Vraag

Hoge hartslag, flauwvallen en daardoor niet naar school.

  • 20 September 2023
  • 100 reacties
  • 1931 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve iedereen,

Ik heb sinds een half jaar gezondheidsklachten, ik heb dan het gevoel dat ik ga flauwvallen, zie soms zwart en mijn hartslag is erg hoog terwijl ik gewoon zit. Dit was eerst af en toe, en als ik dan in bed ging liggen was het na een paar uur weer goed. Maar nu is het anders, sinds vorige week dinsdag heb ik het elke dag en kan ik dus ook niet meer naar school, ik heb het meerdere keren geprobeerd maar het gaat gewoon echt niet, hoe graag ik ook wil.

Vandaag voel ik me het allerslechtst, ik zou eigenlijk gaan bloedprikken (voor de 2e keer, de vorige keer ging het niet goed.) maar ik voel me echt te slecht. Ik lig bijna de hele tijd in bed.

 

Ik weet echt niet goed wat ik moet doen, mijn vader zat net ook steeds maar aan te dringen dat ik wel moest gaan bloedprikken en neemt me niet serieus dat ik me daar echt te slecht voor voel.

 

 

 


100 reacties

Hoi iedereen,

De arts heeft vanochtend gebeld, uit het bloedonderzoek is niks gevonden, de oorzaak is waarschijnlijk gewoon het ondergewicht. Er komt nu een nieuw gesprek met de arts, een diëtist en een psycholoog. Ik krijg dan ook een echo. Tijdens gesprek zal ook besproken worden of een ziekenhuis opname nodig is.

Ik weet nog niet wanneer dat gesprek is, maar ik houd jullie op de hoogte.

 

Hoi iedereen!

Ik kan morgen al terecht bij de diëtist. Het gesprek met de psycholoog en kinderarts en de echo is later.

 

Hoi iedereen,

Ik ben net bij de diëtist geweest, ik heb een schema gekregen wat ik op een dag moet eten. Ik heb ook drinkvoeding gekregen (een soort sondevoeding, maar dan met een smaak en wat je gewoon kan drinken). Ze geeft aan de kinderarts door dat ze het op deze manier even wilt proberen, en als dit ook niet goed gaat een verplichte opname wilt. Ze liet me wel duidelijk weten dat het echt ernstig is en ik er echt aan moet werken. Ik mag ook niet zo veel bewegen, mijn lichaam kan dat op dit moment niet aan. 

Ze kan nog niet echt bepalen hoeveel ik aan moet komen. Maar minstens 10 kilo. Hoelang dat duurt is ook niet te zeggen. Ik heb maandag weer een gesprek. Ik heb dan ook een gesprek met de psycholoog en de echo. Maar de diëtiste merkte wel dat ik minder helder was, ook door het flauwval gevoel. Eigenlijk vond ze een psycholoog meer iets voor als het fysiek wat beter gaat.

Ik vind het echt heel heftig en frustrerend, de diëtiste schrok er zelf ook wel van…

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoii

Wat heftig Jesse!

Heel veel sterkte!!

Ik denk aan je🤍

Groetjess

Dankjewel @Anoniempjuh ofz 😘

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Jesse_6567   houd moed en dikke 😘

Liefs Tover xxx

@Tover01 dankje😘

Ik ben vandaag weer geweest, uit de echo kwam gelukkig niks bijzonders. De diëtist was tevreden hoe het afgelopen week ging ook al heb ik het schema niet helemaal gehaald. 

Het gesprek met de psycholoog was fijn,  en ik heb vertelt dat ik alles heel hygiënisch wil als ik eten maak, en ik in de stress schiet als het niet lukt zoals ik wil. Ik heb eetstoornis NAO .Misschien heb ik ook licht autisme, ik krijg meer gesprekken ze weet het nu nog niet zeker. 

Hoi lieve iedereen,

Ik ben sinds vorige week niks meer aangekomen, ik had eergisteren en gisteren ook steeds het gevoel dat ik moet overgeven. Ik eet omdat ik weet dat ik het moet doen omdat het anders helemaal mis gaat. Maar ik heb bijna nooit meer zin of trek om wat te eten. 

Ik heb vanmiddag weer een gesprek. Misschien dat een ziekenhuis opname toch het beste is. Op deze manier gaat het gewoon niet goed. Ik wil zó graag beter worden,  maar het lukt me gewoon nog niet goed, en ik ben heel erg bang dat het überhaupt niet lukt, of dat ik mentaal heel slecht blijf. 

Reputatie 7
Badge +14

Lieve @Jesse_6567  ik wil je kracht en steun wensen!  Veel liefs ook 😘 

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

@Jesse_6567 Je hebt iig de wil om beter te worden. Je hebt er alleen wat hulp bij nodig. Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een ziekenhuisopname maar misschien is dat nu wel het beste.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht. Je kunt het man. Ik denk aan je.

Reputatie 7
Badge +11

Hey lieve @Jesse_6567! Ik plaats niet veel reacties op dit topic, maar weet dat ik mee leef met je! Ik volg alles en wens je veel succes!

 

Liefs,

         M.

Dankjewel @tim16 @Tover01 @Natureflower 😘

Het gesprek ging wel goed, ik heb gezegd dat voldoende gewoon eten gewoon nog niet lukt, dus ik moet nu 6 of 7 flesjes drinkvoeding nemen per dag. Dat is opzich voldoende. Maar ik moet wel gewoon blijven eten zoals ik dat tot nu toe ook deed. Dat ik weer voldoende ga eten is op dit moment geen prioriteit, ze vind het het belangrijkst dat ik fysiek gewoon wat beter ben, zodat ik ook meer concentratie heb voor de gesprekken met de psycholoog. 

Het is vandaag gelukt 5 flesjes drinkvoeding op te krijgen. Maar het enige wat ik gegeten heb zijn ongeveer 3 sperziebonen, 2 kleine worstels, 2 stukjes bloemkool en 3/4 vleesvervanger. Echt heel weinig. Het lukt me gewoon niet te eten zoals ik dat vorige week ook deed. Ik heb zelfs nu nog steeds het gevoel over te geven, er kwam net ook maagzuur omhoog, en gisteren ook al.

 

Hey lieve allen, 

Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest, ik ben nu 46 kilo, en mag wat meer wandelen en ook een klein stukje fietsen. Het overgeef gevoel is minder geworden, en de 6 flesjes op een dag gaan opzich prima. Het gaat de goede kant op🙂

 

​​​​​​

Reputatie 7
Badge +19

Fijn zo @Jesse_6567 ! Je doet echt je best, ik vind het knap! Top! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +7

Hey iedereen!

Inmiddels weeg ik 48,5 kilo, en het gaat best goed! Fysiek voel ik me eig bijna weer zoals eerst, maar ik slaap soms wel slecht en ben best moe. Ik heb soms ook wel behoorlijk veel pijn op mijn borst, en dat komt waarschijnlijk door stress. Ik heb voor de zekerheid ook een hartfilmpje gehad maar heb nog geen uitslag…

Ik kan/mag fysiek nu wel weer met school beginnen voor 2 uur, maar dat is in een speciale klas en ik kan daar nog niet heen en ik heb geen idee wanneer wel. De bedoeling is dat ik daarna dan naar speciaal onderwijs ga, maar ook daarvan heb ik geen idee hoelang dat gaat duren.

Ik houd jullie op de hoogte:)

Reputatie 7
Badge +7

Heyy iedereen!

Ik ga morgen al 1 uur naar school, en volgende week ook 1 uur. Daarna dan tot de voorjaarsvakantie 2x 2 uur per week.

De klas klinkt heel fijn, het zijn in totaal 25 kinderen uit alle jaarlagen. Sommige komen maar heel af en toe en de uren zijn ook verschillend voor iedereen dus de klas is meestal niet heel groot.

Ik ga begin dan op een tijd dat iedereen les heeft zodat ik hopelijk geen pesters tegenkom. Er komt ook uit een meisje uit mijn eigen klas naar deze klas toe, ik ken haar niet echt, maar het viel me al wel gehad op dat ze heel verlegen is. Er gaat ook een jongen die ik ook van mijn vorige school ken heen, maar hij gaat maar heel af en toe. Hij is wel aardig, maar ik heb niet echt een klik met hem.

Ik laat weten hoe het gaat:)

Reputatie 7
Badge +3

succes!

hopenlijk kan je vrienden worden met iemand!

Ik hoop dat je een leuke klas hebt en iemand vind waar het mee klikt.

nogmaals succes!

groetjes @Anoniempjuh ofz 

Reputatie 7
Badge +7

Hey:)

Er waren vandaag 2 andere kinderen, ze leken me wel aardig maar ik heb nog niet echt met ze gepraat.

De meeste hebben nu toetsweek, dus volgende week zijn er wrs meer mensen.

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Jesse08  het klinkt iig positief! Fijn! 😘

Liefs, Tover xxx

Reputatie 2
Badge

Heb je corona gehad? Misschien is het long covid. Daarbij komen deze symptomen met hartkloppingen vaak voor, dat heet POTS en is in sommige gevallen een onderdeel van long covid. Vermoeidheid is ook een belangrijk onderdeel daarvan vaak. 

Reputatie 7
Badge +7

Heyy @Lunachan ,

Ik heb idd wel corona gehad, maar ik heb nu geen hartkloppingen meer, dat kwam bij mij door ondergewicht.

 

Reputatie 7
Badge +7

Heyy iedereen,

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest en ik weeg nu 49,4 kilo! De uitslag van het hartfilmpje was gelukkig goed. Ik moet nog ongeveer 3/4 kilo aankomen en dan moet ik daarna ongeveer 4x per jaar op controle. Ik heb wel last van buikkrampen, en dat komt door obstipatie, daar krijg ik nu laxeermiddel voor. 

Het gaat dus eigenlijk heel goed nu:)

Reputatie 7
Badge +19

Fijn @Jesse08  !   Goed om te lezen !   Heel positef !  Hoe is het ondertussen met je moeder?  

Groetjes en liefs , Tartan XxX

Reputatie 7
Badge +3

Hey @Jesse08 

Wat super fijn!!!

Ik ben blij voor je!

Groetjes @Anoniempjuh ofz 

Reageer