Verandering forum



Toon eerste bericht

141 reacties

Hoi,

Voor alle zekerheid goed om nog even dit te zeggen:

de sociale platformen Reddit en Discord zijn voor mensen vanaf 13 jaar. De Kindertelefoon is voor mensen van 12-18 jaar. 

Anne - De Kindertelefoon

 

 

Hey,  er is ook een Vlaamse dus Nederlandstalige variant die heet Awel.  Kun je easy vinden en daar is ook een forum. 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +4

Geachte kindertelefoon,

 

Ik vroeg me af of jullie deze regel willen opheffen want dit forum is zowat dood. Van 1 tot 2 pagina's in seksualiteit naar 7 topics in 24 Uur. En in recent actief van 5 tot 15 topics in een uur naar 1 tot 7 topics in een uur.

En wat dacht je van alle mensen die weg zijn gegaan, dat zijn er zeker 25-50.

Dit kan zo niet langer. Jullie moeten de regel opheffen.

En dan iedereen een mail sturen dat de regel is opgeheven zodat mensen weer terug komen.

Als er geen actie word ondernomen ga ik waarschijnlijk ook weg. 

 

Groetjes, 

@Ann0

 

Hallo kindertelefoon

Krijg ik nog antwoord op m'n bericht hier boven? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ann0 ,

 

wij als moderators kunnen en mogen hier geen antwoord op geven, we hebben het bij de community managers voorgelegd.

 

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +7

Hoii lieve forumgebruikers en moderatie, Ik heb een vraagje:) Gisteren zag ik dus een topic over dat iemand een vriendin wilt in z'n buurt, (Ik noem zijn buurt dus niet op, want ik denk niet dat het mag.) maar die topic is toch door de check gegaan? Hoe kan het dan dat zijn gegevens wel erin stonden? Of is die topic helemaal niet door de check gegaan? Of mogen jullie hier geen informatie over geven? :))

Trouwens, Ik kan de topic niet meer vinden, dus waarschijnlijk hebben jullie hem meteen daarna verwijdert:)

Alvast bedankt!

Liefs xxx Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Banaantjeeee ,

Goed opgemerkt door jou! Het topic was inderdaad in strijd met forumregel 4. Het is, zoals je al zag, nu inderdaad door ons verwijderd. 
Het had niet in deze vorm geplaatst mogen worden. We streven er natuurlijk naar dat dit, met de checks, niet meer gebeurt. 

Groetjes, Mariska 

Hey,

@moderatie als jullie effe kijken, zijn er mensen blij met die checks? Nee! Totaal niet! Binnen 2 tot 4 uur plaatsen? Ik moet soms langer wachten. Een paar goeie forummers zijn weg! Het lijkt hier soms wel dood!!! Echt, jullie zijn een goeie moderatie, maar dit, dit vindt zowat niemand fijn. Ik snap dat het lastig is om iedereen tevreden te houden (eigenlijk onmogelijk), maar hoeveel mensen zijn er nu nog tevreden? Niet zoveel, lijkt het op. Ik vind dit echt zonde en wil jullie vragen om er echt nog een keer heel goed naar te kijken. Zoals ik al gezegd heb, verdwenen er veel reacties in de check (goeie reacties) en dat is nu veel meer. That’s a shame!!!!

Adios!

Ps: Ik vind jullie nog wel een goeie moderatie, alleen dit is erg jammer.

2e Ps: @forummers, alsjeblieft, gaat niemand meer weg wegens die checks? Ik wil niet nog meer forummers missen! 

3e Ps: 10:35 ga ik dit plaatsen, hoelang zou het duren, binnen 4 uur? Gaan het zien!

@OnbekendeAnnoniem 

De check loopt nog niet echt storm merk ik. 

Reputatie 7
Badge +17

@OnbekendeAnnoniem  Nee, veel mensen hier zijn niet blij met de check zoals die nu is (ik ook niet) maar ik denk dat we nu moeten accepteren dat ze het niet terug gaan draaien, hoe graag we dat ook zouden willen. Dat er mensen hierom weg zijn gegaan is idd heel erg jammer maar aan de andere kant was dat wel hun eigen keuze (en die keuze respecteer ik ook, waarom zou je ergens blijven waar je niet meer leuk vindt) net zoals het onze keuze is om wel te blijven.

 

Reputatie 4
Badge +1

Veel respect naar de medewerkers van Kindertelefoon die om 11 uur snachts nog binnen de 5 minuten berichten checkt!

@Anoniemxie  dat is zeker waar, ben ik met je eens. Pet af daarvoor, dat ging de laatste dagen wel vaker zo snel. Top! 

Asky XxX 

Ik zal hier wel voor gestraft en geband en gecensureerd worden, maar @Luuk  ik vind jou een waardeloze slechte manager die laf weg duikt en niet de grootheid heeft om als een volwassene te laten, zien waar hij voor staat. Je verstopt je achter je personeel en hebt gewoon***" aan ons. Je durft niets uit te komen leggen, je zwijgt bang, je doet niks en je trekt je niks aan van de bende die jij hebt veroorzaakt. Bovendien loog je over dat je met jongeren hebt overlegd. Not true! Ik ken kinderen van 12 die meer hun verantwoordelijkheid nemen dan jij, so called manager. Zoek gauw een andere job.  Schaam je kapot! Walgelijk! 

En nou krijg ik natuurlijk straf. Dapper! 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo Kindertelefoon,

@Askygirl Heeft dit zo juist al verwoord, misschien niet op de ketste manier, maar wel eerlijk. Wij wachten nu al een maand op antwoord op onze vragen. We zijn bezig met een stil protest en we geven (vaak) op een nette manier aan wat we vervelend vinden en wat er beter zou kunnen. Daar is tot grote teleurstelling van de forummers niks mee gedaan. Mensen zijn weg gegaan en non-actief door deze actie. Ik zit in de jongerenraad, en jullie hebben daarbij inderdaad gevraagd hoelang een check maximaal mag duren, maar daarbij hebben jullie geen context gegeven over waarvoor die vraag werd gesteld. Er is niks gezegd over constante checks, en daardoor voel ik me bedrogen. Want ja er is iets over checks gevraagd, maar nee niks over constante checks, dus ik vind niet dat jullie het recht hebben om te claimen dat dit in góéd overleg is gedaan en ook met de jongeren, want ik zie dit als een feit. Dat is gewoon simpel weg niet gebeurt. En laat dan de jongeren er helemaal buiten, want anders zit u als kindertelefoon, als voorbeeld leugens te verspreiden. Ik zou het dan ook meer dan prettig vinden als dat door een community manager word terug genomen. Niet door een moderator. Ik verwacht dan ook een oprecht excuses. Dit mag ik misschien niet eisen van jullie, omdat ik maar 13 ben. Maar ik weet vrijwel zeker dat toen jullie mijn leeftijd waren (misschien zelfs nu nog) dat ik veel meer heb doorgemaakt en heb geleerd dan dat u vanachter uw scherm kan inschatten.

Ik heb het forum nodig, net als andere kinderen hier, en dat weten jullie donders goed, want anders zouden jullie deze keus niet gemaakt hebben. Dit is misschien een grote beschuldiging, maar ik vind dat dit misbruik is, u misbruikt de situatie waarin we zitten en waarom we hulp nodig hebben om het ons weer extra lastig te maken, maar natuurlijk nét niet genoeg om er aansprakelijk voor te zijn. Ik persoonlijk vind het werkelijk een schande.

Als dit bericht niet geplaatst zou worden of veranderd, dan ben ik pist. Ik heb dit bericht dan ook ergens opgeslagen.

-OnlyMe

 

Hey,

 

Ik sluit me aan bij @Askygirl en @OnlyMe.

 

@Luuk: 3 keuzes:

 

1. Je biedt je oprechte excuses aan, los de bende, chaos, #####**** op die je gecreëert hebt en stopt met je verschuilen.

 

2. Je volgt Rutte's idee en stapt af. Kunnen wij hopen op iemand die dit oplost.

 

3. Je gaat zo door en verliest het vertrouwen in alle forummers .

 

Ajuus!

 

 

Dag Managers ( @Luuk@Carolien_@Fos ),

Ook ik sluit me aan bij @OnbekendeAnnoniem@OnlyMe en @Askygirl .

Wat ik nog wil toevoegen:

In sommige gevallen zal iemand echt snel hulp willen/nodig hebben. Dan is de check zéér irritant, en de chat is ook niet echt een alternatief (wat jullie wel eerder noemde) gezien deze heel vaak bezet is en  door de checks zal dat alleen maar erger worden. Niet echt de bedoeling lijkt me!

 

@Fos : U hebt als enige manager zich volledig buiten deze kwestie gehouden, maar misschien kunt u toch iets betekenen? In de andere managers heb ik echt nul vertrouwen!

 

 

Hey,

Ik wil er nog effe aan toevoegen dat ik ook me account laat verwijderen wegens jullie checks.

Iets dat bij mij veel pijn doet, dus dan weten jullie effe waar jullie mee bezig zijn, KT!!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik begrijp ook niet, dat iemand van management of bestuur van de stichting of RvT nou nooit eens de signalen van de jongeren hier heeft opgepikt en gewoon eens een stukje uitleg, update of excuses heeft geplaatst om de onrust weg te nemen. Het is toch een helder beeld dat we hier geven? Het werkt eenvoudig weg niet zoals het nu gaat en dan mag je toch verwachten dat iemand die daarvoor verantwoordelijk is er eens een stukje terugkoppeling over geeft? Alleen dat al zou een boel onrust wegnemen. En het is toch duidelijk dat 13 uur stilstand, niet voor het eerst, gewoonweg niet werkbaar is? Kijk, wij kunnen ook niet zomaar een oplossing bedenken, maar dat hoeven wij ook niet, omdat wij ook niet de personen zijn geweest die dit disfunctioneren van een compleet forum systeem hebben gewild. Dus ik zou zo ontzettend graag eens iets lezen van een beslissings bevoegd iemand binnen de KT die ons een uitleg en een horizon biedt!  Lees ook wat hier verder wordt gezegd. Dit zijn heel lieve betrokken jongeren die gefrustreerd en boos zijn, geen stel vervelende dwarsliggers. Ik hoop dat dat ook vooral helder is. De boosheid komt door betrokkenheid. Doet u daar aub eens wat mee. 

Groetjes, Tartan

P.S. ik hoop dat u o.a.  @mimo, @sjammetje, @tiktak, @maiskolfje en @askygirl een mail stuurt met het lieve verzoek om alsjeblieft weer terug te keren. Het is een verlies van liefde en kwaliteit. 

.

Reputatie 7
Badge +17

@OnbekendeAnnoniem  nee ! 😢😢❤️ alsjeblieft niet. Ga op non actief net als Maiskolfje en Asky maar alsjeblieft niet helemaal weg!!! 

Liefs Tartan 😘

Niet jij ook al @OnbekendeAnnoniem !!!! 

Weet dat je echt mensen hier hebt geholpen, en ik hoop dat je zelfvertrouwen omhoog gaat! Je bent soms echt te negatief over jezelf, wat niet nodig is!

 

Ik hoop dat je ooit weer terugkomt !

Reputatie 7
Badge +8

@OnbekendeAnnoniem is nu echt weg

Ik weet niet of ik gewoon moest huilen of omdat ik me serieus zo verdrietig voel maar toen ik hun bericht las op het account verwijderen topic stroomde er gewoon tranen over mijn gezicht.

Ik voel me echt zo gefrustreerd over dit gedoe. Waarom moet ik letterlijk overal in mijn leven rond lopen met het idee dat volwassenen nooit maar dan ook nooit kinderen als gelijken gaan zien. Het forum hoort een plek te zijn waar jongeren zich veilig kunnen voelen en verhalen moeten kunnen delen. En de volwassenen proberen het zo fijn mogelijk te houden voor als het fout gaat. Maar dat begint echt anders te voelen. Ik vind dit protesteren en actie ondernemen niet meer zo grappig als eerst. In het begin dacht ik nog wel eens "dit is echt dom" maar nu ben ik gewoon boos. Echt mega boos en verdrietig. Ik ken de gebruikers hier niet persoonlijk maar het voelt wel alsof vrienden van me weg worden gerukt. En dat is niet leuk of grappig. 

Ik ga nu niet smeken, vragen en hopen dat er geluisterd gaat worden door een afwezige volwassenen maar ik moet dit kwijt. En dat doe ik hier. Op het topic waar al deze chaos gebeurde. 

 

Groetjes,

Lampje

 

 

#VerwijderDeCheck 

Een motie van wantrouwen voor @Luuk. Na al deze ophef zou ik toch op z'n minst denken dat de maatregel niet heel populair is en dat de maatregel het forum beschadigd. 

Ik zag net dat @Monkeyboy69 ook al non-actief is?

 

Het valt me echt zwaar dat al zoveel mensen gestopt zijn... 

 

 

 

 

 

 

Er is een mail gestuurd naar de raad van toezicht van de KT , naar het ministerie van VWS, de jeugdautoriteit, de NOS  en naar 3  grote dagbladen. Zonet verstuurd. Ik hoop dat dat wat helpt.  Het blijft stil, wat een managers……

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik begrijp ook niet, dat iemand van management of bestuur van de stichting of RvT nou nooit eens de signalen van de jongeren hier heeft opgepikt en gewoon eens een stukje uitleg, update of excuses heeft geplaatst om de onrust weg te nemen.

@Tartan13 Ja, het is idd erg zwak dat de community managers zich lijken te verschuilen achter de mods die niks kunnen/mogen zeggen. Maar ja, @Luuk heeft een paar weken geleden in een antwoord aan @MickeyMouse laten weten geen zin te hebben er nog verder op in te gaan dus we moeten het er maar mee doen?

Ik heb verder niet de illusie dat de check ingetrokken wordt, het forum was blijkbaar zonder deze check al die jaren een levensgevaarlijke omgeving voor jongeren, maar dat er nu al 6 behoorlijk actieve gebruikers weg/op non-actief zijn is toch iets om over na te denken.

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Hallo allemaal,

 

We zien dat er veel vragen en zorgen zijn over de check vooraf. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: De check vooraf zal blijven bestaan om de veiligheid op het forum te kunnen garanderen. We hebben de verantwoordelijkheid als organisatie om een veilige omgeving te bieden. En die verantwoordelijkheid nemen wij op deze manier. Wij zijn ons ervan bewust dat dit gevolgen heeft voor ons forum en kunnen het ons ons goed voorstellen dat het vervelend is dat het forum anders is geworden en dat je gebruikers ziet weggaan. Helaas hebben wij ook de afgelopen weken in gestuurde reacties gezien dat een regel als dit nodig is voor de veiligheid.

 

We blijven onze uiterste best doen om berichten tussen 10:00 – 23:00 uur binnen 4 uur te plaatsen. Het klopt dat we daar een enkele keer niet in slagen, we werken eraan om dat te voorkomen.  

 

We vinden het jammer dat we jullie niet hebben kunnen overtuigen van de noodzaak van deze verandering. Gezien de felheid van jullie reacties wijzen we ook nog een keer op de mogelijkheid een klacht in te dienen via forum@kindertelefoon.nl.

 

Groet,

Luuk

Reageer