het gaat beter en slechter?


  • Anonymous
  • 0 reacties

hi

 

nou oude topic was zo lekker negatief dus even leuke en slechte dingen komen hierin.

 

het gaat laatste tijd zo goed maar ook echt slecht tegelijk, ik voel me soms gewoon heel down en slaap echt slecht… ik weet niet echt wat de reden is

 

Positief iets; nou ik heb het gedaan, ik heb het tegen mijn ouders verteld(dat ik studie heb), ik noem het positief omdat ik blij ben dat ik het verteld heb en het voor mezelf niet meer een stress ding is in mijn hoofd, Maar ze reageerde niet heel positief en kwamen met sommige domme redenen/vooroordelen die totaal niet waar zijn en het uitleggen kon niet echt want ik zou het toch niet weten volgens hun…

 

bedankt voor t lezen


110 reacties

Eh, ik heb het niet echt bijgehouden, maar ik wil nu wel een poging wagen.
Op zich is het ook niet verkeerd om je topic een frisse start te hebben.

Dat slapen is niet echt zo super, maar het helpt zeker niet dat je niet weet waar het aan ligt.
Is dit eerder voorgekomen?
 

Het is in ieder geval goed dat je een studie hebt gekozen.
Wat is het uiteindelijk geworden?
Hoewel jouw ouders het er niet mee eens zijn, zou ik er toch mee doorgaan.
Jij moet het immers leuk vinden, niet jouw ouders.

Niet echt super advies, maar het is iets.

okey ik ben niet helemaal duidelijk haha sorry mijn schuld

 

uhm van het slapen was vroeger door de stress, maar nu dat minder is lijkt het mij niet de oorzaak..

 

oke over de studie, ik bedoel; ik heb mijn ouders verteld dat ik bijbelstudie heb.

verder heb ik geen school studie meer en ben niet van plan om dat nog te doen

 

ps. alles is superadvies want ik vind het al heel fijn   dat iemand het leest

Hoi

 

Wat positief dat je je ouders hebt ingelicht rond de bijbelstudies die je volgt. Hoewel je ouders niet erg bemoedigend leken te reageren, vind ik het dapper dat je voor je interesses bent uitgekomen. Hopelijk draaien je ouders snel bij, doen ze eventueel wat research, en vinden ze dan de kracht om jou te steunen in je studies. 

 

Je slaapt slecht. Allereerst zou je de klassieke geen telefoon en niet intensief sporten voor het slapengaan, minderen met cafeïne-rijke dranken en proberen te mediteren een kans kunnen geven. Daarnaast zou het geen kwaad kunnen om langs te gaan bij de huisarts. Herinner ik het me goed dat een arts je vertelde dat jij maar enkele uren slaap nodig had?

 

Soms voel je je erg down. Ook dit lijkt me een waardig gespreksonderwerp voor bij de huisarts. Werd je momenteel begeleid door een professionele hulpverlener?

 

Groetjes

Kenshin 

Hey Ronald,

 

Fijn dat het beter gaat!

 

Ik heb helaas geen goed advies voor je, sorry.

 

 

Groetjes,

Hai

 

Vanwege prive wil ik niet alles zeggen maar goed,

Ik weet waar mijn slaap tekort door komt en kan op dit moment er erg weinig aan doen.

 

 

Mijn depressie is heeel dubbel, erg last van maar soms ook even helemaal niet. Wat ik ook weer een apart gevoel vind; om even weer ok te zijn met alles

 

Mijn ouders en ik liggen nogsteeds erg dubbel en het is niet echt een onderwerp waar zij graag over willen praten 

Hey Ronald

 

Hoewel een slaaptekort allesbehalve prettig is, lijkt het me positief dat je je bewust bent van de oorzaak hierachter. Zou je deze oorzaak in handen kunnen nemen; er aan kunnen werken? Je bent alvast een stap vooruit geraakt door tot de realisatie te komen wat je slaaptekort veroorzaakt. 

 

Het dubbele rond je depressie lijk ik in mezelf te herkennen. Sommige momenten zijn erg fijn, terwijl ik op andere momenten erg diep kan zitten. De fijne momenten worden daarbij getemperd door een stemmetje dat me eraan herinnert dat er hoe dan ook weer een minder moment aankomt. Word je professioneel begeleid?

 

Gr. Kenshin

Hai,

 

Slaaptekort is er nogsteeds en ben al naar het ziekenhuis geweest, ben nu redelijk ziek

 

Ik word niet professioneel begeleid maar zou het niet willen, heb het eerder gehad maar voelde  niet fijn. 

Hallo ronald2001 :)

Ik heb een website voor je waar allerlei tips op staan hoe je kunt dealen met slapeloosheid en hoe je het kan verhelpen: https://www.lentis.nl/probleem/slaapproblemen/tips-omgaan-slaapproblemen/.

-Dr8gon99

Hi,

 

Heel lief. Alleen weet deze tips al, heb 1 jaar slaap therapie gehad alleen werkte niet

 

Het heeft een oorzaak die ik niet echt kan delen doordat ik dan snel herkend kan worden

Hallo ronald2001 :)

Heb je weleens geprobeerd te mediteren voor het slapengaan, 2 jaar geleden kon ik amper slapen maar toen ik een meditatie-video op mijn telefoon aanzette viel ik tijdens het mediteren in slaap dus het hielp mij in ieder geval wel.

-Dr8gon99

Yeapp ook al geprobeerd, werkt niet

Heb ook al slaappillen geprobeerd werkt ook niet

Helpt het als je je hart kunt luchten bij bijvoorbeeld bellen/chatten met De Kindertelefoon?

-Dr8gon99

Nee niet echt, voelt niet fijn

Heb jij enig inzicht in een oplossing voor de slapeloosheid wat je zou kunnen proberen?

-Dr8gon99

Hey Ronald

 

Wat jammer dat je ziek bent. Beterschap gewenst. Ook niet prettig dat je moeite hebt met slapen. Denk je dat er een oplossing te vinden is voor het probleem dat in de wortel ligt van je slapeloosheid?

 

Gr. Kenshin

Zoals Kenshin zegt, ik vroeg of je inzicht had in de oplossing van de slapeloosheid. maar je kan het beter bij de wortel behandelen dan dat je opnieuw dan slapeloosheid krijgt. Je kan ook proberen om een nachtje wakker te blijven (het is nu toch kerstvakantie) zodat je de volgende dag moe genoeg bent zodat je wel kan slapen en ik heb ergens gelezen dat het helpt als je een dipje hebt.

-Dr8gon99

Hai,

 

Okey sorry voor late reactie 

 

Een nacht doorhalen zit er niet in want ik werk lekker 6 dagen in de week😅

 

Ik weet de oorzaak alleen kan daar op het moment niet accuut een eind aan maken…

 

Wel weer een nieuw probleem, de maand december is zo enorm rot.

Ik wil geen sinterklaas, kerst en nieuwjaar vieren. En heb dit tegen mijn ouders gezegd alleen die vinden het onzin en dwingen me eigenlijk om mee te doen, dit geeft me pittig wat stress en onrust omdat ik niet weet wat ik er tegen moet doen.

 

 

Oja positive fibes; heb laatst een bijbeltje gekregen uit 1875

Hallo ronald2001 :)

Ja, het is maatschappelijk geaccepteerd om het te vieren met je familie maar je kunt volhouden dat je het echt niet wil, want als je verplicht aanwezig moet zijn is het niet echt fijn en dan heb je natuurlijk weer dat anderen denken van '’Hij is zo somber nu….'’ maar snappen je ouders dat niet? Goed voor je dat er ook positieve dingen nog gebeuren in je leven.

-Dr8gon99

Nee ze snappen het niet, willen het niet en vinden het onzin...

hey 

 

heb je het vandaag een beetje kunnen overleven? 

 

je bent niet de enigste die er eigenlijk niet aan mee wilt doen. 2 van de 3 hoef ik niet me te doen... 

 

.groetjes blue

Zowel  gister en vandaag niet…

Het voel gwn verkeerd en het geeft me een slecht gevoel.

 

Ja tuurlijk het eten is wel lekker enz maarja, heb het liever echt niet. Kan toch gwn op een willekeurige dag ook zo uitgebreid eten enz...

Wat jammer dat je gedwongen wordt om deel te nemen aan feesten die je niet liggen. Zou je je, eventueel na het begroeten van familie en dergelijke, subtiel terug kunnen trekken in een stille ruimte?

 

Wat leuk dat je een antiek bijbeltje gekregen hebt. Veel plezier ermee :)

 

Gr. Kenshin

Hallo ronald2001 :)

Je kan bijvoorbeeld ook eventjes naar je kamer gaan en als ze vragen waarom zeggen dat je moe bent en dat je eventjes een dutje gaat doen. Een gelukkig nieuwjaar en dat je nog veel fijne dingen mag meemaken in het nieuwe jaar trouwens!

-Dr8gon99

@Kenshin nee eigenlijk niet, het is namelijk zo dat ze het vieren met elkaar eten enz en aanwezig zijn etc..

dus ze vinden het asociaal als ik daar niet bij ga zijn…

 

vind het bijbeltje echt heel leukkk. zoiets ouds is toch apart dat het er nog is

 

@Dr8gon99 zie reactie op Kenshin, het is niet echt iets dat ik kan gaan doen..

thanks, ik wil alleen geen oud en nieuw vieren

Zou je je door middel van een leugentje om bestwil, bijvoorbeeld door te zeggen dat je je niet goed voelt, kunnen excuseren voor dit feest, en het een keer over slaan? 

 

Neem desnoods het bijbeltje mee naar het feest. Wanneer je familieleden enthousiast en misschien zelfs licht dronken rond de tafel dansen, zou je je met lezen bezig kunnen houden. 

 

Gr. Kenshin 

Reageer