Sticky

Forumregels

Toon eerste bericht

295 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DeRandomDenker ,

goed dat je dit ook gerapporteerd hebt, ik heb je een mailtje gestuurd naar aanleiding van je melding.

We hebben al een regel waarin erotische foto’s verboden worden, zie daarvoor regel 9:  

9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Hallo Annoniempo,

Nee je raakt je account niet kwijt als je 18 jaar bent. Wel wordt je account op je 19e jaar verwijderd.

Nog veel plezier op het forum!

Groetjes,

Marleen

Oh oké! Goed nieuws, @Marleen M! Ik ben 15 en ik dacht dat nog maar 2,5 jaartjes had hier, maar het zijn er dan 3,5! 

Een beetje opluchting is ook wel gezond voor mij na al die rare gebeurtenissen en een gestolen fiets gisteren.

Groetjes,

Wereld

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Wereld ,

nog even ter aanvulling op wat hierboven uitgelegd wordt:

Klopt, het forum is tot 18 jaar. Maar het is niet zo dat we op je 18e verjaardag direct je account blokkeren. 

De moderators verwijderen 2 keer per jaar bestaande gebruikers die te oud zijn. Meestal is dat rond mei/juni en november/december. Gebruikers die verwijderd worden, ontvangen altijd een mail 2 weken voordat zij verwijderd worden. Je hebt dan nog 2 weken de tijd om op het forum actief te zijn. 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +16

Hoi gaat al weer stukken beter !) soms heb ik van die emo buien sorry :blush:  gelukkig mag dat hier ;)

Grtz en liefs Julian X

Wat is dit allemaal ?  We willen jou niet missen hoor Julian ! :disappointed_relieved::sob:  ik word hier echt verdrietig van. Hoe kan dit ?

Is er misschien een bevoegd iemand die hier antwoord op kan geven? @Carolien_  u misschien? Alsublieft?

Reputatie 7
Badge +19

Gelukkig ik schrok al en ik snap er ook niks van ik hoop dat iemand van de KT reageert

Reputatie 7
Badge +16

@Sankonijn  groot gebaar van je. Ik sluit me aan en alsnog dankjewel dat je mij wou helpen hoor :)

Liefs van Julian X 

Reputatie 5
Badge +4

Als je waarschuwing hebt gekregen (ik 2) zijn die aan het begin van het jaar weer teruggedraaid 

Reputatie 7
Badge +4

@tim16 trek het je niet aan. Ik zit in die discord server. Het zijn zielige incels, fuck ‘em. Ze zaten eerst op WRTS te trollen, nu hebben ze kindertelefoon ontdekt. Een van die figuren is z’n discord accnt al kwijt omdat hij gereport is voor doxing😂🤣

Ik had die gehele server gereport inclusief voor de doxxing. Jammer genoeg hebben ze alleen specifieke accounts gedisabled en niet die gehele server.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi @FlipDeFlitspaal ,

Er is al veel gestreden tegen de penislengte topics en de seksvragenlijsten, maar helaas is het technisch gezien gewoon niet mogelijk om al deze topics te verbannen. Dan zouden er pas echt veel waarschuwingen uitgedeeld moeten worden.

Bovendien is dit ook een ding waar veel jongens in de pubertijd onzeker over zijn, blijkbaar is het een groot ding ofzo. 

Het punt dat je maakt:

Ik heb zojuist gezien waarom de penislengte topics tegen de forumregels zijn, kijk even naar het dikgedrukt stukje:

12. Blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic.

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp. Maak geen nieuw topic aan over een onderwerp waar al een topic voor bestaat.

Waarom wordt er dan niks tegen gedaan? Terwijl er eigenlijk maar 1 topic van mag bestaan zijn het er al bijna 3000…

… vind ik een goed punt. Het is namelijk precies hetzelfde wat ik 10 maanden geleden bedacht. In een topic van Nightmare.
Daar staat alles trouwens vrij goed uitgelegd vind ik, dus ik zou het sowieso even doorlezen. Dan krijg je ook meer duidelijkheid van de situatie (topic hieronder) :

Kort samengevat: als je zo streng gaat zijn over deze regel moet je niet alleen de penislengte topics, maar ook de topics over depressie, snijden en heel veel andere van dit soort zaken tegengaan. En dan blijft er geen forum meer over. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat die topics veel belangrijker zijn, maar met de KT kan je over alles praten en worden alle topics gelijkgesteld. Het is niet zo dat alleen de mensen met de echt heftige problemen hier mogen komen, het is open voor iedereen.

Oftewel, goed punt, maar helaas is dit een van de onmogelijke verbeterpunten. Het zou mooi zijn als het zou kunnen, maar het is veel werk en je moet onthouden dat echt een groot deel van dit forum bijeengehouden wordt door vrijwilligers. Dus vraag ook niet te veel van de KT.

Groetjes,

Paardebloem

(Bewerking: Ik zie nu dat jullie reacties om de een of andere reden zijn verwijdert. Ik vraag de KinderTelefoon toch mijn reactie te laten staan (evt deze bewerking te verwijderen ofzo) omdat ik denk dat dit voor veel gebruikers toch verhelderend is.)

@Julian12  ik had nergens last van. Misschien moet je eens mailen wat er aan de hand is want jij moet ook al extra opletten wat je doet hier en laatst moest je ook al een uitleg geven bij verslag van je dag waar je een heel normale leuke tekst plaatste.  Ik merk dat aan je in sommige reacties. En dat je gewoon bij sommige topics niet durft te reageren omdat je bang bent voor een straf.  Ik heb zo'n beetje al jouw berichten gelezen en ik snap niet waarom jij ten eerste al een waarschuwing hebt gehad en ten tweede zo extra in de gaten wordt gehouden. Zoals ik me pas ook al afvroeg. Ik ken samen met Sano07 geen nettere en beleefdere jongen op dit forum als jij. Dus waarom jij nou zo streng wordt behandeld is mij een groot raadsel. Kan iemand van de kindertelefoon dat eens aan jou uitleggen ?  En toeval is het niet want het gebeurt al zolang ik weet. We zien het allemaal ik ben niet de enige. Ik zou het eens gaan navragen Julian want het is gewoon ontzettend oneerlijk tegen jou ! En sorry vergeef me dat ik me er mee bemoei maar iemand word onterecht gestraft en dat vind ik gewoon niet leuk ! Het spijt me.

Sanny xxxxx

Ja hoor mijn reactie op Julian gaat achter de check. Wat toevallig nou......

Mijn reactie is dan de volgende. Met excuus dat ik boos ben.  Ik reageer net op een berichtje van iemand die net als ik niet kan slapen. Ik wil haar een hart onder de riem steken en begrip tonen omdat ik precies hetzelfde heb. En wat gebeurt er ? Een check ! Ongelofelijk .  Dus dat bericht van mij komt er te staan als het er helemaal niet meer toe doet. Morgenmiddag ergens ?  Zo heeft dit toch geen zin ? Ik wil gewoon nu iemand steunen omdat het nu actueel is en weg is mijn bericht. Ontzettend gemeen en irritant dat checksysteem. En dubbelen mag niet dus nog eens opnieuw kan ook niet. Ik vind dit echt helemaal nergens meer op slaan. Sorry maar zo kan ik anderen niet helpen met dat pesterige check systeem.  Zo ervaar ik het. Als treiterend en pesterig. Het spijt me zeer. Niet persoonlijk bedoeld maar ik baal hier enorm van. Sta je dan met je goeie bedoelingen......

Heyyy! 
Zou de chat/belfunctie langer open kunnen blijven een eerder opengaan? In de nacht komen veel gedachten soort van op je af. Dan is het fijn om julie te appen/bellen! Zou dat kunnen? Ik weet dat het veel gevraagd is… 

groetjess,

JooJootje

Reputatie 3
Badge +1

Wat @JooJootje zegt is best een goed idee !!! Maar het is wel moeilijk voor jullie. Want ‘s nachts op De Forum passen is al moeilijk, want weinige moderators hebben nachtdienst. Het zou beter zijn als de Chatfunctie iets langer zou openen, want ‘s nachts bellen is een beetje een uitdaging voor mij. Ik snap het dat als het niet kan , want er zijn weinig van zo’n geweldige mensen als jullie, Want jullie doen alles vrijwillig en dat vind ik al heel knap

Crazygirl

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @JooJootje en @Crazygirl_ ,

Bedankt voor jullie suggestie, ik snap dat jullie deze wens hebben! Ik zal het doorgeven maar voor nu is helaas niet het plan dat de openingstijden gewijzigd worden. 

Jullie mogen natuurlijk wel berichten plaatsen op het forum in de nacht, hopelijk krijg je dan gauw antwoord! 

Groetjes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 6
Badge +12

Hallo, er is net een heel gemene reactie geplaatst bij het topic: Ik zie het nut van het leven niet meer van Genderlessfrog.

reactie aangepast door de kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +12

Kan dit alsjeblieft snel gebeuren?

Badge

Ja mee eens, waarom zijn jullie wel zo snel met het bannen van accounts die juist een eerlijke mening of een advies geven (mijn andere account is zomaar geband), terwijl spamaccounts niet worden verwijdert en de reacties daarvan ook niet. Verder heb ik gevraagd in dat subforum of mijn gebande account verwijderd kan worden, maar daar heb ik ook nog geen reactie op. Naar mijn mening houden jullie je iets teveel bezig met regels als niet chatten en antwoorden die zo aardig mogelijk moeten zijn. Zo is mijn antwoord in een topic meerdere keren verwijderd en moet het nog steeds goedgekeurd worden door moderators. Het heet niet voor niets een forum en de regels gaan wel een beetje de verkeerde kant op. Vandaar dat grote forumgebruikers hier die heel veel mensen hielpen ook weg zijn gegaan. Ik hoop dat jullie dit wel aandachtig willen lezen en het niet verwijderen, omdat het misschien als kritiek op de absolute macht vanuit de kindertelefoon wordt gezien. (Is trouwens niet allemaal kritiek hoor, bepaalde dingen doen jullie juist wel heel goed!)

Reputatie 7
Badge +6

@TheShadowOfMortis  die had ik inderdaad ook al gerapporteerd. Dat account moet gewoon gebanned worden!

Reputatie 6
Badge +3

Hallo allemaal,

We zien de laatste dagen dat er veel te doen is over Discord en dat berichten van gebruikers die bij ons actief zijn daar geplaatst worden met vaak negatieve toon en replies. Dat vinden wij natuurlijk erg jammer en vervelend! We willen dat het forum een veilige plek voor iedereen is, helaas lijkt niet iedereen daaraan mee te willen werken.

We zijn blij met deze signalen en ondernemen actie binnen de mogelijkheden die we hebben. Mocht je het vermoeden hebben dat iemand jouw berichten gebruikt óf dat iemand hier op het forum aan het trollen is, laat het ons dat via rapporteren weten, of mail ons via forum@kindertelefoon.nl.  Ga hierover niet op het forum de discussie aan. 

Groet, 

Luuk

Reputatie 6
Badge +12

Ik zie dat de reactie is verwijderd. Heel erg bedankt!

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @TheShadowOfMortis, @TheMusicDude en @james35 

Bedankt voor de reacties. Dit soort reacties kunnen jullie rapporteren en dan wordt er zo snel mogelijk naar gekeken.

Heel fijn dat jullie meehelpen om het forum een veilige plaats te maken

Groetjes

Joram/De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +12

Oh ja hoe moest je ook al weer rapporteren, sorry?

Reageer