Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

713 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Jesse08 ,

 

oei, je vraagt het precies aan de moderator die de uitzondering op de regel is! 😅

Om kort door te bocht te gaan: nieuwe vrijwilligers krijgen een uitgebreide basistraining waarbij ze alles leren wat ze nodig hebben om aan de telefoon en de chat te werken. Wanneer iemand dat al enige tijd doet, kan diegene een extra training volgen om ook als moderator te gaan werken. Het is dus niet mogelijk om direct alleen maar het forum te doen.

Ikzelf werk op dit moment alleen als moderator en niet meer aan de telefoon en chat, omdat ik na mijn verhuizing te ver af woon van de locaties van de KT en ik het forum te mooi vind om helemaal afscheid van te nemen.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Dankjewel voor de reactie @Marieke :)

Jammer, maar misschien lukt het wel als ik 18 ben,dat duurt nog eventjes ;) . Ik denk dat ik soms wat te snel geraakt word en dat is aan de telefoon misschien ook niet zo fijn voor degene die belt. Dat zit ook wel in die training denk ik🙂

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jesse08 ,

 

het is inderdaad onderdeel van de training dat we leren om heftige verhalen niet met ons mee te blijven dragen. Anders is het te moeilijk om dit werk te doen. Maar emotie mag er zeker zijn hoor, dat is juist menselijk. Wanneer degene die belt kan horen dat de KT medewerker echt met hen meeleeft, is dat alleen maar fijn.

Mooi dat je zo meeleeft met anderen.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Ik was wel benieuwd waar die locaties van de Kindertelefoon precies zijn en het ziet er echt veel kleiner uit dan ik had verwacht!

Ik ben eig wel benieuwd nu, hoeveel mensen zitten er ongeveer tegelijk aan de telefoon/chat?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Jesse08 ,

 

de 5 locaties zijn in Amsterdam, Utrecht, Groningen, Nijmegen en Tilburg. Hoeveel er tegelijkertijd aan de telefoon en chat zitten verschilt enorm, vrijwilligers kunnen zichzelf inroosteren en op sommige momenten kunnen er meer mensen aan het werk zijn dan op andere momenten. Soms zit je met 7 collega’s in de belkamer en soms ben je maar met zijn tweeën. Wel wordt er op gelet dat landelijk een minimale bezetting wordt gehaald, zodat we toch zoveel mogelijk de gesprekken die binnenkomen kunnen aangaan. 

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Dankjewel @Marieke ! Super dat u alles zo uitgebreid uitlegt!:)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi! @Tover01  en @Jesse08  dat zijn interessante vragen, en antwoorden van @Marieke .  Ik zou er nog iets bij willen vragen, namelijk mogen de medewerkers/vrijwilligers in sommige gevallen ook hun uren later of vroeger invullen? Staat het u vrij om bv tussen 22:00 en 01:00 moderatie werk te doen?  Het lijkt me fijn als dat mag want dan kun je als medewerker ook een beetje je eigen avond indelen en nog andere dingen doen.

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Tartan14 

Goeie vraag!

Onze diensten staan redelijk vast. wij hebben een ochtend dienst (10:00-13:00) een middag dienst (15:00-18:00) en een avond dienst (20:00-23:00). Zo staan ze voor ons als vrijwilliger in het rooster. Het gebeurt wel eens dat een vrijwilliger op dezelfde dag 2 diensten achter elkaar heeft, bijvoorbeeld ochtend en middag, waarbij de vrijwilliger er zelf voor kiest om dan in de tussen tijd ook te blijven controleren. Maar zo ver ik weet  modereren wij niet na 23:00 behalve als er nog een paar reacties en/of topics gecheckt moeten worden. Vaak duurt dit ook niet langer dan een half uur.

 

Groetjes, Jen (De kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +17

@Jen       Dankuwel ! Mooi om te weten hoe dat werkt 🙂 Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Kindertelefoon,

 

moet iedereen die chat en telefoon doet op kantoor zitten in één van die 5 plaatsen of kan en mag je dat ook ergens anders doen???

 

Geldt dat ook voor de jongeren chat?

 

Ik heb net even gekeken en voor mij is de dichtbij zijnde bijna 200 km of 3,5 uur met het ov  ☹️

en ik woon wel (nog  net) in Nederland

Kan en mag je dan ook blijven slapen op kantoor😁

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer,

Voor de ‘gewone’ bel- en chatdiensten komen de vrijwilligers inderdaad naar de kantoren op locatie, dat geldt ook voor de jongerenchat. Als een vrijwilliger daarnaast ook nog het forum wil modereren kunnen die forumdiensten vanuit huis gedaan worden. Op kantoor blijven slapen is helaas geen mogelijkheid😅.

 

Groetjes, Emma

(De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +8

Klein vraagje, gaan de berichten van moderatoren en community managers ook door de check?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 5
Badge +2

Hai Anoniemxv,

Bedankt voor je vraagje.

De berichten van de moderatoren en de community manager worden rechtstreeks geplaatst en gaan dus niet door de check.

Nog veel plezier op het Forum!

Groetjes Karin, De Kindertelefoon.

Reageer