mensen,
Gr. Pin
@Air, je bent inderdaad nooit te oud om paaseieren te zoeken en zoals @100divergent11 zei gelukkig ook nooit te oud om ze te eten 🆒

Ik denk dat dat mailtje sturen weer zo'n gevalletje 'niet te veel nadenken, maar gewoon doen' is. Al snap ik dat je natuurlijk wel moet nadenken over wat en hoe je het gaat zeggen.

Dat van je knuffels vind ik helemaal niet raar. Ik heb heel veel knuffels en ik ben hartstikke blij met ze. Ik heb ook zo'n hele grote waarin ik me altijd 'verstop' als ik me rot voel of als ik overprikkeld ben (= vaak). Ik heb een jaar geleden ofzo ook veel knuffels weggegeven aan het goede doel en achteraf heb ik heel veel spijt dat van eentje die ik heb weggedaan. Bewaar ze lekker als ze veel voor je betekenen. Des noods staan ze allemaal op je bed! Als het belangrijk voor je is, moet je je niks van je ouders aantreken.

Bij het verhuizen ontdek je altijd veel dingen waarvan je niet meer wist dat je ze had. Veel kan er dan ook weg, dus ik denk dat dat wel goed komt.

Ik vind het wel goed dat je niet onder groepsdruk lijdt (onbewust iedereen waarschijnlijk wel, maar goed). Je moet jezelf altijd trouw blijven!
Dat meisje, is zij niet toevallig aardig? :8
Je kunt het altijd proberen aan te snijden op een ander moment en anders wacht je eventjes tot het wat weg is gezakt. Als het je vrienden zijn, komt het vast wel goed.

Gr. Pin
Oké, lekker dan. Dat is een goede vriendin... Ik snap echt niet wat er mis is met al die mensen. Jij bent hartstikke lief, aardig, behulpzaam, origineel en vindingrijk!

Het is altijd jammer dat dit soort dingen je humeur dan vernielen. Meer paaseitjes eten dan maar? Van de endorfine in chocolade voel je je vast beter! ;)

Een ticket naar de maan of een enkeltje onderwereld, dat klinkt gezellig! Je kunt dan de trein nemen naar station verdoemenis en overstappen op de sprinter richting ruimtestation de hel. Die verkopen tickets richting de maan met een tussenstop in de onderwereld ;)

Ik denk niet dat mensen hier terecht komen hoor. Of heb je ze verteld dat je hier een account hebt? Anders zou ik me niet zo veel zorgen maken hoor!

Ik hoop toch in ieder geval dat iemand uit je vriendengroepje zijn hersenen niet is verloren. Zijn er anderen die nog normaal tegen je doen?

Verder nog: Ben je niet blij? Eet een paasei! Ben je sip? Gebruik dan discodip. Ik wil je graag opbeuren, dus ik hoop dat dat gaat gebeuren. Door dit kleine en slechte gedichtje. Maar het ontsteekt hopelijk wel een klein lichtje.

Meer heb ik ook niet in petto vrees ik hihi.

Slaap lekker!
Gr. Pin
Blij dat het heeft geholpen @100divergent11 en @asy silivana! :)

Dat die mensen al goede vrienden hebben, betekent niet dat er niet nog één bij kan! Ga anders het gesprek met hen aan en kijk waar dat op uitloopt.

Gr. Pin
Hoi,

Ben ik weer :8

Ik vind dat je helemaal geen raar kind was. Ik vind het zelfs heel knap hoe je omging met je dwangstoornis. Misschien besef je het niet of heb je het nooit zo gevoeld, maar je had er zeer zeker een mate van controle over en dat is alleen maar bewonderenswaardig. Jij had alleen maar handelingen als je alleen was (en dan ontplofte wel de bom, maar goed). Je had ze niet in het bijzijn van anderen. Zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik ook een dwangstoornis gehad. Ik betrok op gegeven moment mijn ouders in mijn handelingen en mijn omgeving had eigenlijk ook zwaar te lijden onder mijn dwang, dus ik vind het best knap van je dat je het voor jezelf hebt weten te houden, of dit nu een goed ding of een slecht ding is. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je er dus meer controle over had dan je zelf realiseerde. Ook heb je het zelf weer opgelost, dus erg knap! :$

Zoals je die klasgenoten beschrijft, klinkt het allereerst alsof ze je gebruiken en dan vind ik best gemeen. Misschien moet je ze dat filmpje sturen wat je in het topic van @M en Ms had gestuurd (dit was jouw reactie). Ik denk dat dat wel leuk zou zijn haha.
Verder klinkt het ook alsof zij degenen zijn met problemen en niet jij... Als het allereerst in je omkomt om zo lelijk te doen tegen iemand, zit er toch wel ergens een draadje los en verder, nou ja, ze kunnen hun hersenen beter gebruiken om een normale woordenschat aan te leggen (dan hebben ze jouw schoolwerk ook niet meer nodig) in plaats van het vol te proppen met scheldwoorden. Zeker niet efficiënt van ze.

Vervelend dat je opeens deze problemen hebt met slapen. Mijn slaap is vaak het enige vredige momentje van de dag. Ik merk wel dat als ik een drukke dag heb gehad, ik altijd wilde dromen heb. Meestal droom ik waar ik nog aan dacht vlak voor ik ging slapen. Je kunt je hoofd dus vol stoppen met leuke dingen vlak voor je gaat slapen, zodat je daar hopelijk over droomt (?). Alleen moet je dan wel weer oppassen dat je hoofd niet té vol raakt, anders kun je weer niet in slaap komen...

Ik vind het wel mooi hoe je ontspanning kunt vinden in muziek :)

Dat je details opmerkt is iets van je autisme. Ik vind het zelf altijd wel leuk. Ik vind het alleen wat minder leuk als ik het grote geheel over het hoofd zie, omdat ik de details te interessant vind, maar dat gaat alweer stukken beter.

Uit je nachtmerries kan ik opzich wel iets positiefs opmaken. Namelijk dat jij schrikt en bang bent voor de dood. Ja, je pleegt regelmatig zelfmoord in je dromen, maar je wordt geschrokken wakker en je bestempelt ze als 'nachtmerrie'. Als ik in mijn dromen zelfmoord pleeg, zou ik dat een mooie droom vinden, zo graag wil ik dood. In je dromen zie je regelmatig terugkomen dat je bang bent om te sterven (in anderen wat minder, maar goed, das een detail), Dat kun je in je achterhoofd houden. Zo gestoord is je onderbewustzijn dus ook nog net weer niet. Ik zou het trouwens liever bestempelen als 'fantasie'. Dat klinkt dan al weer een stuk beter en is eigenlijk ook wel een compliment. Een levendige fantasie is eigenlijk wel iets leuks :)

Gr. Pin
Hoihoi,

Wauw, ik vind het echt heel erg knap van je dat je die brief hebt geschreven! Gelukkig heeft het goed uitgepakt, dat is dan ten minste 1 puntje op de positieve lijst :)

Een leeg gevoel. Dat lijkt me ergens wel lekker, want dan kun je je ook niet k*t voelen, maar ook wel weer eng, want je kunt je inderdaad ook niet vrolijk voelen. Kun je jezelf misschien fysiek uitdagen om iets te voelen? En nee, dan doel ik niet op zelfbeschadiging, maar op sporten en dergelijken. Mij helpt het altijd om te gaan sporten om me beter te voelen. Eerst moet ik wel door de sleur ervoor heen, maar als ik klaar ben en tijdens voel ik me wel best goed.

Ik vind die 'vriendin' van jou echt gemeen. Ik denk dat je beter met haar kan breken dan bij haar kan blijven. Zij doet je mentaal alleen maar meer pijn. Ik denk dat zij ook de oorzaak is dat je geen vrienden hebt. Het kan namelijk niet aan jou liggen, je lijkt me echt een geweldig persoon! Dat zeg ik niet om je op te vrolijken, maar omdat ik het meen. Als ik jou in mijn leven zou hebben, zou ik je koesteren en net zo goed behandelen als jij doet bij anderen, want dat verdien je dubbel en dwars!

Ik vind jouw reacties nog steeds erg positief hoor! (Behalve deze dan :P) Ondanks alles ga je hier gewoon door en daar heb ik best wel veel respect voor! Ik weet uit ervaring dat dat nog best lastig is.

Hoe gaat het met de scheiding van je ouders en jouw gemoedstoestand daar omheen?

Nog een paar uurtjes en dan kun je weer slapen 😳 (vind ik altijd lekker :8) Zet 'm op! Je kan het! Ik geloof in je! (Ik voel me nu net zo'n tomtom. Mijn vader had een tomtom die zo op het einde zei "Goed zo! Zie je wel dat je het kunt!" Echt mooi haha. Dus nu speel ik dat even voor jou :8)

Groetjes Pin

Reageer