ga naar Frankrijk... 2weken lang... ik hoop maar geen klote ruzies..


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik wilde alleen effe laten weten dat ik binnenkort jarig ben.

En ik ben helaas bang dat ik weet kloote ruzies ga krijgen zoals best veel jaren geleden... maar ik HAAAAAATTT echt om naar mijn nep auders te luistere. Van wat ik moet doen en bla bla bla bla meer s h i t zooi nog... 🙄😒😑

Ik sta niet daarop te wachten hoor.. anders ga ik net zo goed weg rennen hoor!.. 😑

Kan misschien iemand mij wat helpen erin dat het grotendeels niet fout gaat or erger????

Alvast bedankt dat jullie dit hebben gelezen.

Er mogen ook tips worden gegeven hoor. 🙂


Topic aangepast door De Kindertelefoon ter verduidelijking

116 reacties

Inderdaad niet fijn wanneer persoonlijke info over jou wordt doorgegeven. In principe heerst er in de wereld van de hulpverlening het beroepsgeheim, wat inhoudt dat een vertrouwenspersoon niet zomaar mag doorvertellen wat er zich met jou afspeelt. Echter kan dat beroepsgeheim doorbroken worden wanneer een hulpverlener zich zorgen om je maakt. In zo'n situaties worden ouders weleens ingelicht.

Hoe reageren je ouders als ze ingelicht worden door de EMDR-begeleider?

Gr. Kenshin

Ik denk dat ze weer op mij gaan aanspreken en meer ruzie gaan maken en zeuren enzo... en dat gaat wem te ver als hun MOEILIJK gaan doen... hun denken altijd dat alles mijn schuld is en ze kunnen misschien het wel zeggen nee dat is niet waar terwijl het wel waar is en ik ga dan echt para worden... ben vaker wel dat zo.. ja he, ik ben niet gek om hun te geloven enzo.. het is gewoon Belachelijk!!!!
Denk je dat het zou helpen om eens samen te zitten met de EMDR-begeleider en je ouders? Op die manier kan de EMDR-begeleider aan je ouders uitleggen wat er zoal moeilijk is voor jou.

Gr. Kenshin
Denk je dat het zou helpen om eens samen te zitten met de EMDR-begeleider en je ouders? Op die manier kan de EMDR-begeleider aan je ouders uitleggen wat er zoal moeilijk is voor jou.

Gr. Kenshin

Dat gaat door van gebeuren maar Ik moest kiezen voor ja of nee... ik was nog zelf vergeten als ik een nee zei.. en wat er dan zal gebeuren
Maar ik heb helaas ja gezegt... dat is echt *** sorry
Bedoel je dat je door ‘ja’ te zeggen, je in gesprek zal gaan met je ouders en de EMDR-begeleider?

Gr. Kenshin
Bedoel je dat je door ‘ja’ te zeggen, je in gesprek zal gaan met je ouders en de EMDR-begeleider?

Gr. Kenshin


Ht zal vast j EN IK ZIT MET DIE LELIJKE IRI MENSEN VAST EN BLIJF ZE HATEN EN HUN HEBBEN ME TOCH NIKS TE BIEDEN.. ALLEEN MAAR TROEP EN MIJ PROBEREN ALS EEN VERWEND KRENG TE ZIJN!!!!!!!
Misschien is het goed om exact die gedachte te delen met de EMDR-begeleider en je ouders. Op die manier weten ze dat je niet akkoord gaat met de wijze waarop de zaken momenteel lopen.

Gr. Kenshin
Misschien is het goed om exact die gedachte te delen met de EMDR-begeleider en je ouders. Op die manier weten ze dat je niet akkoord gaat met de wijze waarop de zaken momenteel lopen.

Gr. Kenshin


Ik heb in jaren gezegt dat hun mij proberen te verwenen als een Verwend kreng en hun zeggen Het zelf dat ik het BEN TERWIJL HET HUN ZELF DOEN EN MIJ DAARVAN DE SCHULD GEVEN EN IK WIJS EN ZEG CONTINU DAT HUN HET ZELF TEGEN MIJ GEBRUIKEN EN IK ZEGT OOK DAT HUN HET VERZWIJGEN DAT HET TOCH HUN SCHULD IS MAAR DAT BLIJVEN ZE HET ERKENNEN EN IK WORD NOG HISTIRIESER EN GA NOG HOGER SCHREEUWEN EN TOTDAT IK KOP PIJN KRIJG EN WIL NET ZO GOED HUN MEPPEN OF MEER DAN MEP PPEN OMDAT HUN HET BLIJVEN ERKENNEN DAT HUN HET NIET ZIJN OFZO EN IK BEN AL GEK DAARVAN AAN HET WORDEN!!!

NIEMAND GELOOFD MIJ EN ONDERBREKEN MIJ ELKEKEER ALS IK IETS DUIDELIJK MAAK EN DAT GAAT NOG ERGER ALS IEMAND MIJ GAAT OKNDERBREKEN EN DAT IS WEL DE LAATSTE DRUPPEL EN GA GEWOON DE POLITIE BELLEN MAAKT ME NIET UIT OF ZE ME TOCH NIET GAAN GELOVEN DAN GA IK GEWOON EEN RECHTZAAK DOEN!!!!! ALS NIEMAND MIJ GATA GEL OIVEN IK GA NAAR EEN RECHTZAAK MET ALLES WAT IK HEB EN HET GAAT ME OOK NIKS AAN ALS IK IN EEN CELL ZIT ALS EEN ONTSCHUKDIGE MENS EN ALLES VERWIJDERD WORD VAN ME.. IK EIS DAN OM ALLES TERUG TE KRIJGEN OMDAT IK ZOJUIST ONTSCHULDIG BEN!!!!! ALS NIEMAND MIJ NOG STEEDS NIET GELOOFD DAN GA IK VEDER DAN DE RODE LIJN DOOR!!!! WANT IK BEN HELEMAAL ZAT!!!!!!
Niet gehoord en onderbroken worden kan inderdaad erg frustrerend zijn. Moest je in gesprek gaan met je ouders en de EMDR-begeleider, zou de EMDR-begeleider erop kunnen toezien dat jij niet onderbroken wordt, zodat je kan vertellen wat je te zeggen hebt. Vermoed je dat de EMDR-begeleider je hiermee zou kunnen helpen?

Gr. Kenshin
Niet gehoord en onderbroken worden kan inderdaad erg frustrerend zijn. Moest je in gesprek gaan met je ouders en de EMDR-begeleider, zou de EMDR-begeleider erop kunnen toezien dat jij niet onderbroken wordt, zodat je kan vertellen wat je te zeggen hebt. Vermoed je dat de EMDR-begeleider je hiermee zou kunnen helpen?

Gr. Kenshin

Als ze me toe laat.. maar... Die 2 STOREN TOCH ALTIJD WAT IK TEZEGGEN HEB ZELFS IS ER GESPOKEN DAT ER HELEMAAL NIET ONDER WORD GEBROKEN!!!!!!!
Wat vervelend dat je telkens onderbroken wordt. Misschien is het een idee om je ouders een brief te schrijven, zodat je in één adem kan meedelen wat er zoal bij je speelt. Zo'n brief biedt je ouders de kans om naar jou te luisteren, zonder dat ze je kunnen onderbreken.

Je kan een kladversie maken op je telefoon, en de uiteindelijke versie opschrijven op papier. Die brief kan je op het hoofdkussen van je moeder leggen, zodat ze de brief vindt wanneer ze gaat slapen.

Een berichtje of e-mail zou ook kunnen, maar ik vind een brief vaak een stuk persoonlijker en doordringender. Een brief geeft aan dat je de tijd hebt genomen om naar je woorden te zoeken, en dat je de moeite hebt gedaan om ze zorgvuldig neer te pennen.

Zou je zo'n brief overwegen?

Gr. Kenshin
Wat vervelend dat je telkens onderbroken wordt. Misschien is het een idee om je ouders een brief te schrijven, zodat je in één adem kan meedelen wat er zoal bij je speelt. Zo'n brief biedt je ouders de kans om naar jou te luisteren, zonder dat ze je kunnen onderbreken.

Je kan een kladversie maken op je telefoon, en de uiteindelijke versie opschrijven op papier. Die brief kan je op het hoofdkussen van je moeder leggen, zodat ze de brief vindt wanneer ze gaat slapen.

Een berichtje of e-mail zou ook kunnen, maar ik vind een brief vaak een stuk persoonlijker en doordringender. Een brief geeft aan dat je de tijd hebt genomen om naar je woorden te zoeken, en dat je de moeite hebt gedaan om ze zorgvuldig neer te pennen.

Zou je zo'n brief overwegen?

Gr. Kenshin

Brieven doe ik al heeel lang niet... omdat ik altijd het verscheur omdat het niet en NOOIT goed genoeg is dus dan gooi ik ze gewoon weg.

Want hun gaan toch me weer aanspreken enzo waarvoor ik dat deed en gaan ze een grote discussie ervan maken en dan zit ik mooi in dat GEZEIK gedoe... lekker dan hoor 😑
Bij het schrijven van een brief heb je 'm graag perfect, en wanneer dat niet lukt, gooi je de brief weg. Dat lijkt me best streng voor jezelf. Het is zeker ok om een brief te schrijven, die enkele dagen in de notities van je telefoon te laten staan, en nu en dan wat aan te passen tot de brief goed verwoordt wat er in je omgaat. Het is met andere woorden geen vereiste om in één poging een perfecte brief te schrijven.

Je vreest dat je ouders je wat dan ook zullen aanspreken. Het kan inderdaad dat er, bij het lezen van de brief, vragen in ze opkomen. Deze vragen willen ze graag beantwoord zien, waardoor ze je erop aanspreken. Denk je dat het zou helpen om in de brief te vermelden dat je zulke gesprekken vervelend vindt?

Gr. Kenshin
Bij het schrijven van een brief heb je 'm graag perfect, en wanneer dat niet lukt, gooi je de brief weg. Dat lijkt me best streng voor jezelf. Het is zeker ok om een brief te schrijven, die enkele dagen in de notities van je telefoon te laten staan, en nu en dan wat aan te passen tot de brief goed verwoordt wat er in je omgaat. Het is met andere woorden geen vereiste om in één poging een perfecte brief te schrijven.

Je vreest dat je ouders je wat dan ook zullen aanspreken. Het kan inderdaad dat er, bij het lezen van de brief, vragen in ze opkomen. Deze vragen willen ze graag beantwoord zien, waardoor ze je erop aanspreken. Denk je dat het zou helpen om in de brief te vermelden dat je zulke gesprekken vervelend vindt?

Gr. Kenshin

Smenige woorden zijn een beetje ingewikkeld.. kan je misschien een ietsjes korte zinnen zeggen graag asjeblieft?

Ik begrijp het half maar😅
Ik zal m'n best doen het vorige berichtje wat eenvoudiger verwoorden. Goed dat je aangeeft dat je liever kortere zinnen leest 🙂

Ik zei dat een brief niet van de eerste keer perfect moet zijn. Je kan de brief schrijven, en dan even laten liggen. Wanneer je zin hebt lees je de brief nog eens. Is de brief af, geef je hem aan je ouders.

Je vertelde dat je geen zin hebt in een discussie. Dat kan ik me voorstellen. Na het lezen van de brief zullen je ouders echter met vragen zitten. Deze vragen zullen ze aan je stellen, zodat het duidelijker voor ze wordt. Wat je kan helpen, is in de brief schrijven dat je zulke gesprekken vervelend vindt. Op die manier weten je ouders dat je niet van lange discussies houdt.

Ik hoop dat mijn zinnen deze keer wat duidelijker waren. Heb je zin om zo'n brief te schrijven?

Gr. Kenshin
Ik zal m'n best doen het vorige berichtje wat eenvoudiger verwoorden. Goed dat je aangeeft dat je liever kortere zinnen leest 🙂



Ik zei dat een brief niet van de eerste keer perfect moet zijn. Je kan de brief schrijven, en dan even laten liggen. Wanneer je zin hebt lees je de brief nog eens. Is de brief af, geef je hem aan je ouders.

Je vertelde dat je geen zin hebt in een discussie. Dat kan ik me voorstellen. Na het lezen van de brief zullen je ouders echter met vragen zitten. Deze vragen zullen ze aan je stellen, zodat het duidelijker voor ze wordt. Wat je kan helpen, is in de brief schrijven dat je zulke gesprekken vervelend vindt. Op die manier weten je ouders dat je niet van lange discussies houdt.

Ik hoop dat mijn zinnen deze keer wat duidelijker waren. Heb je zin om zo'n brief te schrijven?

Gr. Kenshin

Ja het is beter...

Maar ik wik gewoon dat zse nooit moeilijk gaan doen om idiote vragen te stellen wat eigenlijk hetzelfde leid en dat ze blijven het zeggen waarvan ik dan ook ZOWIEZO CONTINU dat ook gaat herhalen dat het ZELFDE is met de vragen..

Maar hun DENKEN NOOUT GOED NA EN ZEGGEN HET ZELFDE zoals ik net had gezegt in dit dericht.
Ik hoop gewoon dat ze het door krijgen wat dit of dat Het nooit hetzelfde is.
hey

ik ben op vakantie dus ik kan niet alles terug lezen maar wat ik nu uit jou laatste 2 reacties heb gezien wil je een brief schrijven maar je wilt geen terug koppeling naar die brief, snap ik.
dat doet me denken aan een situatie waar ik nu in zit. kort gezegd ik moet volgende week vrijdag de confrontatie aan met me ouders die ik niet wil. maar als ik iets geregeld wil moet ik dat eerst doen. waar ik geen zin in heb!

maar ik leer nu dat ik eerst de confrontatie aan moet gaan voor dat het verandert. hoe moeilijk het ook is er komt na die brief een gesprek..

groetjes
blue
.... Ik ga nog steeds geen brief doen.. hun hebben mij gedwongen om stoppen met brieven te schrijven .. omdat hun mijn KINDERJEUGD HEBBEN VERPEST!!! EN altijd mij dwingen om het niet te doen en een nep redenen te verzinnen dat ik ER nog In TRAP!

Dus nee.... Ik ga met schreeuwende longen het zeggen met Brug te worden.. na alles ik nog heb geprobeerd... ik ga het een tandje hoger zetten.
Dat staat vast.. Ik ben geen wattje en blijf dat ook nooit... Ik doe alles ERAAN OM HUN GEEN GEVAAR MEER VOOR MIJ ZAL ZIJN.. KOSTEN WAT HET KOST!

Iemand heeft me geleerd dat Ik degene ben dat dingen kan veranderen ....

Dus ik doe het nu op een wat bruute manier om het NOG MEER duidelijker te maken!!!
Ik heb echt GEHAD!!!

ZE HEBBEN ALLES VERPEST EN ZO MIJ TOT EEN ANDER MENS TE ZIJN?!?! IK WORD NOOIT 1 VAN HUN!!!!!
IK WEET ECHT NIET MEER WAT IK KAN DOEN?!!! IK KAN DIT GEWOON NIET MEER AAN!!!! IK HAAT HUN!!!!!😭😭😭😡😡😡😡😡😡😡😤😤😤😤😤
Hoe ik het begrijp, willen je ouders je omvormen tot een persoon die je niet bent. Jij gaat daar niet mee akkoord, en komt op voor je mening. Omdat je ouders hier niet naar luisteren, heb je besloten om over te gaan tot een brute aanpak.

Hoewel ik me kan voorstellen dat je gefrustreerd bent, lijkt de brute aanpak me niet de juiste methode. Hoe bozer jij wordt, hoe bozer zij worden. Als je voelt dat de spanning stijgt, is het verstandiger om een pauze in te lassen.

Je lijkt erg van streek. Is het een optie om tijdelijk bij een vriend(in) te logeren? Dat logeren zou je tot rust kunnen brengen.

Gr. Kenshin
Ik heb nauwelijks vrienden en hebben hun nummer en zeggen waar ik ben En BEN DE PINEUT!!!!

IK KAN DAN OOK NOOIT WAT DOEN OM WEG ZE ZIJN!!!!!!!
Je lijkt je erg benauwd te voelen. Is er een plek waar je tot rust kan komen? Je kamer bijvoorbeeld, of een plekje in de tuin?

Gr. Kenshin
Je lijkt je erg benauwd te voelen. Is er een plek waar je tot rust kan komen? Je kamer bijvoorbeeld, of een plekje in de tuin?

Gr. Kenshin

De kamer lijkt me niet erg een goed idee.. en heb een hele kleine tuinnwaaarvan ik NIKS ERAAN heb..

Ik ben nergens veilig..
Ik bedoelde waaraan
Misschien helpt het je om nu en dan een rustige plek op te zoeken. Een stadspark bijvoorbeeld, of een bibliotheek. Lees je graag? Op plaatsen als een bibliotheek kan je je lang ongestoord bezighouden.

Gr. Kenshin

Reageer