Tijd om doei te zeggen



Toon eerste bericht

241 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Gebruiker c  hahahaha ik zat net precies aan het zelfde te denken😂 zou wel fun zijn

Reputatie 7
Badge +19

@Simply Me haha mwah… over het algemeen hou ik niet heel erg van feest muziek en al helemaal geen Nederlandstalige feestmuziek maar ik zal zo ook wel ff wat toepasselijke liedjes zoeken.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @Gebruiker c ,

Ontmoeten wij elkaar ook eens:slight_smile:

Bedankt!

 

Groetjes,

Paardebloem

Hoi @Gebruiker c ,

Ontmoeten wij elkaar ook eens:slight_smile:

Bedankt!

 

Groetjes,

Paardebloem

Hey, @Paardebloem83 ,

Ja klopt, leuk elkaar te ontmoeten 🤝 aangenaam ik ben Gebruiker c 

Reputatie 7
Badge +19

@Gebruiker c ja echt jammer inderdaad. Zou echt chill zijn als je gewoon nog met bepaalde forumleden kan kletsen maarja.

ik zie nu btw dat ik de succesverhalen badge heb verdiend yayy🥳🥳

Reputatie 6
Badge +7

Klopt, dat klopt ook ja, het is jammer dat we niet hier in call kunnen ofzo met stem vervormen ofzo haha,  anders had ik wel wat live feest muziek erop gezet.

Ja, ik zat hier ook over na te denken een paar uur geleden. Maar het voelt toch een beetje raar dan, alsof je een stukje privacy weggeeft. Al zou het wel leuk zijn als je af en toe iets kon zeggen tegen elkaar of de forumgepensioneerden. 

 

Groetjes,

Paardebloem

 

Reputatie 6
Badge +7

Hey, @Paardebloem83 ,

Ja klopt, leuk elkaar te ontmoeten 🤝 aangenaam ik ben Gebruiker c 

:handshake: Insgelijks, Gebruiker c, ik ben Paardebloem

@Gebruiker c ja echt jammer inderdaad. Zou echt chill zijn als je gewoon nog met bepaalde forumleden kan kletsen maarja.

ik zie nu btw dat ik de succesverhalen badge heb verdiend yayy🥳🥳

Ja klopt.

Gefeliciteerd!!!

:handshake: Insgelijks, Gebruiker c, ik ben Paardebloem

Is dit de corona handdruk, goed begin🙈

Groetjes,
Simply Me

Klopt, dat klopt ook ja, het is jammer dat we niet hier in call kunnen ofzo met stem vervormen ofzo haha,  anders had ik wel wat live feest muziek erop gezet.

Ja, ik zat hier ook over na te denken een paar uur geleden. Maar het voelt toch een beetje raar dan, alsof je een stukje privacy weggeeft. Al zou het wel leuk zijn als je af en toe iets kon zeggen tegen elkaar of de forumgepensioneerden. 

 

Groetjes,

Paardebloem

 

Klopt,  dat is ook raar, maar natuurlijk is ook de bedoeling dat stel als dat zo was, dat dat niet zo snel 1,2,3 kan zoals bij discord ofzo , maar dat je dat soort van moet aanvragen ofzo en dat je ook in call aan bepaalde regels moet houden.

En graag had ik nog met gepensioneerden gepraat.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Simply Me,

Je hebt er talent voor.. mooie haiku. Ik werd ook geïnspireerd door Mariska H. Had allen nog geen tijd om daar iets mee te doen..

Bedankt :), als je tijd hebt vooral proberen. Het is eigenlijk heel leuk om te doen.

Dat liedje ken ik en vind ik ook mooi. Die lyrics van: from a distance all these mountains are just some tiny hills wildflowers they keep living while they’re just standing still I’ve been missing yesterday but what if theres a better place.

Het gaat ook om je dagen door komen en hoop houden, ook al lijkt het soms ver weg.

Bedankt voor deze verduidelijking, ik vond vooral het idee dat van veraf bergen maar kleine heuvels zijn mooi. Het klinkt zo poëtisch. Zo moet je eigenlijk alle problemen in het leven zien. 

 

Groetjes,

Paardebloem

Dan ga ik toch wel voor privacy.. maar je kunt ook je camera en microfoon uitdoen, nickname opgeven. Er zijn echt wel opties. Alleen niet toegestaan vanuit De Kindertelefoon..

Groetjes,
Simply Me

Snap ik,  klopt ook, maar dan noch zou het wel leuk zijn ookal kan dat helaas niet.  Er zijn inderdaad wel opties ja , alleen inderdaad niet toegestaan nee.  Of gwn een privé chst ofzo,  dat zou ook wel leuk zijn.

Oh top m'n bericht moet worden gecontroleerd top weer dit. Hopelijk deze niet.

Groetjes Gebruiker c 

Hey Simply Me,

Ik heb na een jaar op het forum lezen zonder account nu toch nog besloten een account aan te maken om je te bedanken!  Ik wil je namelijk enorm bedanken voor al je lieve en hulpvolle berichten waar je onwijs veel mensen op dit forum mee hebt geholpen, waaronder ik indirect. Ik hoop dat alles goed met jou gaat! Verder ook alle andere mensen in en buiten dit topic die veel op dit forum actief zijn enorm bedankt! Zelf weet ik nog niet wat ik later wil doen en soms voel ik me een beetje waardeloos. Ik zit namelijk voor de 2e keer in 5 vwo, omdat ik ben blijven zitten en ik weet nog steeds niet wat ik wil doen. Wel denk ik meer na over iets met de zorg/ziekenhuis omdat ik ook graag mensen wil helpen, maar ik zit ook altijd met veel geld verdienen in mijn hoofd wat eigenlijk slecht is. Wat voor soort stage doe je nu en welk specifiek beroep wil je later doen als ik vragen mag? (nieuwsgierigheid en interesse, iets goeds voor op mijn CV en misschien lijkt iets in die richting mij ook wel leuk) Wel merk ik de laatste tijd, sinds ik veel op dit forum lees dat ik me niet echt goed voel. Dat komt omdat ik dan bijvoorbeeld topics lees van mensen met grote problemen die zelfmoord willen plegen en afscheid nemen en soms ook geen reacties daarna meer achterlaten, waardoor ik me zorgen ga maken. Ik wil namelijk graag mensen helpen (sorry ik ga nu te veel van het onderwerp af). Ik hoop dat je al je dromen in je leven zal bereiken en je gezond en gelukkig blijft!

Groetjes:kissing_heart:

Heey @M en Ms,

Supertof dat jullie langskomen in dit topic, alvast bedankt voor jullie reacties!

Pff dat was een 'narrow escape’ maar ik denk dat we er mee weg komen :joy:

Hoeveel woorden hadden jullie nodig om dat te zeggen? Jullie krijgen mensen altijd wel weer aan het lachen..

 tsja, we hebben het net nog even terug gelezen (I know dat het topic niet meer bestaat, maar toch is het ons gelukt :thinking:) en het klopt dat we samen met jou allerlei dingen eens op een rijtje hebben gezet en daar dan af en toe wat vragen over gesteld hebben. Kennelijk heeft dat jou verder geholpen en ben je zelf tot conclusies gekomen en heb je zelf verdere stappen gezet. Volgens ons is dat vooral jouw verdienste. Wel mooi dat dat zo werkt, toch? :relaxed:

Ik denk dat ik al eerder tot die conclusie was gekomen, maar ik wist niet wat ik ermee moest. Daarom had ik dat topic gemaakt en mede door jullie heb ik inderdaad zelf die stappen verder gezet. Zeker mooi dat dat zo werkt, gelukkig bestaat deze mogelijkheid.

Sta je daar wel eens bij stil. ...dat jij bijvoorbeeld ook veel betekent voor anderen hier op het forum….

Ik heb het gedaan met alle liefde en plezier en stond er niet zo bij stil. Maar in zo'n afscheidstopic komt het veel naar voren en dat maakt me ook heel erg dankbaar.

Op zich is dat niet ongewoon, want een muur kan bescherming bieden, maar het kan ook een obstakel vormen. het is dus belangrijk om de juiste balans te vinden

Die balans is nu een beetje zoek. Die muur is niet voor niets gebouwd en heeft me tot hier toe verder geholpen. Maar ik merk nu ook dat een muur je in de weg kan zitten. Dat betekent niet dat de muur weg moet, maar ik moet er anders mee leren omgaan. Misschien een raam, of een deur of tralies in zetten.. dat zal ik mede door therapie hopen te ontdekken.

Bedankt voor de tekening/afbeelding/whatever.

Aan de hand van een aantal liedjes proberen we duidelijk te maken hoe dat allemaal werkt en dan blijkt ook dat ‘muren’ van alle tijden zijn en dat we soms ook wel dezelfde ‘fouten’ maken als voorgaande generaties.

Mooie liedjes, ik kende dat liedje van de Berlijnse muur en ook de versie van Wulf. Het is iets om kritisch over te denken; muren en vrijheid in vergelijking met 40 jaar geleden en het alledaagse leven.

Btw, heb je de hele 12.50 gekeken? Uh, je weet dat in de titel staat 'never give up’…..je moet ergens beginnen hè…..ok

Haha, nee ik heb nog niet gekeken, maar dat ga ik zeker wel doen. 
Die andere liedjes moet ik ook nog luisteren.

Dat liedje van The Cinematic Orchestra ken ik wel. Ken je ook ‘To Build A Home’ van The Cinematic Orchestra? 

The Cinematic Orchestra - 'To Build A Home' - YouTube

Groetjes en dit was voorlopig ff de laatste post, want we gaan nu echt nog ff slapen.

Tot later (?)

Weltrusten, oke het is al bijna middag, haha. Maar volgens mij hebben jullie een ander dag/nachtritme. 
Tot later!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +7

Ik kan de berichten al niet meer bijhouden😊👏

Ik loop ook een beetje achter, goed teken denk ik?

 

Groetjes,

Paardebloem

Haha, geen idee Paardebloem83.

Ik zag net weer berichten van Gebruiker c verschijnen, kennelijk moest het goedgekeurd worden. Fijn dat je nu wel een melding krijgt, hé😉

Groetjes,
Simply Me

Maar ze werden gelukkig ook wel weer snel geplaatst!

 

 

Haha ja klopt tot 3x aan toe.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Gebruiker c oehhh same. Echt een leuk lied om te spelen ja.

@jaivy

Bedankt voor je liedjes. Ik heb er ff snel doorheen geluisterd. Later luister ik het rustig terug.

Die van de Titanic is inderdaad gewoon mooi, muziek kan ook gewoon mooi zijn, zonder een of ander heel verhaal. Houd je dan ook bijvoorbeeld van https://m.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU ik hoop dit ooit ook mooi te kunnen zingen ipv een valse kraai🙈
Groetjes,
Simply Me

 

 

Heey @Complicated Me,

Ik heb na een jaar op het forum lezen zonder account nu toch nog besloten een account aan te maken om je te bedanken!  Ik wil je namelijk enorm bedanken voor al je lieve en hulpvolle berichten waar je onwijs veel mensen op dit forum mee hebt geholpen, waaronder ik indirect. Ik hoop dat alles goed met jou gaat! 

Wow, wat bijzonder om te horen. Supergaaf dat je een account aangemaakt heb, na een jaar gelezen te hebben. Graag gedaan, fijn dat ik je indirect heb kunnen helpen!

Zelf weet ik nog niet wat ik later wil doen en soms voel ik me een beetje waardeloos. Ik zit namelijk voor de 2e keer in 5 vwo, omdat ik ben blijven zitten en ik weet nog steeds niet wat ik wil doen. Wel denk ik meer na over iets met de zorg/ziekenhuis omdat ik ook graag mensen wil helpen, maar ik zit ook altijd met veel geld verdienen in mijn hoofd wat eigenlijk slecht is

Wat vervelend dat je je soms zo voelt. Het is echt niet erg om een keer een jaar over te doen, je mag trots zijn op dat je al in 5 VWO zit. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Dat je er een jaartje langer over doet geeft niet, je doet het gewoon. En je doet het op jouw tempo en dat is helemaal prima. Dat je niet weet wat je wilt is echt niet erg. Ik snap je helemaal, ik voelde me ook zo toen ik over mijn toekomst moest nadenken. Je hebt zoveel keuzes en het voelt alsof je heel je toekomst al vast moet leggen. Maar.. dat is natuurlijk echt niet zo. Geld verdienen is niet slecht, maar van alleen geld verdienen word je niet gelukkig. Dan blijf je altijd meer willen en daarin kom je vast te zitten. Werken in de zorg/ziekenhuis is heel gaaf om te doen en je krijgt je waardering niet altijd in geld, maar wel in een glimlach, traan, blijk van waardering van een patiënt. 

Wat voor soort stage doe je nu en welk specifiek beroep wil je later doen als ik vragen mag? (nieuwsgierigheid en interesse, iets goeds voor op mijn CV en misschien lijkt iets in die richting mij ook wel leuk) 

Ik doe een opleiding, die tegelijkertijd school en werk is. Het is vergelijkbaar met BBL MBO, maar mijn opleiding is HBO niveau. Wegens privacy en anonimiteit wil ik niet specifiek benoemen welke opleiding en welk beroep. Het is wel gaaf want door mijn opleiding en werk, ben ik nu al bezig met mijn beroep, in opleiding. Heb jij zelf een beetje een richting welke kant van de zorg/ziekenhuis?

Wel merk ik de laatste tijd, sinds ik veel op dit forum lees dat ik me niet echt goed voel. Dat komt omdat ik dan bijvoorbeeld topics lees van mensen met grote problemen die zelfmoord willen plegen en afscheid nemen en soms ook geen reacties daarna meer achterlaten, waardoor ik me zorgen ga maken.

Dat is rot. Je bent niks verplicht op dit forum, je hebt de vrijheid om wel/niet te reageren op reacties. Ik heb ook best een tijdje gehad dat ik me zelf minder ging voelen, door de emotionele problemen en gevoelens topics. zoals zelfmoord. Ondanks dat je de persoon aan de andere kant van het scherm niet kent, leef je wel met diegene mee en komt zo'n bericht wel ff binnen. Het advies wat ik toen gekregen heb, is om dan even afstand te nemen. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat jij je erdoor niet echt goed gaat voelen en zorgen gaat maken. Dus dat zou ik je dan zeker aanraden. Hoewel dat ook moeilijk is, maar het is wel echt belangrijk om op jezelf te letten!

. Ik wil namelijk graag mensen helpen (sorry ik ga nu te veel van het onderwerp af). Ik hoop dat je al je dromen in je leven zal bereiken en je gezond en gelukkig blijft!

Supermooi dat je anderen wilt helpen. Ik denk dat je ergens best wel een beetje weet wat je wel/niet wil en wat je leuk lijkt. Alleen je hebt zoveel keuzes en je wilt zoveel, dat je niet meer weet waar je kijken moet. Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, ook jij komt er wel. Ik weet dat mensen dat vaker zeggen en je het misschien niet gelooft, maar ik geloof het wel voor je. Al ga je van D naar A naar F, doe waar jij gelukkig van word. 

Bedankt voor je reactie en je toekomstwens en hetzelfde gewenst!

Groetjes,
Simply Me

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@jaivy

Bedankt voor je liedjes. Ik heb er ff snel doorheen geluisterd. Later luister ik het rustig terug.

Die van de Titanic is inderdaad gewoon mooi, muziek kan ook gewoon mooi zijn, zonder een of ander heel verhaal. Houd je dan ook bijvoorbeeld van https://m.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU ik hoop dit ooit ook mooi te kunnen zingen ipv een valse kraai🙈
Groetjes,
Simply Me

 

 

 

oohhhh jaa dat is ook een heel mooi lied en ook een fijn lied om te zingen al zeg ik het zelf. Maar een enorme uitdaging.

@Gebruiker c oehhh same. Echt een leuk lied om te spelen ja.

Haha leuk om te horen dat er nog andere zijn die piano spelen,  ik speel zelf verschillende genres en types .

 

Groetjes Gebruiker c 

I'm learning to play the piano.
Ik kan nu alleen noten, ja easy haha, maar ik wil ook akkoorden kunnen spelen.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +19

@Gebruiker c oehhh same. Echt een leuk lied om te spelen ja.

Haha leuk om te horen dat er nog andere zijn die piano spelen,  ik speel zelf verschillende genres en types .

 

Groetjes Gebruiker c 

Oh wat leuk zeggg!!!!

Reputatie 7
Badge +19

I'm learning to play the piano.
Ik kan nu alleen noten, ja easy haha, maar ik wil ook akkoorden kunnen spelen.

Groetjes,
Simply Me

ahhh nou dat is al een goed begin in ieder geval. Keep up the good work

Reageer