Verandering forum


Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 251 reacties

Hoi,

 

Zoals je weet is het forum van De Kindertelefoon een unieke plek waar je als jongere anoniem informatie en advies kunt uitwisselen met anderen of elkaar kunt ondersteunen op specifieke onderwerpen. We vinden het belangrijk dat we dit op een veilige manier kunnen blijven bieden. Daarom hebben we in de afgelopen tijd gesprekken gevoerd met experts en natuurlijk met jongeren zelf, over hoe we onveilige situaties op het forum kunnen voorkomen. Zij hebben hier een advies over gegeven.

 

Een korte check voordat jouw bericht geplaatst wordt

De uitkomst hiervan is dat er vanaf deze week een verandering komt in de manier waarop berichten geplaatst worden. In plaats van een check van de berichten nadat ze geplaatst zijn, worden ze nu gecontroleerd vóórdat ze online komen. De punten waarop berichten gecheckt worden blijven daarbij hetzelfde als nu.

 

Op woensdag 9 augustus om 9:00 uur gaan we hiermee starten. Dat betekent dus dat jouw bericht vanaf dat moment niet gelijk meer online staat. We snappen dat deze verandering gevolgen heeft voor jou als gebruiker en de snelheid van ons forum en nemen deze beslissing dus ook niet zomaar. Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt. Reageren op topics kan uiteraard nog steeds op elk moment van de dag.

 

Ons doel is dat je zo min mogelijk van deze verandering merkt. Hier gaan we hard ons best voor doen. Zolang reacties aan de forumregels voldoen, komen ze gewoon online, niets is (te) gek.

 

Vragen hierover kan je in dit topic stellen. Andere topics over het vooraf modereren zullen we hierheen verplaatsten of sluiten. Je kan ons hier ook een mail over sturen naar forum@kindertelefoon.nl.

 

We hopen op jullie begrip en wensen jullie nog veel plezier op het forum van De Kindertelefoon!

 

 Team Kindertelefoon

 


141 reacties

Bij dreamersforum wordt ook alles gecheckt. Ik ga daar niet meer naartoe omdat je vaak uren moet wachten voordat een reactie online komt.  Dus denk dat ik het dan voor gezien houdt. 

Ik ook. Niet te doen.  En 'zo gauw mogelijk ' en 'we doen ons best'  zegt mij al dat ons dat dus te wachten staat.  Betekent voor mij ook einde forum dan 

Reputatie 7
Badge +17

@OnlyMe  goed punt, sterkte inbreng! Interessant ook om te lezen over het overleg en de totstandkoming van deze maatregel. Bijzonder dit. Jouw ideeën zijn heel goed vind ik ! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

@OnlyMeIk bedoelde niet per se sekstopics ….maar meer echt getroll, maar daar heb ik er de laatste tijd ook niet echt veel van gezien. Ik ben dus echt wel benieuwd wat nu precies de aanleiding van deze beslissing was want volgens mij gaat het met het huidige systeem (random checks en rapporteren door gebruikers) best goed.

lijkt mij ook, maar wij zien natuurlijk niet alles……ik ben benieuwd, maar ik ben bang dat ik het antwoord al weet…...in het kader van de veiligheid op het forum….nou ja vul de rest zelf maar in

 


 

Misschien een dingetje voor KT om eens naar te kijken.

dat denk ik ook, in verkeerde handen kunnen er rare dingen gebeuren, dus beter voorkomen…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm veiligheid 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Luuk  en de moderators,

Ik denk dat dit een slechte beslissing is van jullie, want waarschijnlijk gaan veel mensen weg van dit forum, misschien ik ook wel.

Ik heb een vraagje, hoe snel zijn die checks dan vanaf morgen, ik heb de laatste tijd geluk met de checks, die duurde maar 10 minuten :), maar ik heb ook wel eens een halve dag meegemaakt. 

En zoals anderen ook zeggen, de snelheid gaat wel eruit en dat is echt totaal niet slim, vooral voor topics over hulp voor zelfmoord. 

Wel leuk dat dit precies gebeurd als ik er net een maandje ben op dit forum. 

Groetjes, @Monkeyboy69 

Reputatie 7
Badge +7

Haiii lieve forumgebruikers en moderatie:))) ,

Ik vind het eerlijk gezegd heel jammer dat het forum zo moet worden:( Waarschijnlijk hebben jullie hier een goede reden voor ook al kan ik moeilijk bedenken waarom jullie zo ver moeten gaan. Ik betwijfel of het forum iets voor mij is. Ik kan net zo goed naar de dreamersforum gaan toch? Daar heb ik minder onzintopics en seksvragenlijsten.

Ik heb een vraagje... Gaat dan de rapporteerfuntie weg? 

Liefs xxx Banaantje <3

Ps: Ik heb me bericht effe veranderd. Nu het nog kan.... :*(

Reputatie 7
Badge +4

Dus maar, het is helemaal niet overlegd met de forummers of jullie eigen jongerenraad? Uit wiens koker komt dit dan? En vooral, waarom zijn de gebruikers hier niet bij betrokken? Daar gaat het toch juist om? Zeker de mensen die hier al wat langer actief zijn en goede reacties geven. Ook die weten van niets en voelen zich overvallen en gewantrouwd. Dat is toch geen fijne basis? Wie heeft dit bedacht en waarom? 

Maiskolfje X 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Een verandering voor iedereen, dat leidt tot veel vragen en ongerustheid. Zoals @Luuk gisteren zei:

“We gaan de vragen die jullie in dit topic stellen verzamelen en beantwoorden die morgen in een keer tegelijk. Dat geeft hopelijk het meeste overzicht voor iedereen. ”

In de loop van de dag krijgen jullie antwoord.

Groetjes,

 

Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik hoop eig vooral dat iedereen blijft. En dat het meevalt. Bij die eerdere veranderingen waar @Sjammetje  op doelde gingen een paar heel fijne en goede forummers weg. Zo jammer. Nu laten weer een paar van de allerbeste forummers weten dat ze op zijn minst heel erg twijfelen. Dat is toch jammer en zou de beslissing vind ik ook moeten beïnvloeden. Daar hoop ik op. Het is zo verdrietig dit. Ik zou het jammer vinden als de besten hierdoor zouden vertrekken. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

Dank voor al jullie reacties, zorgen en vragen. Wij hebben alles op een rij gezet en geven daar graag antwoord op.

 

Waarom is dit nodig?

We hebben de verantwoordelijkheid als organisatie om een veilige omgeving te bieden. Helaas hebben we gezien dat er wel eens berichten en topics geplaatst worden die voor onveilige situaties kunnen zorgen. Nu verwijderen wij dat zo snel mogelijk, maar in de nieuwe situatie zorgen wij dat dit niet online komt.

 

De veiligheid op ons forum staat voorop en is een thema waar we al langer mee bezig zijn. Dit is de enige manier waardoor we kunnen zorgen we dat het een veilige omgeving voor jullie blijft.

 

Wat doet dit met de snelheid op het forum?

We snappen dat deze verandering gevolgen heeft voor jou als gebruiker en de snelheid van ons forum en nemen deze beslissing dus ook niet zomaar. Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt. Reageren op topics kan uiteraard nog steeds op elk moment van de dag.

 

Hoe snel staan berichten online?

We zien jullie angst dat het bijvoorbeeld een dag duurt voor het bericht online staat. Daarvan kunnen we garanderen dat dat niet gaat gebeuren. We gaan berichten op regelmatige basis en op verschillende momenten op de dag plaatsen.

 

Welke melding krijgen wij?

Op het moment dat je een bericht of topic plaatst krijg je een melding dat het bericht gecheckt moet worden. In dat bericht geven wij ook tips over andere plekken waar je met acute vragen terecht kan. Bijvoorbeeld de chat en telefoon van De Kindertelefoon.

 

Hoe is dit getest?

We hebben het idee getest bij meerdere groepen, waaronder onze jongerenraad en jongerenpanel. Die hebben aangegeven hier achter te staan. Ook andere organisaties werken op deze manier om de veiligheid te waarborgen.

 

Kunnen berichten aangepast worden?

Berichten kunnen in deze nieuwe situatie niet meer aangepast worden. Je kan aan De Kindertelefoon vragen om je bericht aan te passen door een nieuw bericht te plaatsen, zet daarbij dat je wil dat dit bericht geplaatst wordt in plaats van het oude bericht.

 

Ook kan je altijd via forum@kindertelefoon.nl een verzoek doen om berichten te verwijderen of aan te passen.

 

Wat is het effect op de volgorde van berichten?

Wij gaan hier extra op letten en hebben hier aandacht voor. We plaatsten berichten zo snel mogelijk en in volgorde van plaatsen. Ons doel is dat je zo min mogelijk van deze verandering merkt. Hier gaan we hard ons best voor doen.

 

Wat als er dubbele berichten komen?

We gaan hier alert op zijn. Dubbele berichten van dezelfde gebruiker plaatsen we maar een keer.  Dubbele berichten van gebruikers kunnen ook een mooie bevestiging van een antwoord of tip zijn, die plaatsen we dus gewoon.

 

Kunnen privéberichten ingezet worden?

Privéberichten gaan we niet gebruiken op ons forum. Gezien alles wat we hiervoor gezegd hebben is dat geen optie. Je kan voor een gesprek met leeftijdsgenoten chatten met onze jongerenchatters.

 

Kunnen berichten gerapporteerd worden?

Ja, het blijft mogelijk om berichten te rapporteren.

 

Hoeveel extra werk is dit voor De Kindertelefoon?

Nu worden ook alle berichten die geplaatst worden door onze moderatoren bekeken. In de nieuwe situatie komen berichten pas online als we de berichten gecheckt hebben.

 

We hopen dat jullie je welkom blijven voelen om actief te zijn op ons forum om je vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.  

Hoi @Luuk ,

Wat betreft berichten wijzigen:

Is het niet gewoon makkelijker dat de bewerk knop altijd beschikbaar is( ook na 1 uur na plaatsing) en dat elke bewerking gecheckt word door een moderator?

Zo hoef je niet steeds mails te sturen, en dit is voor jullie ook makkelijker denk ik.

 

Wat betreft de privéberichten:

Dat is op dit moment gewoon mogelijk.Als jullie er echt niet achter staan, is dit op een verkeerde manier uitgezet.Als moderatoren geen privéberichten meer sturen is het lastiger om te achterhalen hoe privéberichten gestuurd kunnen worden, maar nog steeds niet onmogelijk.Er zal dan meer gedaan moeten worden.

Voorbeeld:

 

Als iemand in de nacht een zelfmoordpoging wilt doen kan die dus niet op het forum terecht.

Dank voor de uitleg! We gaan het meemaken. Maar om nou te zeggen dat ik hier heel vrolijk van wordt en vertrouwen in heb..…

Sjammetje xxxx

@Luuk Is het dan ook niet meteen een idee om een onmoedwillige reactie of topic bv bij vragen over seks die volgens jullie een ongepaste inhoud heeft of teveel details of te expliciet is gewoon aan te passen en ze wel te plaatsen op het forum in plaats van meteen verwittigingen uit te delen en te dreigen met een ban ? Ik zit momenteel zelf al aan 2 verwittigingen waarvan ik absoluut geen benul van had dat ik iets mis had geschreven en gewoon maar wou helpen. Er zijn toen zelf reacties op gekomen van andere meisjes die er eigenlijk ook verder wilde over praten maar niet meer durfde omdat ook zij verwittigingen hadden gehad.

Reputatie 7
Badge +3

Als iemand in de nacht een zelfmoordpoging wilt doen kan die dus niet op het forum terecht.

@OwO_Chikako_OwO ,

 

Hier hebben we zeker over nagedacht en onderzocht hoe vaak dit voorkomt. In de praktijk blijkt dit zelden voor te komen. We zien ook zelden dat er in de nacht al een reactie komt. Dat neemt niet weg dat iemand in de nacht de behoefte kan hebben om iets te delen, dat kan nog steeds (erover schrijven helpt soms al) alleen wordt een bericht dan niet gelijk geplaatst. We wijzen in het automatische bericht dat je krijgt als een bericht plaatst op b.v. 113 als plek waar je kan praten als je aan zelfmoord denkt. 

 

Groet,

 

Luuk

Reputatie 7
Badge +3

@Luuk Is het dan ook niet meteen een idee om een onmoedwillige reactie of topic bv bij vragen over seks die volgens jullie een ongepaste inhoud heeft of teveel details of te expliciet is gewoon aan te passen en ze wel te plaatsen op het forum in plaats van meteen verwittigingen uit te delen en te dreigen met een ban ? Ik zit momenteel zelf al aan 2 verwittigingen waarvan ik absoluut geen benul van had dat ik iets mis had geschreven en gewoon maar wou helpen. Er zijn toen zelf reacties op gekomen van andere meisjes die er eigenlijk ook verder wilde over praten maar niet meer durfde omdat ook zij verwittigingen hadden gehad.

@Tweety 

Dank voor het meedenken. We blijven dezelfde regels hanteren, en passen dus ook berichten aan die tekst bevatten die tegen de regels zijn, óf we verwijderen het hele bericht als dat geheel niet volgens de regels is. De waarschuwingen en ban blijven ook bestaan. Ik snap de zorg, daarom wijzen we vaak op de forumregels. Zolang je daar rekening mee hebt gehouden dan zou het niet hoeven dat je geen berichten durft te plaatsen. Als je het idee hebt dat je onterecht een waarschuwing hebt gekregen dan kan je dat melden via forum@kindertelefoon.nl

 

Groet, 

Luuk

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Luuk,

 

ik zit net even jouw bericht van eerder deze middag te lezen en er viel me iets op, dus ik dacht dat ga ik alvast posten. Ik heb  nog niet alles gelezen, dus het zou zomaar kunnen dat ik hierna nog iets stuur 😉

 

 

 

Wat doet dit met de snelheid op het forum?

We snappen dat deze verandering gevolgen heeft voor jou als gebruiker en de snelheid van ons forum en nemen deze beslissing dus ook niet zomaar. Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt. Reageren op topics kan uiteraard nog steeds op elk moment van de dag.

 

Hoe snel staan berichten online?

We zien jullie angst dat het bijvoorbeeld een dag duurt voor het bericht online staat. Daarvan kunnen we garanderen dat dat niet gaat gebeuren. We gaan berichten op regelmatige basis en op verschillende momenten op de dag plaatsen.

Ik snap iets niet helemaal. Volgens mij staan er twee verschillende dingen….

Ik ga het uitleggen:

in het eerste gedeelte staat:

Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt.

Nou, dat is goed nieuws, daar word ik blij van, alleen is die blijheid van korte duur, want vlak daar onder staat:

We gaan berichten op regelmatige basis en op verschillende momenten op de dag plaatsen.

 

en dan denk ik, tsja, ze zitten er een hele dag (van 's morgens vroeg tot 's avonds laat) en wat doen ze dan? Ze gaan op regelmatige basis op verschillende momenten berichten plaatsen (wat volgens mij betekent dat ze dan berichten checken en op het forum plaatsen).

Dan vraag ik me af wat ze dan de rest van de dag doen?

 

Dan nog iets uit dit stukje:

We zien jullie angst dat het bijvoorbeeld een dag duurt voor het bericht online staat.

Ja geef een extreem voorbeeld, iets waarvan je zeker weet dat dat toch niet gebeurt….alsof ons dat gerust stelt...duidelijkheid geeft het ons iig niet.

Dat is ongeveer net zoiets dat als Albert Heijn aan zijn transporteur vraagt hoe lang het duurt voordat hun zending voedingsmiddelen bezorgd wordt in de winkels en dan als antwoord krijgt: jullie hoeven niet bang te zijn dat het een week gaat duren…

 

Met andere woorden, met zo'n antwoord kunnen we niks.

 

De transporteur weet de afstand en hoeveel vrachtwagens ie nodig heeft als AH aangeeft hoeveel pallets er elke dag moeten worden bezorgd...dan kan die toch veel meer duidelijkheid geven….

 

Jullie weten toch ook hoeveel reacties er zo gemiddeld per dag gecheckt werden in de afgelopen periode, hoeveel procent van alle reacties dat was, hoeveel moderatoren eraan gewerkt hebben en hoeveel uur dat heeft gekost? Dus, je weet dan toch zo ongeveer hoeveel reacties een moderator gemiddeld per uur kan checken en terug plaatsen.

Dan hoef je alleen nog het totale gemiddelde aantal reacties per dag te delen door het aantal reacties dat een moderator per dag kan checken en je weet hoeveel ‘moderator uren’ je nodig hebt.

Als je weet dat nu 10 % van alle reacties gecheckt wordt, dan weet je dat als je alle reacties gaat checken het er 10 x zoveel zijn dan je dus ook 10 x zoveel moderatoruren nodig hebt om dezelfde snelheid als nu te kunnen halen.

Ik zou zeggen doe daar nog wat extra bij, want nu vind ik het op momenten ook best lang duren. Je moet dus eigenlijk overdag al voorkomen dat er niet een heleboel reacties ineens gecheckt moeten worden.

Het mooiste is dat de bezetting zodanig is dat die mooi aansluit bij het aanbod, maar dat is misschien heel lastig, maar het moet er zeker bij in de buurt komen.

Verder kun je dan kijken hoeveel moderatoren er nodig zijn en je kunt natuurlijk rekening houden met piektijden (dus wanneer het druk is op het forum). Dat zijn allemaal dingen die jullie de laatste tijd (sinds dat jullie dit plan hadden) hebben kunnen bijhouden…

Als jullie dat hebben gedaan en jullie weten hoeveel moderatoren er beschikbaar zijn en je weet ook hoeveel uur die willen en kunnen werken dan komt er volgens mij best een duidelijk beeld uit en zou er ons veel meer duidelijkheid gegeven kunnen worden.

Het lijkt me afgezien van die duidelijkheid voor ons ook wel handig voor jullie planning.

Of gaan jullie wel zien of het morgen allemaal lukt met 2 moderatoren die dan elk een paar uurtjes gaan checken...en er dan ineens achter komen dat de praktijk toch heel anders is….

 

Volgens mij kunnen jullie bij benadering berekenen hoeveel moderatoren uren jullie nodig hebben om  reacties binnen x tijd te kunnen checken en terugplaatsen. En ik ben dus benieuwd naar die x, want daar hebben jullie vast wel over nagedacht of zeg ik allemaal nieuwe dingen nu. Ik hoop het niet, want dan hou ik mijn hart vast voor morgen. 

Waar zouden jullie als KT tevreden mee zijn. Hoe lang vinden jullie de tijd acceptabel waar binnen gemiddeld een reactie terug geplaatst wordt. Zijn jullie tevreden met 2 uur of 4 uur of een kwartier. Dat geeft ons meer duidelijkheid.

We zetten in op zo snel mogelijk is geen antwoord op mijn vraag, dat verklap ik alvast.

Sorry hoor, maar jullie hebben hopelijk toch een duidelijk beeld van wat er over de dag gezien gemiddeld gebeurt aan activiteit. Hopelijk ook nog een beeld van hoe het is per dag tijdens school en tijdens vakanties en tijdens weekenden.

Jullie maken nu toch ook een planning voor hoeveel moderatoren jullie nodig hebben en natuurlijk weet ik dat er een chat is en dat je kunt bellen en dat er nog het forum is. Maar iemand houdt dat toch allemaal bij of niet? Of weten jullie echt niet hoeveel tijd er in het checken is gaan zitten. Hebben jullie alleen maar van die antwoorden van jullie moderatoren zoals ’geen idee, ik check dan af en toe wel, maar ja, of dat nu 10 minuten per uur is of een half uur, ik heb geen idee'. Tsja, als dat de gegevens zijn waar jullie mee zouden moeten werken dan kan het morgen wel echt spannend worden.

Kom op, die gegevens zijn er toch. Waarom kunnen wij dan ook geen duidelijker antwoord krijgen.

Het is niet dat ik denk dat jullie slechte dingen doen, maar ik maak me wel zorgen.

Ik weet dat iedereen zich voor 100% inzet en als het nodig nog een extra stapje extra doet om ons  bij de chat, aan de telefoon en op het forum zo goed mogelijk te helpen. Ik weet ook dat geld en mensen niet onbeperkt zijn en dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar…..

Is het gek dat ik om iets meer duidelijkheid vraag?

 

Ik ga strakjes de rest nog wel eens lezen. Dan hebben jullie mooi even de tijd om dit te beantwoorden.

 

Wat zegt die van die vakantieparken altijd: vertrouwen is goed, controle is beter 😉

 

Alvast bedankt voor alle moeite die jullie voor ons doen.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +12

@Jesse_6567 Ik snap het nog steeds niet. wat bedoel je?

-OnlyMe

 Hoi allemaal,

 

ik dacht ruim 2 uur geleden ook dat mijn reactie zo wel geplaatst zou worden toen ik een check kreeg…..

maar ik zie nog niks….😂

en ik had nog wel zo'n leuk stukje geschreven…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

Tsja lieve MickeyMouse, dat wordt dus vanaf morgen de normale gang van zaken. Kunnen we er vast aan wennen 😜

Sjammetje xxxx

PS complimenten voor je inbreng,beter kon het niet verwoord worden. Ik heb dit ook bedoeld,dit gaat een fiasco worden en luidt het einde van dit forum in, ben ik bang. Maarja we kunnen hoog of laag springen.....en ik heb ook nog onbeantwoorde vragen, komt vrees ik ook geen antwoord op. 

@Jesse_6567Ik snap het nog steeds niet. wat bedoel je?

-OnlyMe

Misschien was het ook niet zo handig van me om dit te melden, maar wat ik bedoel is dat de kindertelefoon steeds aangeeft dat privéberichten versturen niet mogelijk is terwijl dit gewoon kan.

Daarom stelde ik voor om de mogelijkheid te bieden enkel privéberichten te ontvangen van mensen die je daarvoor toestemming geeft, en die functie gewoon zichtbaar te maken.Dit is denk ik gewoon veilig en ook je eigen verantwoordelijkheid.

Het grootste deel van de gebruikers is gewoon aardig(zoals alle reageerders in dit topic :-)) en ik denk dat al die maatregelen een beetje overdreven zijn.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Luuk ,

 

Ik zie dat mijn reactie uit de check is hier 2 reacties boven staat.

ik ga nu even naar een volgend punt:

 

Kunnen berichten aangepast worden?

Berichten kunnen in deze nieuwe situatie niet meer aangepast worden. Je kan aan De Kindertelefoon vragen om je bericht aan te passen door een nieuw bericht te plaatsen, zet daarbij dat je wil dat dit bericht geplaatst wordt in plaats van het oude bericht.

 

Ook kan je altijd via forum@kindertelefoon.nl een verzoek doen om berichten te verwijderen of aan te passen.

 

voordat ik dit behandel wil ik even een quote van @Jesse_6567  erbij pakken:

 

Hoi @Luuk ,

Wat betreft berichten wijzigen:

Is het niet gewoon makkelijker dat de bewerk knop altijd beschikbaar is( ook na 1 uur na plaatsing) en dat elke bewerking gecheckt word door een moderator?

Zo hoef je niet steeds mails te sturen, en dit is voor jullie ook makkelijker denk ik.

 

het lijkt me dus een prima plan om die bewerk knop gewoon altijd aan te zetten en ik ga uitleggen waarom dit nu wel kan en in de oude situatie het niet zo handig zou zijn en dat ie daarom maar een uurtje beschikbaar was.

Als niet alle berichten gecheckt worden dan kun je natuurlijk van alles in je bericht typen. Ook dingen die niet mogen, want zolang die bewerk knop werkt kun je alles ook weer weghalen.

Als alle berichten gecheckt worden heeft het ook geen zin meer om iets te typen dat niet mag, omdat dat in de check gezien wordt en dan toch verwijderd wordt.

Nou ja, als het goed is, wordt het dan weg gehaald, maar mensen en dus ook moderators zien ook wel eens wat over het hoofd wordt er zo hier en daar wel eens accountje in een profiel gemist.

Die bewerk knop altijd aan zetten scheelt iig een hoop gedoe als iemand een type fout wil verbeteren ofzo. Lijkt mij dan.

Ik ben voor die bewerkknop permanent aanzetten en ik vind het een goed idee van @Jesse_6567 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse Goede vragen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken qua planning. Dat met het nieuwe systeem de frequentie van behandelde checks omhoog zou moeten lijkt me wel duidelijk. Je zou eigenlijk vrijwilligers moeten hebben die zich full-time met het forum bezig houden (dus niet daarnaast ook nog chat/telefoon, of gebeurt dat al? idk) maar ja, als je de mensen er niet voor hebt houdt het op.

Is het gek dat ik om iets meer duidelijkheid vraag?

Niet gek hoor. Maar in detail treden gaan ze toch niet doen verwacht ik ‘in verband met de veiligheid van het forum’.

Het is niet dat ik denk dat jullie slechte dingen doen, maar ik maak me wel zorgen.

Helemaal mee eens. Het gaat allemaal met de beste bedoelingen.

Maar goed, ik ga me er verder niet meer ‘druk’ over maken. Dit moest blijkbaar koste wat kost gebeuren. De beslissing is genomen en is definitief. We moeten het er maar mee doen.

Hoi, ik hoop eig vooral dat iedereen blijft. En dat het meevalt.

@Tartan13 Dat hoop ik ook heel erg.

 Nu laten weer een paar van de allerbeste forummers weten dat ze op zijn minst heel erg twijfelen. Dat is toch jammer en zou de beslissing vind ik ook moeten beïnvloeden.

Dat is heel erg jammer. Wat ik zelf ga doen weet ik nog niet. Eerst maar eens afwachten hoe dit uit gaat pakken. Zoals jij ook al zei, misschien valt het allemaal wel mee.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Oke dus ik zit een beetje rond te lezen en zelfs al snap Ik de ontevredenheid van mijn mede forum gebruikers maar ook de zorg en goede bedoelingen achter de kindertelefoon blijft deze situatie maar onduidelijk. 

Ik geloof meteen dat er testen en van alles is gedaan om er van zeker te zijn dat deze keuze goed zal zijn maar ik krijg niet het gevoel dat iedereen een echt duidelijk gevoel heeft van wat er nou echt gaat gebeuren. Dit lijkt me allemaal maar een beetje negatief. Ik hoop zo erg dat dit het forum zal verbeteren maar tot nu toe ben ik niet ervan overtuigd. 

De duidelijkheid vanuit de kindertelefoon is gewoon vaag (Dat hebben de mensen voor mij in dit topic al duidelijk gemaakt) en de zorgen zijn er gewoon.

 

Omdat veel van ons de twijfels hebben lijkt het me wel handig om na een paar weken weer opnieuw te kijken naar de effecten van dit allemaal en of jullie door zouden moeten gaan met dit systeem als het toch niet zo goed lukt. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 ,

 

ach ja, meer dan wat kritische vragen stellen kun je niet doen en dan maar hopen dat het iets oplevert, maar uit ervaring weet ik ook dat het een lange weg is en dat je vaak hoort ‘we nemen het mee’ en we geven het door aan de community manager, maar ik denk dat ik nog niet op de helft van alle vragen die ik gesteld heb een fatsoenlijk antwoord heb gekregen, maar ja…..verder kunnen we ook niet zoveel

 

@MickeyMouseGoede vragen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken qua planning. Dat met het nieuwe systeem de frequentie van behandelde checks omhoog zou moeten lijkt me wel duidelijk. Je zou eigenlijk vrijwilligers moeten hebben die zich full-time met het forum bezig houden (dus niet daarnaast ook nog chat/telefoon, of gebeurt dat al? idk) maar ja, als je de mensen er niet voor hebt houdt het op.

 

dank je, ja iets meer dan dat ze verteld hebben moet makkelijk kunnen en als ze dat niet kunnen vertellen dan lijkt het er meer op dat ze gewoon maar wat proberen en ergens kan ik me dat ook niet voorstellen, ook al heb ik daar wel voorbeelden van, maar ik wil niet op een persoon gaan en alleen de KT als geheel aanspreken.

Volgens mij zijn de belangrijkste controles nu, in het bestaande systeem dat de checks voornamelijk 's morgens voordat de chat om 11.00 uur open gaat zijn en 's avonds na het sluiten van de chat om 21.00 en als er gelegenheid en tijd voor is rond etenstijd, omdat het dan kennelijk wat minder druk is op de chat. Daarnaast zie ik soms reacties uit de check komen op de gekste tijden, dus af en toe is er iemand die dan even bezig is 's nachts of 's morgens vroeg….

Het is straks veel belangrijker om bij te blijven met de controle van de te checken berichten, want anders krijg je het gewoonweg bijna niet meer weggewerkt en ik denk ook niet dat ze van plan zijn om 's avonds langer door te gaan om  alles voor de volgende dag af te hebben.

Ik denk eerder dat ze juist eerder willen stoppen dan in de nu nog geldende situatie en dat zou ook kunnen als je voldoende mensen hebt en op tijd begint.

 

Is het gek dat ik om iets meer duidelijkheid vraag?

Niet gek hoor. Maar in detail treden gaan ze toch niet doen verwacht ik ‘in verband met de veiligheid van het forum’.

het zou wel heel slecht zijn als ze weer met niks komen, maar ja…

 

 

Hoi, ik hoop eig vooral dat iedereen blijft. En dat het meevalt.

@Tartan13 Dat hoop ik ook heel erg.

 

idd

 

 Nu laten weer een paar van de allerbeste forummers weten dat ze op zijn minst heel erg twijfelen. Dat is toch jammer en zou de beslissing vind ik ook moeten beïnvloeden.

Dat is heel erg jammer. Wat ik zelf ga doen weet ik nog niet. Eerst maar eens afwachten hoe dit uit gaat pakken. Zoals jij ook al zei, misschien valt het allemaal wel mee.

 

ik denk dat het heel erg afhangt van de tijd die KT acceptabel vindt waarin een bericht terug geplaatst zouden moeten na een check. Als dit echt een uur of langer is, dan heb je een forum dat niet lekker meer werkt.

Natuurlijk kun je dan nog dingen posten, maar op elkaars berichten reageren kan dan pas vaak de volgende dag, omdat niet iedereen een hele middag of avond online is hier. Topics en berichten krijgen dan helemaal niet meer de aandacht die ze verdienen en zullen in het begin sneller wegzakken. Op een gegeven moment worden er waarschijnlijk minder nieuwe topics aangemaakt en dan minder reacties en dan kan de stekker eruit. Dus een korte checktijd is echt van levensbelang…..

 

Tsja lieve MickeyMouse, dat wordt dus vanaf morgen de normale gang van zaken. Kunnen we er vast aan wennen 😜

 

dankjewel, lief en ja, ik heb de laatste dagen al best veel, dus meer dan anders, checks gehad, maar of ik er aan kan wennen dat gaat heel erg afhangen van de tijd die een check duurt

 

PS complimenten voor je inbreng,beter kon het niet verwoord worden. Ik heb dit ook bedoeld

 

dankjewel, meer dan kritische vragen stellen kun je eigenlijk niet doen en als er toch iets moet veranderen dan hoop ik dat het wel op een manier gaat die werkt… en ja, ik zag dat je ook zoiets had gepost

 

….dit gaat een fiasco worden en luidt het einde van dit forum in, ben ik bang.

 

het zou kunnen werken, maar dan moet er wel snel gecheckt worden….de hele dag

 

Maarja we kunnen hoog of laag springen.....en ik heb ook nog onbeantwoorde vragen, komt vrees ik ook geen antwoord op. 

tsja, ik heb hetzelfde op school. Als ik iets vraag dan zeggen ze dat het niet tot de verplichte lesstof hoort of ze zeggen dat als ik toch zo slim ben in van alles opzoeken dat ik dat dan ook maar zelf moet doen en meer van dat soort dingen… Ik ga denk ik voor mezelf beginnen als ik klaar ben met mijn studie...ik zeg niet dat alles makkelijk is en dat ik  alles beter weet, want ik weet heel veel nog niet. Het is ook niet altijd  allemaal zo simpel als ik denk, maar ik weet dat ik soms niet de antwoorden krijg die ik ergens wel verdien 😂 en sommige dingen hoor je gewoon te weten voordat je aan grote veranderingen begint, want anders gaat het sws niet werken

 

Ik benieuwd of deze nog zonder check wordt geplaatst...

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +8

Heb net 3 checks gehad en nul ervan zijn geplaatst. Sommige zitten nu al 40+ minuten te wachten. Ik dacht dat het pas morgen in zou gaan? Ik hoop dat dit niet onze toekomst wordt..

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Roxx.ie,

 

checks kunnen (ook in de oude situatie) soms lang duren….ik heb checks gehad van 1 minuut tot 19 uur en soms hoorde ik er helemaal niks meer van….

maar misschien is er nog iemand en lukt het vandaag nog… 😉

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer