Verandering forum


Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 251 reacties

Hoi,

 

Zoals je weet is het forum van De Kindertelefoon een unieke plek waar je als jongere anoniem informatie en advies kunt uitwisselen met anderen of elkaar kunt ondersteunen op specifieke onderwerpen. We vinden het belangrijk dat we dit op een veilige manier kunnen blijven bieden. Daarom hebben we in de afgelopen tijd gesprekken gevoerd met experts en natuurlijk met jongeren zelf, over hoe we onveilige situaties op het forum kunnen voorkomen. Zij hebben hier een advies over gegeven.

 

Een korte check voordat jouw bericht geplaatst wordt

De uitkomst hiervan is dat er vanaf deze week een verandering komt in de manier waarop berichten geplaatst worden. In plaats van een check van de berichten nadat ze geplaatst zijn, worden ze nu gecontroleerd vóórdat ze online komen. De punten waarop berichten gecheckt worden blijven daarbij hetzelfde als nu.

 

Op woensdag 9 augustus om 9:00 uur gaan we hiermee starten. Dat betekent dus dat jouw bericht vanaf dat moment niet gelijk meer online staat. We snappen dat deze verandering gevolgen heeft voor jou als gebruiker en de snelheid van ons forum en nemen deze beslissing dus ook niet zomaar. Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt. Reageren op topics kan uiteraard nog steeds op elk moment van de dag.

 

Ons doel is dat je zo min mogelijk van deze verandering merkt. Hier gaan we hard ons best voor doen. Zolang reacties aan de forumregels voldoen, komen ze gewoon online, niets is (te) gek.

 

Vragen hierover kan je in dit topic stellen. Andere topics over het vooraf modereren zullen we hierheen verplaatsten of sluiten. Je kan ons hier ook een mail over sturen naar forum@kindertelefoon.nl.

 

We hopen op jullie begrip en wensen jullie nog veel plezier op het forum van De Kindertelefoon!

 

 Team Kindertelefoon

 


141 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dus er wordt dan bij elk bericht dat je wilt plaatsen vooraf gecheckt? Ik snap het niet helemaal.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +6

@OnlyMe 

 

Hoi,

Inderdaad zullen dan alle berichten worden gecheckt voordat ze op het forum worden geplaatst.

Groetjes, Mariska 

Hello, dat is op zich een goed idee maar dan is wel de snelheid er uit denk ik, zou dat wel fijn zijn voor kids die snel een advies nodig hebben?

Groetjes Asky

 

Reputatie 6
Badge +12

Hopelijk worden de reacties nog steeds snel geplaatst. 

als iemand bijvoorbeeld gedachtes heeft aan zijn leven te beëindigen of iets anders dringends, dan is het toch fijn als er -dag en nacht- toch snel geplaatst kan worden om zo iemand te helpen.

Reputatie 7
Badge +12

En geld dat dan ook voor de topics? @Mariska H ?

-OnlyMe

Reputatie 1
Badge

@OnlyMe 

Hi, 

Goed dat je het vraagt!

Dit geld ook voor de topics. Alle berichten worden eerst gecheckt en na goedkeuring  geplaats zodat we de veiligheid kunnen waarborgen. 

Groetjes Sascha !

 

Reputatie 7
Badge +3

@Askygirl en @xShqdow 

Goede vragen over de snelheid op het forum. We snappen dat deze beslissing gevolgen heeft voor de snelheid. We proberen berichten zo snel mogelijk te plaatsen. 

Als er dringende vragen of problemen zijn dan kan je daar natuurlijk ook met ons over bellen of chatten.  Op het moment dat je een bericht of topic wil plaatsen ontvangt iedereen een standaardbericht waarin we ook tips geven over dringende zaken. 

Groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +4

Dag , ik wou nog vragen, hoe gaat het dan met het corrigeren van je eigen tekst? Nu heb je daar een uur voor, en straks? Want soms wil je echt iets verbeteren of heb je per ongeluk iets totaal verkeerd getypt en kun je dat nog verhelpen. Moet je dan straks wachten tot het geplaatst wordt (wanneer dat is weet je dan dus niet) en het dan binnen een uur verbeteren of kan dat dan helemaal niet meer? Beide opties zijn overigens niet echt praktisch lijkt me. 

Maiskolfje X 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Luuk,

Onnodige quotes verwijderd

 

Een korte check voordat jouw bericht geplaatst wordt

De uitkomst hiervan is dat er vanaf deze week een verandering komt in de manier waarop berichten geplaatst worden. In plaats van een check van de berichten nadat ze geplaatst zijn, worden ze nu gecontroleerd vóórdat ze online komen. De punten waarop berichten gecheckt worden blijven daarbij hetzelfde als nu.

ik houd mijn hart vast. Ik vind het een mooi streven en op zich heb ik niks tegen checks. Mijn reacties zijn er eigenlijk altijd gwn doorheen gekomen, maar ik maak me wel zorgen over hoe snel jullie alles weer geplaatst krijgen… ff de rest lezen, want daar staat misschien meer uitleg.

Kennelijk zijn jullie dus niet tevreden over de (gedeeltelijk automatische) en random checks, zoals die nu nog uitgevoerd worden. Ik lees natuurlijk niet altijd alle reacties, maar er zijn soms dagen dat ik dat wel eens doe en dan moet ik zeggen dat er mij vrij weinig 'misstanden’ opvallen, waardoor ik zou overstappen naar een volledige check van alle geplaatste berichten. Natuurlijk staan er wel eens een keertje contactgegevens of zijn er reacties die discriminerend en zo zijn, maar lang niet elke dag of toch niet lang als ze er staan en worden ze er nu (ook al) door de KT uitgehaald door hun checks die ze nu al uitvoeren of n.a.v.  meldingen van forumgebruikers.

Weinig aanleiding dus om te kiezen voor een ander systeem, zou ik denken. Natuurlijk ben ik het met jullie eens dat als je altijd alles checkt dat je nog meer zekerheid hebt dat er niks geks gepost wordt. Alleen mag dat niet ten koste gaan van hoe het forum tot nu toe heeft gewerkt.

Een adviescommissie die alleen maar zegt dat alles goed is, zet zichzelf soort van buiten spel, dus hebben ze ‘altijd wel verbeteringen’. Zo houden ze zichzelf ook in stand.

 

Op woensdag 9 augustus om 9:00 uur gaan we hiermee starten. Dat betekent dus dat jouw bericht vanaf dat moment niet gelijk meer online staat.

 

Ok, dus je krijgt elke keer dat rode balkje met die check melding te zien of niet?

 

We snappen dat deze verandering gevolgen heeft voor jou als gebruiker en de snelheid van ons forum en nemen deze beslissing dus ook niet zomaar.

 

ik wil het wel een kans geven….alsof ik een keus heb 😂

 

Onze moderatoren zitten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat voor je klaar en zorgen dat jouw bericht zo snel mogelijk geplaatst wordt. Reageren op topics kan uiteraard nog steeds op elk moment van de dag.

 

dat klinkt goed, nu nog kijken hoe dat in de praktijk gaat, maar ik neem aan dat jullie die wel al in de praktijk getest hebben met een soort schaduw forum met alle reacties die in het echt ook werden gepost of niet?

 

Ons doel is dat je zo min mogelijk van deze verandering merkt. Hier gaan we hard ons best voor doen. Zolang reacties aan de forumregels voldoen, komen ze gewoon online, niets is (te) gek.

 

dat lijkt me wel zo eerlijk

 

Vragen hierover kan je in dit topic stellen. Andere topics over het vooraf modereren zullen we hierheen verplaatsten of sluiten. Je kan ons hier ook een mail over sturen naar forum@kindertelefoon.nl.

 

ok, duidelijk

 

We hopen op jullie begrip en wensen jullie nog veel plezier op het forum van De Kindertelefoon!

Team Kindertelefoon

 

ik hoop idd dat het niks verandert aan het plezier wat ik hier normaal gesproken heb, maar ik heb gelijk wel een paar vragen.

 

  1. Is er iets te zeggen over hoeveel tijd er (gemiddeld) gaat zitten tussen het plaatsen van een reactie door een forumlid en de uiteindelijke plaatsing door de KT van die gecheckte reactie.

Oh ja en dat het afhankelijk is van hoeveel reacties er gepost worden en hoeveel mensen er beschikbaar zijn snapt iedereen, dus dat is niet een antwoord waar ik op zit te wachten. Ik bedoel meer dat jullie een idee geven in tijd...dus hebben we het over 5 minuten of een uur of 2 uur….als het goed is hebben jullie wel nagedacht over wat jullie acceptabel vinden. Tenminste dat zou ik zelf wel gedaan hebben….

 

  1.  gaan jullie vanaf nu dan ook de reacties checken in de volgorde zoals ze gepost worden of houden jullie vast aan het checken in omgekeerde volgorde, zoals nu (meestal) gebeurt. Dat kan ik gewoon zien, dus ik weet dat het nu zo gaat, ook al geven jullie nooit antwoord op dat soort vragen en doen jullie dat af met 'vanwege de veiligheid en anonimiteit doen we daar geen mededelingen over of zoiets...’

Het is nu al af en toe zoeken naar een later geplaatste, gecheckte reactie en dat gaat er niet beter op worden als er niet in volgorde van plaatsen, gecheckt gaat worden. 

Misschien helpt een voorbeeldje:

Topic A met 10 reacties is een nu bestaand topic als voorbeeld. Vanaf woensdag worden alle reacties gecheckt. Zo worden reacties 11, 12 , 13 en 14 binnen een bepaalde tijd gepost op topic A. Als al die reacties binnen de tijd gepost worden dat er ook maar 1 check op dat topic is geweest en er wordt vast gehouden aan in omgekeerde volgorde checken, dan kan het dus zijn dat reactie 14 als eerste terug geplaatst wordt onder reactie 10 in dit topic.

Een volgende reactie die gecheckt wordt is er misschien eentje op topic B, want tot nu toe worden niet in één keer alle te checken reacties per topic behandeld, maar is er die tijdsvolgorde en dan nog omgekeerd ook. Last in, first out en niet first in, first out.

Dan kan er dus ook nog een reactie op topic C en D zijn die voorrang hebben op reactie 13 van topic A…

Wat gebeurt er nu:

dan komt na enige tijd (waarin reacties op andere topics voorrang kregen) reactie 13 van topic A onder reactie 10, maar weer boven reactie 14 van topic A te staan (vanwege de originele time-stamp).

Het wordt er niet overzichtelijker op en zeker niet makkelijker om die reactie dan terug te vinden.

Als dat dan een half uur later, waarin je ondertussen wel al reacties 13 en 14 hebt gelezen, maar niet weet dat er nog die reactie 11 en 12 komen, dan is de kans steeds kleiner dat je reactie 11 en 12 ooit nog gaat vinden. Niemand gaat eerst weer het hele topic waarvan die dacht dat ie het al gelezen had opnieuw bekijken om te controleren of er toch niet ergens een nieuwe reactie  tussen is geplaatst….

In de bestaande situatie (zonder dat alle berichten gecheckt worden) gebeurt het mij al regelmatig dat ik later geplaatste berichten (door de check, zoals ik nu vandaag nog is) mis. Hoe langer de check duurt des te groter is die kans. Ik merk ook dat anderen hetzelfde hebben, omdat ik merk dat er minder op dergelijke posts van mij wordt gereageerd.  Minder klavertjes en misschien reacties die verwijzen naar mijn reactie.

Ik hoop dus dat daar over nagedacht is en dat er nu wel first in-first out gecheckt wordt, want op die manier komen de laatst gecheckte reacties iig onderaan te staan en als hier niet goed over nagedacht is, is het misschien wel verstandig om woensdag nog maar even niet te starten met die nieuwe opzet.

 

Btw, het is me de laatste we(e)k(en) opgevallen dat jullie soms nog bezig zijn met het controleren en plaatsen van te checken reacties van een vorige middag op de middag er na. Ik dacht dat het te maken had met de bezetting vanwege de vakantietijd, dus maakte me nog niet echt zorgen, maar ja, wat gebeurt er dan als jullie straks alles gaan checken. Ik hoop dat dan er vast ook meer mensen op hetzelfde moment beschikbaar zijn of hetzelfde aantal mensen, maar dan op andere (extra) tijden dan dat nu het geval is, zodat er meer uren gecheckt wordt, maar de afgelopen weken gaven niet echt hoop op een goede afloop van wat jullie in dit topic hebben aangekondigd,

 

Maar, natuurlijk geef ik jullie een kans, want pas dan kunnen we weten waar we over praten. Ofc  zal er hier en daar misschien nog iets aangepast moeten worden en dat is ook niet erg en normaal. Als de basis maar al goed geregeld is.

 

Ik ga er vanuit dat jullie ‘overal’ aan gedacht hebben en dat ik me ten onrechte dingen afvraag, maar ja, dit zijn wel een paar dingen die ik mij afvroeg en hopelijk kunnen jullie mij geruststellen.

 

Ik ben niet tegen verandering en elke verbetering ben ik voor. Ik hoop wel dat het niet ten koste gaat van de manier waarop we hier met elkaar kunnen ‘praten’/omgaan.

Als het een tweede 'Dreamersforum’ wordt, waar je zo ongeveer één reactie per topic per dag kan posten, want vaak duurt de check daar zo lang voordat iemand anders kan reageren op jouw post, dan gaat het hier zeker veel minder druk worden en ja, voordeel is dan dat jullie met minder mensen het werk aan kunnen, voor wat het forumgedeelte betreft.

Er zijn vast een heleboel dingen waar ik niet aan gedacht heb, maar dat is ook niet mijn werk en voor wat betreft mijn 'kritiek’ heb ik het misschien ook niet allemaal juist en dan hoor ik het ook graag. Ik vraag me alleen wat dingen af.

 

En nu ga ik lekker naar het strand, waar de rest van mijn familie/vrienden al zijn, maar ja, soms komt er iets tussendoor en dat is ook niet erg 😉

 

Gr. MickeyMouse 🙃

@MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

en dan moet ik zeggen dat er mij vrij weinig 'misstanden’ opvallen, waardoor ik zou overstappen naar een volledige check van alle geplaatste berichten. Natuurlijk staan er wel eens een keertje contactgegevens of zijn er reacties die discriminerend en zo zijn, maar lang niet elke dag of toch niet lang als ze er staan en worden ze er nu (ook al) door de KT uitgehaald door hun checks die ze nu al uitvoeren of n.a.v.  meldingen van forumgebruikers.

Weinig aanleiding dus om te kiezen voor een ander systeem, zou ik denken.

 

@MickeyMouse@Luuk  Dat was ook mijn gedachte.  Als het idd een soort Dreamersforum gaat worden gaat de lol er wel af moet ik zeggen.

Ik zou zelf niet voor dit systeem gekozen hebben. Je zadelt jezelf wel met heel wat extra werk op zo. Ik vind het nogal overkill eerlijk gezegd, maar ja, jullie zullen er wel een goede reden voor hebben.

Een korte check voordat jouw bericht geplaatst wordt

Laten we maar hopen dat het ook echt korte checks blijven dan, maar ik ben er bang voor als je ziet hoe lang de checks soms nu al duren.

Dag , ik wou nog vragen, hoe gaat het dan met het corrigeren van je eigen tekst? Nu heb je daar een uur voor, en straks? Want soms wil je echt iets verbeteren of heb je per ongeluk iets totaal verkeerd getypt en kun je dat nog verhelpen. Moet je dan straks wachten tot het geplaatst wordt (wanneer dat is weet je dan dus niet) en het dan binnen een uur verbeteren of kan dat dan helemaal niet meer? Beide opties zijn overigens niet echt praktisch lijkt me. 

Maiskolfje X 

Dit vind ik ook een goed punt. Gaat een aangepaste post ook weer direct in de check? Dat lijkt me niet echt handig.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MickeyMouse en @tim16 

 

Dank voor jullie reactie en betrokkenheid. Ik snap de zorgen en vragen.  We nemen dit besluit niet zomaar en gaan ons best voor doen om berichten zo snel mogelijk te plaatsen.  Ons doel is dat je er zo min mogelijk van gaat merken.  

We gaan de vragen die jullie in dit topic stellen verzamelen en beantwoorden die morgen in een keer tegelijk. Dat geeft hopelijk het meeste overzicht voor iedereen. 

 

Groet, 

 

Luuk

Goede punten van iedereen hier.  Ik voorzie puinhopen. Allerlei dubbele reacties omdat men niet kan zien dat iets al gezegd is,  verdwenen reacties,  mensen die totaal niet meer snappen wie op wat reageerde en in welke volgorde, topics die om een redelijk vlotte reactie vragen worden zelf te laat dus ook reacties te laat geplaatst met weer hun eigen vertraging.....leuk zo.

Vraag is ook: waarom? Wat maakt dat dit nu opeens overall wordt uitgerold? Is bij die ' zorgvuldige afweging ' ook gedacht aan eerst een test? Bijvoorbeeld in een subcategorie of een testomgeving waar de mensen waar het om zou moeten gaan, wij gebruikers,  mee kunnen testen en evalueren? Zonee waarom niet? Is er een reden dat dit, en excuses hiervoor, zo ondemocratisch wordt doorgedrukt zonder inbreng en suggesties van de (lijkt mij) belangrijkste groep in dit hele forum namelijk de leden/gebruikers? Mag ik ten slotte mijn goudeerlijke verwachting uitspreken dat dit het begin van het einde van dit forum lijkt en ikzelf nu echt denk dat ik dit niet meer ga doen zo? De vorige drastische ingreep was al op het randje, deze dreigt er overheen te gaan wat mij betreft. Alle kracht en spontaniteit wordt hier in een laar zinnen de nek om gedraaid,  ben ik bang . Sorry maar ik wil en moet eerlijk zijn. 

Sjammetje 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Maiskolfje,

 

jij ook bedankt voor jouw goeie aanvulling over het bewerken van berichten 😃

Ik zag het staan vlak voordat ik mijn reactie postte en ik had er zelf nog niet aan gedacht, maar wel super van jou 🙂

 

 

 

@Luuk,

 

dankjewel voor je reactie en ik wacht morgen af en of het woensdag door gaat 🙃

Dat laatste is grappig bedoeld hè, dat je het weet 😂, maar ik houd overal rekening mee 😉

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hoi @Luuk ,

Ik heb ook nog wel een vraag.Misschien een beetje off-topic, maar toch.

Er is een verborgen functie om privéberichten te versturen.Is het misschien mogelijk dat je enkel privéberichten ontvangt van mensen die je daar toestemming tot geeft?Om zo te voorkomen dat je allemaal berichten krijgt van mensen waarbij je dat eigenlijk niet wilt.Als zo'n optie er is kan je denk ik veilig privéberichten sturen.

Ik zal voor de veiligheid maar niet delen hoe je op dit moment privéberichten kan versturen, juist om te verkomen dat er anonieme bedreigingen ofzo verstuurd worden naar gebruikers.

Reputatie 7
Badge +17

@SjammetjeJa, ik ben ook wel benieuwd waarom men dit nu opeens zo nodig vindt. Misschien kan @Luuk daar morgen ook antwoord op geven (en dan hopelijk wel iets uitgebreider dan alleen ‘vanwege de veiligheid’)

Dat wij er zo min mogelijk van moeten gaan merken is een mooi streven maar als je bedenkt dat het check-systeem nu al niet optimaal werkt ben ik er bang voor.

Maar goed, dit terugdraaien gaat toch niet gebeuren dus we moeten het er maar mee doen.  Zoals ik al zei, als het hier een Dreamersforum 2.0 gaat worden hoeft het van mij niet meer.

Ik hoop dat ik niet te negatief klink maar ik betwijfel echt of dit een goede zet is. Een heel veilig forum waar straks niemand meer zin heeft om te posten moet je ook niet willen (ok, da’s een beetje overdreven misschien, maar toch...)

Nah ja, we gaan het wel zien.

 

Reputatie 7
Badge +17

Misschien had ik beter niks kunnen zeggen 😂

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoiii lieve forumgebruikers en de moderatie;),

Ik vind het nogal onzinnig van jullie hoor! Ik weet dat er mensen zijn die contactgegevens opzetten en persoonlijkgegevens, maar zo ver hoeven jullie toch niet te gaan? Het is toch ook super vermoeiend voor jullie? De hele dag reacties checken, mailen sturen, topics beantwoorden, iemand helpen en misschien waarschuwingen geven. Volgens mij hebben jullie sommige dagen ook vergaderingen. 

Liefs xxx Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +9

is er echt een reden waarom ze worden gecheckt? want nu gaat het toch ook goed? nu kan je ook een soort gesprek voeren over het topic onderwerp. als alles eerst wordt gecheckt duurt het langer. ik sta wel deels achter het idee maar als je iets heel dringends wilt plaatsen, gewoon geen geduld hebt waardoor je gestrest raakt of bijvoorbeeld met het idee van zelfmoord heb en je het dus graag wil plaatsen en om hulp vragen maar omdat je topic/reactie in de check gaat en het voor je gevoel lang duurt tot hij eruit is kan dat het gevoel van zelfdoding vergroten. ik weet dat dat heel overdreven klinkt maar er is kans voor.

hebben jullie van de kt daar ook over nagedacht? en als jullie dat hebben gedaan wat is dan jullie oplossing daarvoor? want de kt kan je niet 24/7 bereiken (als ik het fout heb zeg het dan).

Reputatie 7
Badge +17

Hoi,  een ambitieuze aanpak en hopelijk geen al te drastische verandering voor ons. Maar dat wordt dan een flinke klus voor de moderators. Ik heb na alle terechte vragen er nog 1. Is er een periode waarbinnen dit eventueel wordt terug gedraaid als het niet naar tevredenheid van de gebruikers en moderators werkt? Kortom hoe definitief is dit ? En dit is met forumgebruikers voorbesproken? Ik deel een beetje de angst die @Sjammetje  uitspreekt. Hopelijk zal dit allemaal reuze mee vallen en gesmeerd gaan. We gaan het zien. :) 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +17

En dit is met forumgebruikers voorbesproken?

Tja, mij is iig niets gevraagd. 😄  Ze hebben het met ‘jongeren en experts’ besproken blijkbaar.

Ik was al wel een beetje bang dat ze zoiets een keer zouden gaan doen. Vooral na dat gedoe met die discord trolls een tijdje terug.  Op deze manier is het wel makkelijker om alle onzin tegen te houden. Dat is dan weer een pluspunt.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben het wel eens met @Sjammetje En ik zit in het jongerenpanel om mee te mogen beslissen over dit soort dingen, en ik heb hier niks over gehoord… of heb ik nou mijn mail niet goed gelezen?

@Jesse_6567Wat?! Dat is niet waar toch? Het forum ging toch om een veilige omgeving?! Ik snap er niks meer van!

Verder vind ik het jammer dat de regels in gevoerd gaan worden, voor mij is de motivatie om hier dan nog te blijven wel een beetje weg, en ik denk dan ook niet dat het forum er aantrekkelijker van wordt voor nieuwelingen, ik ben bang dat als dit mij demotiveert en anderen ook, dat er dan mensen weg gaan of minder gaan plaatsen en dan vrees ik een beetje dat de sexstopics nog erger gaan overheersen. Hebben jullie ook na gedacht over hoe dat het forum kan beïnvloeden? Niet alleen de sfeer, maar ook de populariteit heeft een grote kans om erg te gaan dalen, en het is nou niet alsof ik heel veel reclame zie over de KT, en als ik al iets zie op het jeugdjournaal ofzo gaat het alleen maar over bellen en chatten en hoe dat in zijn werk gaat, nooit hoor je iets over Het forum.

Ik persoonlijk denk dat juist het forum mensen kan overhalen om die stap te maken naar bellen of chatten met de kt, het forum is interessant voor jongeren zoals ik maar niemand die weet dat het bestaat. Ik persoonlijk zou het leuk vinden om een campagne te voeren voor het forum, zodat het aantrekkelijker wordt. Ook denk ik (dit is maar een wild idee) dat als jullie, de moderatoren met het idee van @Jesse_6567 Die privé chat functie aan kunnen zetten, maar dan dat jullie bepalen wie met anderen of wie met wie contact mogen hebben als een soort “beloning” omdat ze zich goed gedragen op het forum en/of omdat ze er al een bepaalde tijd op zitten ofzo, jullie hebben dat een forumlid gebrand wordt als hij/zij 3 waarschuwingen heeft, maar er is geen beloning voor als je een eerlijke en trouwe forummer bent, kan je dan niet juist zeggen van, die en die mogen contact hebben, en als anderen dat ook willen of gaan vragen waarom zij dat niet mogen, kunnen jullie wat verbeterpunten geven en kunnen die mensen aan de slag en dan krijgen ze motivatie om zich te gedragen, omdat ze er een beloning voor terugkrijgen? Is dat niet een veel beter idee? Dat er nog steeds soms gecheckt wordt, maar niet altijd, omdat mensen zich beter gedragen, omdat ze motivatie hebben om die beloning te halen. Ik snap dat jullie al die badgets hebben, maar dat zegt eigenlijk niks over hoe je je gedraagt op het forum, ik kan wel 15 topics aanmaken, maar de inhoud hoeft dan nog niet goed/gepast/aardig/netjes te zijn, al is dat natuurlijk altijd de voorkeur. Dit is mijn tegen voorstel, het is misschien een beetje off-topic, maar ik hoop heel erg dat het in overweging wordt genomen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

@tim16 Ik denk niet dat de sexstopics gaan minderen omdat moderatoren altijd een goede reden moeten hebben om een topic te verwijderen of te blokkeren, en de reden “er zijn al teveel van dat soort topics” is niet goed genoeg omdat die mensen dan gaan vragen: “maar waarom worden die dan niet verwijderd?” en dan komt er weer discussie, ik zou niet teveel hopen. (Sorry als ik bot overkom, dat is niet mijn bedoeling, maar ik ben die topics een beetje zat, ik moet altijd heel veel scrollen wil ik een reactie terug geven of geven, maar dat kost tijd omdat alle nuttige topics tussen alle sex topics verdwijnen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

pas maar op, strakjes zegt iedereen: Dat heb jij gedaan

Meau heeft er al een liedje over gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=zC1NAbimaOQ

 

Ik denk niet dat de hele tekst op jou van toepassing is, maar die titel……

Ik denk idd dat de KT jouw stukje:

Misschien had ik beter niks kunnen zeggen 😂

 

gelezen heeft en toen dacht….daar moeten we iets mee hahahahahaha en nu zijn we 2 maanden verder,  maar we houden nog steeds van jou, hoor @tim16  💕

Misschien kun je de KT aanklagen voor plagiaat of zoiets, maar misschien komen jullie er zo wel uit 😂

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

@tim16Ik denk niet dat de sexstopics gaan minderen

@OnlyMeIk bedoelde niet per se sekstopics (ik snap dat die irritant kunnen zijn maar het blijft nou eenmaal een onderwerp waar jongeren veel vragen over hebben)  maar meer echt getroll, maar daar heb ik er de laatste tijd ook niet echt veel van gezien. Ik ben dus echt wel benieuwd wat nu precies de aanleiding van deze beslissing was want volgens mij gaat het met het huidige systeem (random checks en rapporteren door gebruikers) best goed.

 

@Jesse_6567Wat?! Dat is niet waar toch? Het forum ging toch om een veilige omgeving?! Ik snap er niks meer van!

Misschien een dingetje voor KT om eens naar te kijken.

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit en veiligheid van het forum

Bij dreamersforum wordt ook alles gecheckt. Ik ga daar niet meer naartoe omdat je vaak uren moet wachten voordat een reactie online komt.  Dus denk dat ik het dan voor gezien houdt. 

Reageer