Vragenlijst Zelfbeschadiging

  • 24 January 2016
  • 74 reacties
  • 7050 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 1,5 jaar ongeveer
3. Waarom ben je begonnen? Om m'n mentale pijn niet te voelen/ depressie/ eetstoornis
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Armen
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Kweenie
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Tis fijn
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Ja
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Littekens
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Nee niet leuk, geeft wel een goed gevoel
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? Niks, alleen snijden
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Geschrokken
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Niet naar iemand gestuurd
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Schaam me er wel voor ofzo
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? School, op de wc
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Ik weet niet precies
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Denk ‘t wel
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Jep
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Geen littekens meer,  korte mouwen dragen
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? Vandaag
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Geprobeerd
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? 1 week
21. Wat maakt je het meest blij?  Fijn gesprek met degene die ik vertrouw

Alvast bedankt voor het invullen

 

Badge

1. snijden, slaan,
2. half jaar
3. lang verhaal-
4. linker arm
5. voor de littekens ja. voor mezelf niet.
6. ja omdat ik krijg stress van de littekens. nee omdat ik het een fijn gevoel  vind
7. ja als ik een blade kwijt ben krijg ik een paniekaanval
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?
9. ja het voelt goed als ik boos ben en ik zie alles op een betere manier
10. sh, youtube kijken, eten, praten met vrienden, editen, lezen, muziek luisteren.
11. 4 vrienden. de 1ste boeide niet, de ander weet het wel maar praat er niet over met haar, 3de was verdrietig erover maar begreep het niet, 4 was er echt niet blij mee.
12. ja vriendin 4 wou het graag zij sh zelf ook dus ik voel me er wel schuldig over maar had niet over nagedacht 
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?
14. school wc
15. weet ik niet
16. Billie Eilish
17. Ja iemand uit mij klas
18 . Billie Eilish ontmoeten
19. 2 dagen geleden
20. -
21. 14 dagen
21. Billie Eilish en Paarden
 

Badge +1

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? met scheermesje snijden of met mijn nagels mijn huid open krabben
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? sinds juli/augustus 2021
3. Waarom ben je begonnen? omdat ik niks voelde en ik wel wou huilen maar het kwam niet zegmaar. Door te snijden voel ik wel wat en dat geeft een soort rust
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? rechter arm
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? ja en nee, ik weet dat het niet goed voor je is maar het voelt zo goed als ik het die
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? zie hierboven
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? nee ik doe het niet elke dag er zitten soms echt pauzes van een maand tussen en soms van een week
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? dat anderen het kunnen zien dat je het doet
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? ja
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? huilen, snijden, douchen, nieuwe kleding krijgen zodat ik meer zelfverzekerd ben, complimentjes, boeken, alles voor school gedaan hebben
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? nee gelukkig niet
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? ja ze staan in mijn snap alleen voor jou maar heb ze nooit gestuurd
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? ik vind ze nu een beetje vaag
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? douche
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Niks ik zou niet durven praten
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? nee
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? ja een ‘vriendin’ heeft allemaal littekens van sh op haar benen
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? ik ken er eig geen
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? vorige week
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? ik geef het op met stoppen zolang ik er geen littekens aan overhoud stop ik niet
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? een maand
21. Wat maakt je het meest blij? rust en geen verplichtingen

Badge
  1. Snijden en niet eten
  2. een jaar
  3. ik was heel boos en verdrietig want ik had ruzie met mijn ouders. Ik stond erna alleen in de badkamer en was tiktok aan het scrollen en toen kwam er een tiktok voorbij over snijden en toen deed ik het ook. (Echt een kut reden)
  4. mijn arm
  5. ja heel graag
  6. omdat het heel lastig is om de littekens te verbergen en omdat ik niet mezelf permanent wil verminken.
  7. ik weet het niet zeker er is een drang op sommige momenten maar echt alleen als er iets is als er iets  mis is in mijn leven, anders hoef ik het niet te doen.
  8. littekens
  9. nee
  10. geen idee
  11. ja, me beste vriendinnen. Ze waren heel verbaast en hadden nooit verwacht dat ik het ooit zou doen. Ook was eentje er nieuwsgierig over waarom ik het deed en hoe het was begonnen.
  12. nee, alle fotos waar me littekens perongelijk op staan verwijder ik gelijk.
  13. als het slecht gaat dan krijg ik de drang om het weer te doen maar als het goed met me gaat dan ben ik van ik moet hier echt mee stoppen.
  14. heb het alleen thuis gedaan
  15. stop aub ik weet dat het helpt maar je word er niet beter van.
  16. mezelf.
  17. Ja een beste vriendin, ze begon iets na mij en ze wist al dat ik het deed waardoor ik me dus schuldig begon te voelen want ze had er nog nooit overna gedacht voordat ik het dr had verteld. Waardoor ik dus ook het meer begon te doen.
  18. uh te veel moeite deze vraag
  19. 3 weken geleden
  20. 3 maanden(het was zomer dus wou ik geen nieuwe littekens)
  21. Vakantie
Badge

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Vooral snijden 
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 1 jaar
3. Waarom ben je begonnen? Ik wou iets anders voelen
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Mijn armen 
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Mijn armen zien er niet uit
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?wel
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Hoe het eruit ziet
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?ja
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Nee
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?slecht
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?school
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?stop er mee voor het te laat is
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?nee
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?ja
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? Deze ochtend
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?nee
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?1 dag
21. Wat maakt je het meest blij?

Alvast bedankt voor het invullen

 

Badge

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?  (tekst verwijderd  door de kindertelefoon; regel 9.)
2. Hoe lang beschadig je jezelf al?1,5 jaar
3. Waarom ben je begonnen? ik kan mijn pijn niet meer aan dus ik probeer hem te vervangen
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? mijn linker onderarm 
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? nee
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? ik kan niet meer zo'n pijn voelen van mezelf
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? wel
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? dat mensen het niet srs nemen
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? ja
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? muziek luisteren, pijn doen, met mijn hoofd heen en weer gaan, met mijn benen bewegen
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? ja, ze namen me srs maar voor een dag, daarna was het hel
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? idk
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? school
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? neem mijn voorbeeld niet, stop nu het nog kan
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? k zou wel willen maar het lukt niet
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? ja, mijn vriendin
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? kan niet, sorry:cry:
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? vandaag
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? nee
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? week
21. Wat maakt je het meest blij? bloed

Alvast bedankt voor het invullen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Sneden maken
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? Maanden
3. Waarom ben je begonnen? Door verdriet 
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Me arm 
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Nee
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Anders word ik nog verdrietiger
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Misschien een beetje 
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Weet niet 
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?dat ik soms zo hard do dat er bloed uit komt
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? 
1.muziek luisteren 

2.erover praten 

3.tekenen

4.dat iemand mij een knuffel geeft
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Ja en heen reactie was bezorgd 
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?weet niet 
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Het toilet 
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?het is het niet waard
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Nee
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?nee of ik weet niet van ze
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Geen gezeur geen snijwonden 
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?paar uur terug 
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Heb ooit geprobeerd het lukte niet 
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?paar dagen 
21. Wat maakt je het meest blij?geen idee

Alvast bedankt voor het invullen

 

Badge

. Wat voor zelfbeschadiging doe je? snijden en krabben
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? al 1 jaar
3. Waarom ben je begonnen? omdat ik me kut voelde
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? mn heupen
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? ja 
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? omdat je het gwn ziet
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? wel
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? dat mensen het kunnen zien
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? ja het geeft me een fijn gevoel
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? sh en dat is het enige
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? ja en ze vinden dat ik moet stoppen
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? nope
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? kut
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? manege
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? idk
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? ja
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? ja
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? -dat mensen het niet meer zien en de rest weet ik nie
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? vannacht
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? ja
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? ong 3 weken
21. Wat maakt je het meest blij? mn vriendinnen

Badge

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Zoveel verschillende soorten. Snijden, branden, roken, drinken, drugs, slaan, uithongeren, etc.
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? Begin zomer 2020
3. Waarom ben je begonnen? T kwam langs op een sociale media acc, uiteindelijk werd het een verdoving voor de pijn van mijn gedachtes.
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Polsen, benen en handen
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ooit wel, het lukt me nu alleen niet.
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Ik heb nog geen andere coping mechanism gevonden, dus weet niet hoe nu met mijn pijn om te gaan.
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Ja soort van wel.
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Aan de ene kant de littekens wel. De vragen die mensen stellen wanneer je lange mouwen draagt in het midst van de zomer.
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Niet leuk, ik huil zowat al m’n tranen weg, het verdooft en verminderd de gedachtes voor even, wat wel leuk/fijn is.
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? 1. Muziek luisteren 2. Rondje lopen 3. Roken 4. Douchen 5. In Discord gc chatten 6. Gedachtes uitschrijven/tekenen 7. Youtube/Netflix kijken 8. Proberen te slapen 9. Water drinken 10. Snack eten
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Psycholoog en ouders. Ze weten niet dat het nog zo van nu is volgensmij. Hun reactie weet ik niet.
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Wel foto’s gemaakt,  niet gestuurd.
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Sommige vagen niet weg, want ze zijn te diep. Soms wil ik juist dat mensen een verbande zien zodat de dan eindelijk kunnen vragen hoe het met me gaat. Niemand weet dat namelijk.
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Op een grote brug, op school
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Stop ermee voordat je niet meer kunt stoppen. Het is het niet waard en je beschadigd je lichaam alleen maar. Er zijn veel betere en gezondere manier om met problemen om te gaan.
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? …? 
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Niet echt waarvan ik het zeker weet.
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? 1. Geen littekens 2. Goede nachtrust 3. Kost je minder geld 4. Minder kans op infecties 5. ?
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? Afgelopen nacht. Een hulpverlener heeft me toen geadviseerd om naar de huisartsenpost te gaan of 112 te bellen.
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Ik kan echt niet stoppen, ook al blijf ik het proberen.
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? Misschien 2-4 maanden. Dat was in de zomer want we gingen op vakantie naar een warm land, dus kon ik daar geen lange mouwen aandoen.
21. Wat maakt je het meest blij? Op dit moment kan alleen buiten zijn mij een beetje blij maken, en dat is het.

Badge

1. Ik snijd,kras,brand,sla en meet

2. Al 4 jaar,sinds ik 9 ben

3. Weet ik niet meer

4. Alles

5. Ik wil niet stoppen

6. Omdat ik heb opgegeven

7. Ik ben verslaafd

8. Dat mensen vreemd kijken als ze littekens zien

9. Ja

11. Iedereen weet het zo'n beetje omdat ik het over mijn hele lichaam die is het niet te verbergen

12. Ja ik zit namelijk op shtwt

13. Ik vind ze soms mooi maar meestal te klein

14. Waarschijnlijk tijdens de kerkdienst

15. Probeer te stoppen nu het nog kan

16. Nee

17. Ja, soms snijden we samen/elkaar

19. Kwartiertje geleden

20. Ik neem in de zomer meestal pauze en daarna ga ik verder

21. 5 maanden

21. Als mensen herstellen van mentale problemen 

Badge

1. zelf snijden
2.  ongeveer 1 jaar
3. Omdat ik me nie echt oky voelde
4. Me armen
5. Ja en nee het voelt wel fijn enz maar moet er wel echt mee kappen
6. ik moet gwn stoppen
7. wel
8. dat je het daarna gwn goed zie
9. de pijn
10. muziek en famile/vrienden 
11. een paar vriendinnen en die waren meer van wow
12. ja maar meer vriendn online
13. trots maar ook kut omdat je heb teminste geen zm gedaan
14. school denk
15. Dat ie moet stoppen enz en ook dat hij het goed doet
16. Nee niet persee
17. Ja een van me beste vriendinnen.
18. 1. is beter 2. heb ik mooiere lichaam (ik weet niks meer eig)
19. 24 okt rond half 10 in de avond
20.  verwijderd i.v.m. triggerende inhoud
21. 3 maanden ofz
21. Me vrienden/familie

Reputatie 2
Badge

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Ik doe nu niets meer maar ik bonkte mijn hoofd tegen de muur, hongerde mezelf uit, ging niet naar de wc, sliep slecht puur zodat ik ziek zou worden. Ik staak mezelf soms met een pen in mijn armen of benen

2. Hoe lang beschadig je jezelf al? Het heeft 2 jaar geduurd 

3. Waarom ben je begonnen? Ik was heel gestrest en bang en wou mijn gevoelens onderdrukken door fysieke pijn te krijgen.

4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Mijn hoofd, ik heb ooit een hersenschudding gekregen 

5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Al gestopt 

6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Omdat het niets oplost 

7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Ik was niet persee verslaafd 

8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Dat het pijn doet

9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Nee

10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? Tellen, mezelf afzonderen, tekenen, het werkte ook om een ijsblokje vast te houden want dat deedt ook pijn etc.

11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Ja ze vonden het dramatisch 

12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Ik heb geen wonden

13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? /

14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? School

15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Het is nutteloos want je geestelijke pijn gaat niet weg

16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Nee alleen voor mezelf 

17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Ja

18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Omdat het gezonder is, omdat je dan "beter" kan worden, omdat het niet hoeft en omdat het nutteloos is

19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? 1 jaar geleden 

Badge

1 Snijden, nagelbijten, mezelf slecht/niet verzorgen, hard tegen mijn hoofd slaan

2 sinds augustus 2020 krassen, maar in februari 2021 echt snijden

3 ik heb echt geen flauw idee

4 polsen

5 + 6 ja en nee. Ik probeer clean te blijven voor mijn mentor, want zij houdt me echt in leven en ik wil haar niet teleurstellen. Anderzijds mis ik het als ik het niet doe, wat dan ook de reden is dat ik niet clean kan blijven

7 ik ben er zeker wel verslaafd aan, ondanks dat ik clean probeer te blijven en dat soms best lang lukt, heb ik er uiteindelijk toch weer behoefte aan.

8 de littekens, ik ben in feite een wandelende trigger voor mezelf. Wat andere ervan vinden boeit me niet tho. Ik vind het ook altijd moeilijk als mijn mentor erachter komt dat ik het weer gedaan heb.

9 op het moment zelf wel, achteraf niet 

10 muziek, praten, tekenen, buurtpolitie kijken, lezen, Harry Potter, huilen, appjes van mn mentor teruglezen, piekeren, krassen op een blaadje. En snijden ofcourse

11 ja, bijna iedereen in mijn directe omgeving weet het. Niet iedereen accepteert het, maar voor mij is het belangrijkste dat mijn mentor het weet en accepteert. 

12 ja, en ja in het begin deed ik dat wel, geen idee waarom. Nu doe ik dat niet meer (wel foto’s maar niet doorsturen).

13 onzekerheid (t.o.v. mezelf) en schaamte (ook t.o.v. van mezelf)

14 heel stom, maar in de lockdown (april) moesten wij met heel VWO de proefwerken gezamenlijk maken in een voetbalstadion. Je kan je bedenken hoeveel mensen er dan om je heen zitten, maar toch deed ik het en niemand zag het. Daarnaast ook tijdens lessen op school.

15 het komt goed

16 mijn mentor

17 ja

18 daar heb ik even geen antwoord op

19 twintig dagen geleden

20 ja

21 één maand en 18 dagen

Badge

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Snijden.
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? Een paar jaar.
3. Waarom ben je begonnen? Stress en angsten.
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Armen.
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja.
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Het is niet goed.
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Een beetje.
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Als anderen erachter komen.
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Natuurlijk niet.
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? Basketballen, tekenen, zwemmen.
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Nee.
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Nee.
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Ik schaam me.
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Speeltuin.
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Zoek hulp.
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Ja.
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Nee,
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? -
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? Gisteren.
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Het is een tijd gelukt, maar toen kwamen de angsten terug.
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? 2 jaar.
21. Wat maakt je het meest blij?  Basketballen.

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Hoofd tegen de muur bonken, mezelf slaan en mezelf snijden.
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 5 jaar.
3. Waarom ben je begonnen? Meerdere redenen, zoals mezelf straffen en om erger te voorkomen.
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Mijn hoofd.
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja en nee.
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Ja omdat het niet goed voor je is, nee omdat het is om erger te voorkomen.
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Tja, geen idee.
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Dat het bestaat...
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Nope.
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? ...
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Niemand weet het (uitgezonderd mensen van het forum).
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Nope.
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Slecht, ik schaam me er voor.
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Geen idee...
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Zoek de onderliggende reden en pak die aan.
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Nee.
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Nee.
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? ...
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? 30 minuten geleden.
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Heb geprobeerd.
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? De nacht.
21. Wat maakt je het meest blij?  Dat mensen op het forum begrip tonen.
 

Reputatie 3
Badge +1

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Snijden of krassen
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? Ik heb het een half jaar gedaan 
3. Waarom ben je begonnen? Ik werd gepest en ik kon het bijna niet meer aan 
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Mn onderarmen 
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ik ben gestopt
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Ik wilde het eerst niet maar nu wel. Ik ben gestopt voor mijn zusje, zij is mijn alles 
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Ik was er wel aan verslaafd
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Dat je een soort bijna niet meer kan stoppen 
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? nee 
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Nu wel een paar mensen. Ze schrokken heel erg. Maar dachten wel met me mee over oplossingen 
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Nee 
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Ik schaam me 
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Op mn werk 
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Praat en stop ermee 
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Ja mn zusje 
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Ja 
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? Een jaar terug 
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? 3 keer geprobeerd 4e keer gelukt 
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? 1 jaar 
21. Wat maakt je het meest blij? Mijn zusje

 

Ik heb niet alles beantwoord, wat ik niet wist heb ik niet gedaan

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...
ik ben trouwens een 13 jarig meisje
1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?

snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al?

sinds november 2022
3. Waarom ben je begonnen?

ik was boos/verdrietig en zag toen een mes liggen
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?

me armen schouders en handen
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?

ja maar ook weer niet
6. Waarom wil je wel/niet stoppen?

ja want het kan heel erg uit de hand lopen en drama veroorzaken met school ouders etc en nee want het is ook wel weer fijn ofz
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?

ik denk dat ik het begin te worden de drang wordt groter 
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?

ik zou zeggen de schaamte en litteken als je die hebt zelf persoonlijk heb ik die niet echt want ik snij niet heel erg diep
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?

ja op het moment wel en dan later niet meer
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?

ik probeer nog wat dingen te bedenk daarvoor maar ik heb nu: muziek, bellen/appen/praten irl, filmpjes kijken en niet alleen proberen te zijn


11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie?

ja 1 vriendin en 1 "vriendin" die ik niet mag en het was allebei perongeluk en ze gingen erover vragen maar heb het genegeerd want ik raakte een beetje in paniek, daarna niks meer over gehoord(want ze denken dat ik ben gestopt)
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?

ik heb het niet gedaan maar stond op het punt het bijna te doen
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?

geen idee littekens heb ik niet en wonden probeer ik te verbergen
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?

alleen thuis
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?

niet aan beginnen het wordt verslavend
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?

ja maar dan moet dat via me ouders en hun mogen het absoluut niet weten
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?

nee
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?

geen idee geen wonden verbergen en het is ook niet echt een goede gewoonte ofzo
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?

net nog...
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?

ik probeer te stoppen ik hou een journal bij met hoe ik me voel wanneer ik het wil doen en met quote, herrineringen, complimentjes die me happy maken en afleiden ook hou ik bij wanneer en waar ik me snij
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?

3/4 maanden
21. Wat maakt je het meest blij?
mijn kleine zusje en muziek vrienden family
Alvast bedankt voor het invullen

 

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?
Ik dééd aan zelfbeschadiging door mezelf open te krabben, te snijden, prikken, door expres langs dingen te schuren of te vallen, soms ging ik vasten of juist erg veel eten, dat soort dingen.

2. Hoe lang beschadig je jezelf al?
Sinds groep 6/7 ongeveer (zit nu in de 5e)

3. Waarom ben je begonnen?
Omdat het goed voelde om dingen kapot te krabben en bloed te zien. Later omdat ik al mijn emoties op mezelf richtte; als ik me schuldig of verdrietig voelde werd ik boos op mezelf en dat uitte ik door mezelf kapot te maken.

4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?
Mijn handen, heupen en armen.

5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?
Sterker nog, ik ben gestopt. Heel veel mislukte pogingen gedaan, nu heb ik om leren gaan met de verslaving; die drang blijft er altijd.

6. Waarom wil je wel/niet stoppen?
Omdat het niet nodig is, omdat je jezelf ermee continu een reminder geeft dat je niks waard bent terwijl je dat wel bent, omdat het net zo werkt als de gemiddelde harddrug en heel verslavend is, omdat je jezelf onnodig heel veel extra shit bezorgt en omdat ik er niet afhankelijk meer van wil zijn.

7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?
Ik ben er verslaafd aan en dat gaat niet meer weg. Die drang om mezelf pijn te doen zal er altijd zijn; die kick zal er altijd blijven. Dat betekent niet dat ik daaraan toe moet geven, want ik vecht dapper door.

8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?
Het stigma eromheen. Dat je omgeving het niet begrijpt is logisch, maar doordat je je ervoor schaamt krijg je ook geen hulp. En dat gezeik dat het aandachttrekkerij is, dat is het niet. Zelfbeschadiging is meestal een symptoom van iemand met psychische problemen, meer niet. Men moet er ook niet meer van maken dan het is; verzuipen in je eigen zieligheid is ook niet de oplossing.

9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?
In het begin vond ik het leuk, later deed ik het omdat ik dacht dat het móést. Gelukkig kan ik er nu mee omgaan. Soort van.

10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?
-Douchen
-Trap music aan zetten en erop dansen
-mezelf bedenken dat het niet hoeft, dat ik gewoon kan slapen en gewoon weer wakker kan worden zonder dat ik het heb gedaan, en dat het oké is om je slecht te voelen, dat is oké, je hoeft het nogsteeds niet te doen. Geloof daar in en het werkt.
-Hardlopen!

11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie?
Ja,
-Beste vriendin: snapte het eerst niet en werd boos maar begrijpt het inmiddels en is er altijd voor me. Heeft me erg geholpen.
-Leraar: vond het idioot maar had het al lang door en was erg blij dat ik het aan hem vertelde. Zonder hem was ik al lang dood, hij heeft me zoveel geholpen en zoveel naar me geluisterd en advies gegeven en ook gewoon eerlijk gezegd wat hij ergens van vond, zo fijn.
-vriendje; de eerste snapte het niet en werd boos, gelukkig ging het uit. Inmiddels heb ik een vriendje die het weet en het niet begrijpt maar er wel mee om kan gaan. Dit mede doordat hij zelf erg veel heeft meegemaakt. Hij is er altijd voor me en steunt goed bij m'n depressieve gevoelens enzo.

12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?
Jep. Als ik foto's maakte deed ik dat vaak meer voor mezelf, soort archiveren omdat het straks verdwijnt.

13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?
Vreemd genoeg erg goed. Ik vind ze niet storend, eerder mooi, en ik voel me er sterker door. Als een soort tatoeages.

14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?
Werkelijk geen idee. Ik denk in een hotel.

15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?
Ik begrijp het, je bent niet gek, maar je moet wel toegeven dat je een probleem hebt, anders kan je er niks aan doen. Zoek hulp, zet je in, en je zal er komen. En ja dat gaat 10 keer mislukken maar de 11e keer gast het goed.

16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?
Ja, maar gek genoeg stopte ik pas echt toen ik niemand anders had om het voor te doen dan mezelf. En dat is ook waar je het voor zou moeten doen; niet voor je vriendje of vriendin, nee, voor jezelf. Want dat verdien je.

17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?
Jap, minstens 4. Het gebeurt veel vaker dan je denkt.

18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?
-Het gaat je gevoelens niet weghalen, maar die extra zorg wel.
-je krijgt de macht over je lichaam terug
-er valt een zorg van je schouders
-je hoeft je niet te schamen (met wonden ook niet, vind ik) (dat doe je wel maar dat zou niet nodig moeten zijn)
-het is de eerste stap naar een gezonder en gelukkiger leven.

19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?
Met de Pasen vorig jaar, dus bijna een jaar :D

20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?
Zooooo vaak geprobeerd, zooooo vaak gefaald. Eigenlijk ging het beter sinds ik stopte te vallen over mijn falen, geen dagen "clean" meet telde en me niet meer focuste op het "positieve denken" maar het simpelweg gewoon niet deed. Ik kan amper uitleggen hoe ik het volhoud maar het lukt me wel, alleen, en ik kan het, wat mijn psychologen erg bijzonder vinden en erg waarderen :)

21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?
Nu, dus bijna een jaar. Erg trots 🙂 maar ook trots op die eerste weken, want die zijn het ergste. Ook trots op al die keren dat het mis ging maar ik toch weer probeerde te stoppen, dat is véél belangrijker!!! Doorzettingsvermogen!!! En jij kan het ook!!! :D

21. Wat maakt je het meest blij?
-Die leraar
-Muziek
-Mijn vriendje
-Mijn kleine nichtje
-Mijn kat
-Kunst
-Vrienden
-Natuur

Tadaa 🙂
1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Snijden (1), haren trekken (2), slechte zelf verzorging (slecht eten - AN) (3)..
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? (1) een jaar, (2) al tien jaar, (3) drie jaar..
3. Waarom ben je begonnen? (1) ik voelde niets meer en het haren trekken gaf nauwelijks meer voldoening, (2) IDK, (3) ik wilde controle uitoefenen op mijn eigen leven, daar ik het gevoel had deze te hebben verloren op jonge leeftijd.
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? (1) armen + benen, (2) haren (obviously), (3) hele lichaam.
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja, heel graag, met nummer 1+2 ben ik nu (eindelijk) gestopt, maar met het eten gaat het op en aan..
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Het verpest je leven en ik wil weer normaal naar mezelf kunnen kijken, zonder mezelf te schamen of spontaan in tranen uit te barsten.
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Op dit moment zie ik het als een verslaving, maar het heeft lang geduurd voor ik het zelf inzag.
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? Dat ik niet zonder schaamte met korte mouwen in de zomer kan lopen en dat ik constant negatieve reacties krijg op mijn lichaam (dat ik te dun ben, m'n huid/haar/nagels, etc. dof zijn, etc.) en het ergste vind ik nog dat ik overal een smoes voor moet verzinnen en dus tegen anderen aan het liegen ben...
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Nee, maar als je in een dikke waas loopt, denk je niet meer na en m.b.t. de eetstoornis, je denkt niet bij jezelf: 'Oh, ik heb niets te doen, laat ik maar even anorexia ontwikkelen.'
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? Zingen, muziek maken in het algemeen (drummen, piano spelen, componeren), lezen, met vrienden afspreken, mezelf richten op mijn studie (psychologie), vrijwilligerswerk verrichten en films kijken.
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Mijn vrienden en ouders, weten van het snijden, van de anorexia is iedereen die me ziet bekend en van het haren trekken enkel mijn ouders, broertje en psycholoog.
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Ja, ik heb veel foto's van mijn wonden op mijn arm en benen gemaakt en van mijn lichaam om in mijn eetdagboek te plakken.. Ik heb sommige foto's naar een vriendin gestuurd, omdat ik wanhopig was en dat echt een schreeuw om hulp was... Later had ik er overigens wel spijt van!
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Ik schaam me er kapot voor en ik probeer er alles aan te doen dat het niet tot nauwelijks opvalt.
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Bij iemand anders thuis, dit had ik nooit van mezelf verwacht, maar het laat wel zien hoe wanhopig en verslaafd ik was..
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Zoek hulp!! Je moet er echt mee stoppen, want het verpest je leven en je prachtige lichaam verpest je er ook mee! Het is moeilijk, maar met professionele hulp kun je er zeker vanaf komen!
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Jazeker! Voor een heel speciale vriendin die overal en altijd voor me klaar staat, voor haar zal ik mijn leven zelfs geven (niet dat ik dat van plan ben hoor 😉 ), maar natuurlijk ook voor mezelf.
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Ja, om eerlijk te zijn (en helaas is dat ook confronterend), ken ik best veel mensen die zichzelf beschadigen, wat ontzettend moeilijk is, aangezien het ook vrienden zijn en ik weet waar ze doorheen gaan...
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Je verminkt je lichaam ermee, maar ook je geestelijke gestel. Je wordt mentaal sterker als het lukt om niet te beschadigen, je hoeft je niet meer te schamen (of in ieder geval minder), je hoeft geen manieren meer te bedenken om je geheim te verbergen door bijv. lange mouwen te dragen in de zomer (wekt argwaan op bij anderen!).
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? De laatste keer dat ik mezelf heb gesneden is vijf maanden geleden, het haren trekken is gestopt sinds tweeënhalve maand en ik ben sinds ongeveer drie maanden beter op weg wat de anorexia betreft..
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Ik ben met het snijden en het haren trekken al gestopt, maar het blijft lastig en ik heb nog geregeld de drang om het wel te doen.. Het eten gaat al beter en ik zit al op een veel beter gewicht dan voorheen, maar het is, zoals het andere, ook erg lastig..
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? Ehh, ik geloof acht maanden (snijden), haren trekken is nu 2,5 maand en de AN heeft een tussenpauze gehad van 1,5 maand.
21. Wat maakt je het meest blij? Zingen en muziek maken!! Zonder muziek zou ik niemand zijn, het identificeert me en op deze manier kan ik al mijn gevoelens uiten op een fantastische manier, ik zing, speel piano en drums en ik schrijf lyrics en ik componeer muziek. Verder word ik ontzettend gelukkig van het helpen van anderen, vandaar ook mijn bijdrage bij de kindertelefoon (ondanks dat ik hier in eerste instantie voor mezelf terecht kwam) en ik ben maatje voor mensen met een beperking. Ik studeer ook psychologie en ben veel betrokken met mijn studie bij een zorginstantie.

xx LI-EF
1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?
- Snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al?
- Bijna 8 jaar
3. Waarom ben je begonnen?
- Verloor een dierbaar iemand en was daardoor verdrietig
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?
- Linker arm
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?
- Ja
6. Waarom wil je wel/niet stoppen?
- Omdat ik het nu altijd moet verbergen zodat niemand het ziet, en wil dat niet meer
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?
- Eigenlijk wel
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?
- Altijd de littekens moeten verbergen
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?
- Ja
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?
- Muziek, tekenen, snijden, schrijven, knijpen, dansen, voetballen, turnen
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie?
- Ja, ze schrokken en zeiden dat ik moest stoppen
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?
- Nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?
- Zwaar klote, schaam me er diep voor
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?
- Op school, in de wc
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?
- Stoppen ermee, want het verkloot je leven
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?
- Ja
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?
- Ja nog 3 andere
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?
- Korte mouwen, trots op mezelf, vrienden trots op me, normaal leven kunnen lijden, geen wonden
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?
- 31 December 2015
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?
- Ja, maar het is toen niet gelukt. Probeer nu opnieuw wéér te stoppen
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?
- 1 jaar
21. Wat maakt je het meest blij?
-Als ik een goed cijfer haal, als ik heb gewonnen met voetballen, als ik weer wat nieuws kan met turnen of voetbal, dat vrienden trots op me zijn
1. Ik deed aan snijden, nu zet ik alleen nog maar soms mijn nagels in mn vel.
2. 2 jaar
3. De eerste keer was soort van per ongeluk, toen had ik het heel erg lang niet meer gedaan. Alleen toen alles fout ging, begon ik weer.
4. Mijn bovenbenen/heupen.
5. Jaaa, ik ben al heel erg blij dat ik mezelf niet meer snijd, maar ik wil met alle vormen van zelfbeschadiging het liefst stoppen.
6. Omdat ik te snel te afhankelijk ervan word, ik merk aan mezelf dat ik het gevoel steeds vaker nodig heb. Ik wil dat niet meer.
7. Was er wel heel erg verslaafd aan, ik deed het zelf zonder reden en zo'n 2/3 keer per dag.
8. Dat je het voor iedereen moet verbergen en dat is pittig lastig. Ook schaamde ik me ervoor.
9. Toen ik mezelf elke dag sneed, ja. Alleen op het moment zelf, achteraf voelde ik mij weer schuldig..
10. Muziek luisteren, op mijn kamer op mn bed liggen, tekenen, nagellakken, de hond uitlaten, dingen kopen.
11. Ja een oude vriendin van mij wist het, de rest alleen dat ik depressief ben. Die oude vriendin deed er niks mee, ze ging er zelfs grapjes over maken. Mijn echte vrienden die ik al 2/3 jaar ken, hebben bijna allemaal hetzelfde meegemaakt. Ze begrijpen mij en helpen mij. Toen ze erachter kwamen, stelde ze mij gerust en gaven een groups hug. :)
12. Ja op snapchat liet een goede vriend zijn wonden zien, dus ik 1 sec die van mij. Het was meer een boodschap van: je bent niet alleen. Ik steun hem nog elke dag.
13. Nou mijn snijwonden zie je gelukkig steeds minder goed, ze vallen niet op tussen mijn littekens van mijn groeispeurt.
14. Ik heb mij best vaak gesneden op school, gwn ff snel in de pauze.
15. Stop er gwn mee, op de lange termijn helpt het je NIKS. Je voelt je alleen maar slechter en graaft als het waren je eigen graf.
16. Ja, ik ben gestopt voor mijn vrienden. Zij zijn ook al heel erg lang gestopt.
17. Ja die vrienden van mij, 4 ervan deden het ook. En een vriend, en nog iemand van mijn school.
18. Je bent trots op jezelf, schaamt je niet elke dag meer, gaat met meer zelfvertrouwen naar buiten, kan weer dingen die die je leuk vind doen en je hoeft die strijd niet meer met jezelf te voeren.
19. 26 september, 2015.
20. Ik heb 3 echt pogingen gedaan, toen hiel ik het soms een weekje vol, soms een maandje. Nu gelukkig al 4 maanden, en ookal wil ik het soms nog zo graag doen... ik kan die 4 maanden niet zomaar weggooien.
21. 4 maanden.
22. Mijn vrienden.
1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?
Snijden, krassen, medicatiemisbruik, krabben, prikken, en dingen als slechte zelfzorg, vasten, vreten...
2. Hoe lang beschadig je jezelf al?
+-5 jaar
3. Waarom ben je begonnen?
Ik voelde me 'niet goed genoeg'. Ik was boos maar boosheid was vanuit huis en de kerk een verboden emotie. Ik had het gevoel dat ik de controlle verloor en wilde die terugpakken. Ik vond mezelf niks waard en had geen behoefte aan energie in mezelf steken.
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?
Vroeger mijn buik en bovenbenen, nu mijn armen.
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?
Ik wil wel stoppen, maar niet persee in een keer.
6. Waarom wil je wel/niet stoppen?
Ik weet dat het slecht voor mijn lichaam is, en ik weet dat ik de mensen om mij heen er pijn mee doe. Ik wil mijn normale leven weer oppakken en zelfbeschadiging is naar mijn idee iets zieks. Ik merk dat ik de dingen die ik uit zelfbeschadiging haal ook uit andere dingen kan halen. Ik wil een goed en gezond voorbeeld zijn voor de kinderen die ik training geef, mijn zusje en de kindjes uit de kerk.
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?
Ik ben er zeker verslaaft aan geweest. Nu denk ik dat het geen verslaving meer is, maar een vluchtmechanisme om alles even 'makkelijker' te maken.
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?
Dat veel mensen je erom veroordelen en denken dat je het leuk vind en 'gewoon maar moet stoppen'.
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?
Nee, het geeft me rust en het gevoel van controle, maar ik vind het zeker niet leuk. Dat vond ik ook nooit.
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?
Bidden, lezen, sporten, muziek luisteren, koken, training geven, dingen uit m,n hoofd leren, uithuilen, knuffel krijgen, en heel slecht mezelf beschadigen.
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie?
Ja mensen weten het.
Mijn ouders, ze vonden het niet fijn maar hadden het wel verwacht, ze wilde me steunen in het beter worden. Mijn zus, ze is boos op me omdat ze bezorgt is. Mijn broertje, ook bezorgt, maar ook overtuigt dat t weer goed komt. Mijn zusje, die snapt t niet zo goed. Andere familie, begripvol en steunend. Mijn therapeuten, steunend en blij dat ik er eerlijk over ben. Mijn vrienden, de meeste afkeurend en boos ('aandachttrekker' 'stom bezig'). De kerk, steunend. Groepsgenoten uit de kliniek, steunend en boos. Klasgenoten van mijn vroegere school, begripvol en steunend. Eigenlijk weet mijn hele omgeving het wel.
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?
Ja, zeker vroeger deed ik dat veel. Soms omdat ik niet wist hoe ik ze moest verzorgen, soms om uit te leggen dat ik er helemaal doorheen zat. Nu doe ik het alleen als de ander t wil zien omdat hij/zij dan een beter beeld heeft van wat er gebeurd is en hoe heftig t is.
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?
Ik baal ervan, maar ze horen ook bij mij. Ik loop gewoon in korte mouwen. Ik ga gewoon naar het zwembad (een keer eruit gestuurd maar okay). Ik bedek ze alleen als ik werk omdat ik met kleine kinderen werk. Ik had t toen nodig en ik ga niet mezelf verbergen.
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?
Ik beschadigde mezelf letterlijk overal. Het gekste was denk ik bij mijn psycholoog in de gesprekskamer (waar de bij zat....). Of, maar dat was vooral stom, op een turnkamp waar ik de leiding had. In t vliegtuig was vooral heel onhandig.
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?
Probeer te onderzoeken wat de functie is, als je niet weet waarom je het doet is stoppen ook heel moeilijk. Praat er met mensen over. En hey, het maakt je geen slecht mens. Ik geef nog steeds om je en je bent het waard om beter te worden.
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?
Nee, bv dat ik geen slecht voorbeeld wil zijn voor m.n zusje is wel een stimulans maar okay.
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?
Ja, ik zit in een kliniek dus de meeste daar beschadigen zichzelf. Twee van mijn kind of vrienden van de middelbare school. Mijn broertje een soort van.
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?
Je leert beter met je gevoelens omgaan. Je hoeft minder te liegen. Het spaart heel veel tijd (en geld). Je geeft anderen niet het verkeerde voorbeeld. En je zorgt beter voor je lichaam.
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?
Anderhalve week geleden ongeveer.
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?
Ik ben niet bezig met stoppen, wel met minderen en het uitstellen. Ik denk dat jezelf proberen niet te beschadigen niet persee stoppen is.
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?
Sinds ik ben begonnen neem ik aan? Twee en een halve maand denk ik.
1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 3 jaar
3. Waarom ben je begonnen? Verschillende redenen
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Pols, heupen/stukje bovenbenen
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja en nee
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Ik wil stoppen om de littekens, dat je je niet hoeft te schamen en mensen geen vooroordelen hebben om snijden, ik wil niet stoppen omdat het me helpt en ik kan niet zonder.
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Weet ik niet
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? De littekens
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Nee, maar ik kan niet stoppen
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? Snijden en praten
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Ja, ze schrokken
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Ja, mensen vroegen ernaar. Nu doe ik dit niet meer.
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Klote, schaam me heel erg
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Wc in school denk ik.
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Stoppen!
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Ja
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Ja heel veel, vooral bij mij op school heel veel maar mijn school doet niks tegen pesten enzo. Kut school.
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Korte mouwen/bikini, geen vooroordelen, geen schaamte meer, normaal leven, geen vieze wonden
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? 19 oktober 2015
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Ik heb nu volgens mij vervanging gevonden dus zie het niet echt als stoppen
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? 118 dagen
21. Wat maakt je het meest blij? Niks lol
1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? idk een half jaar
3. Waarom ben je begonnen? wss uit nieuwsgierigheid, maar ik weet het niet echt meer
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? linkerarm
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? ja, is al bijna gelukt
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? ik heb al een hele arm vol met littekens die waarschijnlijk ook niet weg gaan.. Ik hoef niet nog meer
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? idk ik ben er bijna mee gestopt maar ik heb soms nog 'terugvallen'
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? ik voel me er eigenlijk alleen rot en dommer door
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? ja..
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? idk huilen
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Ja, mijn vriend weet t en ik ben zn reactie ben ik eigenlijk vergeten. Een andere vriend heb ik het verteld, hij vond het niet raar want hij zei zelf eerst dat hij zichzelf ook pijn doet als hij boos is (tegen de muur aanslaan bv). Een vriendin weet het, ze vond het heel erg om te horen omdat ze alles ook zelf mee heeft gemaakt / nog steeds mee maakt. Mijn schoolmaatschappelijk werker weet het, ze reageerde normaal fso. Mijn ouders weten het via mijn schoolmaatschappelijk werker, ik heb het er niet met hun over gehad. Mijn psychologen weten het via mijn huisarts, zij reageren allemaal ook niet raar.
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Ja ooit, maar ik heb ze verwijderd.
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Ik haat mezelf zo erg.
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? In de les had ik een kettinkje in de vorm van een sterretje en ik kraste mezelf ermee achterin mn nek (je kon het niet zien door mn haar)
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Dat ze moeten stoppen aangezien je je alleen maar rotter gaat voelen door littekens.
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? idk
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Een vriendin en een vriend die tegen de muur aanslaat fso
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? idk
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? vorige week / 2 weken geleden
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? ja
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? een maand ofzo
21. Wat maakt je het meest blij? weet niet
Reputatie 3
Badge +1

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?

Snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al?

denk 6 maanden 
3. Waarom ben je begonnen?

Ik haat mezelf en om me even te kunnen concentreren op de pijn in plaats van op zelfmoordgedachtes
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?

bovenbenen buik
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?

Ja maar lukt me niet 
6. Waarom wil je wel/niet stoppen?

Ik weet dat het niet goed is maar toch…
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?

soort van wel ja…
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?

Dat je het moet verbergen
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?

nee 
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?

Lezen lezen lezen lezen skeeleren skeeleren skeeleren afspreken afspreken afspreken 
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Nee
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? 
ja niet naar iemand gestuurd
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? 
slecht 
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?

in de tuun
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?

weet ik niet 
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?

Nee
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?

Nee
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?

-niks - niks - niks - niks - niks


19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?

5 minuten geleden
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Ja heb het geprobeerd maar is niet gelukt
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?

2 weken?
21. Wat maakt je het meest blij?

niks

Xxx Jente🥰

 

Reageer