Skip to main content

Het is te veel


Hallo allemaal,

Ik heb vandaag samen met mijn ouders een gesprek gehad met hulpverlening. Dat heb ik namelijk nodig voor mijn thuissituatie. (Ik had vandaag dus geen school) Het ging over hoe wij als gezin het wat gezelliger kunnen maken. Ik vond het best wel spannend. Het was zonder mijn broertje, want het staat op mijn naam. 

Ik vind het gewoon allemaal even te veel. Eerst krijg ik te horen dat ik naar TL moet, nu dit.

En dan heb ik ook sinds vorige week nieuwe begeleiders op school.

Het is al de zoveelste begeleiding! Ik ben het gewoon zat!

Dit wou ik even kwijt.

Liefs @NoahLovesYou 

115 reacties

Fijn dat je een rustige dag hebt gehad. Jammer van de onvoldoende maar dat kan gebeuren. Iedereen heeft wel eens een minder cijfer. Dat is niks om je voor te schamen.

Ik kwam deze site tegen met wat tips voor faalangst. Misschien heb je er wat aan?

https://psycholoog.nl/blogs/10-tips-wat-te-doen-tegen-faalangst/

Hey @tim16 

Ik denk dat ik er wel iets mee kan. Bedankt voor je tips! 

Morgen heb ik nog een toets voor NaSk (Natuurkunde & Scheikunde). Hopelijk gaat die wel goed.

Liefs @NoahLovesYou 

Ik had een 7.9 op NaSk. Ben daar wel blij mee.

Liefs @NoahLovesYou 

En nog iets. Ik heb gisteren na zoveel tijd weer ruzie gehad met mijn vader. Ik merk wel dat ik eigenlijk vooral ruzie met hem heb. Hij heeft ook pijn gedaan.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @NoahLovesYou!

Dat is een prachtig cijfer daar mag je zeker blij mee zijn!👍 

Wel echt rot dat je weer ruzie hebt gehad met je vader en naar dat hij je ook pijn heeft gedaan.. Hoe gaat het nu met je en hoe is de situatie nu? En heb je ook al tegen je moeder gezegd dat jullie ruzie hebben gehad? Want dat zou ik wel doen het lijkt me goed dat je dit even met je moeder bespreekt zodat ze je kan helpen. 

Liefs van ItsJustMe <3

Hey lieve @ItsJustMe,

Ik reageer iets later. Ik had niet echt tijd voor het forum de laatste 2 dagen.

Ik heb het gisteren verteld tegen mijn moeder. Ze zegt dat ze er mee bezig is.

 

Vannacht had ik net als jou weer nachtmerries en flashbacks van vroeger. Ik droomde over het pesten. Op de 1 of andere manier gaat het steeds over de twee pestkoppen die mij deze trauma's hebben bezorgd.

Het is gewoon vervelend. Gelukkig heb ik het niet zo vaak meer. Ik heb dat als ik deze nachtmerries heb dat ik het verschil tussen realiteit en nep niet kan onderscheiden.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @NoahLovesYou,

Ik reageer iets later. Ik had niet echt tijd voor het forum de laatste 2 dagen.

Mnu hoor!👍

Ik heb het gisteren verteld tegen mijn moeder. Ze zegt dat ze er mee bezig is.

Dat is fijn! Hopelijk kan je moeder je een beetje verder helpen! Hoe gaat het nu eigenlijk met je en is je vader alweer wat rustiger tegen je?

Vannacht had ik net als jou weer nachtmerries en flashbacks van vroeger. Ik droomde over het pesten. Op de 1 of andere manier gaat het steeds over de twee pestkoppen die mij deze trauma's hebben bezorgd.

Aii dat is niet chill.. Begrijp goed hoe dat voelt idd. Wat doe je eigenlijk als je wakker ligt door de nachtmerries of als je flashbacks hebt? Je kan als het in de nacht is misschien een lichtje aandoen en een boekje lezen ofzo om wat rustiger te worden?

Het is gewoon vervelend. Gelukkig heb ik het niet zo vaak meer. Ik heb dat als ik deze nachtmerries heb dat ik het verschil tussen realiteit en nep niet kan onderscheiden.

Dat gevoel herken ik ook wel idd.. Daar heb ik niet echt tips voor sorry😬

Liefs van ItsJustMe <3

Hey lieve @ItsJustMe 

Mijn telefoon doet altijd raar met quote, maar ik ga proberen te reageren.

Heyy @NoahLovesYou,

Ik reageer iets later. Ik had niet echt tijd voor het forum de laatste 2 dagen.

Mnu hoor!👍

Ik heb het gisteren verteld tegen mijn moeder. Ze zegt dat ze er mee bezig is.

Dat is fijn! Hopelijk kan je moeder je een beetje verder helpen! Hoe gaat het nu eigenlijk met je en is je vader alweer wat rustiger tegen je?

Het gaat al wat beter, maar mijn vader vindt dat ik een 'grote mond' heb.

Vannacht had ik net als jou weer nachtmerries en flashbacks van vroeger. Ik droomde over het pesten. Op de 1 of andere manier gaat het steeds over de twee pestkoppen die mij deze trauma's hebben bezorgd.

Aii dat is niet chill.. Begrijp goed hoe dat voelt idd. Wat doe je eigenlijk als je wakker ligt door de nachtmerries of als je flashbacks hebt? Je kan als het in de nacht is misschien een lichtje aandoen en een boekje lezen ofzo om wat rustiger te worden?

Dan denk ik aan iets anders. Best wel lastig eigenlijk.

Het is gewoon vervelend. Gelukkig heb ik het niet zo vaak meer. Ik heb dat als ik deze nachtmerries heb dat ik het verschil tussen realiteit en nep niet kan onderscheiden.

Dat gevoel herken ik ook wel idd.. Daar heb ik niet echt tips voor sorry😬

Wel vervelend ja. Ik weet het ook niet zo goed.

Liefs van ItsJustMe <3

Liefs @NoahLovesYou 

Hey allemaal,

Het is gisteravond weer in de soep gelopen.

Maar deze keer heel erg.

Mijn vader heeft me namelijk in een houdgreep vastgehouden dat mijn hele rug pijn deed. Mijn moeder is deze week niet thuis.

Als jullie het hele verhaal willen horen, vraag het gerust.

Liefs @NoahLovesYou 

Hoi @NoahLovesYou ,

Wat rot voor je. :(

Waarom deed hij dat? Zeg het hele verhaal maar hoor. :)

Hoi sweety, bel de kindertelefoon hierover!  Dit mag echt niet, en dan zo'n lieve jongen ! 😘 Dit is niet eerlijk vind ik.  Ik zou je willen helpen, maar dat kan niet anders dan met een tip.  Het spijt me voor jou dat je dit mee maakt! Bel echt met de kindertelefoon en laat je adviseren wat je kunt doen lieverd! 💗

Sjardy xoxox <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Aaaach jeetje zeg, arme schat 🥺❤️.  Wat naar toch! Wat was er aan de hand ? Ik leef met je mee hoor! 😘😘

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @NoahLovesYou,

Ach wat naar.. Vind het echt zo rot voor je en leef net zoals de anderen met je mee hoor! Dikke virtuel hug van mij!💗

Liefs van mij <3

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie steun. Dat accepteer ik zeer.

 

Op de een of andere manier gaat het bij ons in het gezin altijd mis als m'n moeder er niet is. Zo ook gisteren. 

De sfeer was al wat minder. Mijn broertje en vader waren al een beetje aan het ruziën.

Na het eten mochten we kiezen. Het Jeugdjournaal kijken of home videos op youtube kijken. Daar had mijn broertje zin in, dus deden we dat. Toen de aflevering afgelopen was wou hij er nog 1 kijken. Ik vroeg aan hem of dat wel verstandig was. Dan hoefde mijn vader iig niet boos te worden. Hij zei dat m'n vader al had gezegd dat het mocht, dus keken we de 2e video. Na zo'n 10 minuten kwam mijn vader. Hij zei dat we moesten stoppen en dat we ons niet aan de afspraak hielden. Ik snapte het niet. Ik zei dus ook tegen hem dat mijn broertje had gezegd dat we door mochten kijken. Toen werd hij boos en verdedigde ik me uit angst met mijn buiktasje. Mijn vader dacht dat ik hem wou slaan. Toen heeft hij me dus geslagen. Dat is er gisteren gebeurd.

 

Vanochtend was er ook nog iets gebeurt. 

Wij (ik een mijn broertje) mochten van mijn vader ff muziek luisteren. Na een half uurtje ofzo zat mijn broertje op mijn deur te rommelen. Ik deed de deur open. Ik schrok me rot. Ik zag namelijk dat hij muziek aan had staan en hij maakte foto's van me. 

Mijn vader heeft al met hem gepraat. Ik weet niet waarover. 

 

Ik ben alleen bang dat het straks ook in de soep loopt.

Ik heb al met m'n moeder erover gebeld. Ze zei dat ik maar uit de situatie moet lopen als het mis gaat. Ik ga het proberen.

Bedankt voor jullie steun lieverds,

Groetjes @NoahLovesYou 

 

Hoi lieve Noah,

Wat heftig en rot voor je. :( Super onterecht dat hij dat deed!! En dat kan echt niet… Misschien, als je moeder er weer is, dat jullie het er met zn drieen over kunnen hebben? 

En je broertje, denk je dat hij er slechte bedoelingen mee heeft? Ik ken hem niet, dus moeilijk in te schatten… Het kan ook gewoon als grapje bedoeld zijn.

Hey lieve Jesse,

Wat heftig en rot voor je. :( Super onterecht dat hij dat deed!! En dat kan echt niet… Misschien, als je moeder er weer is, dat jullie het er met zn drieen over kunnen hebben? 

Hij zegt zelf dat het hem spijt en dat hij echt te ver is gegaan. Met mijn moeder praten zal niet lukken. Ze vind dat ze geen mening mag hebben als ze er niet bij is. Ze zegt wel dat ze ermee bezig is.

En je broertje, denk je dat hij er slechte bedoelingen mee heeft? Ik ken hem niet, dus moeilijk in te schatten… Het kan ook gewoon als grapje bedoeld zijn.

Ik denk dat hij denkt dat ik wel door heb wanneer iets een grap is en wanneer niet. Meestal heb ik het wel door, maar door mijn autisme kan ik het niet altijd goed inschatten. Daardoor geloof ik hem soms. Hij moet gewoon nog leren dat dat niet altijd het geval is.

Bedankt voor je lieve reactie. ❤️

Liefs @NoahLovesYou 

Hey lieverds,

Even een update:

Mijn vader, broertje en ik gaan zo naar de bios en achteraf pizza eten. Ik hoop dat het goed gaat.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @NoahLovesYou,

Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het goed is gegaan en hopelijk was het even leuk! Naar welke film zijn jullie eigenlijk geweest? En was de pizza lekker?😋

Liefs, ItsJustMe <3

Hey @ItsJustMe 

Het is best goed gegaan! 

We zijn naar Despicable Me 4/Verschrikkelijke Ikke 4 geweest. (Jammer genoeg in NL, moest van mijn broertje..)

Ik heb iets te veel popcorn en M&M's gegeten waardoor ik maar een halve pizza salami heb gehad.

Gelukkig iets voor lunch morgen.

Een gezellige avond dus. Ik verwacht geen ruzie l, maar wie weet. Ik deel het morgen nog wel als het mis loopt.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Super fijn dat het goed ging en echt fijn dat het gezellig was!! Ik hoop ook dat jullie nu geen ruzie krijgen komt vast goed!🍀💪

Liefs, ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +18

Heb ff wat berichten van gisteren teruggelezen. Wat een gedoe allemaal. Wel fijn dat het uitje naar de bios goed ging. Ik hoop dat jullie die positieve flow een beetje vast kunnen houden.

Hey @ItsJustMe 

Ik hoop dat we geen ruzie hebben vandaag. Morgen komt mijn moeder weer thuis. 

Het was iig gezellig gisteren. Daar ben ik wel blij mee.

Liefs @NoahLovesYou 

Hey @tim16 

Het is inderdaad veel gedoe bij ons thuis.

Mijn ouders zijn zoals er al in dit topic staat bezig om hulp ervoor te krijgen. Ik ben alleen bang dat het niet gaat helpen. Maar dat zijn zorgen voor later.

Ik ben wel blij dat het gezellig was gisteren. De film was leuk.

Ik denk dat die flow wel gaat lukken. Ik ga vandaag gewoon ff dingen op mezelf doen.

Liefs @NoahLovesYou 

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend was heel prettig. Ik heb eigenlijk geen ruzie meer gehad.

Ik zit nu met mijn vader in de auto.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Wat super dat je weekend zo'n prettig weekend hebt gehad @NoahLovesYou! Hopelijk zet deze positieve trend door dat is je namelijk echt heel erg gegund!❤️

Liefs, ItsJustMe <3

Bedankt, @ItsJustMe 

Maar er is weer iets gebeurt. 

Ik had er een topic voor gemaakt, maar die is verwijderd.

 

Laatst had ik in dit topic verteld dat mijn vader alles ziet.

Vandaag had ik hem gevraagd of hij de internet op mijn telefoon aan wou zetten op mijn telefoon.

Toen hij het deed keek ik en zag ik dat hij 'kindertelefoon.nl' had geblokkeerd.

Ik schrok ervan toen ik het las.

Niet veel later ben ik naar boven gegaan naar mijn moeder.

Ik vertelde haar alles over de Kindertelefoon rn dat ik het forum als digitaal dagboek gebruik. Ik vertelde dat mijn vader misschien mee leest.

​​​​​​Ze zei dat ze er mee bezig gaat.

Liefs ​​​​​​@NoahLovesYou 

Reageer