Skip to main content
Vraag

Verder gaan met vriendin, maar trauma zit me in de weg.. Hoe vertel ik het haar?

  • 12 June 2024
  • 89 reacties
  • 1321 Bekeken

Hey lieve iedereen,

Ik heb nu bijna een weekje een relatie met mijn super lieve vriendin I. ( naam geanonimiseerd door De Kindertelefoon ) en we zijn echt gelukkig met elkaar! Ik ga komend weekend bij haar ouders langs om die te ontmoeten en daar heb ik veel zin in! We hebben ook al bedacht om een keertje bij elkaar te blijven slapen binnenkort wat ik echt super fijn vind, maar daar wil ik het toch wel even over hebben met jullie.

Ik weet namelijk dat als ik bij haar blijf slapen of zij bij mij de kans best wel groot is dat dat niet alleen slapen wordt als je me begrijpt. Er gaat een moment komen in onze relatie dat we verder gaan dan zoenen en knuffelen en dat het meer de seksuele kant op gaat. Dat lijkt mij heel fijn en romantisch om met haar te doen want ik hou echt van haar, maar vind het ook lastig.

Dat ik het lastig vind komt door een ervaring van vroeger die ik heb gehad met seksueel misbruik. Ik ben toen ik 11 was tegen mijn zin seksueel aangeraakt door een oppas (een jongen van 21). Dit gebeurde in de periode dat mijn vader in het ziekenhuis lag door een heftig auto ongeluk. Het ongeluk van mijn vader was al verschrikkelijk, maar het misbruik is eigenlijk wel een van mijn ergste trauma's en alle nachtmerries en flashbacks die ik iedere dag en nacht heb gaan eigenlijk altijd over die momenten. Het gebeurde ook zo kort op elkaar daar kon ik niks mee op die leeftijd en dat was mij gewoon veel te veel. Heb mijn gevoelens enorm opgekropt en daar heb ik nu enorm last van. Heb ook veel last van schuldgevoelens over het misbruik want ik vind dat ik beter voor mezelf had moeten opkomen, maar dat heb ik niet gedaan in die periode van onrust en onzekerheid omdat ik het niet kon en niet durfde. Wil verder liever niet te diep op de details in gaan.

Kan gelukkig wel genieten van mezelf op seksueel gebied en masturberen enzo gaat prima en dat vind ik ook fijn, maar voel me wel echt enorm onzeker over mezelf door het misbruik. Ik voel me gelukkig wel 100% op mijn gemak bij I. dus dat moet allemaal goedkomen met goede communicatie want het lijkt me ook echt fijn om dit met haar te doen, maar dit is toch iets wat ik wel met haar wil bespreken want dat is denk ik wel belangrijk. Het blijft namelijk een gebeurtenis die mij echt erg in de weg zit in mijn leven. Alleen ik weet niet hoe ik het moet vertellen.

Ik vroeg me dus af of jullie tips voor mij hebben. Hoe kan ik hier het beste over praten met haar? En hoe kan ik dit trauma misschien een beetje achter me laten? Want het zal dan voor het eerst zijn dat ik er iemand over vertel want dat vind ik erg lastig omdat het best gevoelig ligt en heb er nooit over gepraat met iemand. Mijn ouders weten dus ook niks af van het misbruik. 

Oef.. Ik heb er echt lang over gedaan om dit te posten want ik durfde het nooit, maar nu ik in een relatie zit waarin seks misschien ook een onderwerp gaat worden wil ik het toch kwijt. Eigenlijk lucht het ook wel op om dit nu een keer te delen ergens.. Ben zo blij dat ik hier dit soort dingen kwijt kan❤️

Liefs van ItsJustMe <3

89 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@ItsJustMe Leuk man. Ben heel erg blij voor je dat het zo goed gaat tussen jullie.

Heel veel plezier morgen. Het gaat vast gezellig worden. Gewoon jullie gevoel volgen. Wat er dan wel of niet gebeurd zie je dan wel weer. Je bent iig voorbereid, met dank aan de zelfscan 😅

Reputatie 7
Badge +5

Heyy lieve @ItsJustMe ,

Snap dat het best spannend is hoor, maar het gaat vast en zeker goed komen! Veel plezier morgen met elkaar! 🤗

Liefs van mij 💗

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @ItsJustMe  ik sluit me aan bij de anderen! Genieten en heel veel plezier samen! ♥️ Maak er een geweldige ervaring van! 😍😘 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Dank jullie wel, @tim16, @Tinkerbell en @Tover01!❤️

Reputatie 7
Badge +18

Hey @ItsJustMe 

Ik hoop dat het leuk en gezellig was (vast wel).

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

@tim16 Jaa het was zeker gezellig!! We hebben gezellig gepraat en we hebben wat lekkers gegeten gisteravond en we hebben nog wat spelletjes gedaan op de Nintendo Switch en het was gewoon heel leuk! Ik sliep bij haar in hetzelfde bed want ze heeft een groot 2 persoonsbed dat was aan het begin eventjes wennen, maar vond heel snel mijn draai en vond het echt heel fijn om haar naast me te voelen en heb zelfs geen enkele nachtmerrie gehad en dat heb ik nooit dus dat was ook wel echt heel fijn😁

We hebben vanochtend gezellig ontbeten en  vanmiddag hebben we ook nog samen Formule1 gekeken wat ook leuk was😊

We zijn geen stap verder gegaan qua seksuele dingen, maar daar hebben we het wel over gehad en ons moment komt vanzelf wel een keer als we er beide echt aan toe zijn. We hebben elkaar wel bloot gezien omdat ik bij haar ff snel me ging opfrissen voor het slapen en dat deden we tegelijk in de douche dus ja dat was al wel een hele stap voor mij zeg maar maar voel me volledig op mijn gemak bij haar dus dat zit wel goed 🥰

Liefs, ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

😍😍 Geweldig om te lezen @ItsJustMe !! Ik ben echt blij voor je!! ♥️ Wat super leuk en fijn!! 

Liefs Tover xxx

Hey lieve @ItsJustMe ,

Wat fijn voor je!! 🤗❤ Dit was zo gegund, ik ben blij dat je een relatie hebt. Hoop dat met vrienden ook goed gaat komen. :) Dat dit nu zo goed gaat geeft je miss ook wel weer wat meer zelfvertrouwen. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Ahhhww wat fijn allemaal @ItsJustMe !!🤗 Mooi dat je geen nachtmerries hebt gehad en dat jullie het zo fijn hadden! Zeker gegund dit!!❤❤

Groetjess en liefs van mij :)

 

Reputatie 7
Badge +18

Klinkt super gezellig. Dat je geen nachtmerries had lijkt me heel erg fijn. Dat zegt maar hoe op je gemak je je bij haar voelt.

De rest komt idd vanzelf wel. Het is alleen maar mooier en fijner wanneer het gebeurd als jullie er allebei echt aan toe zijn.

Elkaar bloot zien is ook best een stap. Dat was met mij en mn vriendje lichtelijk awkward de eerste keer maar toch ook vertrouwd.

Echt leuk om te lezen dit. Het is je heel erg gegund. Hoop dat jullie nog heel veel leuke en mooie momenten samen hebben.

Reputatie 7
Badge +12

Dank jullie wel lieve iedereen!💗

Wat fijn @ItsJustMe!

Elkaar voor het eerst bloot zien lijkt me ook wel spannend. Heel knap dat je deze stap gezet hebt. Welke games heb je gespeeld?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel lieve @NoahLovesYou!❤️

Welke games heb je gespeeld? ​ 

Mario Kart 8 dat was wel erg lollig om te doen tegen elkaar! Ben wel volledig ingemaakt door haar haha had geen kans om te winnen😅 En we hebben ook nog even animal crossing gedaan dat is ook altijd leuk om te doen! :)

Liefs, ItsJustMe <3

Mario Kart 8 dat was wel erg lollig om te doen tegen elkaar! Ben wel volledig ingemaakt door haar haha had geen kans om te winnen😅 En we hebben ook nog even animal crossing gedaan dat is ook altijd leuk om te doen! :)

Liefs, ItsJustMe <3

Jazeker!

Ik heb Mario Kart 8 al uitgespeeld!

Animal Crossing heb ik nog niet. (Ik heb geen geldboom in m'n tuin)

Liefs @NoahLovesYou 

Reageer