het gaat beter en slechter?



Toon eerste bericht

110 reacties

Hallo ronald2001 :)

Ja, het is maatschappelijk geaccepteerd om het te vieren met je familie maar je kunt volhouden dat je het echt niet wil, want als je verplicht aanwezig moet zijn is het niet echt fijn en dan heb je natuurlijk weer dat anderen denken van '’Hij is zo somber nu….'’ maar snappen je ouders dat niet? Goed voor je dat er ook positieve dingen nog gebeuren in je leven.

-Dr8gon99

Nee niet echt, voelt niet fijn

Heb jij enig inzicht in een oplossing voor de slapeloosheid wat je zou kunnen proberen?

-Dr8gon99

Nee ze snappen het niet, willen het niet en vinden het onzin...

Hey Ronald

 

Wat jammer dat je ziek bent. Beterschap gewenst. Ook niet prettig dat je moeite hebt met slapen. Denk je dat er een oplossing te vinden is voor het probleem dat in de wortel ligt van je slapeloosheid?

 

Gr. Kenshin

Nee, ben ook ziek dus kan niet heen. Maar daarvoor warem ze er niet zo blij mee..

hey 

 

heb je het vandaag een beetje kunnen overleven? 

 

je bent niet de enigste die er eigenlijk niet aan mee wilt doen. 2 van de 3 hoef ik niet me te doen... 

 

.groetjes blue

Ahh op die manier

 

Ja ik twijfel daarover, soms zeggen ze dan iets heel positiefs totdat die situarie er daadwerkelijk is en dan doen ze het tegenovergestelde..

Tuurlijk niet iedereen maar dan denk ik dus de hele tijd..

Het is op zich een kenmerk van depressie om te denken dat je een last bent voor mensen, dat je denkt dat mensen je niet willen helpen. Dat ze je stom vinden en dat ze niet begripvol gaan reageren.

Dus denk je dat je je oordeel 100% kan vertrouwen?

Zoals Kenshin zegt, ik vroeg of je inzicht had in de oplossing van de slapeloosheid. maar je kan het beter bij de wortel behandelen dan dat je opnieuw dan slapeloosheid krijgt. Je kan ook proberen om een nachtje wakker te blijven (het is nu toch kerstvakantie) zodat je de volgende dag moe genoeg bent zodat je wel kan slapen en ik heb ergens gelezen dat het helpt als je een dipje hebt.

-Dr8gon99

Heyo,

Ik kom er ook is bij.

Ik weet niet veel van je oude topic. Ik wist wel dat je heel veel actief hier was net zoals Dragon nu is eigenlijk haha. 

Je bent Jehova getuige toch? En je ouders zullen dan wel totaal niet gelovig zijn, tenminste zo klinkt het. Dat is wel irritant dan. Mag ik vragen waarom je ouders er zo negatief over doen. Ik begrijp als ze niet gelovig zijn, maar dan kan je toch wel iemand anders steunen en respect voor diegene tonen.

Je ouders zijn wel streng over feest vieren. Je moet erbij blijven zitten, mag niet eerder slapen.

Ik denk dat je gewoon is die stap moet maken om iets voor jezelf te doen. Vooral dan op het gebied van geloof. Ik bedoel het is jou leven, niet die van hun. En je kan niet altijd alles doen wat je ouders maar fijn vinden, soms mogen ze ook best teleurgesteld zijn. Zij stellen jou toch teleur om jou te dwingen kerst en oud en nieuw te vieren?

Ik vind het dan toch wel tof om te lezen dat je ook blij kan worden van kleine positieve dingen. Bijvoorbeeld die bijbel van 1875. Is die bijbel anders dan een bijbel die je nu misschien uit de winkel koopt?

See Ya!

Spookyzx.

Hai, 

We hebben het exact 17 dagen volgehouden, applaus..

Uh ja het lukt dus totaal niet..

Ik sta vast in mijn leven, ik doe wat ik moet doen maar er is niks nieuws. Ik moet nog zoveel dingen doen maar daar krijg ik de motivatie niet voor 

 

Ik heb een te druk hoofd en sta eigenlijk op de automatische piloot, ik doe wat ik weet en dat is het

 

Lekker vaag maar dat is denk ik redelijk normaal bij mij

 

 

Hai

 

Vanwege prive wil ik niet alles zeggen maar goed,

Ik weet waar mijn slaap tekort door komt en kan op dit moment er erg weinig aan doen.

 

 

Mijn depressie is heeel dubbel, erg last van maar soms ook even helemaal niet. Wat ik ook weer een apart gevoel vind; om even weer ok te zijn met alles

 

Mijn ouders en ik liggen nogsteeds erg dubbel en het is niet echt een onderwerp waar zij graag over willen praten 

Hm, da’s jammer. Ik hoop dat je de nodige zorgen krijgt rond je ziekte. Eventueel zou je, als je hier de energie voor hebt, het antieke bijbeltje kunnen bestuderen om je bezig te houden?

 

Gr. Kenshin

Hey Ronald

 

Hoewel een slaaptekort allesbehalve prettig is, lijkt het me positief dat je je bewust bent van de oorzaak hierachter. Zou je deze oorzaak in handen kunnen nemen; er aan kunnen werken? Je bent alvast een stap vooruit geraakt door tot de realisatie te komen wat je slaaptekort veroorzaakt. 

 

Het dubbele rond je depressie lijk ik in mezelf te herkennen. Sommige momenten zijn erg fijn, terwijl ik op andere momenten erg diep kan zitten. De fijne momenten worden daarbij getemperd door een stemmetje dat me eraan herinnert dat er hoe dan ook weer een minder moment aankomt. Word je professioneel begeleid?

 

Gr. Kenshin

Pin:

Ja en nee, waarschijnlik overdenk ik het teveel. Aan de andere kant voelt het niet fijn en denk ik dat als ik het test dat het me stress geeft

 

@J4250 lang verhaal even kort, vraag gerust meer hoor

Een vriendin op school was een getuigen, we begonnen te praten,  vroeg of ik meer wilde weten en uiteindelijk vroeg ik of uk mee kon naar de zaal. En toen is het zo gekomen

 

Beetje vaag maar wil liever dit niet te duidelijk hebben ivm privacy 

Hey what about die vriendin van school? Die klinkt als een betrouwbaar persoon.

Je moet voor jezelf afwegen of het testen meer stress geeft dan het niet hebben van een vriend die je kan vertrouwen.

Nou vrijwillegerswerk is er niet echt

Had het wel gelezen maar blijkbaar niet gereageerd

 

Het ging matig en slecht, ik bleef thuis... maar me ouders ook.. ik was oprecht moe om 10 uur en wilde slapen, maar dat mocht niet en ik moest perse tot 00:30 wakker blijven..

Nou om 00:00 moest ik perse ze een hand geven en ze gelukkig nieuwjaar wensen en al die dingen eromheen

 

Dus vond het echt niet fijn 

Hoi Ronald,

Wat stom om te horen dat het nu thuis niet meer uit te houden is. Als je dicht op elkaar zit, kan dit sowieso snel irritaties met zich meebrengen, zeker als er al irritaties waren!

Mag je nog naar bijeenkomsten of zijn deze ook afgelast?

Wat doe je zoal om de dag door te komen?

Ik vind het wel goed van je dat je de ruzies op wil lossen. Wat heb je al geprobeerd?

Gr. Pin

Hey ronald2001

 

Wat jammer voor je, dat het niet lukt. Je lijkt het erg zwaar te hebben. 

 

Je staat vast in je leven. Zijn er bepaalde dingen die je vasthouden, of heb je niet per se een idee waar dit gevoel vandaan komt? Weet je namelijk waar dit gevoel vandaan komt, zou je eventueel kunnen proberen om, waar mogelijk, (tijdelijk) afstand te nemen van deze dingen. 

 

Kan je er even tussenuit? Naar een vriend(in) bijvoorbeeld, of naar een familielid? Je thuissituatie was ook niet de eenvoudigste, als ik het me goed herinner. Misschien doet het je goed daar even weg te zijn. 

 

Je moet een hoop dingen doen, maar hebt er de motivatie niet voor. Kunnen die dingen echt niet even aan de kant gezet worden, zodat jij je kan richten op je welzijn? Maak desnoods een schema met wat je wanneer inplant om te doen (+pauzes). Vaak zorgt dat ten minste al voor een overzicht, waardoor je de opdrachten ziet in deeltjes, in plaats van als die grote berg. 

 

‘We hebben het exact 17 dagen volgehouden, applaus..’

Nou ja, zo sarcastisch hoeft het niet hoor. Elke dag waarop je volhoudt wanneer je het moeilijk hebt, vind ik een applaus waardig. 

 

Gr. Kenshin

Uh die vriendin is lastig zegmaar😅 we spreken elkaar niet meer.

 

Of het meer stress geeft daar twijfel ik dus over..

Je kan een lijstje maken met afwegingen. Wat zijn de plus- en minpunten van het vragen stellen aan een vriend?

Zowel  gister en vandaag niet…

Het voel gwn verkeerd en het geeft me een slecht gevoel.

 

Ja tuurlijk het eten is wel lekker enz maarja, heb het liever echt niet. Kan toch gwn op een willekeurige dag ook zo uitgebreid eten enz...

Ik weet niet veel van je oude topic. Ik wist wel dat je heel veel actief hier was net zoals Dragon nu is eigenlijk haha. 

haha jaa, ik probeer het weer op te pakken

Je bent Jehova getuige toch?

 

Mja soort van, ik heb studie 

En je ouders zullen dan wel totaal niet gelovig zijn, tenminste zo klinkt het. Dat is wel irritant dan. Mag ik vragen waarom je ouders er zo negatief over doen. Ik begrijp als ze niet gelovig zijn, maar dan kan je toch wel iemand anders steunen en respect voor diegene tonen.

 

Voornamelijk door het niet vieren van feestdagen, geen bloed en net even anders zijn als zij..

Ik denk dat je gewoon is die stap moet maken om iets voor jezelf te doen. Vooral dan op het gebied van geloof. Ik bedoel het is jou leven, niet die van hun. En je kan niet altijd alles doen wat je ouders maar fijn vinden, soms mogen ze ook best teleurgesteld zijn. Zij stellen jou toch teleur om jou te dwingen kerst en oud en nieuw te vieren?

 

Ja maarja ik stel liever geen mensen teleur

Ik vind het dan toch wel tof om te lezen dat je ook blij kan worden van kleine positieve dingen. Bijvoorbeeld die bijbel van 1875. Is die bijbel anders dan een bijbel die je nu misschien uit de winkel koopt?

 

 

Ja maar wacht, koop je bijbels in de winkel?😂 sorry ik heb mijne van deze tijd gwn gratis😅

Is er iets anders aan, naja de taal is echt oud nederlands, uhm dat hij 145 jaar oud is is best mooi dusja dat

 

 

@Kenshin  ja de zorg krijg ik er wel voor.

Het bijbeltje is niet echt bedoeld om te lezen maar meer om.het hebben, ik wil er meer verzamelen van vroeger

Heey,

Ik vind het wel fijn om te zien dat je het allemaal weer probeert op te pakken hier. Het forum was een stuk stiller en ook wel saaier zonder jou. En ik vind het wel interessant om te lezen over andermans geloof. Hoe zij naar de wereld kijken, of hoe zij hun God zien. 

Mag ik vragen hoelang die studie duurt? En hoe ziet dat eruit? Is het dat je vooral veel moet lezen en leren? of..

Van je ouders is dan wel vervelend, ook jammer om te zien dat ze je niet willen steunen. Misschien draaien ze nog bij? Iemand teleurstellen is nooit makkelijk ( ik doe het constant maar oke), weten de andere gelovigen misschien iets hoe je ouders er anders naar gaan kijken? Kun je ze bijvoorbeeld is meenemen naar een van de bijeenkomsten? Of is dat niet toegestaan?

Ja maar wacht, koop je bijbels in de winkel?😂 sorry ik heb mijne van deze tijd gwn gratis😅

Haha. Ja ik weet ook niet. Ik keek even op bol.com dus ik dacht je zou ze wel zelf moeten kopen haha:sweat_smile:

ik wil er meer verzamelen van vroeger

Waar moet je dat soort dingen vinden dan? Gaat dat gewoon via Marktplaats, of kun je het vragen bij kerken? 

See Ya!

Spookyzx,

Nope, meeste zijn op vakantie en andere spreek ik eigenlijk nooit...

Reageer