ga naar Frankrijk... 2weken lang... ik hoop maar geen klote ruzies..



Toon eerste bericht

116 reacties

ik zeg ook niet dat je perse Nederlands bent als je in Nederland woont of wel...?

misschien kwam ik vervelend over.
maar dat was vooral de bedoeling niet!
ik bedoelde het alleen goed.

hebben jou adoptie ouders ook iets van dat je je echte ouders ooit zou kunnen ontmoeten?
als je bijvoorbeeld dat adoptiehuis (ben de naam kwijt) kunnen contacteren dat je op zoek bent naar je ouders. meestal hebben zij gegevens.
sorry dat ik dit al schrijf voor dat ik weet of je dat wilt.

ik weet dat mijn moeder door een bepaalde site haar biologische moeder, zus en broer heeft ontmoet

nog maals ik bedoel het alleen goed...

groetjes
blue

Ik bedoelde ook zelf niet slecht ofzo.. maar ik ben vaak overgestres sorry ervoor.
geeft niet hoor!
ik dacht dat ik iets fout had gezegd 😅

heb jij iets wat je laat ontstressen?

groetjes
blue
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

He, het gaat niet zo maar gemakkelijk om me te ontstressen .
hey

ik snap dat dat moeilijk is om te onstressen.
maar het is denk ik wel de moeite waard.

misschien zou je op een sport kunnen gaan waar je je boos hij mee kwijt kan

groetjes
blue
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

He he, dat gaat niet makkelijk met mij als ik dat doe, mijn gevrichten worden snel uitgeput en dan ben ik al plat van de rest van de dag..😅
hoi

ik snap niet wat je bedoeld sorry
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Ik denk dat ik een fout ofzo heb getypt ofzo.. Ik weet het niet wat ik had gedaan..
Bij het sporten krijg je snel last van je gewrichten. In dat geval is sporten misschien niet de ideaalste ontstressmethode voor jou. Heb je al eens geprobeerd om te mediteren? Bij het mediteren zit je rustig neer, concentreer je je op je ademhaling en houding, en kom je tot rust.

Hoe was je dag? Was de sfeer thuis ok?

Gr. Kenshin
Bij het sporten krijg je snel last van je gewrichten. In dat geval is sporten misschien niet de ideaalste ontstressmethode voor jou. Heb je al eens geprobeerd om te mediteren? Bij het mediteren zit je rustig neer, concentreer je je op je ademhaling en houding, en kom je tot rust.

Hoe was je dag? Was de sfeer thuis ok?

Gr. Kenshin

Heeee, soms niet soms wel.... zit bijna 2weken in Frankrijk nog steeds maar over paar dagen kom ik terug naar Nederland.. Ik zit nog steeds in een kloote dilemma over een nieuwe hond hebben waarvan ik nep mee deed om een nieuwe hond weer te nemen.. Zelfs is het een rustige😑

Ik ben nog steeds piss en kwaad dat hun nooit met me eens willen worden!!!!!! IK KAN HET GEWOON NIET MEER AAN!!!

*huilend janken op de grond in een hoekje*
Over enkele dagen zit je vakantie in Frankrijk erop. De terugkeer naar huis komt steeds dichterbij. Hopelijk heeft de vakantie iedereen goed gedaan, en wordt er na je terugkeer meer aandacht aan jouw welzijn besteedt.

Je gezinsleden zouden graag een hond in huis nemen, maar jij kan je daar niet goed bij vinden. Kan je verwoorden waarom je mee instemde voor het in huis halen van een hond, terwijl je het er niet mee eens was?

Voel je je inmiddels al wat beter? Ik vind het jammer om te lezen dat je tijdens het schrijven van je vorige bericht in dit topic, vrij overstuur was. Heeft de nacht je goed gedaan?

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Slapen.. wel oke... MAAR ik wil gewoon GEEN HOND want TERWIJL ER AL EERDER VOOR DAT GESPREK OVER EEN ROT HOND DAT ER G.E.E.N ENKEL HOND IN HET HUIS GAAT!!!

MAAR HOE KAN HET NOU ZIJN DAT ZE NIKS ERVAN HERRINEREN TERWIJL HET BESLOTEN STAAT NOG STEEDS MAAR HUN WETEN HET NIET EENS?!?!!??!?!?! WAT SOORT ONZIN IS DAT NOU!?!?!?!??! IK KAN NOG STEEDS NIET TEGEN ALS MENSEN DE REGELS OVERTREDEN!!!! K O M OP ZEG... ZIJN HUN BABYS DIE GEEN HERSENEN HEBEEN OFZO?!?!?!??! HET IS ZOOOOO BELACHELIJK DAT IK ZELFS LIEVER VAKER OVER DE RODE LIJN HEEN GA STAPPEN OMDAT IK PUUUUURRRRR ZAT BEN!!!!! MEER DAN ZELFS PUUR ZAT!!!!!😡😠😠😡😠😠😡😡😠😠😡😡😠😡😡😠😠 IK JANK AL IN MIJZELF EN WORD GEK ERVAN.. IK KAN NIKS ERAAN DOEN WANT HUN MAKEN MIJ ALLES WIJS MAAR DAAR TRAP IK NIET IN MAAR HUN BLIVEN DAT DOEN!!!!!!!! IK WIL GEWOON EEN ADVOCAAT HEBBEN OFZO!!!! DID GAAT AL MIJN HELE LEVEN DOOR EN BEN ECHT SPUUG ZAT.. WAAROM GELOOFT MIJ NOOUT OFOZ!!!!!😠😡😠😠😡😡😠😠😠😠😭😭😠😢😢😠😢😡😢😠😢😠 Buiten de internet is dat altijd.. nou... 95%, luisterd mij niet en geloven me niet..😑
hey

Slapen.. wel oke... MAAR ik wil gewoon GEEN HOND want TERWIJL ER AL EERDER VOOR DAT GESPREK OVER EEN ROT HOND DAT ER G.E.E.N ENKEL HOND IN HET HUIS GAAT!!!

vervelend dat er als nog een hond komt die jij liever niet hebt.

heb je ook argumenten waarom je hem/haar niet wilt hebben?
kan je niet goede afspraken dat hij bvb tijdens het eten in de benge moet. en als hij druk is dus veel blaft naar de achtertuin moet.


MAAR HOE KAN HET NOU ZIJN DAT ZE NIKS ERVAN HERRINEREN TERWIJL HET BESLOTEN STAAT NOG STEEDS MAAR HUN WETEN HET NIET EENS?!?!!??!?!?!

wat weten ze niet meer?
en je (adoptie) ouders zijn mensen. en mensen kunnen niet alles onthouden.

ZIJN HUN BABYS DIE GEEN HERSENEN HEBEEN OFZO?!?!?!??!

als ze vergeten om aan bepaalde afspraken te houden. kan je er op wijzen wat de afspraken zijn.

IK KAN NIKS ERAAN DOEN WANT HUN MAKEN MIJ ALLES WIJS MAAR DAAR TRAP IK NIET IN MAAR HUN BLIVEN DAT DOEN!!!!!!!!

zeg dan rustig dat ze niet hoeven te liegen omdat ze denken dat dat beter is en dat jij niet tegen gelieg kan.

IK WIL GEWOON EEN ADVOCAAT HEBBEN OFZO!!!! DID GAAT AL MIJN HELE LEVEN DOOR EN BEN ECHT SPUUG ZAT.. WAAROM GELOOFT MIJ NOOUT OFOZ!!!!!

ik denk dat ze pas gaan luisteren als jullie allemaal even jullie telefoons weg leggen en rustig is gesprek gaan. dat helpt meer dan alleen maar boos doen

groetjes
blue
Onnodige quote door De Kindertelefoon verwijderd

Ok... Ik denk dat ik dat kan proberen... hopelijk...
succes al vast!!!

groetjes
blue
Zoals Blue zei, kan een gesprek waarbij iedereen aandachtig luistert, helpen. Je kan dat gesprek aankondigen, zodat je gezinsleden weten dat ze voor een tijd even hun telefoon en andere afleiding aan de kant kunnen leggen. Wanneer je hun volledige aandacht hebt, kan je bijvoorbeeld de argumenten die je hebt tegen de komst van een hond, op tafel leggen.

Als je het vermoeden hebt dat je ouders zich niet aan de afspraken houden in verband met je adoptie, kan je dit navragen bij een leerlingenbegeleider op school. Een leerlingenbegeleider kan voor jou opzoeken wat mogelijk is in verband met je rechten, zodat jij weet waar het op staat.

Bij het aanbreken van het volgende schooljaar, kan je je mentor vragen om een afspraak met een leerlingenbegeleider. Op sommige scholen kan je die afspraak ook regelen via de leerlingenbegeleider zelf, zonder de tussenkomt van je mentor. Weet je hoe dit bij jou op school werkt?

Gr. Kenshin
Secht nieuws.... Ging Niet goed ZELF DAT IK NOG HISTORISCH KWAAD WERD EN BEN!!! EN HUN BEWEREN ZELFS DAT IK EERDER UIT HET HUIS GA EN HUN MET EEN HOND ZITTEN EN DAT IK NOG ER BIJ DAN ZEN IN HET BEGIN EN IK ZEI ALLES WAT DE CONSUQENTIES ZIJN HOE HET GAAT EN IK ZEI ALS STEEDS HOE OUDER ZE WORSEN DOE DOMMER ZE GAAN WORDEN EN IK ZEI OOK DE CONSUQUENTIES IVER HET GELD EN HUN HEBEN TE VEEL EN IEDEREEN HEEFT HET TE VOL IN HUN HANDEN EN MIJN HALVE OPPAS GAAT ECHT NIET REDDEN VOOR DE VOLGENDE HOND!!!!!! DAT NOEM IK PAS ONEERLIJK!!!!! MIJN HALVE ZUS IS BIJNA NOOIT IN HET HUIS, MIJN HALVE BROER HEEFT NIG STEEDS HUISWERK OF LATER EEN BAAN EN HEEFT ZELFS OOK GEEN TIJD EN IK HEB HET TE DRUK MET HET GEZEIK EN SCHOOL GEZEIK EN MIJN HALVE OUDERS HEBBEN DOOR MIJ HET OOK ZWAAR EN ZEUREN DAT IK HET VOOR HUN ZWAAR HEB GEMAKAT WAARVAN HET HUN PROBLEEM IS EN DAN KOMT ER EEN DRAMATIESHE EINDE WAT MIJN HALVE MA ALLEEN MAAR JANKT EN WILLEN WEER DAT ONBETAALBARE NIEUWE HOND GEDOE DOEN EN IK HEB DAN EEN GROTER PROBLEEM IN DE TOEKOMT DAN IK GA DIT NIET EENS VOOR RESCEREN VOOR DAT NIETSNUTTIGE GEDOE OVER EEN NIEUWE HOND!!!!!! IK HEB PROBLEMEN ZAT!!!!!!😡😠😠😡😡😡😠😡😡😠😠😠😡😠😠😠😤😤😤😤😤😤😤😤 EN IK ZEI AL DAT IK LIEVER DAN NAAR EEN ANDER GEZIN GA ZELFS ZEGGEN DAT HET NIET MAG OF WAT DAN OOK!!!!!!
Het gesprek verliep niet op de manier waarop we het ons hadden voorgesteld. Je argumenten drongen niet door tot je gezinsleden, en ze lijken hun plan voor het in huis nemen van een hond door te zetten. Je moeder werd emotioneel, en vertelde dat ze het moeilijk had met de situatie.

Je gaf aan graag naar een ander gezin te willen, en hoewel je ouders de huidige situatie niet gemakkelijk vinden, stemden ze daar niet mee in. Zou je het zien zitten om bij het aanbreken van het nieuwe schooljaar naar een leerlingenbegeleider te stappen, zoals ik in mijn vorige reactie aan je voorstelde?

Gr. Kenshin
- Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -
@ Kenshin
Ik kan wel proberen... maar hun gaan daar zowiezo ONEENS worden.... Anders kan ik wel echt naar de politie stappen als Niemand het doet met tegenzin..
Ik laat wel weten of er later goed nieuws of slecht nieuws is.. afwachten maar dan helaas voor mij😑😒
hey

jammer dat het gesprek niet goed gegaan is.

ik had jou ouders wat redelijker ingeschat dan dat ze zijn...

als je graag naar een ander gezin wil moet je het denk ik niet aan de politie zeggen maar aan veilig thuis zij kunnen het denk ik beter op pakken dan de politie.

groetjes
blue
hey

jammer dat het gesprek niet goed gegaan is.

ik had jou ouders wat redelijker ingeschat dan dat ze zijn...

als je graag naar een ander gezin wil moet je het denk ik niet aan de politie zeggen maar aan veilig thuis zij kunnen het denk ik beter op pakken dan de politie.

groetjes
blue

Ik kan het wel proberen maar ik denk dat iedereen mij gaat afwijzen om het te doen... ik kan misschien halve week in een andere gezin blijven en de andere halve week in deze... maar ik SNAP gewoon Niet waarom ze Niet tot het conclusie
komen dat ik NIKS NOPES NANA een Hond wil hebben... alleen de weekend zal dat niet genoeg zijn voor me om in een ander gezin te zijn...

Maar ik wil gewoon ook die kloote gps-tracker uit mijn telefoon hebben zodat hun niet gaan weten waar ik ben omdat ik hun ook niet mag en Geen HOND wil HEBBEN EENS.
En hun maken alleen maar problemen voor mij en ze kunnen wel zeggen van dat ze dat NIET doen en daarna mij aanwijzen dat ik het zelf doe bla bla bla... WAT een onzin is DAT.. ik kan er gewoon niet tegen. KLAAR!!!
Niet echt mij aanwijzen maar ik weet wel dat hun mij een schuldige maken ofzo.. weet ik veel meer wat ik moet ermee😑😑😒😒😒 *zucht*
Misschien kan een regeling zoals degene waarbij je nu en dan bij een ander gezin verblijft, een tussenweg zijn tot een overplaatsing naar een nieuw gezin. Als blijkt dat jij een stuk gelukkiger bent in een ander gezin, zou het kunnen dat je van je huidige gezin stilaan afstand mag nemen.

Een gps-tracker op je telefoon lijkt me inderdaad vervelend. Sinds wanneer staat die tracker erop? Kan je je herinneren of deze geïnstalleerd werd na een bepaalde gebeurtenis?

Als je gezinsleden besluiten om, ondanks jouw tegenargumenten, een hond in huis te nemen, zou de afspraak kunnen zijn dat jij niet mee hoeft te zorgen voor de hond. De hond wordt dan de verantwoordelijkheid van je gezinsleden, en hoewel de hond in je huis rondloopt, hoef jij je er niet mee bezig te houden.

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Maar als ik half daar nu nog steeds woon Gaat de nieuwe Niet Naar boven.. zelfs geen spraken van dat ie ooit in mijn kamer en zolder komt!!!! MIJN SPULLEN EN KLAAR.

Ik haat als dieren aan mijn spullen zitten.
En ik ben ook een beetje alergies van honden normaal dan.
Maar katten niet.. of de ene kan een stofje dragen dat ik wel daarna allergie heb... Maar ik hoop dan dat ik dat niet zal krijgen en het niet ook gebeurd.

Maar in precipen ik ga echt last krijgen van een hond.
En ik ga dan HISTIERIES schreeuwen van pure kwaadheid en omdat niemand ook naar me überhaupt heeft geluisterd... En ook geschreeuw van: WAT DOET IN G**SNAAM DAT BEEST HIER!?!??!?!?!!?

Jaaaa........ 😐😅ik kan dat ook echt zo worden.😑
ZELFS boven mijn stem kan ik boven uit komen.. 😶😐

Maar ik kan HET ECHT NIET HEBBEN DAT HUN ZO STOER BLIJVEN DOEN EN DE REST!!!!! HUN BEGONNEN MET DE DRAMA EN HUN MOET HET OOK ZELF LATEN STOPPEN!!!! ZO MOEILIJK IS HET NIET!!!!! EN IK GA GEEN HAND HELPEN ERMEE MET DAT PROBLEEM.

Ik jank nu al het dubbelen ervan...
Misschien zeggen ze wel dat ik niet dat beest hoeft uit te laten...

Maar WAAROM MAKEN ZE GEEN DRUK OM HET GELD EN DURE DINGEN DIE IK EN MIJN HALVE ZUS EN BROER HEBBEN MAAR HUN VINDEN DAT NIET ZO ERG DENK IK EN DAN MOET IK VAST MIJN SPULLEN VERKOPEN WAT VAN MIJ ZIJN EN IK GA ECHT KWAAD WORDEN DAT HUN GELD TE KORT HEBBEN EN DAT IK EN DE REST MOET MEE HELPEN?!?!?!? ALLEEN VOOR EEN DOMME HOND?!?!?!?!?!?!?!?! EN DAT BEEST WORD TOCH OUD EN GAAT DKKD DAARNA EN NOG STEEDS VAST GELD TE KORT EN IK GA ZE NIET HELPEN ZELFS NEMEN ZE AL MIJN GELD AF VAN DE BANK!!!!!!! IK GA NIET DIE UITDAGING AAN VOOR EEN STOMME HOND DIE SLIM KAN ZIJN EN DAARNA EEN DOM OUD HOND!!!!

DAN VERPIL JE GELD AAN NIKS WAT ZELFS GEEN ECHTE WAARDE HEEFT!!!

WAT EEN ONZIN VAN HUN GEWOON!!!!!!
HET IS B.E.L.A.G.L.I.J.K GEWOON!!!!!!
WILLEN ZE NOU BLUT WORDEN EN DE ANDERE VAN HUN FAMILIESS OOK?!?!?!?!?!! DAN ZIJN ZE ECHT EGO'S GEWORDEN!!!!!!
Je mag er gerust voor kiezen om de hond niet in jouw spullen te laten snuffelen, zeker als je allergisch bent. Had je vaak last van je allergie bij de vorige hond?

Het zou inderdaad erg oneerlijk zijn als je gezinsleden jou (financieel) laten bijdragen aan de hond. Gebeurde het bij de vorige hond dat je moest helpen?

Sommigen vinden het gezelschap van een hond heel fijn. Bij het thuiskomen bijvoorbeeld. Je komt binnen, en daar komt de hond kwispelend op je afgelopen.

Echter kan ik me voorstellen dat een hond in huis terwijl je dat niet wilt, erg frustrerend kan zijn. Moest de hond er komen, mag je gerust aangeven dat je de hond geen toegang geeft tot je kamer en persoonlijke spullen.

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

He Kenshin, maar vooral het geblaf is zooi hard dat mijn oren echt pijn kan doen en dan ben ik meer kwaad op de hond dan dat ik de hond niet mag.

En vooral ik wil dat zelfs IK niet en de REST ook NIET blut gaan worden door maar 1HOND DAT MIJN LEVEN GAAT VERPESTEN EN HUN OOK!!!!!

IK WEET GEWOON NIET WAT IK MOET MET DIE MENSEN!!!
En ik ben wel een beetje alergies door een hond maar ook Mijn andere door VAN paar vrienden die zijn erg alergies DOOR 1 IDIOTE BESLUIT ERVAN DAT ZE HUN GAAN WEGJAGEN!!!!!

EN ZE ZEIDEN VAN JAAAAA...... VOORLOPIG GEEN HOND BLA BLA BLA BLA BLA EN IK HAAT ZE NU AL MEER DAN NU!!!!!!!

HUN MOETEN ZELF OP HUN WOORDEN LETTEN DAN IK.
Geblaf kan inderdaad vervelend zijn. Hopelijk kiest je gezin een rustige hond uit. Heb je enig idee wat voor hond jullie in huis zouden halen?

Wat naar dat je huisgenoten jouw argumenten niet tot zich laten doordringen. Het zou inderdaad erg frustrerend zijn, moesten ze zich pas later realiseren dat een hond kosten met zich meebrengt. De aankoop van een hond is één ding, maar daarnaast komen er nog kosten voor voeding, spullen en dierenartsbezoeken bij.

Je vrienden zouden minder vaak bij je thuis komen, omdat ze allergisch zijn voor hondenhaar. Dat lijkt me inderdaad echt niet fijn. Misschien kunnen jullie afspreken dat de hond alleen in bepaalde ruimtes van het huis mag komen, zodat enkele ruimtes minder hondenhaar bevatten dan anderen.

Je huisgenoten zeiden 'EN ZE ZEIDEN VAN JAAAAA...... VOORLOPIG GEEN HOND'. Bedoelden ze hiermee dat de komst van een hond nog een tijd op zich zal laten wachten?

Gr. Kenshin

Reageer