Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Wat een rare gewaarwording is dit. Ik kom hier om met mijn trauma en mijn gevoel weg te kunnen, ik vind een soulmate in Julian12 die hetzelfde straf-trauma heeft als ik, die zit dan weer in een topic waar hij met andere mensen gelukkig van word, heeft een klik met Wilhelmavemela en anderen. En juist die ( vlgs mij heel aardige) jongen post hier dan dat hij bang is om zich te uiten ! Wat een wereld op z'n kop is dat :thinking:  Dus iemand die hier komt vanwege een straf-trauma, moet hier op eieren lopen en bang zijn voor …...straf !  Ik zie kinderen als hij en Ellen en anderen die steeds excuses maken als ze iets aan de kaak stellen hoe terecht ook. Is dat de cultuur die je hier wilt? En dan een over ijverige moderator die al haar bevoegdheden ineens in de strijd gooit, sjabloonteksten plaatst waar niemand iets mee kan en minstens 7 mensen een rot nacht bezorgd. Waar  ben ik beland ?????

En wat deden de anderen verkeerd? Zie mijn reactie boven.  Ik hoop op antwoord.

Hartelijke groet ( zonder excuss want het volste recht op vragen art. 1 grondwet) , Sankonijn

@TheMightySlayer als ze alleen voor dat topic zijn geband is dat gewoon een schande. Dan maar hard van mij maar je mag je mening uiten in ons land dus. Bij deze. 

Ja, ik vind het ook gewoon ronduit schofterig. Ik modereer zelf meerdere forums/subreddits (ook ex-moderator op eentje met een paar miljoen subscribers), en ik heb daar nog nooit zo'n strenge moderatie gehandhaafd. Iemand een ban geven voor een gezellig community topic is gewoon belachelijk. Ik heb daar geen goed woord voor over. En dan komt er ook nog eens bij dat de rest van het moderatie-team van dit forum er geen probleem mee heeft. En dan een of andere strenge moderator besluit maar eens even om het topic op te doeken en mensen te gaan verbannen. En dan nog heel pontificaal '’We mogen niet chatten'' terwijl dat al tijden op het forum gebeurd, ook voor dat topic, ronduit meten met 2 maten en hypocriet. 

En dan niet alleen het topic verwijderen, maar ook mensen bannen die het helemaal niet slecht bedoeld hebben. En dan geven ze mij bijvoorbeeld geen consequenties terwijl ik net zo hard heb meegedaan met dat topic. Ik mag hopen dat het forum er hier iets aan doet want anders hou ik het hier niet nog ruim 2 jaar meer uit.

 

Reputatie 7
Badge +17

@TheMightySlayer als ze alleen voor dat topic zijn geband is dat gewoon een schande. Dan maar hard van mij maar je mag je mening uiten in ons land dus. Bij deze. 

Is meten met 2 maten normaal op dit forum? Even een oprechte vraag.

Mensen hun accounts worden verwijderd voor dat topic '’hier zullen we alles delen'’, terwijl ik geen waarschuwing of andere consequentie krijg. Ik heb notabene ook actief meegedaan aan dat community-topic wat schijnbaar '’VERBODEN'’ is op het forum.

Als ik dit zo lees denk ik daar gaat wat fout. 

1. niet mogen chatten terwijl je wel de mogelijkheid hebt om op elkaar te reageren bestaat niet. Dat is al een chat volgens de geldende definitie. Kortom dan is dus alles hier een chat, ook het openen van een topic en daarop reageren.

2 De “qoute”mogelijkheid wakkert chat gedrag aan. Dat is op zich prima, maar verbied het dan niet als je het zelf  technisch mogelijk  maakt.  Het is goed dat het kan, maar dan is het verbod dus zinloos.

3. wil je geen chat stimuleren, of helemaal geen chat, dan is regel 4 in overtreding van regel 7  want regel 4 maakt mogelijk wat regel 7 verbiedt. Of andersom, regel 7 is een overtreding van regel 4. In ieder geval is dat zeer onduidelijk en tegenstrijdig.

4. Het sanctiestelsel is volkomen ondoorzichtig. Niemand kan, als je het waarschuwings-trapje volgt, aanvoelen of die dicht bij of nog ver van een maatregel af is, zeker gezien de tegenstrijdige regels.

5. Regel 12 wordt al in veelvoud geschonden, blijkbaar met instemming van de beheerders want ik zie ,zeker over seksueel getinte onderwerpen, enorm veel topics met hetzelfde karakter. Waarom dat wél mag, en mensen die zonder verdere schade aan te richten en met elkaar over dagelijkse dingen praten en ook over problemen, op hun tellen moeten passen is mij een raadsel.  Topics die gaan over ondergoed van moeders worden ongemoeid gelaten en een paar topics die voor ons jongeren wat kleur en gezelligheid en liefde brengen, al is het maar online, worden gesloten en enkele leden geschorst. Niet uit te leggen, behalve bij inderdaad “date- en gegevens- schending”.

Ik zou trouwens zelf helemaal niet willen pleiten voor het blokken van  reacties, quotes en klavers ( dat is heel leuk !) , maar hanteer die regels dan wat aangepaster en niet zo strikt op gedrag wat wij pubers nou eenmaal hebben. Wees gewoon duidelijk “geen gegevens, geen afspraakjes, geen adressen en namen enzo voort , ook geen plaatsnamen". Dan is het helder.  Straf volgt bij overtreding bijvoorbeeld een week geen toegang enzo verder.  Ik kan gewoon net als bovenstaande mensen niet begrijpen wat er tegen is om met elkaar wat warmte te brengen. 

Tot slot wat positieve dingen: de badges zijn leuk,  het systeen op zich ook,  de mogelijkheid om topics te starten ook. Nu nog wat soepel om gaan met de mogelijkheid tot reageren ( chatten dus ) en heel helder zijn wanneer iemand de fout in gaat ( bij sommige chatsites kan de topic  beheerder je bijvoorbeeld een tijdje bannen) . En ik ben het met de bovenstaande leden eens, als zij niets verkeerd hebben gedaan is het niet goed dat ze wel met dat gevoel achter blijven. Dat is niet wat je als site die er is voor mensen met problemen, moet willen.

Hartelijke groet Sankonijn ( mijn naam en mail is u bekend)

PS ik hoop dat ik hier niet voor word gestraft, zo wel dan hoop ik in elk geval anderen er mee te hebben geholpen.

Hoi, ik, denk Julian dat het niet tegen jou gericht was maar tegen wat mensen die te veel gingen  uitwisselen en soort van afspreken .  En ik mag ze allemaal heel graag en heb iedereen lief dus ik zeg daar niks over. Maar ik heb het gevoel dat het niet aan jou of kwakend1tje lag.  Kritiekje dat ik dan heb is, dat het jullie wel even gezegd had mogen worden, want nu zitten er mensen met een rotgevoel die dat niet hebben verdiend.  Een sjabloon tekst plaatsen is dan te onduidelijk, en ook van mij excuses als ik nu te kritisch ben. Ook ik wil me hier nog steeds veilig en vrij voelen.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +17

@EstherE  ik bedoel echt niet om vervelend te zijn maar ik durf nu bijna niet meer te reageren , want ik weet niet wanneer iets een chat is en wanneer het een reactie is, want dat mag wel volgens de regels. Ik loop al dagen heel super voorzichtig te zijn met wat ik zeg en doe. Als ik iemand quote en dan reageer is dat dan chat ?  Want nu zit ik hier op het forum dus constant bang te zijn dat ik iets doe wat niet mag. Dat is toch niet de bedoeling van een kindertelefoon forum dat je de hele tijd bang moet zijn ?  De regels spreken elkaar ook tegen want er staat ook dat je positief mag reageren. Ik doe dat dus ook elke keer. En nu moet ik dus elke keer denken: oh jee mag ik dat wel doen ?

Excuses dat ik zo dit vraag maar ik kan zo niet op het forum actief zijn als ik steeds bang moet zijn voor een aantekening ofzo.

En dat terwijl ik er ontzettend veel aan heb :(

Het spijt me maar ik wil het toch even vragen.

Groetjes van Julian

Hey Julian, Ik vind het echt niet eerlijk dat jij een officiële waarschuwing krijgt ! Iemand die altijd lief en aardig is op dit forum. Lekker dan.   Dat had best wat minder streng gemogen.  Ik ga denk ik te ver maar ik vind het gemeen. @Mariska H 

 

12. Blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic.

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp. Maak geen nieuw topic aan over een onderwerp waar al een topic voor bestaat.

 

Sorry, maar dit is toch bijna niet te doen?  je reageert toch en vanzelf ga je soms dingen zeggen in een bericht ? Je begint als je iets zegt altijd wel over iets anders, dat is toch bijna niet te voorkomen ?  En anders zeg het dan welk bericht er niet goed is .  Nu krijgt iemand een waarschuwing die altijd heel positief meedoet en die  verliest nu het  plezier ! Een jongen van 12 wat verwacht je nou….  Heel onhandig dit. Nogmaals ik zal wel te ver gaan en excuus maar ik vind dit echt niet eerlijk voor hem .

Lieve groetjes  aan jou Julian :kissing_heart:

PS waarom ik me druk maak ? Omdat ik hem graag mag en hij een soort  scout- soulmate is en altijd heel lief is hier.

Reputatie 7
Badge +17

@Mariska H 

Goedenavond nou vandaag kreeg ik dus een mail  1e waarschuwing dat ik te vaak off topic ga, dat is heel dom van mij en niet opzet,  maar ik zal er op letten alleen het is soms heel moeilijk om te weten wat nou wel en niet off is. Ik ga wel wat zakelijker praten.  Alleen  wel raar dat ik ook een mail krijg dat ik helemaal niet extra in de gaten word gehouden en even daarvoor de mail dat ik te vaak ..enzo…. maarja ik let wel op het is van mij uit niet vals bedoeld ik vraag het gewoon netjes en ik heb er ook over gemaild . Nu moet ik dus wel heel voorzichtig gaan reageren op het forum.   Het is dan maar zo.  Ik voel me er niet fijn meer bij en ga met een heel ander gevoel hier nu nog dingen zeggen. het spijt me .

Groetjes Julian

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Julian12 

Wat goed dat je deze vraag hier stelt.  Het spijt mij dat je een vervelend gevoel krijgt wanneer jouw reacties zo vaak achter elkaar gecontroleerd worden. Zoals @NaamNietBekend al heel mooi uitlegt, zijn de checks steekproefsgewijs, voor de veiligheid van het forum. 
Het betekent absoluut niet, dat je iets fout doet. Helaas betekent het wel, dat je geduld zult moeten hebben totdat we de reactie hebben kunnen bekijken. Het meerdere keren proberen te posten van de reactie, helpt op dat moment niet.


Zoals mijn collega Barbara ook meldt, in je andere vraag hierover (topic ‘hoezo wordt mijn reactie gecheckt’), zullen we de community manager vragen om hiernaar te kijken.

Maak  je geen zorgen, je had pech maar je doet niets verkeerd. Veel plezier nog op het forum.

groetjes, Mariska (De Kinderelefoon)

Reputatie 7
Badge +19

Bij mij wordt hij nu ook gecheckt maar dat is 1 keer

Reputatie 7
Badge +19

Gelukkig ik schrok al en ik snap er ook niks van ik hoop dat iemand van de KT reageert

Reputatie 7
Badge +17

I'm staying 😉 ben alleen nu ff heel verward wat er gebeurt constant checks maar k blijf wel hoor.

Grtz liefs Julian XXX

Reputatie 7
Badge +19

@Julian12  JE MAG NIET WEG GAAN DAN MOET IK JE MISSEN EN IK KAN NIET ZONDER JOU!!! PLEASE BLIJF!!! misschien beetje overdreven maar het is de waarheid

Is er misschien een bevoegd iemand die hier antwoord op kan geven? @Carolien_  u misschien? Alsublieft?

Reputatie 7
Badge +17

Hai @Julian12,

 

Ik ben geen moderator natuurlijk, maar dat je reacties moeten worden gecheckt betekend absoluut niet dat je iets fout hebt gezegd! 
 

De KT kan niet veel zeggen over het controleer systeem ivm de veiligheid daarvan, maar het werkt volgens mij een soort van steekproefsgewijze en af en toe wordt je reactie dus opgepikt door het systeem. Als je geen regels hebt overtreden komen je reacties later vandaag wel op het forum te staan! Hieronder nog een statement van de KT.

 

Dit heeft te maken met de veiligheid van het forum. Ik kan hier helaas niet meer uitleg over geven, omdat het forum dan mogelijk minder veilig wordt. Wel kan ik aangeven dat wanneer berichten worden tegengehouden dat deze berichten altijd z.s.m. gecheckt worden en als ze aan de forumregels voldoen alsnog online komen te staan. 


Dat het 5x achter elkaar gebeurt is wel veel.. Hopelijk reageert er ook nog iemand van de KT op je vraag :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Bedankt hoor ☺️ het is intussen al 6 keer.  Ik hoop idd dat iemand me dat uitlegt want op deze manier is de lol er voor mij af ☹️ het is dat ik een paar lieve mensen niet in de steek wil laten.

Grtz liefs Julian X

Wat is dit allemaal ?  We willen jou niet missen hoor Julian ! :disappointed_relieved::sob:  ik word hier echt verdrietig van. Hoe kan dit ?

Reputatie 7
Badge +17

Jeetje mina ik reageer en 3 x raden.....een check. Ik plaats ff niks meer

Liefs Julian 

Reputatie 7
Badge +17

@NaamNietBekend  en @Ellen   dankjewel hoor. Ik snap er ook niks van. Ik had het gevoel al een x eerder. Ik weet niet of ik nu nog wat durf te plaatsen. Ga niet weg om mij hoor Ellen!  Ik heb gemaild naar het forum en hier een vraag geplaatst ( die ook verdween achter een check) dus ja, ik weet het ook niet.  Voorlopig plaats ik maar even niks meer voel me nu echt waardeloos. Maarja ik zal wel overdrijven

Grtz liefs tot later ! 

Julian

@Julian12 

Ik vind het echt heel rot voor je Julian. Als je echt word gevolgd geeft mij dat ook een heel naar en onveilig gevoel, dan stop ik ermee.  Want ik wil mij ook vrij voelen en niet het idee hebben dat je extra in de gaten kan worden gehouden. Ik zou bij jou ook echt niet weten waarom, jij hebt helemaal nog nooit iets raars gezegd hier, maar 5 keer achter elkaar is te veel. Ik leef met je mee en ik wacht even af wat er gebeurt. Ik voel me nu echt minder vrij hierdoor.

Lieve groetjes Ellen-xxx-

Hai @Julian12,

 

Ik ben geen moderator natuurlijk, maar dat je reacties moeten worden gecheckt betekend absoluut niet dat je iets fout hebt gezegd! 
 

De KT kan niet veel zeggen over het controleer systeem ivm de veiligheid daarvan, maar het werkt volgens mij een soort van steekproefsgewijze en af en toe wordt je reactie dus opgepikt door het systeem. Als je geen regels hebt overtreden komen je reacties later vandaag wel op het forum te staan! Hieronder nog een statement van de KT.

 

Dit heeft te maken met de veiligheid van het forum. Ik kan hier helaas niet meer uitleg over geven, omdat het forum dan mogelijk minder veilig wordt. Wel kan ik aangeven dat wanneer berichten worden tegengehouden dat deze berichten altijd z.s.m. gecheckt worden en als ze aan de forumregels voldoen alsnog online komen te staan. 


Dat het 5x achter elkaar gebeurt is wel veel.. Hopelijk reageert er ook nog iemand van de KT op je vraag :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi nouja ik heb nu dus al 5 keer achter elkaar een check . Wat is er aan de hand ?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik heb net 3 reacties geplaatst , geen gekke dingen er in  maar ze worden alle 3 achter elkaar gecheckt. Heb ik iets verkeerds gedaan ?

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Sorry het was mijn schuld en ik heb gewoon zo een goeie klik met @Julian12  En ja sorry het was echt mijn schuld

Reputatie 7
Badge +17

Hoi gaat al weer stukken beter !) soms heb ik van die emo buien sorry :blush:  gelukkig mag dat hier ;)

Grtz en liefs Julian X

Reageer