Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Dat is vertrouwen wat de KT in ons moet hebben I guess. Ze kunnen wel om ID vragen bij twijfel, maar dat gebeurt vgm echt nooit.
Je moet ze lezen en ermee akkoord gaan om je account aan te kunnen maken. Dan is dat voor eens en altijd geregeld 👍
Reputatie 4
Badge +1

Hey, 

Ik heb een keer gelezen dat iemand (ik wil geen  namen noemen) werd uitgelachen omdat hij/zij iets geks deed. Is dat verboden en moet ik diegene aangeven? Ik wil liever niemand aangeven.

Reputatie 3
Badge +3
Heey Kindertelefoon,



Ik las net een reactie in de topic van oud forumgebruiker Mr.S dat iemand graag een update wil hebben van hem. Nou is dit natuurlijk niet mogelijk. En de regels zeggen het natuurlijk ook al het forum is voor mensen van 13 tot 18.



Nou had ik hier 2 vragen over,



1. Stel je bent bezig met je profiel te bewerken, en je doet iets en je veranderd per ongeluk je geboortejaar 1 jaar vooruit, zodat je dan in mijn geval al 19 bent, en ik weet dat niet, wordt mijn account dan zonder reden meteen gedeactiveerd? Of krijg ik dan eerst een mail van : "hallo Future je gaf aan dat je 19 bent, je acc wordt gedeactiveerd. Dan heb je natuurlijk pech, maar zou er dan een mogelijk zijn dat je je acc weer kan activeren?



En dan vraag 2. Als dat dan niet meer kan worden geactiveerd, en jij maakt een nieuw account aan op dit forum met dezelfde mailadres, maar je zet dan neer dat je niet 19 bent maar 18, is dat dan mogelijk? Of wordt het emailadres dan opgeslagen, zodat je nooit meer op het forum kan komen?



En als Mr. S dit nou leest en hij maakt een nieuwe acc aan, dan neem ik aan dat zijn acc gewoon weer wordt verwijderd toch? Maar dan heeft die toch een update kunnen geven? Of nemen jullie dan andere maatregelen?



Misschien kunnen/ mogen jullie niet elke vraag die ik stel beantwoorden, maar ik was een beetje nieuwsgierig geworden!



^

Future
Reputatie 6
Badge +4

Hai @pi.anom,  als je vindt dat iemand de forumregels overtreedt kun je diegene rapporteren. Dit gebeurt vrij vaak hoor. De moderatoren (wij) beslissen of er inderdaad actie ondernomen moet worden en zo ja, welke actie.

‘Aangeven’ klinkt alsof je denkt dat wij van de politie zijn, en dat zijn we gelukkig niet! Maar het is wel de bedoeling dat iedereen zich aan de regels houdt, die zijn er niet voor niets.

Hopelijk weet je hiermee voldoende.

 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Gekehenkie ,


Wat goed dat je deze vraag stelt! We willen dat iedereen zich veilig voelt op ons forum en zich vrij voelt om (bijna) ALLES te zeggen en te vragen. Dat kan volgens ons alleen als iedereen anoniem is.

Enne, ons forum wordt door heel veel kinderen/jongeren bezocht dus de kans dat iemand je herkent is best wel aanwezig. Dat risico willen we niet lopen. Dus daarom vragen we iedereen om anoniem te blijven.

Hopelijk is dit duidelijk voor je.

 

Nog veel plezier op ons forum!

Groetjes,

 

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +2
Hi @Future,



Wat een nieuwsgierige vragen zeg, ik hoop dat ik ze hiermee voldoende kan beantwoorden:



Wanneer je te oud bent geworden voor ons forum, verwijderen we je account. We laten je dit wel weten, maar dit doen we nadat het account verwijderd is. Wanneer we dit gedaan hebben, is het ook niet meer mogelijk met dit emailadres een nieuw account te maken.



Groetjes,

Willemijn

De Kindertelefoon
Reputatie 7
Badge +14

hoi @pi.anom en @Britta,

 

je kunt een bericht rapporteren door op die 3 oranje bolletjes (rechts onderaan een reactie) te klikken en dan komt er een rolmenu en daar klik je op Rapporteer en dan komt er een nieuw venster waar je alles in kunt vullen (zie verderop) Tenslotte klik je op de Meld button...

 

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 3
Badge +3
Maar verwijderen jullie dan echt het acc, of deactiveer jullie hem zoals bij Mr.S is gebeurd?



Voor de rest bedankt voor het antwoorden. Ik begrijp het nu beter!





^

Future

Hey,

Is het mogelijk om een topic te verwijderen op een nu verwijderd account? Mijn anonimiteit komt in gevaar als het blijft.

In jullie privacystatement staat het volgende:



4.2 We verwijderen je accountgegevens binnen een jaar nadat je 19 jaar bent geworden.



Dus in principe kun je na een jaar weer stiekem een account aanmaken, want dan heeft de KT geen gegevens meer van je. Of heb ik dat fout?



Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Future en Pin,



er is het een en ander gewijzigd met de nieuwe privacy-wet. Ik heb jullie vragen even doorgezet en we komen hier snel op terug.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Reputatie 2
Badge +2

Hoi @Kit 

Je kan in ieder geval een verzoek indienen zoals er vermeld staat bij forumregel 18: Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Succes,

Tess_ van De Kindertelefoon

 

Badge +4
Beste Future,



Goede vragen stel je.



Als je je geboortedatum aanpast naar 19 jaar wordt je account geband. Je kunt dan niet meer inloggen op het forum, en geen nieuw account aanmaken met dit mailadres.

Na een jaar worden inderdaad je gegevens verwijderd, vanwege privacyredenen. Als je account eenmaal verwijderd is, kun je het niet meer terughalen. Je kunt dan wel een nieuw account aanmaken.



In principe vertrouwen wij erop dat gebruikers hun juiste geboortedatum invullen. Alleen als wij serieuze twijfel hebben of iemand wel echt minderjarig is zullen wij verder onderzoek doen. Dit staat ook vermeld in onze forumregels. De Kindertelefoon is verplicht om de veiligheid en de regels van het forum te bewaken en moet dit kunnen waarborgen. Dit komt niet vaak voor, maar als we dit doen dan gaat dat per mail, en niet openbaar op het forum.



Hopelijk heb ik hiermee je vragen beantwoord.



Met vriendelijke groet,



Suzanne

Hey.

Dus ik heb een mailtje gestuurd om een topic te laten verwijderen. Maar ik heb nog een mail gestuurd omdat ik de link ben vergeten, maar daarin ben ik vergeten om de reden waarom te sturen.

Is dit erg of zijn beide mailtjes goed?

Hey, dus ik heb een mailtje gestuurd over 2 topics verwijderen.

Kunnen jullie hem even bekijken? Ik wil dat ze z.s.m weggaan vanwege anonimiteit en het feit dat het een misverstand was.

Ik heb gesigneerd met de naam Kit 

Alvast bedankt

Waar kan je terecht voor vragen als je topic zomaar verwijderd/ verdwenen is?
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @KitTijdelijk ,

 

wanneer je beide mails vanuit hetzelfde mailadres hebt gestuurd, komen ze er vast wel uit bij het landelijk bureau. Goed dat je hen ook de link hebt gemaild.

Ik kan zelf niet voor je kijken of en welke gegevens in de topics jouw anonimiteit in gevaar brengen, want je hebt je account laten verwijderen en daardoor kan ik niet zien om welke topics het gaat. Op zich is dat een goed ding, want dat betekent dat anderen dat ook niet kunnen opzoeken.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +2
Hi,



Wat vervelend als je topic opeens verdwenen is.

Je kan bij het onderwerp Over de Kindertelefoon een topic starten met deze vraag.

Het is voor ons handig om te weten wat de naam is van je topic om te kijken wat hiermee gebeurd is.



Met vriendelijke groet,

Elena van De Kindertelefoon
Hi,



Wat vervelend als je topic opeens verdwenen is.

Je kan bij het onderwerp Over de Kindertelefoon een topic starten met deze vraag.

Het is voor ons handig om te weten wat de naam is van je topic om te kijken wat hiermee gebeurd is.



Met vriendelijke groet,

Elena van De Kindertelefoon


Zag net pas de mail erover omdat hij in spam stond. Dus weet nu al waarom hij verwijderd was
Beste mensen van Kindertelefoon mijn text is aangepast maar er zitten type fouten is dit is wel jammer vind ik zelf. Groetjes Dieter
Badge +2
Hi Dieter,



We hebben naar je vraag gekeken, maar vragen ons af om welk bericht het gaat. Kan je ons dat laten weten?



Groetjes,

Pauline namens de Kindertelefoon.
Hallo, Kindertelefoon,



Mijn profielfoto was gisteren verwijderd, omdat er een 'mens' op te zien was. Ik vind het erg logisch dat personen als profielfoto's worden weggehaald, maar mijn profielfoto was geen écht mens: het was een personage uit een game. De game is Assassin's Creed III en de 'persoon' in kwestie heet Haytham Kenway, een personage uit een game dus.



Heb ik toestemming om de afbeelding gewoon weer als profielfoto te gebruiken?



Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Badge +2
Geen_Naam goedemorgen. Dank voor je vraag, ik heb je via mail beantwoord.

Gr Sandra De Kindertelefoon
Hoi Sandra,



goed natuurlijk dat U en andere moderators deze vragen beantwoorden, echter heeft nu maar 1 persoon het antwoord.

ikzelf wilde ook misschien even andere profielfoto(misschien meer forumgebruikers ook) alleen nu zit ik te twijfelen omdat ik al 2 waarschuwingen heb. is het misschien mogelijk om het antwoord op het forum te plaatsen?😅

Reageer