Recepten

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal!

In dit topic mag iedereen die een lekker recept kent, het delen. Zorg wel dat je alleen recepten deelt en dus geen andere berichten stuurt. Als je iemand’s recept goed vind kan je het een klavertje 🍀 geven.

Tips voor als je een recept wil maken met iemand anders en diegene mag niet zien dat je op het forum zit:

• Kopieer en plak het recept in notities
  • Schrijf het recept over
  • Maak een screenshot en snijd de stukken waaraan je het forum kan herkennen weg

Ik hoop dat dit topic op deze manier mag en niet gesloten wordt.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Heyy allemaal, 

Hier weer een lekker recept voor oreopops: 

Benodigdheden: 

1,5 zakje oreo’s ( 1 of 2 is ook prima hoor) 

100 gram monchou

150 gram chocolade (wit melk of puur, wat jij het lekkerst vind) 

Toppings (zoals spikkels of (gekleurde) hagelslag) 

grote kom

hand mixer 

blender of plastic zakje met deegroller/ iets waarmee je hard kan slaan 

saté prikkers 

bakplaat 

bakpapier

Zo maak je het: 

Doe de oreo’ s in een blender en maal ze helemaal fijn of doe ze in een zakje en sla er op totdat je alleen nog maar hele fijne kruimels over hebt. Doe de monchou in een kom en voeg de oreo’ s toe. Mix de oreo’s en de monchou totdat je een soort van grijze bol hebt. verdeel het mengsel in 10 tot 12 bolletjes (ligt eraan hoe groot je ze maakt) en leg ze op een bakplaat, bekleed met bakpapier. Zet ze 10 tot 15 minuten in de koelkast. Smelt ondertussen de chocolade naar keuze au bain marie (in een pan met heet (niet kokend) water en dat de chocolade in een kom op de pan). Als de chocolade gesmolten is dip je  een van de uiteindes van de sate prikkers in de chocolade en prik de sate prikkers in de oreomonchoubolletjes. Laat ze nog eens 10 tot 15 minuten in de koelkast hard worden. Na 10 tot 15 minuten (of langer, je kan de bolletjes ook een nacht laten staan, wat je maar wilt)  haal je de bolletjes uit de koelkast en dip je ze een voor een in de gesmolten chocolade. Laat ze nog een keer (op de kop) op de bakplaat met bakpapier in de koelkast hard worden. Als de chocolade hard is, dip je de bovenkant nog een keer in de chocolade en daarna in je topping naar keuze. Laat ze dit keer in een beker rechtop in de koelkast hard worden, et voilà: klaar zijn je oreopops. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 5
Badge +1

Hier een recept voor Oreo fudge! Ik vind het echt super lekker!😋 Echt een aanrader

Benodigdheden 

397 gram gecondenseerde melk

150 gram pure chocolade

150 gram witte chocolade

2 rollen oreo original

Benodigdheden

bakpapier

brownie vorm (27 x 17 cm)

Koksmes

Spatelset

Stap 1

Neem de brownie vorm en voorzie het van op maat geknipt bakpapier. Verdeel Oreo’s over de bodem van de vorm. Als je dezelfde vorm als wij gebruikt, kan het zijn dat je wat Oreo’s moet halveren om de gehele bodem te bedekken.

Stap 2

Smelt beide soorten chocolade apart van elkaar au bain-marie. Wanneer de chocolade gesmolten is, zet je de hittebron uit en roer je de helft van de gecondenseerde melk door de witte chocolade en de andere helft door de pure chocolade. Wanneer dit in beide kommen goed gemengd is stort je het over de bodem van Oreo’s. Je kan kiezen voor twee lagen over elkaar, maar ook voor een swirl. Schrik niet als de chocolade na toevoegen van de gecondenseerde melk stug wordt. Dat komt simpelweg omdat de chocolade door de temperatuur weer stolt. Hoe sneller je handelt, hoe makkelijker te bewerken.

Stap 3

Druk de overige koekjes erin en/of verkruimel de laatste koekjes en zet 4 uur in de koelkast. Ga je het de volgende dag pas eten? Dan kan je ervoor kiezen de volgende dag pas de Oreo’s erop te doen. De oreo wordt anders ‘oud’.

Stap 4

Snijd in minimaal 20 blokjes. Oreo Fudge is een machtig recept.

Succes!

bron: sterkindekeuken.nl

Reputatie 5
Badge +2

BASISRECEPT CAKE

Ingrediënten

• 240 gr suiker

• 240 gr boter en ook botor om in te vetten

• 280 gr zelfrijzend bakmeel

• 1 zakje vanille suiker

• Snuf zout

• 4 grote eieren

Benodigdheden

• mixer

• Cakevorm van ca. 30 cm

• Bakpapier

• Zeef

Bereiding

Verwarm de oven op 175 graden. Vet een bakvorm goed in en leg eventueel een velletje bakpapier op de bodem, hierdoor gaat hij er makkelijker uit. Mix de suiker met de vanillesuiker en boter romig. Mix een voor een de eieren er door. Zeef het zelfrijzend bakmeel met een snufje zout er bij. Spatel of mix nog een keer goed door.

cake_recept_01.jpgcake_recept_02.jpgcake_recept_03.jpg

Doe het cakebeslag in de bakvorm. Zet de cakevorm ca. 60 minuten in de oven tot hij mooi gerezen en gaar is. Controleer met een prikker of de cake er droog en schoon uit komt.

Tips: Zorg dat alle ingrediënten voor de cake op dezelfde temperatuur zijn en voeg ze beetje bij beetje toe om schiften te voorkomen.

Bron: leukerecepten.nl

Reputatie 7
Badge +13

Heyy allemaal, 

Het is al 6 maanden geleden dat iemand hier een recept heeft gedeeld lol. Er zitten echt goede recepten bij. :)

Hier een super simpel recept dat verassend lekker is. 

Pasta met olie en kruiden

Ingrediënten: 

Pasta (maakt niet uit welke soort. Wat je maar in huis hebt) 

Olie (zonnebloemolie of olijfolie) 

Kruiden naar keuze (peper en zout, kruiden die je in de kast hebt staan) 

Benodigdheden: 

• een pan
  • een bord of bakje om de pasta in/ op te serveren

Zo maak je het:

Kook de pasta zoals het op het pakje staat (tip: doe wat bakboter/olie in het water zodat het water niet overstroomt). Giet de pasta af zodra het gaar is en gooi het in een bakje of op een bord (bakje is handiger maar het maakt niet zoveel uit). Giet een klein scheutje olie op de pasta en gooi de kruiden naar keuze erop. Roer goed door en eet smakelijk. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 3
Badge +1

Hey allemaal,

Wij hebben sinds kort een blender dus ik ben wat gaan experimenteren met smoothies en heb een lekker recept voor een appel kaneel smoothie. Dit is voor een groot glas of 2 kleinere glazen. (Heb ik nog niet geprobeerd, maar denk dat het moet passen :) )

Ingrediënten:

• 1 Appel
  • 100 mL melk
  • 125 mL yoghurt (Maakt niet uit welke, ik gebruik vanilleyoghurt)
  • 20 gram havermout (Als je niet van stukjes in je smoothie houdt zou ik deze eerst voorzichtig blenden, zorgt voor minder stukjes)
  • 1 theelepel kaneel (Als het te weinig is kun je altijd nog op smaak toevoegen)

Alles in de blender gooien en klaar is je smoothie :)

Veel succes en de groetjes van Djabbo!

Reputatie 7
Badge +14

Niet echt een heel uitgebreid recept maar ik ben nogal verslaafd aan Shin Ramyun noodles met kimchi.

Noodles 3 tot 4 minutes koken (niet te lang want dan worden ze ‘zompig’)

Daarna kimchi toevoegen en als je wilt een zachtgekookt ei of cheddar kaas. Eigenlijk kun je er naar smaak van alles in gooien.😄

Reputatie 7
Badge +14

Nog ff een toevoeging. Kimchi is gefermenteerde kool uit Korea. Echt heel erg lekker. Gewoon te koop bij de Appie.

Reputatie 7
Badge +10

hoi @tim16 ,

ff een vraagje tussen sterrenchefs…..🤔

die noodles kook je die in water of kun je dat zakje gwn in de magnetron gooien en opwarmen?

enne, die kimchi zit die in dat blikje? Er staat wel iets op, maar mijn Koreaans is niet zo heel goed 😃 en die kimchi hoeft niet warm of ook opwarmen? En dan alles door elkaar en dan heb je een hele maaltijd of is het gwn meer tussendoortje?

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +14

@MickeyMouse De noodles moet je in water koken. In de magnetron is niet aan te raden.😄 Ze zijn er ook in cups waar je koken water op kunt gieten. Wel handig maar niet elke supermarkt heeft die.

De Kimchi hoef je niet op te warmen. Die kun je er gewoon bij doen als je de noodles gekookt hebt. Kimchi kun je voor heel veel dingen gebruiken. Bijvoorbeeld in salade of op een bolletje met kaas. Het zit in een blikje. Zo ziet die er uit bij de appie. 😄

Reputatie 7
Badge +14

@MickeyMouse ik heb nooit gezegd of het nou een tussendoortje of maaltijd is. 😄 Dat ligt eraan wat je er allemaal nog bij in doet eigenlijk. Als ik het maak met 2 eieren en die kimchi zit ik wel ff vol. Maar ik denk dat het voor de meeste mensen niet genoeg is als avondmaaltijd of zo.

Reageer