Skip to main content

Hoi lieve iedereen,

Ik heb sinds een half jaar gezondheidsklachten, ik heb dan het gevoel dat ik ga flauwvallen, zie soms zwart en mijn hartslag is erg hoog terwijl ik gewoon zit. Dit was eerst af en toe, en als ik dan in bed ging liggen was het na een paar uur weer goed. Maar nu is het anders, sinds vorige week dinsdag heb ik het elke dag en kan ik dus ook niet meer naar school, ik heb het meerdere keren geprobeerd maar het gaat gewoon echt niet, hoe graag ik ook wil.

Vandaag voel ik me het allerslechtst, ik zou eigenlijk gaan bloedprikken (voor de 2e keer, de vorige keer ging het niet goed.) maar ik voel me echt te slecht. Ik lig bijna de hele tijd in bed.

Ik weet echt niet goed wat ik moet doen, mijn vader zat net ook steeds maar aan te dringen dat ik wel moest gaan bloedprikken en neemt me niet serieus dat ik me daar echt te slecht voor voel.

Hoi hoi ! Oei lieve @Jesse_6567  hier moet je toch echt de huisarts bij vragen hoor! Konden we maar helpen! Echt je hebt alle recht om de huisarts te laten komen om eens te kijken want dat lijkt me niet verkeerd nu. Doen hoor!!  

We love you! Veel sterkte!!  😘

Groetjes liefs Tartan X 

Hoi lieve @Tartan13 !

Thx voor je reactie, ik was vanochtend naar de huisarts geweest, toen ging het iets beter, en die verwees me door om bloed te onderzoeken.  Hij dacht dat de hoge hartslag door spanning kwam, maar ik heb het vaker terwijl ik helemaal niet gespannen ben.Vorige week in de klas begon het opeens, toen ging mn hart heel hard kloppen en zag ik zwart. Ik was toen absoluut niet gespannen.

Ik ga morgen  als het goed is wel bloedprikken, ik hoop dat ik me dan goed genoeg voel en dat het lukt.

Hey lieve @Jesse_6567  ik schrik er van!! Veel sterkte!! Ik hoop dat je er morgen naartoe kan! 

Liefs Tover xxx

Hey @Jesse_6567 ,

Wat vervelend! Mijn vader end zijn broer hadden vroeger ook veel last van flauwvallen en zwart zien, daardoor krijg je vaak ook hogere hartslag, meestal kwam dat omdat er dan te weinig bloed of zuurstof naar hun hersenen kwam, dus ik weet niet of het helpt, maar dan kan je of knielen met je hoofd tussen je benen zodat er meer bloed naar je hoofd stroomt (en dus ook zuurstof) of met je benen op een hoger punt gaan liggen. Het lijkt me niet een oplossing om op zijn kop gehouden door je vader, je bent 15 toch? Bij mijn vader werd dat soms gedaan (toen hij jonger was) en dat hielp wel. En uiteindelijk is mijn vader er ook overheen gegroeid. Sport je vaak? Of doe je vaak intensieve dingen? Want daardoor kan het ook komen, mijn vader fietste altijd graag, vooral in de bergen in Frankrijk op vakantie, maar daar in de lucht is minder zuurstof en als je dan te weinig eet of drinkt (eet en drink je genoeg?) dan kan het zijn dat je flauwvalt.

Ik hoop dat je snel beter word! En dat mijn tips helpen, maar kk ben natuurlijk geen echte dokter.

-OnlyMe

Hoi @OnlyMe@Tover01 ,

Dank beide!

Ik ben idd 15 ( bijna een maand) , ik sport niet maar fiets soms wel hele lange stukken, maar de laatste keer is al een paar weken geleden en ook niet in de bergen.  De huisarts had wel mn bloeddruk en zuurstofgehalte gemeten en dat was goed, alleen de hartslag was vrij hoog.

De huisarts dacht aan iets met de schildklier of pfeiffer.

Hey @Jesse_6567, dit is niet fijn! Goed dat je al naar de huisarts bent geweest! Ik hoop dat het lukt morgen met bloedprikken.

Groetjes, @Monkeyboy69

Dank @Monkeyboy69 .

Vervelend voor je @Jesse_6567! Ik heb me zelf een tijdje echt helemaal flut gevoeld, kwam geen afspraken na en dat is eigenlijk zo bij elke vakantie langer dat 2 weken. Ik moest toen ook bloedprikken, maar er was niks aan de hand, beetje raar.

Ik heb een beetje angst voor bloedprikken, en ik ben dan ook 2x flauwgevallen. Maar het is wel fijn om te weten wat er aan de hand is, of als er niks aan de hand is, maar dat is niet zo denk ik.

Veel succes en beterschap!

Liefs,

1.  

Hoi @Natureflower !

Dankjewel, ook vandaag was het bloedprikken helaas niet gelukt. Op een of andere manier ben ik daar net als jou bang voor😕 Mijn moeder heeft aan de huisarts gevraagd hoe het verder moet, ik hoor dat later.

Het gaat vandaag gelukkig iets beter, en gisteren begon het heftiger te worden nadat ik melk nam, dus misschien heeft het daar wat mee te maken. Ik neem nu in ieder geval voorlopig geen melkproducten meer, ik hoop dat dat helpt.

Voor het bloedprikken heb ik 2 tips: Zorg dat je afleiding hebt, zoals een filmpje of een persoon waar je tegen praat, en zorg dat je ranja of iets van suiker paraat hebt staan, anders ga je net als ik tegen de vlakte.

Veel succes en ik hoop dat je een oplossing vindt!

Liefs, 

1.  

Dank @Natureflower , ik laat het weten!

Hey lieve @Jesse_6567  fijn om te lezen! Beterschap hoor! En ik hoop dat je de reden gaat vinden en het dan niet meer gebeurt! 

😘 Tover

Dankje @Tover01 , vandaag gaat het weer wat beter, ik hoop dat ik me maandag goed genoeg voel om naar school te gaan.

Bloedprikken laat ik voor nu even, behalve als het maandag nog niet goed gaat.

Hoi lieve allemaal,

Vandaag gaat het weer veel slechter, rillen, hartkloppingen, eten gaat moeilijk en poepen al helemaal.

Ik ga morgen dan maar alsnog bloedprikken, ik hoop zo erg dat er gevonden word wat ik heb! Het gaat wisselend, maar de slechte momenten zijn echt heel vervelend.

Sterkte! Ik duim voor jou! 

Tover xxx 😘

Dat is lief @Tover01 , dankjewel ❤️

Hoi @OnlyMe ,

Ik zag dat jij ook ziek bent, veel beterschap!

Dank! Jij ook! Hopen dat we snel beter worden.

-OnlyMe

Hey lieve @OnlyMe  jij natuurlijk ook van harte beterschap!! 😘 

@Jesse_6567  graag gedaan hoor! 😘 

Worden jullie maar gauw weer beter! 

Tover xxxx

Hoi lieve allemaal!

Het bloedprikken is gelukt, er was een super lieve vrouw die het deed en dat hielp me echt. 

Wat verder hielp was liggend bloedprikken (daardoor kan je niet flauwvallen) en met oortjes muziek luisteren. 

De uitslag komt over 3 of 4 dagen, ik laat weten wat eruit komt.

Wat fijn! Dat is mooi, ik hoop dat het goed komt!

-OnlyMe

Wat fijn! Hopelijk krijg je snel de uitslag!

Liefs,

1.  

Hey @Jesse_6567

Wat fijn dat het is gelukt! Hopelijk krijg je snel de uitslag ervan!

Groetjes, @Monkeyboy69

Ik laat het weten @Monkeyboy69 👍

Super bedankt voor al jullie lieve reacties 🙂

Hoi @Jesse_6567  mooi nieuws! We gaan voor nog meer goede berichten! 

Groetjes liefs Tartan X

Reageer