Skip to main content
Vraag

Hoge hartslag, flauwvallen en daardoor niet naar school.

  • 20 September 2023
  • 100 reacties
  • 1968 Bekeken

Hoi lieve iedereen,

Ik heb sinds een half jaar gezondheidsklachten, ik heb dan het gevoel dat ik ga flauwvallen, zie soms zwart en mijn hartslag is erg hoog terwijl ik gewoon zit. Dit was eerst af en toe, en als ik dan in bed ging liggen was het na een paar uur weer goed. Maar nu is het anders, sinds vorige week dinsdag heb ik het elke dag en kan ik dus ook niet meer naar school, ik heb het meerdere keren geprobeerd maar het gaat gewoon echt niet, hoe graag ik ook wil.

Vandaag voel ik me het allerslechtst, ik zou eigenlijk gaan bloedprikken (voor de 2e keer, de vorige keer ging het niet goed.) maar ik voel me echt te slecht. Ik lig bijna de hele tijd in bed.

 

Ik weet echt niet goed wat ik moet doen, mijn vader zat net ook steeds maar aan te dringen dat ik wel moest gaan bloedprikken en neemt me niet serieus dat ik me daar echt te slecht voor voel.

 

 

 

Morgen is het zover... Fijn dat ik terecht kan, maar ik ben toch best gespannen... 

Ik ga vandaag vroeg slapen, ik moet morgen erg vroeg op. En normaal slaap ik tot 10 uur of zelfs later.

Ook vandaag gaat het niet echt goed, mn lymfeklieren (en misschien ook schildklier) zijn ook nog steeds erg opgezet.

Ik houd jullie op de hoogte!

 


Nou, Toi Toi Toi dan! (Dat zeggen we in de toneelwereld want succes brengt ongeluk) en ik hoop dat het goed komt! Wij wachten hier gewoon op je en ik support je in elk geval! Ik hoop dat het goed gaat allemaal en beterschap!

-OnlyMe


Dankjewel @OnlyMe 😘

Welterusten!

PS: ik zal morgen ook een update geven over hoe het nu met mn moeder gaat.

 


Wat vervelend voor je @Jesse_6567 ! Ik leef met je mee, voor de rest kan ik alleen maar hopen dat het goed met je gaat.

Welterusten! 

@Anoniemxv 


Hoi lieve allen,

Ik ben net terug , het was een lieve arts. Er is nog een keer bloed geprikt waarbij meer dingen onderzocht worden. Daarnaast krijg ik binnenkort een echo van mn hals, waarschijnlijk voel ik mn kraakbeen doordat er veel vet weg is.

Ik heb zwaar ondergewicht en ben de afgelopen tijd ook nog 2 kilo afgevallen. Ik ben nu 43 kilo en 1.69. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van mijn klachten , het kan maanden duren voordat ik weer hersteld ben en krijg hulp van een diëtiste. En misschien moet ik zelfs een week (of langer) opgenomen worden in het ziekenhuis. Maar ik hoop dat dat laatste niet nodig is , al ben ik echt klaar met mijn klachten, en als dat echt nodig is , is het niet anders. Thuis kan ik toch al weinig. Maar ik ga mijn vader dan wel missen.

Vannacht heb ik maar 3 uur geslapen, ben vandaag dus erg moe. 

 


Vervelend! Wel fijn dat er nu eindelijk iets aan gedaan kan worden! Heel veel beterschap! Het komt echt goed!

-OnlyMe


Hoi Allen,

Ik heb het vandaag met mijn vader erover gehad. Ik had de arts bij iets niet helemaal goed begrepen,  maar als ik iets van 40 kilo woog had ik zelfs sowieso/verplicht opgenomen moeten worden in het ziekenhuis en sondevoeding moeten krijgen . Ik schrik daar best van. Ik zit dus maar net op het randje.  Ik hoef nu dan ook niet perse opgenomen te worden , dat is bedoeld om sneller te herstellen en meer hulp te krijgen.  Maar ik blijf in principe gewoon thuis,  ik en m'n vader zien zo'n opname niet echt zitten . 


Hoi Allen,

Vanochtend was ik al 44 kilo... Het gaat de goede kant op, maar ik heb nog een lange weg te gaan.

Ik verveel me nu ook echt heel erg... En het vooruitzicht dat het nog zo lang gaat duren maakt me ook niet bepaald vrolijk. Maar gelukkig komt dit weekend wel een vriend langs... 

Mijn klas heeft nu toetsweek , vanaf volgende week moet ik ook thuis Engels wiskunde en Nederlands gaan doen. Ik hoop dat ik niet een al te grote achterstand heb. 

 


Hey lieve @Jesse_6567  ik leef mee en als dit het beste is voor je en je komt alweer wat aan dan is dat goed nieuws!  Hoopvol en ik weet zeker  dat je dit gaat kunnen !   Veel kracht erbij en ik volg je nieuws !

Liefs van Tover xxx


Dankjewel @Tover01 .

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Over 12 dagen ben ik 2 maanden thuis... Ik heb nu wel meer vertrouwen dat het goed komt maar het blijft echt heel frustrerend 😔 Ondanks dat blijf ik positief en verheug ik me er echt op dat ik gewoon alles weer kan.


Vandaag en gisteren gaat het wat slechter, gisteren ook buikkrampen enz… 

Ik ben er echt zo klaar mee, ik heb soms ook  gedachten van dat ik eigenlijk gewoon niet meer wil leven. Maar tegelijkertijd kan ik dat anderen niet aandoen en weet ik ook dat het wel goed komt en ik heb ook gewoon zin om gewoon te leven zonder dit. Maar het duurt zo lang, sommige momenten zijn echt zwaar. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ik weet dat veel mensen het veel zwaarder hebben. Ik word nergens meer echt blij van. Mijn vader word  ook weer sneller boos. 

Sorry dat ik zo vaak een bericht plaats... Maar ik heb gewoon heel veel frustratie.


Hoi Jesse,

Wat verschrikkelijk vervelend (is niet het goeie woord maar ik weet geen betere)

Alsjeblieft, blijf leven, en praat erover met iemand, je bent het waard, alleen op dit forum al, hoe veel mensen je helpt! 🤍

En het geeft hlm niks als je vaak een bericht plaatst, als jou dat helpt, is het hlm top!

Heel veel sterkte!

Groetjess 


Hoi @Anoniempjuh ofz,

Dankjewel voor je lieve reactie ❤️

 

 


Heyyy @Jesse_6567 ,

Ik vind het echt rot voor je om te horen dat je je zo voelt en er zo over denkt. Om eerlijk te zijn heb ik ook wel eens op het punt gedaan om zo iets te flikken, maar ik heb meerdere dingen die mij tegen hielden, dus hier zijn die dingen:

  1. Ik was te laf om het ook echt te doen, dus dat is natuurlijk het grootste verschil.
  2. Ik wilde mijn leven niet laten verpesten door anderen waardoor ik mijn dromen niet meer waar zou kunnen maken.
  3. Ik ben uitermate koppig als ik dat wil zijn.
  4. Ik ging nadenken over wat ik wilde bereiken, wat mij dromen zijn en hoe ik dat ga doen en hoe dat er dan uit ziet. Dus voor jou kan je misschien naast jezelf inzetten om aan te komen en beter te worden ook nadenken over wat je gaat doen als het allemaal voorbij is, misschien ga je het wel vieren? Of ga je met vrienden een keer naar de bioscoop noem maar op, gewoon leuke en positieve dingen denken.
  5. En ik dacht natuurlijk ook aan de mensen die ik niet in de steek wilde laten. Ik zou ze dat gewoon niet op die manier aan willen doen.

Ik hoop dat mijn tips helpen! En verder wens ik je heel veel beterschap toe en hoop ik dat je er zo snel mogelijk weer boven op komt en weer leuke dingen kan doen.

-OnlyMe


Mijn vader wou net dat ik mee ging boodschappen doen , maar ik heb gewoon nauwelijks energie daarvoor, ik zat echt te twijfelen of ik dat moest zeggen. Ik was bang dat hij tekeer zou gaan. Ik heb het uiteindelijk wel gezegd en dat gebeurde ook.

Ik barste weer los en ik ben er echt zo klaar met alles.  En m'n vader begrijpt me gewoon niet. 


lieve Jesse,

wat zul jij je naar voelen…

misschien kun je je vader een brief schrijven waarin je alles uitlegd?

heel erg veel sterkte💙

groetjess


Hoi @OnlyMe !

Dank voor je reactie ❤️ Ik waardeer dat enorm. Ik snap wat je bedoelt, ik heb wel hetzelfde.  Ik denk dat ik het ook nooit zou durfen. Maar ik heb wel een beetje zm gedachtes... maar als ik dan weer even met iemand WhatsApp ofzo zijn ze wel weer even weg. Ik denk dat het uiteindelijk ook wel helemaal weg gaat. Maar sommige momenten zijn gewoon verschrikkelijk. Zoals net , mijn buik was na het avondeten zo erg opgezet dat ik benauwd werd. 

Op dit moment is er gewoon fysiek en mentaal veel aan de hand. Het me gewoon niet echt aan leuke dingen te denken. Dingen zoals school, vakantie, op een normale manier met vrienden afspreken voelt voor mij allemaal super onwerkelijk, een heel raar gevoel. 

 

 


Hoi @Anoniempjuh ofz ,

Dank voor je tip, maar mijn vader gaat me dan ook niet begrijpen... Ik kan bij hem veel dingen daardoor gewoon niet kwijt.


Hoi Allen, 

 

Vandaag was er dus even een vriend langsgeweest, was wel leuk weer even iemand te zien.

 

Maar het was niet erg lang, ook vandaag voel ik me niet goed, mijn buik is nu ook bijna continue opgezet waardoor ik ook een benauwd gevoel heb,  en ik heb al dagen niet echt kunnen poepen. Vandaag wel een beetje,  ik heb gisteren laxeermiddel genomen en het kan 48 uur duren voordat alles eruit is. Maar dan is opname van voedingsstoffen weer minder en kom ik dus ook minder snel aan... ik hoop dat het niet vaker nodig gaat zijn…

 

 


Ik ben vandaag weer 43 kilo😔En nog steeds heb ik last van obstipatie, dus als dat eruit is ben ik nog lichter…

Verder ook waarschijnlijk een neusholte ontsteking. Het is allemaal zo ontzettend frustrerend…

 


@Jesse_6567   ik hoop dat het snel duidelijk wordt en dat je dan de goede richting op kunt! Intussen duimen we allemaal voor je!  Veel sterkte en houd moed! 😘😘 

Groetjes liefs Tartan X 


Dankjewel @Tartan14 😘

Vrijdag belt dus arts weer... Ik houd jullie de hoogte!


Kan mee voorstellen dat het heel frustrerend is. Ik hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is en dat je je gauw weer beter voelt.

Heel veel beterschap 


Dank @tim16 👍 

 

 


Morgenochtend belt de arts, ik vind het best spannend, ik weet niet hoe ze gaat reageren. Het is gewoon helemaal niet vooruit gegaan, ik ben toch bang in het ziekenhuis opgenomen te moeten worden. Ik kan dan ook niet meer bij mijn moeder op bezoek en weet hoe erg zij zich er ook zorgen over maakt. Ik vind het allemaal heel lastig en frustrerend. 

Misschien maak ik me teveel zorgen,  maar tijdens het gesprek van 2 weken geleden maakte de arts wel duidelijk dat het toch vrij serieus is. En dat voelt toch een soort van onwerkelijk. 


Reageer