het gaat beter en slechter?


  • Anonymous
  • 0 reacties

hi

 

nou oude topic was zo lekker negatief dus even leuke en slechte dingen komen hierin.

 

het gaat laatste tijd zo goed maar ook echt slecht tegelijk, ik voel me soms gewoon heel down en slaap echt slecht… ik weet niet echt wat de reden is

 

Positief iets; nou ik heb het gedaan, ik heb het tegen mijn ouders verteld(dat ik studie heb), ik noem het positief omdat ik blij ben dat ik het verteld heb en het voor mezelf niet meer een stress ding is in mijn hoofd, Maar ze reageerde niet heel positief en kwamen met sommige domme redenen/vooroordelen die totaal niet waar zijn en het uitleggen kon niet echt want ik zou het toch niet weten volgens hun…

 

bedankt voor t lezen


110 reacties

Hey Ronald,

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat! Hopelijk hoor ik snel iets van je :)

Gr. Pin

Heey @ronald2001,

Ik heb je al een tijdje niet meer gezien op het forum, en omdat je hiervoor altijd best actief was en omdat het allemaal niet zo lekker liep aan het begin van dit jaar was ik wel nieuwsgierig hoe het nu met je gaat?

Ik hoop natuurlijk dat ondanks de corona gedoe dat het toch goed met je gaat, en dat je fam thuis niet meer zoveel ruzie maakt. En ik hoop natuurlijk ook dat je zelf gewoon goed in je vel zit.

See ya!

Spookyzx. 

Hi Ronald2001,

 

nou dacht ik me te herinneren dat je een (vorm van) autisme had ofzo. Sorry als het niet klopt, ik kon er niet zo snel iets over terugvinden in je topics.

Maar als dat zo is, er zijn rijscholen die daar rekening mee houden bij de rijlessen. Het kan natuurlijk dat je dat al weet en anders is het misschien handig voor anderen die dit lezen. 

Ik heb 2 linkjes voor je:

eentje van het CBR :

https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/hoe-kan-ik-rijden-met/autisme.htm

 

en eentje van de ANWB:

https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/beperking/autisme-en-autorijden

 

Een rijbewijs is reuze handig om alvast te hebben. Mijn twin en ik hebben afgelopen winter ons rijbewijs gehaald  toen we net 17 waren. Wij mogen tot ons 18e alleen onder begeleiding rijden van iemand die al  een rijbewijs heeft.

 

Groetjes,

M&M's

Hey Ronald,

Je hebt het gevoel dat je vastloopt omdat er niks nieuws is en de nieuwe dingen zijn stressvol. Dat lijkt me super lastig. 

Woon je nog steeds bij je ouders?

Doe je nog steeds die Bijbelstudie? Of iig die studie voor Jehova's? 

Ik zat te denken, jongeren van onze leeftijd hebben een paar grote prominente dingen in ons leven: Huisvesting, studie/opleiding/school, hobby's, werk, vrienden. Als je het gevoel dat je vastloopt, denk ik dat zeker 1 van deze dingen een verandering of een boost kan gebruiken. We kunnen ze allemaal ff langsgaan.

Ik dacht me te herinneren dat je niet echt ergens anders kon wonen ivm geld toch? Is er inmiddels iets in je situatie veranderd waardoor je wel je eigen plekje zou kunnen creëren? Als je studeert/opleiding volgt, openen zich ook deuren. Zo kun je je soms inschrijven voor woningen met een relatief lage huur. 

Wat zijn dingen die je nu echt leuk vindt om te doen? Hoe ontspan je? Als je het idee hebt dat je daar niet echt iets prettigs hebt, is het nuttig om te zoeken naar een sport, hobby of andere tijdsbesteding waar je rustig en blij van wordt. Ik merkte bijvoorbeeld dat ik sporten héél erg miste. Ik heb nu actie ondernomen om een andere sportvereniging te vinden en ik start maandag met m'n eerste training :) Ook al zie ik er ergens heel erg tegenop, omdat ik door depressie super moe ben, heb ik ook veel zin, omdat die sport voor mij gewoon een soort passie is en ik me echt goed ga voelen van die sport beoefenen. 

Je hebt een baantje toch? Maar toch ook iets bij familie? Misschien kan het helpen om een andere baan te zoeken waar je echt jouw plekje hebt. Dus dat je op je werkplek geen bekenden tegenkomt, alleen collega's. Veel mensen voelen zich nuttig door werk uit te voeren waar ze iets kunnen toevoegen. 

Dan vrienden. Heb je vrienden in de buurt wonen? Mensen die je regelmatig spreekt of waarmee je kan chillen? Soms kan het helpen om met hen ff eropuit te trekken of om met hen een dag door te brengen. Zo kom je uit de omgeving waar je zelf veel zit. Voor mij helpt dat heel erg omdat mijn depressie me aan bed/bank kluistert. 

 

Je schrijft verder dat je door corona niet op vakantie kan. Komt dat omdat jij in een risicogroep zit? Ik ben namelijk zelf wel op vakantie geweest binnen Nederland en dat kon prima. Campings houden bv goed rekening met de maatregelen. Ik heb het als zeer prettig ervaren om ff een weekje weg te zijn. Dat hoeft ook helemaal niet super duur te zijn. Als je goed zoekt, kun je sowieso op campings een goedkope staanplaats vinden. Dan pak je een tentje, misschien kun je wel wat spullen lenen van bekenden als je zelf geen kampeerspullen hebt. Spring op de fiets en maak er een soort fietsvakantie van. Nu is het wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar soms denken we te veel in beperkingen. Je zou bv ook als je geen tent hebt ofzo in een trekkershut kunnen zitten. Die zijn vaak ook goedkoop en erg flexibel met data dat je wil aankomen/vertrekken. Misschien heb je wel vrienden of kennissen met een grote tuin en je zou ook kunnen vragen of je in hun tuin mag kamperen ofzo. Als je dus weg kan met je gezondheid en ook wel ff weg zou willen, zijn er genoeg mogelijkheden en ik denk dan graag met je mee, Ronald!

Ook schreef je dat je het 17 dagen hebt volgehouden. Nou, daar vind ik niks ergs aan. Ik ben juist heel trots dat je terug bent gekomen naar het forum. Probeer jezelf ook niet te dwingen van het forum weg te blijven. Ik weet dat jij hier vooral bent als het slecht gaat, maar misschien kun je het forum ook wel gewoon als een soort uitlaatklep zien, zoals bv Blue doet met zijn topic. Hij post ook wel eens positieve dingen en het kan fijn zijn om af en toe ff te delen wat er in je hoofd omgaat en om ook terug te kunnen kijken op hoe het vroeger nog slechter ging. Nu weet ik ook dat jij vgm ook bijna jarig bent, maar met die nieuwe regels mag je iig tot november blijven, right?

 

Hopelijk heb je hier iets aan en heb je vandaag een fijne dag gehad met wat verkoeling,

Gr. Pin

precies wat je zegt, ik kan wel wegblijven maar dan krijg je ruzie enz en daaar heb ik geen zin in..

 

misschien dat ik idd wel naar iemand van de bijeenkomsten kan gaan, thanku

Fijn, ronald2001 :slight_smile:  Welterusten :waning_gibbous_moon:

 

Gr. Kenshin

Ik heb dit helemaal gemist…

De vorige keer was het een goed teken dat je weg ging, omdat je vertelde dat je het forum vaker opzocht als je je slecht voelde. Ik hoop dat dat nu weer zo is en je het forum niet meer nodig hebt.

Ik weet ook dat je wss niet meer terugkomt door je leeftijd. Ergens heb ik dat ooit gelezen dat je niet heel lang meer op het forum mocht zijn. 

Ik hoop dat je dit nog leest. Het voelt namelijk een beetje als afscheid.

Ik weet dat we allebei al een tijdje niet echt meer actief hier zijn geweest. Ik kan me wel de tijd herinneren dat we dat allebei wel waren. Ik heb toen veel steun aan je gehad en daar zal ik je altijd dankbaar voor zijn. 

Het ga je goed, Ronald. Je hebt voor altijd een speciaal plekje onder mijn KT boom.

Gr. Pin

Hey ronald2001

 

Het gaat ‘oké’ met je. Wel, da’s al beter dan’ slechter’, of ‘minder goed’, zou ik zeggen. Toch hoop ik dat je situatie er steeds meer en meer op vooruit gaat, want dat verdien je wel, vind ik. Zo’n vriendelijk iemand als jij. 

 

Sure, jij hebt alle recht je problemen privé te houden. Zolang je maar weet dat dit forum altijd graag naar je luistert, en dat je er altijd terecht kan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hallo ronald2001 :)

Fijn dat het in ieder geval '’oke'’ gaat en het redelijk stabiel gaat (neem ik aan uit jou reactie?). Het is niet erg om je problemen voor je te houden, we respecteren jou privacy. 

We zullen er altijd voor jou zijn, in moeilijke en makkelijkere tijden!

-TheMightySlayer <3

Hee Ronald,

Liever dat het niet beter gaat dan dat het slechter gaat. Soms is die stilstaan het best mogelijke in de situatie.

Leuk dat je weer even op het forum bent, al betekent dat bij jou helaas vaak dat het wat minder gaat toch?

Zoals Kenshin al zei, je kan hier altijd je verhaal doen. Voel je welkom, want dat ben je! 

Zie je op het forum!

Gr. Pin

Ah fuck, balen! Ik vind het wel knap van je dat je dat hebt gedaan, ook al wou je dit niet. Je hebt wel je best gedaan voor hen (of in ieder geval om geen problemen/ruzie te veroorzaken en dat telt ook vind ik). Hopelijk kunnen ze volgend jaar meer begrip opbrengen.

Eh, ik heb het niet echt bijgehouden, maar ik wil nu wel een poging wagen.
Op zich is het ook niet verkeerd om je topic een frisse start te hebben.

Dat slapen is niet echt zo super, maar het helpt zeker niet dat je niet weet waar het aan ligt.
Is dit eerder voorgekomen?
 

Het is in ieder geval goed dat je een studie hebt gekozen.
Wat is het uiteindelijk geworden?
Hoewel jouw ouders het er niet mee eens zijn, zou ik er toch mee doorgaan.
Jij moet het immers leuk vinden, niet jouw ouders.

Niet echt super advies, maar het is iets.

okey ik ben niet helemaal duidelijk haha sorry mijn schuld

 

uhm van het slapen was vroeger door de stress, maar nu dat minder is lijkt het mij niet de oorzaak..

 

oke over de studie, ik bedoel; ik heb mijn ouders verteld dat ik bijbelstudie heb.

verder heb ik geen school studie meer en ben niet van plan om dat nog te doen

 

ps. alles is superadvies want ik vind het al heel fijn   dat iemand het leest

Niet fijn dat dingen als studie en rijbewijs je zo veel stress bezorgen. Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om mijn rijbewijs nu nog niet te halen, precies omdat ik al zo’n druk op m’n schouders ervaar. Dan haal ik mijn rijbewijs later nog wel, of gewoon niet. Ik woon echter in de stad met goed openbaar vervoer, dus dat speelt zeker mee. 

 

Is het soms een optie om met sommige dingen te wachten? 

 

Gr. Kenshin

Zou je je door middel van een leugentje om bestwil, bijvoorbeeld door te zeggen dat je je niet goed voelt, kunnen excuseren voor dit feest, en het een keer over slaan? 

 

Neem desnoods het bijbeltje mee naar het feest. Wanneer je familieleden enthousiast en misschien zelfs licht dronken rond de tafel dansen, zou je je met lezen bezig kunnen houden. 

 

Gr. Kenshin 

Goed idee van Kenshin! Je hoeft je dan niet te vervelen en je kunt dan je ook (hopelijk) afsluiten van je omgeving als je het bijbeltje aan het lezen bent.

-Dr8gon99

Hoi

 

Wat positief dat je je ouders hebt ingelicht rond de bijbelstudies die je volgt. Hoewel je ouders niet erg bemoedigend leken te reageren, vind ik het dapper dat je voor je interesses bent uitgekomen. Hopelijk draaien je ouders snel bij, doen ze eventueel wat research, en vinden ze dan de kracht om jou te steunen in je studies. 

 

Je slaapt slecht. Allereerst zou je de klassieke geen telefoon en niet intensief sporten voor het slapengaan, minderen met cafeïne-rijke dranken en proberen te mediteren een kans kunnen geven. Daarnaast zou het geen kwaad kunnen om langs te gaan bij de huisarts. Herinner ik het me goed dat een arts je vertelde dat jij maar enkele uren slaap nodig had?

 

Soms voel je je erg down. Ook dit lijkt me een waardig gespreksonderwerp voor bij de huisarts. Werd je momenteel begeleid door een professionele hulpverlener?

 

Groetjes

Kenshin 

Uhm als ik joi goed begrijp dan ja

Je leert gwn de basisleerstellingen en wie ze zijn etc

 

En als je iets vertelt wat niet heel serieus is, maar wel een beetje?

Hmm ja ik snap wat je bedoelt. Wat lastig.

ja ik zou niet echt weten wat..

want dat moet dan wel iets zijn wat er daadwerkelijk speelt, en op het moment heb ik niet echt kleine dingetjes die me dwars zitten maar zijn het vooral grote dingen

Hey Ronald,

Ik heb je topic weer even bijgelezen en ik zie dat je geen Oud&Nieuw wil vieren, maar je ouders je eigenlijk dwingen. Ik heb een paar opties die misschien kunnen helpen om hier onderuit te komen.

  1. Vertel je ouders dat je bent uitgenodigd bij een vriend. Mijn zus viert het tegenwoordig ook altijd bij vrienden. Ondertussen kun je dan misschien naar een vriend toe die je wel begrijpt en die het respecteert dat je het niet viert.
  2. Regel dat je moet werken op Oudjaarsdag en Nieuwjaarsdag. Als je werk hebt, kun je moeilijk wat vieren toch…

Oké, een paar opties bleken 2 opties. Maar alsnog, voor hetzelfde geldt zit er iets bij.

Gr. Pin

Ik denk dat ik het dus gwn te lastig vind..

Ik zou niet weten met wie en niet hoe

En als je een soort "wat als" vraag stelt? Dus iets van wat vind je hiervan of wat zou je doen als?

hai,
nee het is aldoor met familie en dan moet je erbij zijn…

@Pin, met werken dat lukt niet echt want ik werk bij mijn vader haha

en over punt 1, dan vier ik het dus bij iemand anders maar dan kom ik weer eigenlijk op hetzelfde neer

kan je niet naar iemand toe gaan die het zelfde geloof heeft als jij? 

want zij begrijpen het misschien wel? 

 

groetjes blue 

Reageer