ga naar Frankrijk... 2weken lang... ik hoop maar geen klote ruzies..


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik wilde alleen effe laten weten dat ik binnenkort jarig ben.

En ik ben helaas bang dat ik weet kloote ruzies ga krijgen zoals best veel jaren geleden... maar ik HAAAAAATTT echt om naar mijn nep auders te luistere. Van wat ik moet doen en bla bla bla bla meer s h i t zooi nog... πŸ™„πŸ˜’πŸ˜‘

Ik sta niet daarop te wachten hoor.. anders ga ik net zo goed weg rennen hoor!.. πŸ˜‘

Kan misschien iemand mij wat helpen erin dat het grotendeels niet fout gaat or erger????

Alvast bedankt dat jullie dit hebben gelezen.

Er mogen ook tips worden gegeven hoor. πŸ™‚


Topic aangepast door De Kindertelefoon ter verduidelijking

116 reacties

Je mag er gerust voor kiezen om de hond niet in jouw spullen te laten snuffelen, zeker als je allergisch bent. Had je vaak last van je allergie bij de vorige hond?

Het zou inderdaad erg oneerlijk zijn als je gezinsleden jou (financieel) laten bijdragen aan de hond. Gebeurde het bij de vorige hond dat je moest helpen?

Sommigen vinden het gezelschap van een hond heel fijn. Bij het thuiskomen bijvoorbeeld. Je komt binnen, en daar komt de hond kwispelend op je afgelopen.

Echter kan ik me voorstellen dat een hond in huis terwijl je dat niet wilt, erg frustrerend kan zijn. Moest de hond er komen, mag je gerust aangeven dat je de hond geen toegang geeft tot je kamer en persoonlijke spullen.

Gr. Kenshin
Zou je het zien zitten om te werken aan je zelfbeheersing? Controle hebben over je spreektoon, lichaamstaal en uitstraling bezorgt je alleen maar voordelen. Op deze internetpagina kan je daar meer over lezen. Kort samengevat komt het neer op het volgende:
  • begrijp je kwaadheid; durf deze te erkennen
  • zoek waar de oorzaak van je kwaadheid ligt
  • gun jezelf de tijd om intense gevoelens te verwerken
  • neem gerust tijdelijk afstand van de persoon waar je kwaad op bent
  • zoek een manier om je kwaadheid af te reageren (bv. sporten, een reactie in dit topic schrijven, etc.)
  • probeer begrip op te brengen voor zowel je omgeving als jezelf
Hopelijk kunnen deze tips je helpen. Als je gezinsleden namelijk zien dat jij bereid bent om op een volwassen manier met conflict om te gaan, zullen ze hoogstwaarschijnlijk sneller bereid zijn om te luisteren.

Gr. Kenshin
OkΓ© dat zal ik wel kunnen gaan gebruiken
hey

heb je een stuk natuur in de buurt?

ik loop altijd als ik boos ben of overprikkeld ben naar het fijnste plekje in de buurt.

dat is in een plekje met veel bomen en struiken waardoor niemand mij ziet πŸ‘€

en dan ga ik op een om gevallen boom stam zitten. ik zet me telefoon uit en kom voledig tot rust.

groetjes
blue
Ik woon helaas niet ergens aan de kust.. en dat gelt hetzelfde met hun.. en heb nog steeds dat probleemπŸ˜…πŸ˜ͺπŸ˜•πŸ˜ž
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Ja maar niet voor lang gaat het duren en dat ik HISTIERIES word...

Het kan een Goldenretriever zijn ofzo.. het staat in de tot 1 of 2 of 3 rank van als een rustige hond...

Maar het is wel een groteren dan de vorige...

En ik heb aal een kleine huis en ik HAAT ALS DIE BOVEN KKO MT EN IN DE WOON EN EETKAMER!!!

En ik sta nooit maar dan noot te wachten totdat dat beest gaat kwijlen en DAT IS SOOOO GOOR!!!!
En ik HAAT Geblaf.. dan zal de hond beter een halfjaar lang in de pupycursus gaan doen.

En ik wil juist dat het beest meer lui is dan actief..
En niet veel gaat blaffen EN NIET ACHT DE OUDE KAT VAN ME...
Die kost al te veel in het huis... πŸ˜’πŸ€’πŸ˜‘
Maar ik heb liever een kat dan een hond..

En btw.... als de kat van huis is dansen de muizen....
Maar dan ook letterlijk is dat...
Als de kat zelf dood is Ik MOET een nieuwe hebben.
Ik sta ook niet te wachten km alleen dode muizen te zien die in MUIZENVALLEN zijn dood ge maakt.. GOOOOOORRRR maar dan ook echt Ranzig dat ik zelf moet overgeven en dat is de Schuld van mijn ROT HA LMF FAMILIE HUN ZIJN HET ZELF NIET WAARD OM ZO TE ZIJN!!

Ik ga lekker ervoor kiezen om een andere halve thuis te wonen vlak bij mijn school.. of bijna ergens in de buurt kan ook.

Over die Gps-tracker.... volgens MIJ staat ie heeeeel erg lang erop... iets van 2 of 3jaar denk ik of wat korter of langer... maar dat is ECHT lang.....
Het maakt me gek!
En als ik vraag van om het eraf te halen ... gaan ze zeggen waarom en als dat gedoe over een nieuwe huis... DAN gaan ze echt het Niet eraf halen zelfs!!

HOE GEK ZIJN ZE WEL!!!
HOEZO MIJ GAAN BESPIEDEN OP MIJN TELEFOON?!?!?!?

EN IK ZEG ZOOOO VAAK DAT IK HUN KIND OF FAMILIELID N.I.E.T BEN EN DAT IS PUNT UIT!!!!

ZELFS ZE GAAN DAT TEGEN IEDEREEN ZEGGEN EN DAN GAAN HUN MIJ OOK MET NUTTELOZE VRAGEN MIJ DINGEN CRAGEN EN DAN BEN IK ECHT ZAT EN VERWIJDER HUN UIT MIJN TELEFOON!!!!
hey

ik denk dat de enigste op lossing is dat je gewoon dingen met menseb om je heen gaat doen en niet met je ouders.

veder kunnen wij denk ik er vrij weinig aan doen.

groetjes
bella
hey

kan je niet regels op papier zetten zo als

dat hij in zoon binnekooi moet als jullie gaan eten. en dat hij niet naar boven mag...

ik ben zelf super allergisch voor die beesten waardoor ik er ook bamg voor ben... en bij al m'n vrienden gaan ze in die kooien vlak voor dat ik binnen kom. zo dat ik er geen last van heb

groetjes
blue
Een golden retriever ken ik als een rustige hond, die zich, mits wat training, netjes kan gedragen. Van nature heeft deze hond een zacht karakter, waardoor het zou kunnen dat hij helemaal niet vaak blaft. Vraag gerust aan je gezinsleden dat ze met de hond naar de hondenschool gaan.

Het kan dat je een voorkeur hebt voor katten. Katten zijn een stuk zelfstandiger, staan in voor hun eigen hygiΓ«ne, en eisen een stuk minder aandacht op. Een kat is ook vaak behendig, dus de kans dat deze zich laat vangen door een hond, lijkt me vrij klein.

Je ouders lijken zich te bekommeren om je veiligheid, waardoor ze dingen doen als het installeren van een gps-tracker en het stellen van een hoop vragen. Het zou kunnen dat ze hun bezorgdheid op een onhandige manier uiten. Word je vaak boos, als ze je vragen stellen?

Gr. Kenshin
Niet gehoord en onderbroken worden kan inderdaad erg frustrerend zijn. Moest je in gesprek gaan met je ouders en de EMDR-begeleider, zou de EMDR-begeleider erop kunnen toezien dat jij niet onderbroken wordt, zodat je kan vertellen wat je te zeggen hebt. Vermoed je dat de EMDR-begeleider je hiermee zou kunnen helpen?

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Het hangt ervan af gewoon wat soort vragen het zijn..

En meestal zijn de vragen dat ik continu zeg van Nee Doe NOUW GEWOON NIET WANT DID WORD JE KARMA EN JE HEBT HET DAN ZELF VOORELKAAR GEFLIKT OM ZO DOM TE ZIJN DAT JE AL BENT TE ZIJN!!!! EN WIL JE S O MS OP EEN ERGE MANIER JE LEVEN EN DE REST HET VERPESTEN?!?!?! DAN DOE DAT JET NIET!!! HET IS NIET EENS SLIM!!!!
Bekommeren???
hey

als ik dat zou zeggen tegen mijn ouders maakt niet uit welke. ik zou voor gek verklssrd worden en idd ruzie er van kringen. (ik zeg dit niet om jou te kwetsen) als ik dit bij mijn stief vader zou flikken dan gaat hij de thuis hulp bellen of zo langs kunnen komen zo dat ik weer normaal ga doen.

ik wil hier mee zeggen. als je het rustig op een nettere manier zou zeggen dat je dan meer voor elkaar gaat krijgen dan hoe je het nu zegt. ja ik weet het dat is lastig maar probeer het.

hoe volwassener jij doet hoe sneller je (adoptie) ouders gaan in zien dat je meer vrijheid verdiend en meer inspraak jij krijgt.

groetjes
blue
'Bekommeren???'
Met 'bekommeren' bedoelde ik dat je ouders bezorgd om je zouden kunnen zijn. Uit die bezorgdheid kunnen ze vragen gaan stellen.

Zoals Blue zei, zijn de mensen om je heen sneller geneigd om naar je te luisteren, als je op een kalme toon spreekt. Moest je voelen dat er boosheid in je stem te horen is, mag je gerust aangeven dat je even tot rust moet komen. Als je na zo'n pauze gekalmeerd bent, kan je verdergaan met het gesprek.

Gr. Kenshin
hey

toen ik nog met mijn moeder op vakantie ging naar Frankrijk onliep ik ze grotendeels van de dag.
ik ging altijd naar het zwembad sochtens en savonds en in de middag uren bij de tent/hotelkamer dingen voor me zelf doen. zodat ik ze niet zag en hoefde ik alleen samen te eten.

misschien is dat een idee als er een zwembad in de buurt is


groetjes
bella
Niet gehoord en onderbroken worden kan inderdaad erg frustrerend zijn. Moest je in gesprek gaan met je ouders en de EMDR-begeleider, zou de EMDR-begeleider erop kunnen toezien dat jij niet onderbroken wordt, zodat je kan vertellen wat je te zeggen hebt. Vermoed je dat de EMDR-begeleider je hiermee zou kunnen helpen?

Gr. Kenshin

Als ze me toe laat.. maar... Die 2 STOREN TOCH ALTIJD WAT IK TEZEGGEN HEB ZELFS IS ER GESPOKEN DAT ER HELEMAAL NIET ONDER WORD GEBROKEN!!!!!!!
Ik slaap helaas in een sta caravan maar er is wel een zwembad vlakbij... maar dat niet met het eten gedoe weet ik niet hoe dat zal kunnen werken.

Er is geen tent/hotelkamer waar ik sta in Frankrijk.... En als dat wel er was... weet nog niet eens hoe ik daar in kan mag komen.. En ik kan TOTAAL geen Frans spreken... alleen hallo in het Frans.. veder niks
en sta carvan ja beter meestal heb je meerdere kamers πŸ‘

tijdens het eten kan je muziek oortjes in doen aan 1 kant (onder je shirt door) zo dat het niet op valt en je de irritaties aan je ouders beter kan negeren.

groetjes
bella
Maar hoe zaal ik dat kunnen doen als dat niet In het huis mag en buiten gaat het toch niet werken
'Bekommeren???'
Met 'bekommeren' bedoelde ik dat je ouders bezorgd om je zouden kunnen zijn. Uit die bezorgdheid kunnen ze vragen gaan stellen.

Zoals Blue zei, zijn de mensen om je heen sneller geneigd om naar je te luisteren, als je op een kalme toon spreekt. Moest je voelen dat er boosheid in je stem te horen is, mag je gerust aangeven dat je even tot rust moet komen. Als je na zo'n pauze gekalmeerd bent, kan je verdergaan met het gesprek.

Gr. Kenshin

Het is nooit gelukt om veder normaal te praten... het is nooit gebeurt...
En zelfs als ik dat probeer... het lukt niet...
Ik word niet KWAADER extra door dat maar gewoon als iets mij totaal niet bevalt of erger.. dan gaat het nooit goed..
Zou je het zien zitten om te werken aan je zelfbeheersing? Controle hebben over je spreektoon, lichaamstaal en uitstraling bezorgt je alleen maar voordelen. Op deze internetpagina kan je daar meer over lezen. Kort samengevat komt het neer op het volgende:
  • begrijp je kwaadheid; durf deze te erkennen
  • zoek waar de oorzaak van je kwaadheid ligt
  • gun jezelf de tijd om intense gevoelens te verwerken
  • neem gerust tijdelijk afstand van de persoon waar je kwaad op bent
  • zoek een manier om je kwaadheid af te reageren (bv. sporten, een reactie in dit topic schrijven, etc.)
  • probeer begrip op te brengen voor zowel je omgeving als jezelf
Hopelijk kunnen deze tips je helpen. Als je gezinsleden namelijk zien dat jij bereid bent om op een volwassen manier met conflict om te gaan, zullen ze hoogstwaarschijnlijk sneller bereid zijn om te luisteren.

Gr. Kenshin

Het kan maar meestal ze willen nooit naar me luisteren als ik iets al duidelijk genoeg zeg en dan moeten ze zelf maar weten wat ze eraan gaan doen.
En het is zo dat ze NIET en NOOIT hun les hebben geleerd.. maakt niet uit hoeveel dagen om gaan.

Hun Moeten het zelf beter oplossen dan ik.
Ik doe niks maar hun zijn dan ook zelf HET PROBLEEM van mij.
Niet Ik zowiezo.
Je zou eventueel een namaakkaarsje kunnen gebruiken. Dat is een kaarsje met in plaats van een vlammetje, een lampje in de vorm van een vuurtje. Met die dingen kan vrijwel niets misgaan.

Gr. Kenshin
Heel naar dat je huisgenoten niet naar je lijken te luisteren. Is er iemand in je omgeving waar je je wel gehoord bij voelt? Een vriend(in) bijvoorbeeld?

Gr. Kenshin
Heyo,

Ik ben nu voor 5 weken op vakantie in KroatiΓ« samen met me opa en oma (ik spreek me oudera niet meer). Ik heb zeer wisselvallige emoties. En me opa en oma begrijpen dat niet altijd. Ook zei lopen me achteraan als ik zeg dat ik even alleen ergens naartoe wil gaan, of als ik vertel dat ik naar de zee ga. En na 10 min ofzo komen ze toch kijken, en me opa komt meestal mee zwemmen.

Ik denk dat je ouders gewoon bezorgd zijn of willen weten wat je gaat doen. Soms kan dat best irritant zijn, maar dan zou je kunnen zeggen dat je gaat douchen of naar de wc gaat. Dan kan je even rustig lopen ergens, ik bedoel ze lopen je toch niet achteraan als je naar de wc gaat?

Ik kan goed begrijpen dat je ouders je niet naar een ander gezin willen laten gaan, je bent hun kind. En ondanks dat je zelf iets hebt van ze mogen me niet, geven ze toch wel iets om jou.

De truc om geen ruzie te maken is gewoon om er niet aan te denken. Je niet bezig te houden met oh we gaan weer ruzie maken, of je ΓΌberhaupt af te vragen wanneer komt de ruzie. Als je ouders of jij zelf een nare opmerking maakt, die beledigend of geΓ―rriteerd kan zijn probeer dat dan te negeren, of zie het als een grapje.

See ya!
Spookyzx

Natuurlijk NIET ACHTERVOLGEN NAAR DE WCπŸ€£πŸ€£πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£πŸ€£πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€£πŸ€£πŸ€£πŸ€£πŸ€£ dan ga ik echt zo hard schreeuwen om hun weg te krijgen als hun dat gaan doen.. maar dat doen ze zeker vast niet.

Maar ik ben geadopteerd dus ik hun 100000000000000000000000% niet hun kind Lol😎🀣🀣😏😏

Maar IK HAAT HUN TOTAAL EN ZEGGEN CONTINU DAT DE POLITIE NOOIT NAAR EEN 17 OF 18JARIGE NIET EENS GELOOFT WAT HUN ZEGGEN!!!! JA KOM OP ZEG!!!! IK BEN NIET ZO DOM OM NEP BELETJES OF EXPRES OM NAAR DE POLITIE BUREAU TE GAAN EN GRAPPEN MAKEN ERVAN?!!??! IK KAN ER GEWOON NIET TEGEN!!!!!!!!!!!!!! IK WALG 65% OM HUN OMDAT HUN ECHT NIET TE DOEN ZIJN EN IK HAD GEWOON NIET MOGEN BESTAAN VOOR HUN😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😑😠😠😠😑😠😠😀😀😀😀😀😀 EN BEN ALLEEN MAAR MEER DEPRI DOOR HUN DUS IK STAP ERUIT MAAR VAN HUN!!!!!

Reageer