het gaat beter en slechter?



Toon eerste bericht

110 reacties

Ik vind het wel fijn om te zien dat je het allemaal weer probeert op te pakken hier. Het forum was een stuk stiller en ook wel saaier zonder jou.

lieff dankje

Mag ik vragen hoelang die studie duurt?

vaak ga ik 2 dagen in de week als t lukt, meestal 1 en dan ligt t eraan, gezien het ook gwn lieve mensen zijn blijf ik er soms eten ofz, dus dan ben ik er 5 uur…

Meestal bij andere doen ze 2 uur ongeveer

 

Als je de hele studie bedoeld dan hangt dat per persoon af, iedereen heeft zijn eigen tempo

En hoe ziet dat eruit? Is het dat je vooral veel moet lezen en leren? of..

uhm ff denken hoe ik t uitleg

Je heb dus een app van hun, hier kan je allemaal artikelen op downloaden, daar is dan ook 1 boekje die ze gebruiken voor de studie. Daar zitten dan 12 hoofdstukjes in en die ga je gwn bespreken. En gewoon praten erover. Als je random vragen heb kan je die ook altijd vragen.

En tis niet alsof je examen ofz uiteindelijk moet doen

Van je ouders is dan wel vervelend, ook jammer om te zien dat ze je niet willen steunen. Misschien draaien ze nog bij? Iemand teleurstellen is nooit makkelijk ( ik doe het constant maar oke), weten de andere gelovigen misschien iets hoe je ouders er anders naar gaan kijken? Kun je ze bijvoorbeeld is meenemen naar een van de bijeenkomsten?

gevraagd aan me ouders en was een keiharde nee

Of is dat niet toegestaan?

tuurlijk well, iedereen kan zo binnenlopen

Haha. Ja ik weet ook niet. Ik keek even op bol.com dus ik dacht je zou ze wel zelf moeten kopen haha:sweat_smile:

haha okey, ik kreeg hem.gwn gratis in de zaal en de andere ook, 

Waar moet je dat soort dingen vinden dan? Gaat dat gewoon via Marktplaats, of kun je het vragen bij kerken? 

marktplaats en geloofsgenoten hebben soms iets 

 

Zou er vrijwilligerswerk bij je in de buurt zijn? Meehelpen op een plek die daklozen onderdak biedt bijvoorbeeld. Velen doen vaker aan vrijwilligerswerk rond Kerst. Denk je dat je op die manier onder het feesten uit zou kunnen komen? Daarnaast is aan vrijwilligerswerk doen nooit verkeerd. 

 

Gr. Kenshin

Oe misschien dat Kenshins idee wel kan!

Wat was voor nu je plan? Ik vind het lastig om nog iets te bedenken. Zou je gedeeltelijk bv beneden door kunnen brengen, bv met het eten. En dan de rest op je kamer? Een soort compromis?

Vrijwilligerswerk is inderdaad een goed idee, je kan ook bijvoorbeeld als je echt verplicht bent om tijdens het feestje aanwezig te zijn gewoon andere dingen doen zoals eventjes douchen en daar heel erg lang over te doen en vervolgens naar bed gaan om daar de rest van de tijd door te blijven. Het laatste raad ik zelf niet persè aan maar het kan wel.

-Dr8gon99

jaa zal ik doen!

Wat jammer dat je gedwongen wordt om deel te nemen aan feesten die je niet liggen. Zou je je, eventueel na het begroeten van familie en dergelijke, subtiel terug kunnen trekken in een stille ruimte?

 

Wat leuk dat je een antiek bijbeltje gekregen hebt. Veel plezier ermee :)

 

Gr. Kenshin

Hallo ronald2001 :)

Je kan bijvoorbeeld ook eventjes naar je kamer gaan en als ze vragen waarom zeggen dat je moe bent en dat je eventjes een dutje gaat doen. Een gelukkig nieuwjaar en dat je nog veel fijne dingen mag meemaken in het nieuwe jaar trouwens!

-Dr8gon99

Het zijn vooral ontwikkeling dingen

Wat voor studie wil ik

Rijbewijs

Zulke dingen.

 

Er tussenuit zit er niet echt in met de corona 

 

Ik ben ook bezig met een schema maar ook dat lukt niet en  loopt ook vast...

@Kenshin nee eigenlijk niet, het is namelijk zo dat ze het vieren met elkaar eten enz en aanwezig zijn etc..

dus ze vinden het asociaal als ik daar niet bij ga zijn…

 

vind het bijbeltje echt heel leukkk. zoiets ouds is toch apart dat het er nog is

 

@Dr8gon99 zie reactie op Kenshin, het is niet echt iets dat ik kan gaan doen..

thanks, ik wil alleen geen oud en nieuw vieren

Hey,

Als ik het zo lees, klinkt die studie vooral als een grondige kennismaking met je geloof? Dus je verdiept je in de inhoud van het geloof en bespreekt dit met mensen die die verdieping al hebben gezocht en thuis zijn in het geloof? Klinkt mooi, om dan zo je geloof beter te leren kennen.

Gr. Pin

Reageer