Skip to main content

Het is te veel


Hallo allemaal,

Ik heb vandaag samen met mijn ouders een gesprek gehad met hulpverlening. Dat heb ik namelijk nodig voor mijn thuissituatie. (Ik had vandaag dus geen school) Het ging over hoe wij als gezin het wat gezelliger kunnen maken. Ik vond het best wel spannend. Het was zonder mijn broertje, want het staat op mijn naam. 

Ik vind het gewoon allemaal even te veel. Eerst krijg ik te horen dat ik naar TL moet, nu dit.

En dan heb ik ook sinds vorige week nieuwe begeleiders op school.

Het is al de zoveelste begeleiding! Ik ben het gewoon zat!

Dit wou ik even kwijt.

Liefs @NoahLovesYou 

Heyy lieve @NoahLovesYou,

Sorry voor mijn late reactie ik dacht dat ik al had geantwoord, maar blijkbaar niet😬

Hoe is het nu met je? Gaat het goed tussen jou en je vader en hoe reageerde je moeder eigenlijk op dat je op de kindertelefoon zit? Ik hoop dat het goed gaat met je!🍀

Liefs, ItsJustMe <3


Probeer gelijk mij te doen denk elke dag van "morgen is een nieuwe dag vol keuzes morgen word het beter" probeer zo te denken dat is hoe ik in leven blijf ik heb het zelf ook moeilijk thuis


Hey lieverds,

@ItsJustMe 

Mijn moeder zegt dat mijn vader heeft gezegd dat hij niet kan zien wat ik plaats hier. Dat vind ik wel prettig.

Het gaat nu wel goed in ons gezin.

 

@1992_thunderdome 

Bedankt voor de tip. Ik hou het in m'n hoofd.

 

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. Sorry voor de korte reactie, ik moet ontbijten!

 


Heyy lieve @NoahLovesYou,

Mijn moeder zegt dat mijn vader heeft gezegd dat hij niet kan zien wat ik plaats hier. Dat vind ik wel prettig.

Dat is fijn! Vind het ook echt heel fijn om te lezen dat je moeder je zo helpt en steunt dat is echt heel lief! :)

Het gaat nu wel goed in ons gezin.

Super! Hopelijk blijft het nu goed gaat bij jullie want dat is je echt gegund!❤️

P.S. Sorry voor de korte reactie, ik moet ontbijten!

 

Mnu hopelijk was je ontbijtje lekker!😉

Liefs, ItsJustMe <3


Ik heb nog wel iets dat ik wil toevoegen wat ik gisteren niet heb gedeeld. Ik heb de laatste tijd namelijk dat ik wil weg lopen. Van alles eigenlijk. Ik ben bang dat het nog gevaarlijk voor me kan worden. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ben, dan ken ik de weg en de taal niet. (Gelukkig kan ik wel in het Engels overweg) Dan kan ik nog verdwalen. Dat lijkt me best eng. Als ik namelijk van alles weg wil, dan kan ik niet normaal nadenken en functioneren. Dan wil ik namelijk gewoon weg van alles om me heen. Dat wil ik niet, maar het gebeurt wel. Mijn moeder maakt zich daar ook zorgen om. Heb je misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik eerst even nadenk voordat ik iets doe?

Liefs @NoahLovesYou ❤️


Heyy lieve @NoahLovesYou,

Hey lieve @ItsJustMe!

Mijn moeder zegt dat mijn vader heeft gezegd dat hij niet kan zien wat ik plaats hier. Dat vind ik wel prettig.

Dat is fijn! Vind het ook echt heel fijn om te lezen dat je moeder je zo helpt en steunt dat is echt heel lief! :)

Vind ik ook!

Het gaat nu wel goed in ons gezin.

Super! Hopelijk blijft het nu goed gaat bij jullie want dat is je echt gegund!❤️

P.S. Sorry voor de korte reactie, ik moet ontbijten!

 

Mnu hopelijk was je ontbijtje lekker!😉

Ja hoor!

Liefs, ItsJustMe <3

Bedankt voor je reactie!

Liefs @NoahLovesYou 


Ik ben trouwens ook toegelaten op de toneelschool! Mijn moeder heeft me er laatst mee verrast!

Het is speciaal voor mensen met autisme.

Dat wou ik nog even delen.

Liefs @NoahLovesYou 


Hey lieve @NoahLovesYou ,

Wat fijn!!❤️

Hoop dat je t naar je zin hebt. 🙂 Laat je het nog ff weten?

Liefs.


Hey lieve @Jesse08!

Begin september is het eerste gesprek. Nog even wachten dus. Ik hoop dat er wat mensen op zitten waarmee ik een klik heb. Aangezien sommige mensen met autisme nogal shy en op zichzelf zijn vind ik het wel spannend.

Ik laat het weten als er nieuws is.

Liefs ​​​​​​@NoahLovesYou 


Hoi lieve @NoahLovesYou ,

Snap je angst, maar er zitten vast ook wel mensen die minder verlegen zijn. 

Liefs.


Heyy lieve @NoahLovesYou,

Wat leuk!! Ik hoop dat je het er naar je zin gaat krijgen en hoop ook dat je wat nieuwe mensen gaat ontmoeten! Komt vast wel goed!! Alvast veel plezier!💪❤️

Liefs, ItsJustMe <3


Hey lieve @Jesse08 

Dat denk ik ook wel. Ik ben alleen bang dat mensen van me schrikken als ik druk ben en dat ze me daardoor vervelend vinden. Dat is vaker gebeurd, namelijk.

Ik hoop maar dat ik iemand bind waarmee ik een klik heb.

Liefs @NoahLovesYou 


Hey lieve @ItsJustMe 

Ik hoop ook dat ik leuke mensen ontmoet!

Ik heb er het volledige vertrouwen in.

Liefs @NoahLovesYou 


Ik heb nog wel iets dat ik wil toevoegen wat ik gisteren niet heb gedeeld. Ik heb de laatste tijd namelijk dat ik wil weg lopen. Van alles eigenlijk. Ik ben bang dat het nog gevaarlijk voor me kan worden. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ben, dan ken ik de weg en de taal niet. (Gelukkig kan ik wel in het Engels overweg) Dan kan ik nog verdwalen. Dat lijkt me best eng. Als ik namelijk van alles weg wil, dan kan ik niet normaal nadenken en functioneren. Dan wil ik namelijk gewoon weg van alles om me heen. Dat wil ik niet, maar het gebeurt wel. Mijn moeder maakt zich daar ook zorgen om. Heb je misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik eerst even nadenk voordat ik iets doe?

Liefs @NoahLovesYou ❤️

Hebben jullie hier ook een tip voor het weg lopen? Ik struggle er namelijk best wel mee. 

Liefs @NoahLovesYou 


Hoi lieve @NoahLovesYou ,

Ik weet het niet zo goed… Op zo n moment kan je jezelf denk ik moeilijk gedwingen.

Miss kan je je ouders dit vertellen dat ze er extra op letten? En dat je op vakantie even niet meer alleen bent? 


Hey lieve @Jesse08 

Ik heb het mijn ouders verteld. Ze letten er al op.

Ik struggle er ook mee dat ik eig geen vrienden heb. Ik wil op zo'n moment gewoon weg van de wereld. Soms wil ik ook gewoon dood zijn. 

Ik heb persoonlijk eig nooit zelfmoordgedachten. Maar het komt soms wel voor jammer genoeg.

Liefs @NoahLovesYou 


Heyy @NoahLovesYou,

Ik weet ook niet zo goed wat je tegen die gevoelens kan doen.. Het is iig wel fijn dat je ouders wel een oogje in het zeil houden bij je. Misschien kan je toch proberen om wat afleiding te zoeken als je die gedachtes hebt door bijvoorbeeld muziek te luisteren of zoiets?

Je kan natuurlijk ook een keertje met de KT bellen of chatten hierover als dat je fijn lijkt.. Ik weet wel dat je dat lastig vindt daar hebben we het ook al wel eens over gehad vgm, maar misschien kan je het toch een keer proberen en wie weet vind je het wel heel fijn en helpt het je enorm.. Verder heb ik niet echt tips, maar weet wel dat ik echt met je meeleef en je krijgt een dikke knuffel van mij💗

Liefs, ItsJustMe <3


Knuffel terug!

Bellen of chatten ga ik nog wel een keer Bekijken. Jij hebt toch met de kt gechat? Kun je je ervaring ervan vertellen?

Liefs @NoahLovesYou 💗


Heyy @NoahLovesYou,

Knuffel terug!

🤗❤️

Bellen of chatten ga ik nog wel een keer Bekijken. Jij hebt toch met de kt gechat? Kun je je ervaring ervan vertellen?

Heb ik zelf nog geen ervaring met bellen of chatten met de Kt helaas, maar de ervaringen die ik hier heb gelezen van anderen zijn heel positief. Zie maar wat je doet je moet niks, maar het mag wel en ik denk dat het je misschien wel kan helpen!

Liefs, ItsJustMe <3


Ik ben trouwens ook toegelaten op de toneelschool! Mijn moeder heeft me er laatst mee verrast!

@NoahLovesYou Lees dit nu pas. Heel erg gefeliciteerd! Ik hoop dat je er een leuke tijd gaat hebben

 


Hoi lieve @NoahLovesYou ,

Ik heb zelf wel met de KT gechat, ze zijn wel heel aardig, maar meestal geven ze niet echt advies maar meer dat ze proberen dat je zelf antwoord geeft op je vraag. 

Dit stukje van het boek waar @LampenKap een topic over heeft zegt ook een beetje hoe dat gaat:

Maar zelf (ja, ik heb het al vaak genoemd) vind ik Proud2BeMe echt de fijnste site, omdat je daar zolang kan delen als je wil (elke dag kan je een bericht plaatsen waar iemand op reageert) en je ook meer echt advies krijgt. Kijk maar  hierzo  of dat miss wat voor je is. :)  


Hey allemaal,

 

@ItsJustMe 

Ik vergiste me waarschijnlijk met @Jesse08 over het chatten.

Ik denk dat ik nog wel een keer ga proberen om een chat te starten

 

@tim16 

Bedankt! Ik hoop het ook.

Wat ik wel leuk vind is dat m'n mentor heeft beloofd dat als ik erop ga, dat ze komt kijken bij de voorstelling. Ze weet nog niet dat ik er al op zit, maar dat komt wel na de vakantie.

 

@Jesse08 

Ik snap het.

Kun je me wat vertellen over Proud2BeMe?

 

 

 

Verder ga ik komende week nog iets leuks doen met mijn begeleider. Daar heb ik wel zin in.

Liefs @NoahLovesYou 

 


Hoi lieve @NoahLovesYou ,

Je kan een dagboekje maken, die link is door de KT verwijderd, maar mag ik wel gewoon noemen. In het overzicht als je een account hebt is het wat moeilijk te vinden allemaal, maar als je het lijstje af gaat op de homepage (staat in mijn vorige bericht) staat ie er tussen. 🙂 Kijk maar even of je nog iets ziet wat je handig lijkt, bv vraag een psycholoog. Op het dagboekje reageren dan elke dag vrijwilligers op je bericht (maar hoeft niet elke dag natuurlijk), en omdat je dagboekje gewoon blijft staan hoef je het niet steeds opnieuw uit te leggen. 

Als je nog iets anders wil weten moet je t maar zeggen. :)

Liefs.

 

 


Hoi hoi lieve @NoahLovesYou ,

Hoe gaat het nu? Heb je nog op die site gekeken?

Liefs.


Hoi lieve @Jesse08 

Het gaat al beter met me. Ik heb al een paar weekjes geen ruzie meer gehad.

De website heb ik bekeken. Ik heb nog geen account aangemaakt.

Liefs @NoahLovesYou 


Reageer