Skip to main content
Vraag

Hoge hartslag, flauwvallen en daardoor niet naar school.

  • 20 September 2023
  • 100 reacties
  • 1968 Bekeken

Hoi lieve iedereen,

Ik heb sinds een half jaar gezondheidsklachten, ik heb dan het gevoel dat ik ga flauwvallen, zie soms zwart en mijn hartslag is erg hoog terwijl ik gewoon zit. Dit was eerst af en toe, en als ik dan in bed ging liggen was het na een paar uur weer goed. Maar nu is het anders, sinds vorige week dinsdag heb ik het elke dag en kan ik dus ook niet meer naar school, ik heb het meerdere keren geprobeerd maar het gaat gewoon echt niet, hoe graag ik ook wil.

Vandaag voel ik me het allerslechtst, ik zou eigenlijk gaan bloedprikken (voor de 2e keer, de vorige keer ging het niet goed.) maar ik voel me echt te slecht. Ik lig bijna de hele tijd in bed.

 

Ik weet echt niet goed wat ik moet doen, mijn vader zat net ook steeds maar aan te dringen dat ik wel moest gaan bloedprikken en neemt me niet serieus dat ik me daar echt te slecht voor voel.

 

 

 

Ik val ook regelmatig (bijna) flauw, bij mij weten mijn klasgenoten van als ik zeg ik voel me niet goed weten ze wat ze moeten doen, namelijk mij op de grond leggen en mijn benen hoger leggen of anders moet ik naar het ziekenbedje gaan. Misschien is het handig als je dit ook tegen klasgenoten zegt als je weer naar school gaat? 

Ik ben natuurlijk geen dokter maar dit lijkt een beetje op POTS, moet je maar eens aan je huisarts vragen, mensen met pots hebben vaak ook een hele hoge hartslag als ze rechtstaan en sommigen gaan out en anderen dan weer niet maar je ervaart vaak wel dingen zoals zwarte vlekken zien, misselijkheid, licht in het hooft etc.. 

Ik hoop dat ze snel vinden wat je hebt!


Dankjewel @Anoniem789 , ik zal het vragen!


Ik voel me nu wat beter, maar ik houd er rekening mee dat het waarschijnlijk maar tijdelijk is ( al 2x eerder voelde ik me een paar dagen een stuk beter, maar daarna ging het weer een stuk slechter 😔).  

Ik krijg nu maandag eindelijk de uitslag,  eigenlijk ik het deze week al moeten krijgen maar de huisarts was afwezig... 

 


Inmiddels gaat het weer slechter. Uit het bloedonderzoek is helaas niks gevonden, de huisarts belt morgen om te kijken hoe het nu verder moet.

Ik vind het echt een hele lastige situatie, ik weet nog steeds niet wat het is en het gaat ook niet vanzelf over. 

Ik ga vandaag ook niet naar mij moeder, het ziekenhuis waar ze ligt is best ver weg en ik voel me daar echt niet goed genoeg voor. Ik voel me daar schuldig over😔

 


Wat naar! Je moet je echt niet schuldig voelen! Misschien kan je iets van een kaartje voorjaar schrijven ofzo? Dat je er toch een beetje bent. Heel vervelend voor je. Je gaat zeker nog steeds niet naar school? Ik vind het echt heel rot.

-OnlyMe


Hoi @OnlyMe ,

Mijn vader is net terug en met mn moeder gaat het nu weer een stuk slechter, ze heeft haar ogen dicht en zegt niks. Maar ze knikt soms wel bij dingen en is wel wakker.

Een kaartje zal dus niet lukken, maar wel een goed idee,  zal ik doen, dan kan ze het lezen zodra ze daar goed genoeg voor is. Maar ik hoop dat ik over een paar dagen wel weer langs kan.

Ik ga idd niet naar school...


Vervelend voor jullie allebei dan! Ook jammer dat je niet naar school gaat. Beterschap voor jullie beiden!

Je kan je vader het eventueel ook laten voorlezen, of zelf als je je weer beter voelt, dat scheelt moeite voor je moeder en dan kan ze het ook gewoon nog horen! Is dat misschien wat @Jesse_6567 ?

-OnlyMe


Dankjewel ! Ja, dat is wel een goede.


Hoi iedereen,

De huisarts heeft vandaag gebeld en heeft me door verwezen naar een kinderarts (omdat ik nog geen 16 ben), daar zit een wachtlijst, ik heb geen idee hoelang dat gaat duren. 

 


Hey @Jesse_6567  dat hopen we allemaal met je mee hoor! 😘 

Liefs Tover xxx


Dankjewel @Tover01 😘

Ik houd jullie op de hoogte 👍


Hoi Allen,

De huisarts had gebeld en pas vanochtend de verwijzing ingevoerd, maar het ziekenhuis belde vanmiddag al. Maar mijn nummer werd gebeld en ik mag niet zomaar een afspraak maken (mijn vader was niet thuis) dus zal mn vader terug moeten bellen. 

Ik voel me op dit moment nog steeds niet echt goed, ik heb ook weinig energie. Ik probeer wel af en toe een klein stukje te fietsen. Soms raak ik ook een soort van in paniek als het even heel slecht gaat, ik ben echt bang dat het iets ernstigs is of dat ze het niet kunnen vinden.

 

 


Hoi lieve @Jesse_6567  ik denk aan je en we blijven je allemaal steunen zover we kunnen en we wensen je alle moed en liefde ! 😘

Groetjes liefs Tartan X


Dat is fijn dat het ziekenhuis zo snel belde! Wel echt vervelend dat je dan zo in paniek raakt, heb je daar iets tegen? Misschien aan leuke dingen denken? En ik weet zeker dat het goed komt, ik voel je zorgen, maar het komt goed! Echt waar!

-OnlyMe


Hey @Jesse_6567,

Naar dat het met jou niet zo goed gaat nu! Het komt vast een keer goed!

Groetjes, @Monkeyboy08 


Wel echt vervelend dat je dan zo in paniek raakt, heb je daar iets tegen? Misschien aan leuke dingen denken? En ik weet zeker dat het goed komt, ik voel je zorgen, maar het komt goed! Echt waar!

Helaas niet echt! Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken maar dat lukt sommige momenten echt niet…

En het komt ook vast goed, alleen is dat gevoel bij mij wel redelijk weg😔


Vandaag gaat het ook weer heel slecht,  waardoor ik ook niet bij ma op bezoek kan. Mijn vader begrijpt gewoon niet hoe me voel , hoe graag ik wil gaan, ik weet ook hoe graag mijn moeder dat wil. En hoe verdrietig ik me nu voel (ik bartst op dit moment echt uit, nu hij onderweg is naar ma en hij me dus niet ziet).

 

Ik moest dit weer gewoon even kwijt...


😘 Ik weet niet wat ik voor moois kan zeggen maar we zijn bij je !!

Veel liefs, Tover xxxx


Hey @Jesse_6567,

Hoe gaat het vandaag met je? Hopelijk beter!

Groetjes, @Monkeyboy08


Hoi @Monkeyboy08 ,

Lief dat je het vraagt! ❤️

Helaas gaat het vandaag erg slecht. Ik heb veel opgezette lymfeklieren, hartkloppingen, rillingen etc.

Ik hoop dat ik snel terecht kan bij de kinderarts, ik ben er echt helemaal klaar mee! Ik voel me echt zowel mentaal als fysiek gewoon heel slecht ...

Ik ben wel bij mijn moeder geweest, maar wel snel weer terug naar huis gegaan omdat het eigenlijk niet ging. Maar ik heb haar wel gezien, geknuffeld en gesproken. En dat is voor mij het belangrijkste, ook al had ik liever langer gebleven.


Vandaag gaat het helaas niet echt beter, vooral de opgezette lymfeklier in mn hals is vervelend. Dit heb ik pas sinds gisteren. Ik ben echt bang dat het iets ernstigs is😢

 


Mn vader heeft vanochtend het ziekenhuis gebeld,  en ik kan donderdag al terecht gelukkig .

Ook vandaag gaat het niet goed, rillingen , hartkloppingen en die opgezette lymfeklieren heb ik nog steeds last van :(


pff sterkte Jesse!!
 


Fijn dat je al donderdag terecht kan! Hopelijk gaat het beter worden!

Groetjes, @Monkeyboy08


Dankjewel @Anoniempjuh ofz en hoop ik ook @Monkeyboy08 . Ik hoop echt dat ik snel weer gewoon wat meer kan doen, en niet bijna de hele dag in bed lig 😔 

 

 

 


Reageer